چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۶

غفوری فرد: مجلس باز هم به گزینه حاضر در فتنه رأی نخواهد داد

يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 391470
غفوری فرد نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مجلس باز هم به گزینه حاضر در فتنه رأی نخواهد داد ، گفت: مجلس می‌خواهد صد در صد احراز کند وزیری که رئیس‌جمهور معرفی کرده دقیقاً نسبت به فتنه ۸۸ موضع منفی و شفاف گرفته است.
غفوری فرد: مجلس باز هم به گزینه حاضر در فتنه رأی نخواهد داد
به گزارش جهان؛ حسن غفوری فرد نماینده ادوار مجلس و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، درباره اینکه آیا رئیس جمهور پیام مجلس در عدم رای اعتماد به نیلی احمد آبادی را دریافت کرد؟، گفت: طبق قانون اساسی مجلس حق دارد به وزیر رأی بدهد یا ندهد مسلماً رئیس‌جمهور هم آن را به رسمیت می‌شناسد. فقط رئیس‌جمهور باید رعایت کند وزیری را معرفی کند که از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور گفته بود نباید لجبازی کنیم، افزود: خودشان باید بدانند وقتی زمینه نیست نباید این کار را انجام بدهند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: چندین ماه است که وزارت علوم با سرپرست اداره می‌شود ضمن اینکه چند ماه وزارت فرجی‌دانا هم شرایط متعادلی نبود بنابراین به نظر می‌رسد نگرانی حضرت آقا(مقام معظم رهبری) جا دارد و هر کس دیگری جا ایشان بود، مطمئناً نگران می‌شد.

غفوری فرد ادامه داد: وقتی مهم‌ترین دستگاه علمی ما یک سال آرامش کافی و شرایط کافی برای کار وجود ندارد، نمی‌تواند امیدوار باشد رشد علمی ادامه یابد.

وی درخصوص ویژگی های وزیر علوم که می تواند طبق این ویژگی ها از خانه ملت رای اعتماد کسب کند، گفت: چند شاخص حتماً باید رعایت شود تا مجلس رأی بدهد و امیدوارم رأی بالایی هم باشد.

نماینده ادوار مجلس به تبیین اولین ویژگی وزیر علوم در دولت یازدهم پرداخت و تاکید کرد: اولین شاخص این است که وزیری که رئیس‌جمهور معرفی می‌کند هیچ‌گونه شائبه‌ای راجع به ارتباط با فتنه ۸۸ در آن وجود نداشته باشد، حتی در حد شایعه. یعنی کسی باشد که در مسئله ۸۸ موضع کاملاً شفاف و روشنی داشته باشد، هم آن موقع و هم بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در جمعه بعد از انتخابات هیچ شائبه‌ای در مورد ارتباط با آن یا حتی تمایل به آن وجود نداشته باشد.

غفوری فرد تصریح کرد: اگر کوچک‌ترین شائبه‌ای وجود داشته باشد حتماً مجلس رأی نمی‌دهد،مجلس می‌خواهد صد در صد احراز کند وزیری که رئیس‌جمهور معرفی کرده دقیقاً نسبت به فتنه ۸۸ موضع منفی و شفاف گرفته است.

وی در عین حال اظهارداشت: البته کسانی هم با فتنه بوده و بعد توبه کرده‌اند؛ آن مسئله دیگری است، اما وقتی می‌خواهند به کسی رأی بدهند که در رأس بالاترین دستگاه علمی کشور قرار بگیرد، مجلس کاملاً در نظر دارد که وزیر معرفی‌شده به هیچ‌وجه کوچک‌ترین شائبه‌ای در زمینه ارتباط با فتنه ۸۸ و تمایل به آن نداشته باشد.

این استاد دانشگاه، مدیریت، سلامت انقلابی و توجه ویژه به رشد علم در کشور را از دیگر ویژگی های وزیر علوم در دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: وزیر علوم باید از لحاظ علمی با شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند در جهت شناخت و رشد علم و دانش اقدام کند، مدیریت هم داشته باشد و سلامت انقلابی و اعتقاد به نظام جزو ابتداییات و محکماتی است که وزیر معرفی‌شده باید واجد آن باشد.

منبع: سایت نماینده
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حق مسلم نمایندگان ملت است که خط قرمز فتنه را در مورد وزرای پیشنهادی مد نظر داشته باشند و به عوامل فتنه رای صلاحیت ندهند.
Iran, Islamic Republic of
پس چیکار کنه؟
Iran, Islamic Republic of
خدا خودش بخیر بگذرونه
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
مجلس نه تنها به گزينه هاي مرتبط با فتنه راي نخواهد داد، بلكه به گزينه هاي معتقد به آبگوشت بزباش و قرمه سبزي هم نبايد راي بدهد.
پيشنهاد ميشود روح الله حسينيان، حاج حسين شريعتمداري ، شهرام دانشجو(برادر كامران) و ... كه داراي بصيرت هستند معرفي گردد.
غفوری فرد معرفی کنید والا هرکس معرفی بشه رای نمیاره