پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۴

عکس/ مزار فرمانده یگان هوایی حزب الله

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب: 390808
"حسان اللقیس" در 12 آذر 1392 در مقابل منزل شخصی اش در "ضاحیه" توسط رژیم صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید.
عکس/ مزار فرمانده یگان هوایی حزب الله
به گزارش گروه مقاومت جهان نيوز، عکسی که می بینید، مزارِ شهید "حاج حسان اللقیس" را واقع  در "بعلبک" در لبنان نشان می دهد. وی فرمانده قوای هوایی حزب الله لبنان بود و مغز متفکر "جنگ الکترونیک" مقاومت نیز به شمار می رفت.
"حسان اللقیس" در 23 مهرماه 1342 در "بعلبک" به دنیا آمد و پس از تشکیل حزب الله لبنان، به آن ملحق شد. فرزند ارشد ایشان، یکی از رزمندگان "حزب الله" بود که در جریان جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی، شربت شهادت نوشید. خودش نیز در 12 آذر 1392 در مقابل منزل شخصی اش در "ضاحیه" توسط رژیم صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید.
سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان پس از شهادت "حاج حسان" در مراسم یادبود او گفت:" وی عاشق شهادت بود و یکی از مغزهای بارز و درخشان مقاومت بود.دشمن در سالهای گذشته همواره از جنگ مغزهای متفکر سخن می‌گفت و یکی از این مغزهای مقاومت شهید اللقیس بود. حسان اللقیس همواره می‌گفت که جنگ با دشمن تمام نشده است و وی برای همه برادر، دوست و مونس بود."

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحش شاد و یادش گرامیباد
کجائید ای شهیدان خدایی
درود بر همه مقاومتی ها
سینابراقی
درود خدا بر سرباز آن و یاران مقاومت....