جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

قوامی: نتیجه مذاکرات تاثیر در بلندمدت ندارد

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 392222
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: بیش از ۸۰ درصد از نابسامانی های اقتصادی کشور ناشی از مدیریت و مسائل داخلی است و ربطی به تحریمهای خارجی ندارد.
به گزارش جهان؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «نسیم» با بیان اینکه وابسته کردن اقتصاد ایران به مذاکرات هسته ای و رفتارهای سیاسی نوعی بازی سیاسی غرب است و بنده به عنوان کسی که اقتصاد خوانده اعلام میکنم نتیجه مذاکرات هسته ای در بلندمدت هیچ تاثیری بر اقتصاد ایران نخواهد داشت.

هادی قوامی توضیح داد: بهترین دفاع در برابر کسانی که این موضوع را مطرح میکنند توجه ویژه به ظرفیت تولید داخلی است. باید به کسانی که مذاکرات هسته ای و آینده آن را بر اقتصاد ایران تحلیل میکنند گفت: اقتصادی که بر اساس اقتصاد مقاومتی پایه گذاری شده باشد نیازی به آینده مذاکرات و مشخص شدن نتیجه مذاکرات ندارد.

قوامی افزود: اگر اقتصاد را به نتیجه مذاکرات وابسته کنیم غربی‌ها مکررا رفع تحریم‌ها را به این امروز و فردا می‌کشند و به قول معرف "دریایی را می‌سازند تا شما را در آن غرق کنند". وی اضافه کرد: مطمئن باشید اگر اتفاقی هم بعد از مذاکرات هسته ای بیفتد بسیار کوتاه مدت و مقطعی است؛ چرا که بیش از ۸۰ درصد از نابسامانی های اقتصادی کشور ناشی از مدیریت و مسائل داخلی است و ربطی به تحریمهای خارجی ندارد.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه گفتگوی خود با نسیم توضیح داد: اقتصاد کشور را باید وابسته به ظرفیت‌های تولید داخل کنیم و به عنوان مثال، به جای خرید لوله از چین، دولت کارخانه‌هایی که با ظرفیت ۲۰ درصد کار می‌کنند را فعال کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *