پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

توضیحاتی درباره طرح افزایش تعداد نمایندگان

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 391142
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس گفت که غالب نمایندگان از افزایش تعداد نمایندگان مجلس راضی هستند.
به گزارش جهان؛امیر خجسته در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق قانون اساسی در هر ۱۰ سال باید ۲۰ نماینده به مجلس اضافه شود اما ۱۷ سال است که نماینده‌ای به مجلس اضافه نشده است.

او درباره اختلاف نظر نمایندگان در خصوص تقسیم‌بندی سهمیه‌های افرایش نماینده‌ها در حوزه‌های انتخابیه گفت: ۲۹۰ نماینده داریم که همه می‌خواهند نمایندهایی به حوزه انتخابیه‌شان اضافه شود ولی ما بر اساس شاخص‌هایی مثل جمعیت، مساحت، موقعیت سیاسی و جغرافیایی تصمیم می گیریم که جای هیچ‌گونه خلأیی در این قسمت وجود ندارد.

رئیس کمیسیون شوراها افزود: این طرح در مجلس قبلی جنجالی شد و رأی نیاورد اما ما سعی می‌کنیم در این دوره آن را به نتیجه برسانیم، ما ۹ ماه است که روی این بحث کار کرده‌ایم، و بالای ۸ هزار ساعت کاری بحث و گفت‌وگو کرده‌ایم. بنابراین جای هیچ‌گونه خلأیی نیست و اگر هم نماینده‌ای دلیل منطقی داشته باشد، آن را در قالب پیشنهاد به رأی می‌گذاریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *