کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میر اسماعیلی ۱۰ سال به فدراسیون جودو خط می دهد

قهرمان جودو به خاطر حجاب کنار ماند!

27 آبان 1393 ساعت 10:28

قهرمان جودو آسیا و جهان گفت: آقای میر اسماعیلی ۱۰ سال است که به فدراسیون جودو خط می دهد وی به خاطر اینکه قهرمان است حرف اول و آخر را در فدراسیون جودو می زند.


به گزارش جهان ، سمیه حیدری قهرمان جودو آسیا و جهان در گفت و گو با دانا، در خصوص مشکلاتی که بعد از قهرمانی جهان با آ ن روبه رو شد اظهار داشت: بعد از این مسابقات بود که مشکلات ما شروع شد که شاید می توان گفت مهمترین دلیل آن پوشش با چادر بر روی سکوی قهرمانی بود.

وی در ادامه گفت:من ارادت خاصی به حضرت زینب و حضرت فاطمه (س) دارم و علاقه دارم در تمام مراحل زندگی خود نام این دو بزرگوار را زنده نگه دارم وبه همین دلیل بود که با چادر به روی سکوی قهرمانی رفتم تا به جهان حجاب اسلامی را نشان دهم.

قهرمان جودو جهان و آسیا خاطر نشان کرد:بعد از این حرکت من که اتفاقا مورد لطف حضرت آقا هم قرار گرفتم بنده را طوری از ورزش حذف کردند که واقعا دچار نوعی افسردگی شدم.

حیدری افزود:من حتی اجازه حضور در مسابقات داخل کشور راهم ندارم، از مسابقات لیگ حذف شدم و خیلی از اتفاقات دیگر که واقعا فشار روانی بالایی را به من وارد کرد.

وی درباره دلایل حذف خود از مسابقات لیگ تصریح کرد: مهمترین دلیل این موضوع این است که فدراسیون جودو نمی خواهد من باشم درست زمانی که از مسابقات کره برگشتم به دلایل مختلفی که برای همه روشن است از تیم ملی خط خوردم .

قهرمان جهان و اسیا گفت: مربی بنده که در تیم مقاومت است را از آن تیم کنار گذاشتند و فامیل یکی از مسئولین جودو که سمت بالای هم در فدراسیون دارد رابه عنوان سرمربی تیم انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: آقای میر اسماعیلی حدود ۱۰ سال است که به فدراسیون جود خط می دهد وی به خاطر اینکه قهرمان است حرف اول و آخر را در فدراسیون جودو می زند ،حتی از همشهریان خودر در تیم ملی و لیگ هم دفاع می کند.

حیدری تاکید کرد:سال اولی که تیم بانوان به مسابقات برون مرزی اعزام شد سال ۸۶ بود که تیم ایران از دوقسمت "الف و ب" تشکیل شده بودکه بنده در وزن ۵۷ کیلو الف بانوان حضور داشتم، مقرر شد که در فدراسیون جلسه ای برگزار شود تا وزنی که من در آن حضور داشتم بنده را حذف کنند و همشهری آقای میر اسماعیلی جانشین من شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سرمربی تیم ما اهل کشور روسیه بود وی بازی های بنده را در مسابقات قبلی مشاهده کرده بود و به فنون من آشنایی داشت و نمی توانست بنده را کنار بگذارد به همین دلیل تصمیم گرفته شد که یک تیم"ب" تشکیل شود که فقط همشهری آقای میر اسماعیلی در آن حضور داشته باشند .جالب است که وقتی نتوانستند من را حذف کنند سال بعد از اردوهای تیم ملی به دلایل مختلفی بنده را کنار می گذاشتند و همشهری آقای میر اسماعیلی را به جای من اعزام کردند.

قهرمان جهان و آسیا گفت: چطور می شود که یک خانم ۲۵ ساله هم مربی تیم ملی باشد هم مربی تیم پیشکسوتان حتی به عنوان نماینده ورزشکارن در انتخابات فدراسیون ها هم حضور داردیا به عنوان بهترین بازیکن ایران شناخته شده است.

وی در ادامه افزود: واضح بگویم که آقای میر اسماعیلی نائب رئیس جودو در قسمت بانوان هم است این آقا علاوه بر خطی که به فدراسیون جودو می دهد همه کاره فعالیتهای جودو در قسمت بانوان هم است.

قهرمان جودو جهان خاطر نشان کرد: من از فدراسیون جودو واقعا گلایه دارم که بعد از قهرمانی حتی یک تلفن هم به ما نزدند که تبریک بگویند آنها حتی بنده را به فدراسیون جودو هم دعوت نکردند که به خاطر قهرمانی هایی که بدست آوردم تقدیر شود.

وی در ادمه گفت: حتی می توان گفت که آنها از مدال آوری بنده ناراحت بودند که چرا یک بانو با چادر باید بر روی سکوی قهرمانی برود و قهرمان جهان شود.

حیدری در پاسخ به این سوال که اگر کشوری به شما پیشنهاد بدهد که تابعیت آنها را بپذیرید آیا قبول خواهید کرد یا خیر افزود: بنده تمام زندگی و عشقم رهبرم است و به هیچ عنوان حتی اگر بالاترین دستمزد هم به من پیشنهاد شود این کار را قبول نخواهم کرد.

وی در ادامه گفت: روز اول که به جودو آمدم می دانستم در قسمت بانوان آنچنان پول و مقام ارزشی ندارد اما به خاطر پرچم کشورم تمام سختیها را به جان خریدم تابرای کشورم افتخار افرینی کنم.

حیدری در پایان تاکید کرد: افتخار من این است که مدال هایم را به حضرت آقا تقدیم کردم هر لحظه و هر دقیقه که به این کار فکر می کنم سجده شکر به جا می آورم که مدال قهرمانی خود را به رهبری تقدیم کردم.


کد مطلب: 391846

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/391846/قهرمان-جودو-خاطر-حجاب-کنار-ماند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com