جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۱

لغو مجوز واگذاری معدن به همسر مدیر دولتی با فشار رسانه‌ها

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 391122
پس از روشنگری چند ماهه رسانه ها، سرانجام مدیر عامل ایمیدرو از لغو مجوز واگذاری معدن به همسر یکی از مدیران دولتی با دستور وزیر صنعت خبرداد.
لغو مجوز واگذاری معدن به همسر مدیر دولتی با فشار رسانه‌ها
به گزارش جهان، مهدی کرباسیان با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی این رسانه در رابطه با لغو مجوز واگذاری یک معدن سنگ آهن به نام همسر یک مدیر دولتی در دولت هشتم، اظهار داشت: سازمان ایمیدرو پس از طرح پرسش یکی از نمایندگان مجلس در دلایل واگذاری این معدن به یک فرد، جلسه مبارزه با مفاسد اقتصادی طبق دستور معاون اول رئیس جمهور را برگزار و نماینده این سازمان هم در آن حاضر شد .

وی با اشاره به اینکه اعلام شکایت خود را هم به دادگاه برای این واگذاری غیر قانونی کرده ایم، افزود: خوشبختانه دو روز گذشته آقای وزیر صنعت ، معدن و تجارت دستور صریحی را برای لغو مجوز این معدن را صادر کرده اند.

مدیر عامل ایمیدرو در پاسخ به این پرسش که فعالان معدن معتقدند سهم بخش معدن در اقتصاد ۶ درصد است اما چرا وزارت صنعت قائل به سهم ۱ درصدی این بخش بوده و همین امر باعث می شود تا در بودجه سهم اندکی به این بخش اختصاص پیدا کند، گفت: سهم معدن در تولید ناخالص ملی کشور حدود ۱ درصد است اما در مجموع باید بگویم سهم معدن و صنایع معدنی به ۶ درصد می رسد.

کرباسیان اضافه کرد: اساساٌ در برخی از کشورها سهم معدن تا بیش از ۱۶ درصد هم است که این امر نشان از آن دارد که جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه با تأکیدات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی و لایحه حمایت از تولید و خروج از رکود بندهایی در رابطه با بخش معدن در نظر گرفته شده است که البته باید این موضوع افزایش هم پیدا کند.

* مشکل فاینانس چین هنوز مرتفع نشده است

وی با اشاره به اینکه امیدوارم در برنامه ششم توجه بیشتری به بخش معدن شود، در رابطه با وضعیت ۷ طرح فولادی به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: خوشبختانه فولاد بافت هم با گروه انتخاب و بانک صنعت و معدن ال سی ان در حال گشایش است و پیش بینی می کنیم ۶ طرح فولادی مشکل خاصی نداشته باشد.

مدیر عامل ایمیدرو افزود: در حال حاضر هنوز مشکل فاینانس میان بانک مرکزی کشور و بانک مرکزی چین برطرف نشده و پولی دریافت نکرده‌ایم که همین موضوع باعث شده با فعالیت ما در این حوزه با کندی همراه شود.

وی گفت: امیدواریم در نیمه سال آینده حداقل ۲ تا ۳ طرح فولادی در بخش آهن اسفنجی به بهره برداری و افتتاح برسند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولت پاکدست از این حرفا