چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۰
۶۲
نامه توکلی به روحانی درباره گزینه پیشنهادی وزارت علوم؛

به‌جای تقابل با مجلس، به‌ فکر حل مسائل‌ کشور همچون "رکود تورمی" باشید

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب: 391361
جناب آقای روحانی اگر این راه حل اتخاذ نشود و اختلاف ادامه یابد، زیان‌های زیادی تشدید می‌­شود. از جمله چنین تلقی می­‌گردد که برخی در دولت با تکرار مشکل معرفی و عدم قبول می­‌خواهند به جوانان این پیام را بدهند که مجلس با دانشگاه و دانشگاهیان نظر مساعد ندارد و تحمیل فضای خاصی را تعقیب می‌­کند تا از این گل‌آ‌لود کردن بین مجلس اصولگرا و جوانان تحصیل­‌کرده، ماهی انتخاباتی بگیرند.
به‌جای تقابل با مجلس، به‌ فکر حل مسائل‌ کشور همچون "رکود تورمی" باشید
سرویس سیاسی جهان‌نیوز: احمد توکلی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: ماجرای انتخاب وزیر علوم به شکلی پیش می‌­رود که برای پیشرفت علمی و اوضاع کشور خسارت بار است.

به گزارش جهان، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور، نوشت:

بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر روحانی
رییس جمهور محترم

سلام علیکم

ماجرای انتخاب وزیر علوم به شکلی پیش می‌­رود که برای پیشرفت علمی و اوضاع کشور خسارت بار است.

۱- طبق اصل یکصد و سی و سوم قانون اساسی وزراء به پیشنهاد رییس جمهور و رای اعتماد مجلس انتخاب می­‌شوند. اصل یکصد و سی و هفتم نیز هر یک از وزیران را در برابر رییس جمهور و مجلس مسؤل می­‌شمارد. در واقع، وزیر منتخب، برآیند همکاری رییس جمهور و مجلس است، نه نتیجه تقابل آنها. جنابعالی در واکنش به عدم رای اعتماد به آقای دکتر میلی منفرد فرمودید که ملاک خود را، حتی اگر ده بار معرفی شدگان رای اعتماد کسب نکنند، تغییر نخواهید داد. برخی مجلسیان نیز متقابلا اعلام کردند که هر فردی که در فتنه سال ۸۸ فعال بوده باشد اعتماد ما را کسب نخواهد کرد.

۲- منطق مجلس روشن است و بر دو پایه استوار است:
اول: حوادث بعد از انتخابات سال ۸۸ به درستی براساس ادبیات مستحکم اسلامی فتنه خوانده شده که به طور خلاصه دعوت به قانون از طرف نظام و گردن‌کشی در برابر قانون و ساختارشکنی برخی سیاستمداران و احزاب اصلاح طلب از طرف دیگر بود، با نتایجی بسیار تلخ.
دوم: عقل و تجربه جهان شمول می­‌گوید پست سیاسی را به کسانی که در تقابل با ساختار قانونی فعال بوده‌­اند نمی­‌دهند. جنابعالی حقوقدان و سیاستمدار با تجربه‌­ای هستید. در اولی که علی‌القاعده با مجلسیان همراه هستید و دومی را هم حتما رد نمی­‌کنید.

۳- با این حساب چرا وضعیت چنین شده است؟ می­‌توان تصور کرد که جنابعالی دوستان معرفی شده را مصداق فرد فعال در هنجارشکنی نمی­‌دانید و مثلا مجلس با سختگیری بیشتری آنان را از فعالان تشخیص می­‌دهد. اگر انتخابتان در دایره اصلاح‌طلبان می‌گنجد با توجه به این که در میان برادران اصلاح­‌طلب، افراد با سابقه و مدیر و فهیمی که بدون شبهه در آن حوادث تلخ مشارکت نداشته‌­اند، کم نیستند، حل مشکل آسان است. سعه صدر و گسترده کردن دایره انتخابتان شما را به انتخاب مدیران موفق و خوش سابقه اصلاح­‌طلبی هدایت می­‌کند که بلا شک مجلس به آنها رای خواهد داد، چرا که اکثریت مجلس به اصلاح‌­طلب بودن یا نبودن آنقدر حساس نیستند که به صلاحیت و مقاومت بر خط امام رحمه الله علیه در دفاع از اصل نظام جمهوری اسلامی حساس است شاهد این مدعا، رای مجلس به کابینه­‌ای است که اکثریت آن با اصلاح‌­طلبان است و حتی برخی وزرای جنابعالی است که سابقه عضویت در شورای مرکزی حزب منحله و ساختارشکن مشارکت را داشته‌اند. البته بنده می‌­پذیرم که سلایق و تمایلات در درک آن کلی و تشخیص مصادیق موثر است و بین ما نیز تفاوت‌­هایی وجود دارد.

۴- جناب آقای روحانی اگر این راه حل اتخاذ نشود و اختلاف ادامه یابد، زیان‌های زیادی تشدید می‌­شود. از جمله چنین تلقی می­‌گردد که برخی در دولت با تکرار مشکل معرفی و عدم قبول می­‌خواهند به جوانان این پیام را بدهند که مجلس با دانشگاه و دانشگاهیان نظر مساعد ندارد و تحمیل فضای خاصی را تعقیب می‌­کند تا از این گل‌آ‌لود کردن بین مجلس اصولگرا و جوانان تحصیل­‌کرده، ماهی انتخاباتی بگیرند. این توهم یا تصور به نفع شما هم نیست. چرا که مردم در این میانه غایب‌­اند و دیده نمی­‌شوند، بلکه تصور دعوا بر سر لحاف ملا تقویت می­‌شود که پشتیبانی مردمی را از هر دو دسته کاهش می­‌دهد و البته بر خلاف خواسته جنابعالی است زیرا چنانکه خواهم گفت دود این وضعیت به چشم مردم گرفتار ولی هنوز امیدوار می­‌رود.

۵- اختلاف بین دولت و مجلس بر سر انتخاب وزیر علوم، موجب می‌­شود که زمینه‌­های تفاهم در مسایل اصلی­‌تر کشور و مردم سخت گردد. مانند علاج رکود تورمی کمرشکن برای توده­‌های ملت و پشتیبانی از مذاکرات سخت و تعیین­‌کننده برادران دیپلمات ما در استیفای حقوق هسته‌­ای ایران. در مطالعات اقتصاد سیاسی نشان داده می‌شود که کشمکش سیاسی چگونه ضدتولید و عدالت عمل می‌­کند و هر دو سوی کشمکش دچار آسیب می­‌شوند. اگر خدای ناخواسته این کشمکش ادامه یابد، دسته‌­ای از مردم رییس جمهور و دسته­‌ای دیگر مجلس را لجباز تلقی می‌­کنند و اجماع مرکبی حاصل می‌­شود که نه به سود دولت است و نه به سود ملت و نمایندگان ملت.

حتما به خاطر دارید که من تنها اصولگرایی بودم که ترجیح خود را بر اصلاح طلب بودن وزیر علوم اعلام کردم و در جریان رای اعتماد به آقای دکتر فرجی‌­دانا نیز با دوستانم کمک کار بوده‌­ام. پس می‌توانید این سخنان را از سر خیرخواهی بدانید و راه ­حل را بپذیرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آخر این دعوا چیست؟ دودش به چشم که می رود؟ هرکس کوناه بیاید مثل حکایت آن دو مادر مدعی ، مادر واقعی است؟
شیعه انگلیسی
این چه قرشمال بازی است که دولت راه انداخته آیادراین کشور77میلیونی چهارتا آدم صالح پیدا نمی شود که هرچی طالح وفتنه گرولاییک روبه مجلس معرفی میکنی آقای روحانی عالم محضرخداست سرکی رومیخوای شیره بمالی
علی
United States
دولت وظیفه دارد همگام با رای مردم حرکت کند ...
Iran, Islamic Republic of
آقاي توكلي اگر راست مي گويند و خواهان اصلاح امور مي باشند.
سايت خود را دربست در اختيار دولت آقاي روحاني نمي گذاشتند ...
United Kingdom
همان لجبازی رییس جمهور قبلی را (البته اسمش را قاطعیت بر اصول میگذارند) رییس جمهور فعلی به ارث برده است. گرچه حضرت آقا فرموده بود نکات مثبت وقوی دولتهای پیشین را به ارث ببرید
شما بی شناسنامه و بی سواد هستین.به این میگن همکاری دولت و مجلس!!!
مهدی
روحانی حاضر است برای بدست اوردن مجلس بعدی هر کار دیگری هم بکند ...لجبازی بر سر وزیر علوم که سهل است
كهنه سرباز امام (ر حمت الله عليه)
يك موى احمدى نژاد ،،، داره به اينهمه د....
United States
نه بابا از کی تا حالا
درست حرف بزن
abasi
Iran, Islamic Republic of
واقعا این کلام آقای توکلی درست است که «مجلس به صرف اصلاح طلب بودن وزراء مشکلی ندارد».چراکه بالاترین رای اعتماد مجلس هم به وزرا اصلاح طلب نظیر دکتر طیب نیا وزریر اقتصادو دکترقاضی زاده وزیر بهداشت بود. پس چه اصراری درمعرفی آقایان هست ؟ظاهرا فهم این نکته به هوش سرشاری نیاز ندارد.
Iran, Islamic Republic of
قاضی زاده اصلاح طلبه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
abasi
بلی. ولی منافع ملی وخدمت به مردم رابر منافع جناحی وحزبی ترجیح می دهد.
پس چیه برادر من حداقل یه بررسی بکن نظر بده
Iran, Islamic Republic of
شما اگر مخالف دولت و روحانی هستید باشید اشکال ندارد ولی چرا دروغ و تهمت . چرا مطلبی را تیتر می کنید که نه در فرهنگ جناب توکلی است و نه هم در نامه ایشان .در کجای نامه امده است بجای تقابل با مجلس به فکر .... باشید فکر می کنید مردم مثل شما ساده و سطحی فکر می کنند شما ابروی اصولگرایان را برده اید بیشتر از این بد نکتید
امیر
اقای توکلی مانند همیشه معیار خود را حق و حقیقت قرار داده و این بار نیز از روی دلسوزی به حسن روحانی نامه نوشته است.
خدا خیرش بدهد
Iran, Islamic Republic of
...
اگر ايشان راست مي گويد پس چرا سايت خود را دربست در اختيار همين دولت گذاشته است تا هركاري....مردم موجه نمايد ؟!!!
ایرانی
United States
لطف کنید و فرافکنی بچگانه نکید، دولت از لحاظ اقتصادی دارد برنامه هایش را به پیش می برد ربطی به انتخاب وزیر برای وزارت علوم ندارد. مجلس تقاص این کار خود را در انتخابات پیش رو پس خواهد داد. خوشبختانه در یک کشور آزاد و دموکراتیک زندگی می کنیم. برادر محترم حزب شما پاسخ خود را به زودی خواهد گرفت در انتخابات.
سرور
بله بچگی نکنند و نکنیم. نتیجه برنامه هایش هم شده رکود تورمی،بیکاری،ورشکست شدن شرکتهای پیمانکاری و تولیدی و وارد شدن بانکها در کار اقتصادی و افزایش ربا و نزول خواری در جامعه و تبعات اجتماعی آن.درنگ زیادی نمی خواهد همه ما قبل از انتخابات مورد نظر شما نتیجه گل‌کاریهای دولت فخیمه را شاهد هستیم.
شوم‌بختانه همه چیز شده در این مملکت سیاسی از در راس امور بودن مجلس تا لجبازی دولتها با مجلسی ها و تا آلودگی هوا و ....
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
چه خوب مشکلات را لیست کردید برادر عزیز. لین دولت هم منکر این نیست که این مشکلات وجود ندارد. متأسفانه هست و اوج این مشکلات هم در دولت فخیمه قبلی به وجود آمده و ده تا دولت بعدی باید بر سر کار بیاید تا این امور اصلاح شود. کوته بینی است که تمام این مشکلات را که برخی از آن ها حتی از اول انقلاب هم بوده بر به این دولت نسبت دهیم.
سرور
1- البته که شما رییس دولت نیستید اما اگر این دولت هم منکر این نیست که مشکلات وجود ندارد پس جلوی روند فزاینده آن را بگیرد.فعالیت اقتصادی و بعضا غیر قانونی بانکها بنگاههای تولیدی را پایه‌کن خواهد نمود.بنده هم قبول دارم آقای توکلی خیلی هم علیه السلام نیست اما حرف حق را باید پذیرفت.
2- شعار "ده تا دولت بعدی" و از این قبیل حرفهای بیهوده مصرف انتخاباتی دارد.دولت روحانی هم مثل دولت احمدی نژاد 4 سال اول را در فضای انتخاباتی سیر می کند.همه شاهد خواهیم بود.لا اقل شعارهای ضدرقیب را عوض نمی کنند!
3- اگر قایل به انقلاب هستیم باید از کوته بینی در مورد همه دولتها دوری کنیم و فقط سیاسی فکر نکنیم و بازیچه سیاسان نشویم.
صدرا
سرور ! اوضاع از اینیکه تو گفتی بد تره در دولت گذاشته جرم احمدی نژاد این بود که به دورغ بهش نسبت هایی مثل خس وخاشاک یا هاله نور یا بگم بگم یا موضوع گران شدن گوچه فرنگی میدادند همین لحظه که دارم این نظر را میگذارم گوجه فرنگی 8500 تومان شده ولی از هیج جا برای مردم پیامک زده نمیشه و جوک ردو بدل نمیگردد در این دولت هستی مردم داره آرام آرام از اونها گرفته میشه ول سروصدایی نیست
چراغعلی
دولت که کشور را قفل کرده واردات 10 برابر شده اوینگه خود من اطلاع دارم واردات کلاه 7 براشده تولید داخلی خوابیده همه چیز راکد شده خود دولتی ها میگن عرضه ساخت یک آبگوشت بزباش را هم نداریم چگونه این فرد میگه دولت داره برنامه های اقتصادی اش را پیش میبره
ایرانی
United States
عزیزان در دوران احمدی نژاد اگر همه می گفتند که چرا گران شده گوجه فرنگی و چرا این همه تورم رفته بالا به این خاطر بوده است که دولت احمدی نژاد بیشترین درامد نفتی تاریخ ایران را داشته و چی به این مملکت رسیده ؟ ما هنوز داریم سختی های بی فکری ها و بی تدبیری های دولت های قبل رو تاوان می دیم. دولت احمدی نژاد یک دولت ورشکسته تحویل داد و این دولت به نظرم خیلی خوب تونسته اقتصاد و تورم را کنترل کند. البته باید بهتر شود اگر مجلس محترم اجازه دهد تمرکز دولت بر چیزای اساسی باشد.
Turkey
شما سواد اقتصادی کافی ندارید وگرنه میفهمیدید که در همه کشورهای منابع فروش که درآمد دولت از طریق فروش منابع تامین می شود هیچ وقت با افزایش درآمد فروش منابعی مانند نفت رونق به اقتصاد آنها وارد نشده و اغلب آنها دچار بیماری هلندی شده اند
معلوم نیست چرا دولت در ورطه سیاسی کاری افتاده؟

این دولت داره کم کم مثل دولت احمدی نژاد میشه.....
United States
پس چیکار کنه شما بگو
اگر قرار بود من بگم پس چرا یکی دیگه رییس جمهور شده؟
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور مردم خوب میفهمند عقل جمعی مجلس بهتر از عقل یک نفر است
مجید مجد
جانا سخن از زبان ما می گویی احمدجووون
روحانی مچکریم....!!!!
محمد
دلسوزانه است امیدواریم برادر روحانی به آن پاسخ مثبت دهد
کاسبان فتنه.....
کاسب فتنه شمایید که با فتنه کردن باعث تحریم و فشار به دولت قبل و ضررهای کلان برای کشور و نارضایتی مردم شدید و حالا که دولت عوض شد هم باز با همان فتنه دارید کار سیاسی میکنید

اونوقت فحشش را هم به ما میدهید!!
خدایا عجب زمونه ای شده
روحانی لامچکریم!
خاك كف پاى بسيجى
مجلس محترم، نبايد اين خوف را كه مردم ممكنه دودسته بشن
راداشته باشه، مردم همان مردم، (٩ د ى) هستند، بابصيرت و
اگاه ، اكثريت قاطع مردم، دراين ١٣-١٤ ماه همه چىز براى
انها روشن شده.....
Iran, Islamic Republic of
24خرداد 92 را فراموش کردید
مسیح
روز ضایع شدن نامزد اصلی اصلاح طلبان منظورته ؟
Iran, Islamic Republic of
رای آقای جلیلی 4 میلیون اعلام شد. خخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
دولت تدبیر تاسف تاسف
مهدي كم سواد افراطي منتقدبه جهنم...
حالا سوال اينه كه آيا گزينه اصلي اصلا ايشونه ؟اصلا قرارهست فعلا وزارت علوم وزيرداشته باشه يا با سرپرست اوضاع بهتربروفق مراده اونم سرپرستي كه ميراث فرهنگي رو به خاطربيماري استعفاداده بود حالا يه وزارت خونه بزرگ رو بي مشكل داره ميچرخونه اين ازمعجزات اعتداله...اصلا ماسرهنگيم نميفهميم....
درود بر نماینده شجا من در تهران
حمید
ریئس جمهور محترم بیشترین وقتش را صرف حواشی می کند به متن کاری نداره شاید هم در متن کارایی نداره.
Iran, Islamic Republic of
توکلی به چه حقی به منتخب ملت بی احترامی میکند ؟...
چون خودش هم منتخب مردم است.
سوفیالوره
اولا که خوداین فرد هم منتخب مردم است دوما توهین نکرده رئس جمهور را به واقعگرایی و دوری از سیاسی بازی و نرفتن زبر بار اطرافیان بد دل دعوت کرده است
Iran, Islamic Republic of
....افراطی شده است .
Iran, Islamic Republic of
... وقت و بودجه کشوررابه هدرمیدهد و به دولت منتخب توهین میکند .
چراغعلی
شما که روزی هزار بار به احمدی نژاد توهین میگردید جالا طاقت یک توصییه برارانه از یک نماینده مجلس را هم ندارید تازه عربده هم میکشید که اعتدال هم در میکنیم
Iran, Islamic Republic of
امثال توکلی دردولت سابق کجابوده اند و چراجرات مخالفت بابرنامه های ویرانگردولت سابق رانداشتند و حالاخودنمایی میکنند ؟؟ ...
صادق
فکر کنم یا خودت را به اونوری میزنی یا حقیقتا خبر نداری که اولین منتقد سیاست های اقتصادی دولت قبل همین اقای توکلی بودند شاید هم فکر میکنی کاربران کم دارند و خالیشون نیست
مجید مجد
United States
از همان ایتدای دولت یازدهم بسیاری از منتقدان بر این باور بوده و هستند که دولت توسط برخی از مدیران ارش وبعضا میانی دولت تیدیل به شرکت سهامی شده است که در ان هر شخصیت و جریان سیاسی بر مبنای میزان و تلاشی که برای پیروزی دولت بکار برده است سهمی را از وزیران کابینه خواهد داشت و در همان زمان نیز هم رئیس دولت و هم حامیان وی دائما در بوق و کرنا می کردند که دولت اعتدال یعنی دولتی فرا جناحی که در ان بر پایه شایسته سالاری وحفظ حقوق مردم و ارزش های انقلاب اسلامی عمل خواهد شد یادمان نمی رودکه وقتی از دکتر روحانی سئوالی در باره تعبیرروش اتوبوسی و شمشیر تغییرات گسترده در کابینه اینده سئوال شد ایشان با لبخندی دولت خود را دولتی شایسته سالار معرفی کرد که به زعم ایشان تمامی درب های بسته سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور را با قفل اعتدال و تدبیر و امید باز خواهند کرد اما پس از انتخابات همه دیدند که نه تنها ان قفل تبدیل به شمشیر شد و از ذیل تا راس ادارات و سازمانهای دولتی و یا تحت نظر دولت را درو کرد بلکه در اعطای سهمیه برخی وزارتخانه ها درصد قابل توجهی از مسئولیت ها یا به افراد خنثی وفاقد توان مدیریتی اعطا و یا پیشنهاد شد و یا اینکه به افرادی چراغ سبز زده شد که دارای سوابق کلیدی و فعال در فتنه بودند گویی شرکت سهامی تدبیر وامید ،تدبیر را برای حذف عناصر ارزشی را به بهترین وجه و امید را برای فتنه گران که در حال احتضار بودند را سر لوحه کارهای خویش ساخته بود و امروز که دولت یازدهم وارد دومین سال استقرار خود شده است هنور هم روند توزیع مناصب دولتی - شما بخوانید مناصب سیاسی که در ان ذخایر عظیمی را از فتنه گری و براندازی می توان سازماندهی و راه اندازی کرد - همچنان ادامه دارد و جناح مدعی بدنه و عقبه دولت هنوز به مرحله اشباع وتکمیل و احساس ارضای خود نرسیده است ودر اینراه نیز این احساس در ادمی تقویت می شود که رئیس دولت نیز چه خواسته و چه ناخواسته به ادامه این وضعیت رضایت دارد و حرف هیچکس و حتی کسانی مانند دکتر توکلی را که دیدگاه نزدیک به دولت را به اثبات رسانیده است نیز بر ایشان پذیرفتنی نیست /البته شاید برخی از بحران سازی های سیاسی واصرار بر ادامه انرا بتوان به نتیجه مذاکرات هسته ای و انحراف سازی افکار عمومی از وادادگی تیم هسته ای دولت یازدهم در احقاق حقوق و منافع ملی کشور مرتبط ساخت اما فی النفسه تمام مطالب دکتر توکلی درست است در کجای دنیا می توان پست های سیاسی را به افرادی داد که برای براندازی همان ساختار قانونی پرونده های عریض و طویلی دارند و هم عقلا و هم در عرف سیاست روز دنیا و یا در همان کشوری که رئیس جمهور محترم درس خوانده اند ایا می توان یکی از مبارزان جدایی طلب ایرلندی را بر سر یکی از وزارتخانه های مهم و سیاسی جزیره انگلیس گماشت؟/ ثانیا : حداقل تجربه دولت نهم و دهم که این همه مورد عنایت و توجه دولت یازدهم قرار دارد باید در تمام ابعاد در نظر گرفته می شد جریان انحرافی در دولت نهم بیشتر به زعم خود به بستر سازی و اماده سازی و سازماندهی خود پرداخت و در دولت دهم بود که نتیجه ان کارها اغاز گردید وبا خانه نشینی ده روز رئیس جمهور وقت به اوج خود رسید که اگر نبود مدیریت و سعه صدر رهبر معظم انقلاب اسلامی شاید بسیاری از فتنه گران و انحرافیون که در همان زمان نیز به یک زبانمشترک در اهداف وشیوه های عملیاتی خود رسیدند نبود امروز شاید وضعیت طور دیگری بود .
پس بر دولت یازدهم است که ضمن استفاده از تجربه دیگران به نصایح مشفقانه و تجربیات دیگران در رابطه با معرفی ورزای کابینه و به خصوص وزیر علوم توجه کافی را بعمل اورند با تشکر
مجید مجد دانشجوی دکترای اقتصاد از دانشگاه برکلی کالیفرنیا
چراغعلی
من چون از رو حانی شناخت کافی داشتم همان روز اول چندین نظر در سایت های مختلف گذاشتم که یک کلمه این فرد را قبول ندارم
Iran, Islamic Republic of
چراتوکلی درزمان دولت سابق ساکت شده بود........
علی
United States
برای اینکه دولت قبل فاقد ...بود و ...
مجید مجد
United States
دوست عزیز: خیلی ها در دولت سابق و الان هم به یاد دارند که دکتر توکلی به همراه علی مطهری دو تن ازمنتقدان دولت در مجلس بودند که دائما در لوایح مختلف این مخالفت خود را به نمایش می گذاشتند / ثانیا : این چگونه استدلالی است که چون در یک برهه فردی حرفی زده ویا نزده است پس حق حرف زدن را در مراحل بعدی هم ندارد یا دارد البته این جریان در باره دکتر توکلی صدق پیدانمی کند چون ایشان در تمام مراحل نظر خودرا داده است و برای اثبات این امر جستجو کنید پیدا خواهید کرد / ثالثا : مگر این امر وحی منزل است که باید نماینده ای در تمام مراحل موافق و یا مخالف باشد ایا نمی شود عدم صحبت و یا فعال بودن یک نماینده را در مناسب بودن و یا معیوب بودن لوایح در هر دولتی قلمداد کرد /رابعا : وقت انشاءدولت یازدهم تمام شده است و کم کم وقت کلاس ریاضی وحساب و کتاب خواهد رسید و این در باره هر دولتی صادق و اینکه فلانی افراطی شده و یا 24 خرداد را فراموش کردید باید گفت ما فراموش نکرده ایم اما ایندلیل نمی شود که چشم خود را به روی همه واقعیات سیاسی روز کشور ببندیم .
مجید مجد دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه برکلی کالیفرنیا
ایشون که شاع ترین اصولگرایی بود که بیشترین انتقاد هارو از احمدی نزاد داشت.خواب بودی در آن دوران.
ناشناس
ساکت نبود تو چرت میزدی
Turkey
توکلی ساکت نبود
شما کر و کور و دهن بین هستید
توکلی به مخالفت شدید با سیاست های اقتصادی دولت قبل مشهور بود
؟؟؟؟
باباول کنیداین تازه به دوران رسیده شنیدن همه چیزازدانشگاه شروع میشه میخوان به وسیله دانشجویان یه فیلم معراجی ها به سبک همه مخالف باآرمانهای انقلاب بسازنندکارگردانش کی باشه بهترازفتنه گران.
Iran, Islamic Republic of
آقای توکلی :
بجای تقابل با دولت بفکر مردم باشید!
تازه شما جزوه عقلای اصول گرایان هستید.
در انتخاب بعدی مجلس امثال رسایی ، کوچکزاده، حسینیان و.....چون فقط ساز مخالف با دولت می زنند رای نخواهند آورد،
Iran, Islamic Republic of
مجلس باید یک وزیر اصولگرا را بر وزارت علوم حاکم نماید.
Iran, Islamic Republic of
اقاي توكلي همان شما به فكر مردم هستيد بس است ....