سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

زمان پرداخت‌وام مسکن روستایی اعلام شد

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب: 392033
معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن از آغاز پرداخت وام ۱۵ میلیون تومانی مسکن روستایی از ۱ آذر خبر داد و گفت: بانک مرکزی سهمیه بانک‌های عامل برای پرداخت وام ۱۵ میلیون تومانی را مشخص و ابلاغ کرد.
به گزارش جهان؛ عزیز‌الله مهدیان در گفت‌وگو با فارس گفت: مصوبه افزایش سقف وام مسکن روستایی به ۱۵ میلیون تومان پس از اینکه از سوی دولت تصویب و به بانک مرکزی رفت از سوی این بانک و شورای پول و اعتبار نیز تصویب شد و سهمیه پرداخت تسهیلات بانک‌ها نیز مشخص و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسیهلات بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ با نوسازی ۲۰۰ هزار واحد شروع شده است، ادامه داد: این برنامه در سال ۹۲ ابلاغ نشده بود، اما اعتبارات سال ۹۳ با افزایش سقف تسهیلات از ۱۲.۵ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان از سوی دولت یازدهم برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مصوب شد و بانک مرکزی نیز آنرا در شورای پول و اعتبار تصویب و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به بانک‌های عامل توزیع و ابلاغ کرد.

* بنیاد مسکن سهمیه استان‌ها را مشخص کرد/پرداخت وام ۱۵ میلیونی از اول آذر

وی افزود: بنیاد مسکن هم توزیع استانی کرد و سهمیه استان‌ها را مشخص کرد و تا آخر این ماه به استان‌ها ابلاغ می‌شود و از اول آذر ماه پرداخت وام ۱۵ میلیون تومانی آغاز می‌شود.

مهدیان گفت: معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور هم تضمین‌نامه لازم را برای پرداخت مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات که ۵ درصد است را داده است، تا دولت آن را پرداخت کند که خوشبختانه این تضمین نامه هم داده شده است که سالانه در بودجه دیده شود که امسال این موضوع دیده شده و به بانک‌ها پرداخت می‌شود.

معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: با توجه به اینکه وقفه کوتاهی در پرداخت تسهیلات ایجاد شده بود، اما با تشکیل پرونده‌هایی که قبلا صورت گرفته، این تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی خیلی سریع تکمیل می‌شود.

* سقف اعتبار برای تسهیلات مسکن روستایی ۳ هزار میلیارد تومان

وی افزود: سقف اعتبار برای تسهیلات مسکن روستایی ۳ هزار میلیارد تومان است که مقرر شده برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی به هر واحد ۱۵ میلیون تومان پرداخت شود.

وی خاطر نشان کرد: بانک‌های عامل به ترتیب سقفی که به آنها ابلاغ شده و باید تسهیلات پرداخت کنند، شامل تجارت، ملت، صادرات، سپه، ملی و رفاه است.

به گفته وی، چند سال است که در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی بانک مسکن حذف شده است.

وی ادامه داد: دولت مصمم است و از بازسازی و ساخت مسکن روستایی حمایت می‌کند و امید است همانند گذشته روند ساخت مسکن روستایی با سرعت ادامه یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *