پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

تحلیل کیودو از احتمال توافق هسته‌ای

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 392244
یک خبرگزاری ژاپنی با اشاره به دهمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات نوشت: در حالیکه به ضرب‌الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق نزدیک می‌شویم هنوز این توافق در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، خبرگزاری کیودوی ژاپن در تحلیلی درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، نوشت: منابع نزدیک به مذاکرات اعلام می‌کنند در حالیکه به ضرب‌الاجل تعیین شده نزدیک می‌شویم هنوز توافق هسته‌ای با ایران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به نوشته این خبرگزاری، با پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در کنگره، طرف آمریکایی در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای مواضع سخت‌تری اتخاذ کرده است.

این منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرد: آمریکا بر ادامه تحریم‌ها علیه ایران،پافشاری می‌کند که این مساله باعث ایجاد مانعی برای پیشرفت در دهمین دور مذاکرات هسته‌ای شده است.

به گزارش ایسنا مداکره‌کنندگان ایرانی تاکید دارند که توافق در صورت لغو کامل و یکباره تحریم‌ها ممکن خواهد بود.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع، نوشت: تفاوت‌ها میان طرف‌های مذاکره‌کننده میان موضوعات اصلی همچنان گسترده باقی مانده است و هنوز جلسه عمومی برگزار نشده و طرف‌ها تلاش می‌کنند که به صورت دوجانبه و یا چندجانبه به دنبال راه‌حل باشند.

یک منبع دیگر نیز اعلام کرد که همه مسائل به نظر می‌رسد که به دوران آغاز مذاکرات بازگشته است.

به نوشته این خبرگزاری، در حالی‌که زمزمه‌هایی مبنی بر تمدید مذاکرات شنیده می‌شود یک مقام ایرانی اعلام کرد که هنوز تمدید مذاکرات مورد گفت‌وگو قرار نگرفته است.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که امیدواریم به توافق تا ۲۴ نوامبر دست یابیم. ما درباره تمدید مذاکرات گفت‌وگو نمی‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *