چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۲۱

نامه‌ ۸ حزب به رئیس‌جمهور درباره وزیر پیشنهادی علوم

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 391240
سخنگوی جبهه ایستادگی از ارسال نامه‌ای با امضای ۸ حزب و گروه سیاسی به رئیس جمهور درباره وزیر پیشنهادی علوم به مجلس خبر داد.
نامه‌ ۸ حزب به رئیس‌جمهور درباره وزیر پیشنهادی علوم
به گزارش جهان، ابوالقاسم رئوفیان سخنگوی جبهه ایستادگی ایران اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: من نمی‌دانم چرا رئیس جمهور با انتخاب خود در این زمینه می‌خواهد به نوعی چالش بین مجلس و دولت به وجود آورد؛ البته در این زمینه لفظ مقابله را به کار نمی‌برم.

وی ادامه داد: فرد پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم از همان رده‌ای است که مجلس در گذشته محکم گفت نه؛ از روزی که نامه معرفی وزیر پیشنهادی علوم اعلام وصول شد، واکنش‌ها به این سمت رفت که مجلس احتمالاً به وی رأی اعتماد ندهد.

سخنگوی جبهه ایستادگی با اشاره به ارسال نامه‌ای با امضای ۸ حزب و گروه سیاسی به رئیس جمهور درباره وزیر پیشنهادی علوم گفت: من نامه‌ای را با امضای ۸ گروه و حزب سیاسی برای آقای روحانی تنظیم کرده و در این نامه خواستار معرفی فرد دیگری برای تصدی وزارت علوم شده‌ایم.

رئوفیان ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که وزیر علوم باید شاخص‌هایی همچون انقلابی بودن، مشی اعتدالی، دین مدار بودن و مدارج علمی بالا را داشته باشد و شخصیت شناخته شده‌ای در دنیا باشد و در مجلس نیز رأی بالایی داشته باشد و در بین نمایندگان مقبولیت داشته باشد.

وی افزود: مجلس تاکنون به ۲ وزیر پیشنهادی آقای روحانی رأی اعتماد نداده است و یک وزیر وی را استیضاح و عزل کرده است، بنابراین دولت باید از این سه حادثه درس گرفته و شخصیتی را معرفی می‌کرد که علاوه بر اینکه از جنس دانشگاه‌ است و سوابق کاری او مرتبط با حوزه وظیفه وزارت علوم است، از جایگاه قابل قبولی در مجلس برخوردار می‌شد تا بتواند با کسب رأی اعتماد بالا از مجلس در این دریای متلاطم، سکاندار کشتی وزارت علوم باشد ولی این اتفاق نیفتاد.

سخنگوی جبهه ایستادگی در خصوص علت اصرار رئیس جمهور برای معرفی چنین گزینه‌هایی اظهار داشت: من تصور می‌کنم فشارهایی موجب می‌شود که آقای رئیس جمهور به این تصمیم برسد.

رئوفیان با بیان اینکه مسئله، تنها گرفتن رأی اعتماد وزیر از مجلس نیست، گفت: مسئله، تعامل مثبت و مؤثر وزیری است که از مجلس برای اداره امور وزارتخانه با مجلس رأی اعتماد می‌گیرد البته ممکن است فردی با رأی ناپلئونی وزیر شود ولی او با مجلس مشکل خواهد داشت.

وی ادامه داد: امیدواریم وزیر پیشنهادی علوم بتواند از مجلس رأی خوبی بگیرد تا دانشگاه‌ها قوام و انسجام را پیدا کنند چرا که از ابتدای دولت جدید تاکنون دانشگاه‌ها متلاطم بوده‌اند.

سخنگوی جبهه ایستادگی یادآور شد: شعار آقای روحانی اعتدال بود و وی باید در معرفی وزرای خود به مجلس مشی اعتدالی خود را نشان دهد نه اینکه بحث برانگیز شده و حاشیه‌ها زیاد شوند، این موارد آسیب خواهد زد و ممکن است وزیر رأی اعتماد بگیرد ولی باید بعد از این بتواند با مجلس تعامل داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این جمله که رئیس جمهور مرعوب فشارهای گروه های دیگر است غیرواقعی و توهین آمیز است،
روحانی دارد به موعظه هاشمی گوش می دهد که به او گفته در مقابل جناح راست هرگز کوتاه نیا!
سرور
بزرگوار. روحانی و هاشمی هر دو از جناح راست هستند و اصولگرا نیستند.
Iran, Islamic Republic of
مرعوب گروهها نیست
مرعوب هاشمی است
دروغ بزرگ
Iran, Islamic Republic of
از ابتدای دولت جدید تاکنون دانشگاه‌ها متلاطم بوده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
جمع اعضای این احزاب رو هم لطفا بفرمایید
نقی
چرا جر زنی می کنی؟ ببین حرفش درست است یا غلط؟ به تعدا افراد حزب چکار داری؟ اصلاً فکر کن که یک فرد این حرف را زده نه یک حزب.
سرور
به تعداد اعضای حرب اعتدال و توسعه.به قول شما 75 میلیون شاید هم 85 میلیون نفر!
الان اگر احمدی نژاد اینکار رو میکرد هیاهویی بپا میشد. بیا وببین .این ذولت اصلا لجبازی نمیکنه
کورش
نمیدانم چرا ..روبرو رای ملت ایستاده اند
Iran, Islamic Republic of
باید مرد اول ریاضیات جهان را معرفی کنند
Iran, Islamic Republic of
وقتی بهترین مدل مشابه الان وجود دارد - دکتر قاضی زاده هاشمی، رای تاریخی مجلس و کارکرد خوب ایشان در وزارت بهداشت - نمی دانم چه اصراری است که طور دیگری عمل می کنند؟!!
France
اينها احزاب كاغذي هستند
نکنه منتظرید محمود احمدی نژادو معرفی کنه؟
بدبختانه اگه مردم شماهارو مخواستن خوب به جلیلی رای میدادن به به روحانی! دارید میمیرید از عصبانیت!
مهدی
United States
حزب های خود ساخته مردمی نیستند
باسلام
نکنه فقط جناح اصلاح طلب مردمی هست که آقای روحانی اصرار دارد وزیری از این جناح معرفی کند!!!!
آرش
Iran, Islamic Republic of
سلام
یادتونه که مجلس وقت به 4 وزیر نفت پیشنهادی احمدی نژاد هم رای اعتماد نداد.
خوب باید وزیر در سطح وزارتخونه باشه دیگه
چرا همه چیزو سفید یا سیاه میبینیم؟
سیدعباس
Iran, Islamic Republic of
مجلس باید یک وزیر ....را بر دانشگاه تحمیل نماید.
علی
مجلس کجا بود در دولت قبل که هر چند روزی توسط رییس دولت شستشو داده میشد....
Iran, Islamic Republic of
وزیر علوم سیاسی نباید باشه ولی باید سیاسیون انتخابش کنند!!!!!!!!!!!!!!! جالبه
توفیقی از قزوین
تعهد ته این ماجراست!
رضایی
این کارهای سیاسی بخاطر بد جلوه دادن مجلس جهت انختابات مجلس اتی است مردم این را متوجه و زیر نظر دارند فکر کردن هرگز به...