کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارنامه قلعه نویی و درخشان در دربی

دربی ترسوها همچنان مساوی می شود !؟

1 آذر 1393 ساعت 17:30

رویارویی دو تیم تهرانی استقلال و پرسپولیس که مهمترین دربی فوتبال ایران را تشکیل می‌دهد به یکی از کسل کننده ترین دربی ها نیز تبدیل شده است.


سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : فردا یکشنبه دوم آذر، هفتادونهمین دربی حساس استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته پانزدهم چهاردهمین دوره لیگ برتر برگزار می شود؛

رویارویی دو تیم تهرانی استقلال و پرسپولیس که مهمترین دربی فوتبال ایران را تشکیل می‌دهد به یکی از کسل کننده ترین دربی ها نیز تبدیل شده است.

خیلی ها مربیان ، مدیران و بازیکنان دو تیم را مقصر اصلی تساوی دربی قلمداد می کنند . البته از این که دست اندرکاران دو تیم در این بازی مثلا حیثیتی! (که البته در فوتبال حرفه ای دیگر جایگاهی ندارد ) جانب احتیاط را می گیرند ، شکی نیست اما به گمان کارشناسان کارکشته فوتبال یکی از اصلی ترین عامل تساوی های دربی و بازیهای کسل کننده نقش داور بازی ست . توجه داشته باشید از زمانی که از ورود داوران برجسته خارجی برای قضاوت دربی جلوگیری شد ، سریال تساویهای دو تیم آغاز شد و این مسیر کماکان ادامه دارد….

البته دست اندرکاران کمیته داوران و مسئولان فوتبال هیچگاه به داوران عنوان نمی کنند که بازی را مساوی تمام کنید اما با صراحت می گویند که بازی را مدیریت کنید!؟نکته مهم همینجاست ، قاضی ایرانی مسابقه کوچکترین صحنه مشکوک به خطای دیدار سوت میزند و به محض این که بازی در حال سرعت گرفتن است ، یک سوت ناهنجار! بازی را از سرعت می اندازد ؟ و کیفیت بازی با توجه به حساسیتی که دارد به حداقل می رسد .

در ضمن مربیان دو تیم در وهله اول برای نباختن تیم را به زمین می فرستند و ناخواسته بازی فیزیکی جایگزین بازی تاکتیکی و زیبا می شود

جالب این که مربیان فعلی دو تیم سرخابی قلعه نویی و درخشان مربیان بدون شکست در دربی تهران هستند!؟

امیر قلعه نویی با ۱۲ حضور در دربی به عنوان سرمربی صاحب ۳ برد و ۹ تساوی شده است که تاکنون هیچگاه متحمل شکست نشده است.

حمید درخشان سرمربی جدید سرخپوشان سابقه خوبی با تیمهای مختلف در مصاف با استقلال دارد و مقابل این تیم هرگز شکست نخورده است.دخشان با هدایت پرسپولیس 3بار به مصاف آبی پوشان رفت که یک پیروزی و دو تساوی در کارنامهوی ثبت شده است.

حمید درخشان در ۸ بازی قبلی به عنوان مربی مقابل استقلال قرار گرفته و در جریان بازی شکست نخورده و ۳ بار نیز به پیروزی دست یافته است.

در حالی که علاقمندان فوتبال ایران باز هم بیم تکرار یک دربی بدون گل دیگر را دارند، کسب نتایج پرگل در ۴ بازی اول این هفته امیدوارمان می‌ کند که دربی هم روی همین مدار پیش برود.

در ۴ بازی این هفته میانگین ۳.۵ گل در هر مسابقه رقم خورده است که تقریبا در لیگ ایران بی نظیر است. البته به شرطی که ۴ بازی باقیمانده این روند مثبت را خراب نکنند و البته مسوولیت بزرگ برعهده دربی ۷۹ است که امیدواریم زیبا و پرهیجان باشد. چیزی که در ۴ مسابقه قبلی از ما دریغ شده است.

به هر حال امیدواریم این بازی به رغم همه پیش بینی ها زیبا از آب در آید و اگر هم مساوی می شود همراه باگل باشد .


کد مطلب: 392566

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/392566/دربی-ترسوها-همچنان-مساوی-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com