پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نظرات فابیوس و کری درباره مذاکرات وین

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب: 392268
جان کری وزیر خارجه آمریکا و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه کنفرانس خبری مشترکی در پاریس برگزار کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وزرای خارجه فرانسه و آمریکا در پاریس به بیان نظراتشان درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران پرداختند.

به گزارش اسکای نیوز، جان کری وزیر خارجه آمریکا و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه کنفرانس خبری مشترکی در پاریس برگزار کردند. جان کری برای گفت‌وگو و رایزنی درباره برنامه هسته‌ای ایران در پاریس با فابیوس و سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان حضور دارد.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در این کنفرانس خبری گفت: "با ایران اختلافات زیادی داریم و رسیدن به توافق بسته به مواضع این کشور دارد." جان کری نیز در این باره گفت: "ما می‌خواهیم به توافقی با ایران برسیم که از ساخت بمب هسته‌ای توسط این کشور جلوگیری کند. به دنبال توافق با ایران هستیم ولی نه هر توافقی."

وی در ادامه افزود: "امیدواریم این اختلافاتی که وجود داشته و دارند را بتوانیم برطرف سازیم." وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که "ما به صورت علنی مذاکره نخواهیم کرد و به احتیاط به پیش می‌رویم."

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته نیز در لندن حضور داشت و در این شهر با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس و یوسف بن‌علوی وزیر خارجه عمان درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد. جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که جان کری برای پیوستن به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ امروز عصر راهی وین می‌شود. این در حالی است که گفت‌وگوها بین ایران و گروه ۱+۵ در وین در حال جریان بوده و این مذاکرات تا روز دوشنبه که ضرب‌الاجل این مذاکرات به پایان می‌رسد ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *