پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۷
۱۰

نظر سردار قاسم سلیمانی درباره حوادث یمن

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 392602
معاون اشراف و امور راهبردی ستاد کل گفت: جریانی که تحت عنوان داعش ایجاد شده، امروز دوران نابودی خود را طی می‌کند و در آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت.
نظر سردار قاسم سلیمانی درباره حوادث یمن
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی معاون اشراف و امور راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح، در جلسه ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین که عصر امروز شنبه در محل این تشکل برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج و دستاوردهای این نیرو در طول انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام(ره)‌می‌فرماید، انقلاب اسلامی انقلاب ارزش‌ها است، باید توجه داشته باشیم بسیج و آنچه که در دفاع مقدس اتفاق افتاد یک دستاورد بزرگ از نظر مدیریت جهادی است و انقلاب اسلامی موفق شده در سبک‌های مدیریتی، مدیریتی که منبعث از انگاره‌های خودش است، را در صحنه‌های دفاع مقدس به تصویر بکشد.

ایزدی با اشاره به نمونه‌های عینی مدیریت جهادی در دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره)‌فرمودند، مهران را آزاد کنید و ما برای اینکه این شهر را آزاد کنیم، نیاز به ۷۲ گردان داشتیم ولی بیشتر از ۳۳ گردان نتوانستیم جمع کنیم ولی با مدیریت جهادی، بسیجی و با انگیزه بالا در این عملیات، هم مهران آزاد شد و هم ارتفاعات قلاویزان و بر دو شهر عراق نیز تسلط پیدا کردیم.

معاون اشراف و امور راهبردی ستاد کل تاکید کرد: اگر بتوانیم دستاوردهایی که در دفاع مقدس بدست آوردیم را در نهاد نظام جمهوری اسلامی که البته سختی هم دارد، پیاده کنیم، واقعا دستاورد بزرگی است.

ایزدی در ادامه سخنان خود به قواعد و اصول جنگی موجود در دنیا و بویژه آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: در دفاع مقدس شیوه‌های قبلی جنگ را کنار گذاشتیم و مبتنی بر تفکر بسیجی، شیوه جنگی جدیدی متأثر از فرهنگ عاشورایی به نمایش گذاشتیم.

وی ادامه داد: متاسفانه هم در نیروهای مسلح و هم در جامعه از آن شرایط استفاده آن چنانی نشده و ما فاصله گرفته‌ایم و می‌بینیم که در جامعه و نظام حکومتی ما که باید انقلاب اسلامی را به پیش ببرد، مشکلاتی وجود دارد.

ایزدی همچنین به دیدار خود با سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی به من گفت، اتفاقی که در یمن افتاد، هدیه الهی بود و شرایطی که در یمن رقم خورد، ویژه بود.

معاون اشراف و امور راهبردی ستاد کل با اشاره به وضعیت کنونی عراق و حضور مؤثر ایران در این کشور، خاطرنشان کرد: ما ۸ سال با عراق جنگیدیم، ولی امروز اگر در عراق بروید و ببینید، با شرایط و نهاده‌سازی که انجام شده، آمریکایی‌ها اقرار می‌کنند ما سرمایه‌گذاری کردیم ولی ایران سود آن را می‌برد؛ وضعیت طوری شده است که جوانان عراقی برای سردار سلیمانی سرود می‌سازند.

ایزدی تاکید کرد: مسیری که آمریکایی‌ها در قرن ۲۱ مطرح کردند، این بود که این قرن، موعد نزدیک شدن شتاب‌دار قاره‌ها به یکدیگر است و می‌گویند دنبال ایجاد زیرساخت یک پارچه ذهنی هستیم و همین شبکه‌های مجازی موجود در دنیا نیز تأثیرگذار است.

ایزدی با بیان اینکه آنها می‌خواهند اهداف جهانی خود را پیش ببرند، گفت: دنبال این هستند که با استفاده از عناصر داخلی کشورها، مقاصد خود را انجام بدهند و جنگ نیابتی به راه بیندازند و وجود داعش هم در همین جهت است.

وی بر همین اساس افزود: در بحث بیداری اسلامی، منبعث از انقلاب اسلامی بود، ترفندهایی زدند که در این رابطه سیستم‌های اطلاعاتی انگلستان نقش داشتند. این حرکت‌ها در مقابل اسلام ناب است و از ابتدای انقلاب به دنبال منکوب کردن اسلام بوده‌اند.

معاون اشراف و امور راهبردی ستاد کل با ذکر این نکته که فرصتی برای ما پیش آمده و ما امروز می‌توانیم حرفی بزنیم که قبلا نمی‌توانستیم، گفت:‌امروز جمهوری اسلامی بزرگترین نظام مردم‌سالار منطقه و بیانگر اسلام ناب است و اگر در افکار عمومی کار بشود، در همین جنگ نرم می‌توانیم به عنوان فرصت، اسلام ناب را معرفی کنیم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی گروهک تروریستی داعش، عنوان کرد: جریانی که تحت عنوان داعش ایجاد شده، امروز دوران نابودی خود را طی می‌کند و در آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت.

ایزدی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: لازم است در شرایط جدید، با استفاده از تفکر بسیجی و تجارب گرانسنگی که برای ما بوجود آمده، خودمان را مهیا کنیم.

معاون اشراف و امور راهبردی ستاد کل با اشاره به برخی تحرکات موجود در داخل کشور، ابراز داشت: جریان‌های تکفیری در داخل کشور ما در حال کار کردن هستند، از کردستان و سیستان و بلوچستان اطلاعات می‌رسد که دارند کار می‌کنند.

وی ادامه داد: در داخل جنگ نرم و در خارج جنگ نیابتی وجود دارد و هدف این است که گام به گام شجره طیبه جمهوری اسلامی را از وضعیتی که دارد خارج کنند.

ایزدی تاکید کرد: می‌خواهند جلوی مدل جمهوری اسلامی را بگیرند و آن را دچار خدشه کنند و در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که باید توجه لازم را داشته باشیم.

معاون اشراف و امور راهبردی ستاد کل با بیان اینکه ما موقعیت‌هایی داشته‌ایم که عالی بوده است، افزود: امروز یک فرصت شگرف تاریخی برای ما وجود دارد چون نظام دو قطبی که بین شوروی و غرب بود، از بین رفته؛ الان ۱+۵ یک طرف و ایران یک طرف است.

ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه در داخل کشور جریانات فتنه‌ای بوجود آمد و شفاف‌سازی صورت گرفت، گفت: درست است که در فتنه ۸۸ خساراتی وارد شد، اما مسائل حل شد و فرصت‌هایی ایجاد شده است.

وی در خصوص مشکلات اقتصاد دنیا و ضرورت استفاده کردن کشورمان از این وضعیت اظهار داشت: اقتصاد جهانی ۵۲ هزار میلیارد دلار بدیهی دارد و به ۷۲ هزار میلیارد هم خواهد رسید و این یعنی اینکه بدهی بیشتر از درآمد است و این یک چالش بوده و شاید دلیل اینکه به دنبال توافق با ایران هستند، همین مسئله باشد.

معاون اشراف و امور راهبردی ستاد کل با تاکید بر اینکه از این شرایط و چالش‌ها می‌توانیم استفاده کنیم، تصریح کرد: ولی شرط این مسئله آن است که فرهیختگان و بزرگان از این فضایی که ایجاد شده و اتفاقاتی که رخ داده استفاده کنند، مثلا ما از شرایط روسیه و اختلافی که با غرب دارد، چقدر می‌توانیم استفاده کنیم.

ایزدی تصریح کرد: ما کار سنگینی در پیش داریم، اتفاقی که در سوریه افتاد و بعد به عراق آمدند، در نهایت هدف آ‌ن‌ها جمهوری اسلامی بود و ما باید بسیار هوشیار باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


kardarblash
Iran, Islamic Republic of
صلی الله علی المجاهد البصیر «حاج قاسم سلیمانی» المقاتل فی سبیل الله و المستضعفین
حمید
صلوات اختصاص به پیامبر و آل ایشان دارد ولذا باید برای سلامتی و موفقیت حاج قاسم بر پیامبر صلوات فرستاد نه خود حاج قاسم!!!
157 سوره بقره
رجبی
یک جمله از سردار سلیمانی توی این متن هست اون شده تیتر خبر آخه این چه تیتریه!
قريشي
Iran, Islamic Republic of
داداشه من يه جملشم بسه به خدا.
در خانه اگر كس است يك حرف ...
مهمترين متن اين خبر همون مطلب سردار هستش كه مورد توجه است
سردار سلیمانی شیرمرد ایرانی
بهتره بگی شیرمرد شیعه
یوسف
من جانم به سردارسلیمانی ومملکتم فدا میکنم هیچ غلطی نمتوانند بکنند
یوسف
جانم مالم فدای سردار سلیمانی عزیز واقعا شیر مرد قربونش برم