جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

تسهیلات مسکن روستایی هم متوقف شد

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 390952
متاسفانه با روی کارآمدن دولت یازدهم این طرح نیز شبیه طرحهای مهم دیگر همچون مسکن مهر، ادامه ساخت راههای روستایی، پالایشگاهها و ... دستخوش رکود و کندی بسیار شد به طوریکه در سال ۹۲ و سال ۹۳ عملاً سهمیه ای برای مسکن روستایی لحاظ نشده و حتی تعداد اندک پرونده های موجود در بانکها هم به دلیل عدم پیگیری جدی وزارت راه و شهرسازی به عقد قرارداد و پرداخت نرسیده است.
به گزارش جهان به نقل از مسیرآنلاین، مسکن روستایی هم به سرنوشتی شبیه مسکن مهر شهری دچار شده است؛ اصل مسکن روستایی و ارائه تسهیلات برای نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی مسکن های روستایی که نقش بسزایی نیز در جلوگیری مرگ و میرهای ناشی از زلزله در روستاها داشته است در دولت نهم آغاز شد و بانکهای عامل با پیگیری جدی وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مسکن تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی در اختیار روستایی ها قرار می دادند؛

در مجموع دولت نهم و دهم سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی ساخته شد که در مجموع با ساخت ۱/۵ میلیون واحد مسکن روستایی در قالب طرح مسکن مهر، تا حدی زیادی باعث کاهش روند افسار گسیخته مهاجرت به شهرها و کاهش تلفات ناشی از زلزله در روستاها شد؛ این موضوع برای اولین بار به عنوان یکی از نشانه های طلیعه های دهه عدالت و پیشرفت در سخنان رهبر انقلاب در نوروز ۱۳۹۱ نیز مورد توجه قرار گرفت:

«در زمینه خدمات اقتصادی, ده ها هزار خانه و مسکن ساخته شده و در اختیار مردم قرار گرفت. این آمار ها, آمار های بزرگی است, آمارهای مهمی است. مسکن روستایی ساخته شد , جاده ها ساخته شد, بزرگراه ها و آزاد راه ها ساخته شد. اینها طلیعه ی دهه ی پیشرفت و عدالت است»

اما متاسفانه با روی کارآمدن دولت یازدهم این طرح نیز شبیه طرحهای مهم دیگر همچون مسکن مهر، ادامه ساخت راههای روستایی، پالایشگاهها و ... دستخوش رکود و کندی بسیار شد به طوریکه در سال ۹۲ و سال ۹۳ عملاً سهمیه ای برای مسکن روستایی لحاظ نشده و حتی تعداد اندک پرونده های موجود در بانکها هم به دلیل عدم پیگیری جدی وزارت راه و شهرسازی به عقد قرارداد و پرداخت نرسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *