کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت "پروین" از جلسه با گودرزی، آزادی مایلی‌کهن و حرمت‌شکنی در پرسپولیس

پروین و همه ماجرای دایی و مایلی کهن

25 آبان 1393 ساعت 10:50

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره جلسه با وزیر ورزش و جوانان، آزادی محمد مایلی‌کهن، شیوه برخورد با بازیکنان معترض پرسپولیس و پیش‌بینی خود از داربی پایتخت مطالبی را عنوان کرد.


به گزارش جهان ، علی پروین در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جلسه پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با وزیر ورزش و جوانان که عصر روز شنبه برگزار و در پایان به انصراف دکتر گودرزی از پیگیری شکایت علیه علی دایی منجر شد، اظهار کرد: جلسه بسیار خوبی با دکتر گودرزی داشتیم که در این جلسه به غیر از من نفراتی همچون حسین کلانی، جعفر کاشانی، حسین هدایتی، نصرالله سجادی و امیررضا خادم نیز حضور داشتند و هر کدام نزدیک به پنج دقیقه‌ درباره حرمت‌شکنی‌های اخیر در فوتبال و لزوم جلوگیری از آن صحبت کردیم.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با تمجید از برخورد بسیار خوب وزیر ورزش و جوانان با پیشکسوتان پرسپولیس در این جلسه افزود: در این جلسه به دکتر گودرزی گفتم شما متولی ورزش کشور هستید و باید دستتان بالای سر همه ورزشکاران باشد. اگر قرار باشد شما نیز دست به شکایت بزنید دیگر حرمتی در ورزش باقی نمی‌ماند و این که بخواهید با شکایت کردن فوتبال را درست کنید، راه و رسم درستی نیست. اگر قرار باشد این که هر کسی صدا ضبط کند و دست دیگری را رو کند، شایسته ورزش ایران نیست.

وی ادامه داد: خو‌شبختا‌نه وزیر ورزش برخورد بسیار گرمی با پیشکسوتان پرسپولیس داشت و احترام زیادی به ما گذاشت که جا دارد از او تشکر کنم. او حرف بسیار قشنگی زد و گفت: شما پیشکسوتان پرسپولیس هر تصمیمی بگیرید من آن را قبول دارم و اجرا می‌کنم که واقعا من از این حرف او کیف کردم. واقعا انتظار چنین برخورد احترام‌آمیز و گرمی را از وزیر ورزش نداشتم که این مورد به ما دلگرمی زیادی داد. البته جا دارد از زحمات زیاد جهانیان، مشاور وزیر ورزش و جوانان نیز در این باره تشکر کنم.

پروین با بیان این که اعلام انصراف گودرزی از پیگیری شکایت علیه دایی خبر بسیار خوشحال کننده‌ای برای ما بود، تصریح کرد: گودرزی عنوان کرد من احترام ویژه‌ای برای پیشکسوتان ورزش قائل هستم و تاکید داشت که باید از حرمت شکنی‌ها در ورزش جلوگیری کرد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه با ابراز گلایه از برخی حرمت‌شکنی‌ها در فوتبال ایران گفت: الان جوانان از پیشکسوتان توقع سلام دارند که این موضوع نشان می‌دهد دیگر حرمت‌ها مثل سابق حفظ نمی‌شود.

وی درباره اعلام رضایت علی دایی از محمد مایلی‌کهن و آزادی وی از زندان نیز خاطرنشان کرد: از همان روز اول پیگیر حل این مشکل بودیم. مایلی‌کهن یک مقدار عصبی است اما ته دلش چیزی نیست. دست دایی درد نکند که رضایت داد و جا دارد از او تشکر کنم اما دایی نیز باید حرمت استاد - شاگردی را همواره حفظ کند و اگر مایلی‌کهن چندین بار هم باعث ناراحتی او شد باز بگوید، من شاگرد او هستم و گذشت کند کما این که افراد بسیاری نیز در گذشته علیه من مصاحبه می‌کردند و حرف می‌زدند اما من می‌گفتم آنها شاگرد من هستند و از همه آنها گذشت کردم.

پروین تصریح کرد: البته پیشکسوت نیز نباید هر حرفی را بزند. نمی‌دانم اگر شخصی علیه شخص دیگر مصاحبه می‌کند می‌تواند جای او را بگیرد و یا برای خود احترام بخرد؟ واقعا باید بساط این حرف زدن‌ها علیه یکدیگر در ورزش و مخصوصا فوتبال جمع شود.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه گفت‌وگو با ایسنا در خصوص حرمت‌شکنی برخی از بازیکنان پرسپولیس و اعتراض‌های آنها نیز اظهار کرد: آنها جوان هستند و باید دست به دست هم بدهیم و آنها را نصیحت و ارشاد کنیم. باید بازیکنی مثل پیام صادقیان را که از تکنیک بسیار خوبی برخوردار است، نصیحت کرد تا دست از قد بازی‌های خود بردارد. او باید بازیکن بزرگی همچون مسی را الگوی خود قرار دهد که هر چقدر هم که او را در زمین می‌زنند یک بار هم به بازیکنان حریف نگاه نمی‌کند یا اعتراض کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت ادامه بی‌نظمی‌ها باید برخورد شدیدی با بازیکنی مثل پیام صادقیان داشت یا خیر، تاکید کرد: هر قدر هم که برخورد شود فایده‌ای ندارد. او را باید ارشاد کرد تا وقتی بازیکنی در زمین روی او خطا می‌کند دست به تلافی نزند و گذشت داشته باشد.

پروین در واکنش به این موضوع که برخی از این بازیکنان نیاز به ارشادهای معروف علی پروینی دارند با خنده، گفت: گاهی نیز به این ارشادها لازم است!

پروین درباره پیش‌بینی خود از نتیجه‌ داربی پایتخت نیز گفت: پنج – شش ماه طرفداران دو تیم انتظار کشیده‌اند تا شاهد یک بازی خوب و تماشاگرپسند از هر دو تیم باشند. امیدوارم شاهد یک بازی خوب، جذاب و البته جوانمردانه از سوی هر دو تیم باشیم و تماشاگران راضی به خانه بازگردند؛ چرا که همه سرمایه فوتبال همین تماشاگران هستند که در سرما و گرما از تیم‌هایشان حمایت می‌کنند و باید قدر آنها را دانست.

بازیکن و سرمربی سال‌های دور سرخپوشان پایتخت درباره پیش‌بینی خود از نتیجه‌ داربی گفت: پیش‌بینی من نتیجه‌ مساوی است؛ چرا که دو تیم همواره با احتیاط بازی می‌کنند تا شکست نخورند. البته اگر یک گل در این دیدار زده شود بازی به مراتب زیباتری را شاهد خواهیم بود. زمان ما نیز این گونه بود و دو تیم با احتیاط زیادی در زمین بازی می‌کردند، چرا که ترس از شکست باعث می‌شد نتوانند بازی همیشگی خود را به معرض نمایش بگذارند.


کد مطلب: 391433

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/391433/پروین-همه-ماجرای-دایی-مایلی-کهن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com