پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۶
۹۰
حمايت شاعرانه از حامي آزادي سران فتنه؛

شیوه جدید دعایی در هزینه‌کردن روزنامه اطلاعات برای سران فتنه

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 390721
عملكرد عجيب روزنامه اطلاعات كه توسط حجت الاسلام محمود دعايي از نزديكان اصلاح‌طلبان اداره مي شود و از بودجه عمومي ارتزاق مي كند، مسئله اي است كه بارها به آن پرداخته شده و انگار قرار نيست اصلاح شود.
شیوه جدید دعایی در هزینه‌کردن روزنامه اطلاعات برای سران فتنه
سرويس سياسي جهان نيوز – ابوذر علوي تبار: اين روزنامه در تازه ترين شاهكار خود اقدام به چاپ شعري از يكي از شاعران حامی عملکرد فتنه گران در وصف مواضع اخیر "علي مطهري" كرده است. اطلاعات به نقل از افشین علا، مواضع متناقض و تندروی های علی مطهری در حمایت از رفع حصر سران فتنه را تمجید و ستایش کرده است. مطهري در چند سال اخير به تحریک با واسطه و بی واسطه افراطیون اصلاح طلب همواره تيغ نقد خود را بر روي نظام گشوده و به حامي سینه چاک سران فتنه تبدیل است.

اين اتفاق در حالي در روزنامه ارتزاق كننده از بيت المال رخ مي دهد كه دعایی به خوبی می داند که مجموعه تحت مدیریت وی منتسب به ولی فقیه است؛ همین واقعیت بر شگفتی عملکرد وی افزوده است.

به گزارش جهان، رفتارهاي كجدار و مريز روزنامه اطلاعات پيش از اين مسبوق به سابقه بوده است. اگرچه طبق اعلام رسمی وزارت ارشاد در نیمه دوم سال ۹۲ بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان یارانه دریافت کرده و در دولت سابق بیش از ۸ میلیارد تومان یارانه گرفته، اما همزمان با به جریان افتادن استیضاح رضا فرجی دانا همپای روزنامه های زنجیره ای به دفاع از وزیری پرداخت که بشدت مورد نقد و اعتراض منتخبان مردم در قوه مقننه و جامعه متعهد دانشگاهی کشور قرار گرفت.

فرار روزنامه نگار پركار اطلاعات به خارج از كشور و همكاري با شبكه هاي معاند نظام، ميدان دادن به عناصر ضدفرهنگي همچون شجريان و چهره هاي مسئله داري همچون افشين صالح علا و ... از ساير اقدامات زنجيره اي روزنامه اطلاعات است.

این روزنامه و ضمایم وابسته به آن بارها در حمایت از سران فتنه بویژه سید محمد خاتمی اقدام به درج مطلب كرده و با نادیده گرفتن جنایات مغضوبان ملت در آزمون بزرگ فتنه ۸۸ مبدل به تریبون فتنه گران شده است. روزنامه اطلاعات از معدود رسانه هایی است که بر خلاف مصوبات مراجع قانونی، بلااستثنا همه اخبار مربوط به سید محمد خاتمی را منتشر می کند و البته حاضر به انتشار هیچ یک از نقدهای وارده به وی نیز نیست.

به طور مثال چنديي پيش، مدیر مسوول روزنامه اطلاعات که در سال های اخیر در نقش پدر معنوی سید محمد خاتمی ظاهر شده وظیفه برگزاری جشن تولدهای سالیانه برای وي را به عهده گرفته، به وی پیشنهاد کرده بود روزانه از طریق ستونی که برای او در روزنامه اطلاعات در نظر گرفته، با حامیان جبهه اصلاحات سخن بگوید!

سوالي كه از كنار هم گذاشتن همه اين اتفاقات به ذهن مي رسد اين است كه آقاي دعايي كه به عنوان نماینده ولی فقیه در روزنامه اطلاعات مشغول به فعاليت است، چرا چنین رویه ای را در اطلاعات در پیش گرفته است؟ آيا امام خمینی در حکم خود برای اقاي دعایی تأکید نکرده بودند که روزنامه اطلاعات باید در خدمت مستضعفین باشد؟

آيا با توجه به نظر بنیانگذار کبیر انقلاب و بیانات صریح رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت جناح مومن انقلابي، اکنون زمان مناسبی برای ارزیابی مدیریتی قدیمی ترین موسسه مطبوعاتی کشور و پاسخگویی نماینده ولی فقیه در قبال سالها تکیه بر اين منصب حکومتی نيست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دوست داریم سید محمود عزیز
France
مگر اقدامات ايشون خلاف خدمت به مستضعفين است
خدا هدایت کند
علی اصغر
این آقای دعایی در اول انقلاب چقدر زاری میگرد و اظهار پشیمانی میگرد از حمایت از منافقن وحتی کتابی هم نوشت و ضمن منافق خواندن منافقین اظهار نهایت شرمساری و پشیمانی نسبت به هواداری از آن گروهگ را کرد ولی آرام آرام که آبها از آسباب افتاد رفت سرق کار اولش دردوره اصلاحات روزنامه اطلاعات را در بست در اخییار عطاء الله مهاجرانی گذاشته بود وحالا هم که در بست در دست فتنته گران است .
United Kingdom
دربست؟؟؟؟
ضد فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
به حدی عصبانی هستی که جای کاف و گاف رو اشتباه گرفتی و به سراغ میگی سرق و به فتنه گران میگی فتنته گران !
اینجوری پیش بری داغون میشی
خجالت بکش...
فكري به حال كيهان شريعتنداري بكنيد
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
اولا شریعتنداری نه بلکه شریعتمداری
دوما شما خودتان قضاوت کنید: روزنامه کیهان و اطلاعات هر دو از طرف رهبری نماینده دارند یکی آقای دعایی و یکی آقای شریعتمداری
وجدانا، انصافا، حقاً، یقیناً اون کسی که مطالب روزنامه اش با منویات و نظرات رهبری منطبق تر و نزدیک تر است روزنامه کیهان و حرف های آقای شریعتمداری است.
شما چشم و گوشتون را به روی حقیقت بستید وگرنه درک حقیقت در این دوره و زمانه خیلی سخت نیست!!!!!
چی فکری؟ یعنی اون رو هم بدن منافقین و فتنه گرهای خائن ؟؟ اگه منظورت اینه ، این که فکر نیست ، این نهایت بی فکریست
یونس
Iran, Islamic Republic of
مملکت گل و بلبل یعنی همین دیگه ، هرکس هر ....میخواد میکنه و حضرات مسئولین هم ککشون نمیگزه!!!
محمود
Iran, Islamic Republic of
افشین اعلا از کی تا حالا مسئله دار شده درسته ایشان اصلاح طلبه ولی توی انتخابات که تائید صلاحیت شد و در برنامه خندوانه صدا و سیما دعوت شد.. شما به غیر از خودتون با همه مشکل دارید.
دادش جناب اعلا از یک شیر مردی چون مطهری تعریف کرده اینا از شیر مردا میترسن نه از اعلا درود بر مطهری الحق که فرزند مطهری و درود بر خاتمی اشتباه شد از اونم که اینا میترسن خوب اسم کی را بنویسم درود به کسانی که پول بیت المال برا افتتاح دانشگاه خصوصی شان خرج کردن درود بر کسانیکه پول بیت المال گرفتن و خوردن و تو تلویزیون گفتن ی چند تا صفر جابجا شده راستی مبلغش چقدر بود ...
دیکته صحیح کلمه مریز مریض است
سیدحسنی
Norway
عبارت کج دار و مریز هم سنگ و هم معنای مدارا کردن و همراهی کردن با موضوع یا کسی مورد استفاده قرا می گیرد . اما بسیاری از مردم اگر این معنا را برداشت کنند با وجه تسمیه و یا عبارت صحیح آن آشنایی ندارند و به صورتی که درک می کنند «کج دار و مریض» می نویسند. برخی نیز به دلیل برداشت اشتباهی که از نگارش آن دارند آن را اشتباه به کار می گیرند و آن را با مریضی مرتبط می دانند. این اصطلاح در اصل کج دار و مریز است. به معنای اینکه ظرف را کج نگه دار و در عین حال مواظب باش که نریزد. و معنای اجتماعی آن این است که باید با شرایط موجود مدارا کرد یا سختی نگه داشتن یک ظرف حاوی مایعات به صورت کج را تحمل نمود .
ابراهیم
باسلام
برادر عزیز املا مریز درسته و معنیش اینه که کجدار و مریز .کج نگهدار به صورتی که نریزد.
افشین
هر چه بگند نمکش میزنند وای به وقتی که بگندد نمک .
عماد
عناصر ضدفرهنگي همچون شجريان ؟؟؟؟!!!!! واقعا برات متاسفم جهان نیوز.
Iran, Islamic Republic of
برخی نان نظام ورهبری رامی خورند ولی گاها نقش اپوزیسیون رابه عهده می گیرند امان ازعدم بصیرت!
هیچ کس نان کس دگری را نمیخورد هرچه سرمایه در کشور است متعلق به همه است
عباسی
آخه خیر سرش برخی مطالب روزنامه درتقویت فتنه است نه تقویت نظام ،
مثلا این اقا نماینده حضرت آقاست ،پس نان ونمک نظام و رهبری را می خورند اما نمکدان می شکنند ،مسأله چندان پیچیده نیست.
ینی هر کودکی که متولد بشه سهم از نفت و برق و یارانه و ...اینا رو داره
سرمایه های مملکت مال هیچ کس نیست مال یک تفکر است ، تفکر انقلاب اسلامی ، تفکر ولایت فقیه ، تفکر قیام امام حسین (ع) ، تفکر نه شرقی نه غربی ، تفکر جمهوری اسلامی است که باهاش انقلاب شد ... براش هزاران نفر خونشون رو دادند تو انقلاب و هشت سال جنگ و.... با این همه سختی های بعد جنگ ساختند... ولی به آمریکا و نوکرهاش باج ندادند...
سرمایه ها مال این تفکر است و در راه این تفکر باید هزینه بشه و هیچ شخص و تفکر ضد اون سهمی از اون نداره....
سرمایه ها برای تفکر حزب الله است نه تفکر حزب الشیطان ( چه از نوع جن ، چه انسان ، چه کوچک یعنی منافقین و فتنه گران ، چه بزرگش یعنی آمریکا )
پس ما هم از اموال دزدی اقازاده ها شریکیم!
برادر كم بصيرت حواست باشد كه گروه گرايي موجب تهمت به سايرين بويژه نماينده آقا نشود.
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
چندي است دلم يك دله با اصلاح طلبان است
تازه اسم خودتو هم گذاشتی "مسلمان" !!!!!!!!!!
قرصهات کجاست؟
به کاهدون زدی
مسلمان امریکایی هستی دیگر
نامسلمان
Germany
منظور شما از "چندی" چه مدت زمانی است؟ بعد از فتنه؟ قبل ازآن؟ چند سال؟ چند دهه؟ یا اصلا از روز اول تابحال؟
محمد
قبول باشد مسلمان !!
امان از طاغوت
United Kingdom
من هم اخوی.
Canada
آقای دعایی نمیخواد بازنشسته بشه؟
United Kingdom
روحانيت بارنشستگي ندارد. مگر ساير روحانيون بازنشسته شدًه اند؟
United States
شريعت مداري نمي خواهد بازنشسته يشع
Iran, Islamic Republic of
فرهیخته تر و وزین تر از روزنامه اطلاعات در ایران سراغ نداریم. شما نگاه کنید چه دانشمندانی در آن قلم می زنند بعد با دیگران مقایسه کنید تا اندازه دستتون بیاد.
دعایی جان انحصار طلبی نکن. اگه علی مطهری مخالف سران فتنه بود هم به حامیانش تریبون میدادی؟
بابا شما چرا تعادل نداربن؟ روزی که افشین علا میره ملاقات حضرت آقا میبرینش به عرش امروز هم میکوبیدش به فرش
یحیی
تعادل کسی ندارد که هر روزرنگ عوض می کند ،شمر هم جانباز صفین بود که دررکاب حضرت علی بامعاویه می جنگید ولی درکربلا چی؟ پس کمی بصیرت لازم است.
نیما راسخ
خنده دار است که این آقا مدتهاست ادای روشنفکرهای دهه های گذشته را در می آورد.فکر می کند با شرکت در برنامه های هنری و ادبی و کف زدن برای هنرمندان بعضا حامی فتنه و حتی حامی ضدانقلاب نامش در تاریخ ازین بعد هم جاودانه خواهدشد.اما زهی خیال باطل.این آقا فراموش کرده که در دهه ی 70 چه خونی به دل هنرمندان و شاعرانی کرد که بعضا در استخدام روزنامه اطلاعات بودند.خیلی ها را خانه خراب کرد.
درود بر سید محمود دعایی
اگه خواسته باشم چند نفر منافق جدید را نام ببرم یکی از آنها ..... است
Iran, Islamic Republic of
دعایی آدم خوب و سالمیست. نمیدانم چرا این کارها رامیکند
حسين
Iran, Islamic Republic of
هم جنس با هم جنس.
majid
Iran, Islamic Republic of
کاشکی به تندرویهای کیهان هم گیر میدادید.
انحصار طلبی هم حدی داره
می شه بفرمایید کیهان کجا تند روی کرده؟؟
اصلا می شه بفرمایید تندروی ، کند روی ، میانه روی از نگاه شما هر کدام چه معنایی دارد؟
چرا باید روزنامه بیت المال تریبون فتنه گران شود؟
United States
طولانی ترین مدیر بر عرشه ساختمان و یا حکومت خود مختار ساختمان حقانی!!!!
محمود
آقای دعایی
جواب شهداراچه می دهی آیاخط شمادراطلاعات همان خط ولی فقیه است؟؟؟
Germany
یک سئوال: حزب اللهیها چه سهمی از روزنامه تحت نظر ولی فقیه دارند؟
United States
آقا جمله آخرتون عین واقعیته بخدا باید مدیریت مجموعه عوض بشه!این آدم شمانمیدونیدکه چه کارانمیکنه توموسسه همین هفته پیش بودکه محمدخ... به اصطلاح اومدبود مهمونی خصوصی توروزنامه براش کلی هم هزینه کردن.
چطور شما از تمامی امکانات نظام به نفع جناح خود استفاده می کنید ؟
با پول جمهوری اسلامی علیه جمهوری اسلامی
بعد هم میگن ازادی نیست!!!
خدا از اقای دعایی نگذرد .... ایا او نمی داند مردم در این اشوبها چه رنجی کشیدند و کشور به خاطر قدرت طلبی این فتنه گران متحمل چه خسارتی شدند خدایا تو شاهد باش ما از اینها نمی گذریم
روزنامه اطلاعات نماز آزادی در نظام است چرا که نظام با این روزنامه به ضدانقلاب هم تریبون داده است
SAABER
Canada
ﭼﻪ ﺁﻣﺪ ﺑﺮ ﺳﺮ ﺍﻗﻮﺍﻡ ﻭ ﺧﻮﯾﺸﺎﻥ
ﮐﻪ ﮔﺮﺩﯾﺪ ﺟﻤﻌﺸﺎﻥ ﺍﯾﻨﻄﻮﺭ ﭘﺮﯾﺸﺎﻥ
ﭼﺮﺍ ﻓﺎﻣﯿﻠﻬﺎ ﺍﺯ ﻫﻢ ﺟﺪﺍﯾﻨﺪ
ﭼﺮﺍ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺣﺪ ﺑﯽ ﻭﻓﺎﯾﻨﺪ
ﭼﺮﺍ ﺧﻮﺍﻫﺮ ﺯ ﺧﻮﺍﻫﺮ ﻣﯽ ﮔﺮﯾﺰﺩ
ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺑﺎ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﻣﯽ ﺳﺘﯿﺰﺩ
خاتمی کم بود، دعایی به مطهری هم نون اضافه میده
قمر تاح خانوم
جونم واست بگه ننه یکی بود و دو تا شد ناشکری کردیم سه تا شد
پيشنهاد ميشود هم ايشان و هم حاج حسين در كيهان ديگر بازنشسته شوند و دور را به جوانتر ها بدهند ...
حاج حسین سردار رشید جبهه فرهنگی انقلابه
باید قدر پایمردی مردان مرد رو بدونیم
منم یه شعر برای عمه ام گفته ام. اطلاعات چاپ میکنه؟
اون رو بدى كيهان حتما چاپ ميكنه
کریم شیره ای
نخیر چاپ نمیکنه باید شعر در باره گلشیفته گفته باشی
Iran, Islamic Republic of
اون صالح علا نیست. صالح علا یکی دیگه است. سیمین بهبهانی با سیمین دانشور فرق دارد!
ظاهرا کاسبان فتنه کمان اين دکان را گرم نگهداشته اند...
احمدخواجوند
درزمان تنتخابات 88 موءسسه اطلاع مركز فتنه بود واين دعايي از پول موءسسه نهار وشام ميداد
امین
Iran, Islamic Republic of
آقا تو را خدا اینقدر تنگ نظر نباشید. ....
فرهاد
عزيز دل کيهان از کجا ارتزاق می کنه؟
Iran, Islamic Republic of
ناراحتی کیهان شریعتمداری را بخون سهم ما از بیت المال هم روزنامه اطلاعات
شما بهتر است به سهمی که هر روز از طریق کیف انگلیسی دریافت می کنید، اکتفا کنید. مملکت مملکت امام زمانه و نایب امام زمان، اداره اش می کنه. مفسدین در این مملکت، هیچ سهمی ندارند.
Iran, Islamic Republic of
در مورد افشین علا درست صحبت کنید و عفت کلامتان را حفظ کنید.
شما چرا جبهه گرفته و انتقاد میکنید این مملکت برای همه است در ضمن آقای دایی ثابت شده هستند و امام خمینی(ره) خیلی فرمایشات داشته اند کدامیک الان دیده میشود یا اجرا میکنند چرا آتش بیار مملکت هستید اگر به رهنمودهای امام و رهبری گوش بدهید جواب سوالات خود را خواهید گرفت شرم کنید!!!
اونوقت کیهان که اینقدر بی احترامی به افراد میکنه و وظیقه اصلی خودشو فراموش کرده خوبه نه؟!؟!؟!؟!؟!
صامت
Iran, Islamic Republic of
دعایی ... روزنامه رو رها کن!!!!!!!!!!!!!!
رسول
متاسفانه این حضرات از رفعت اسلامئ امام خامنه ای سوئ استفاده میکنند بی چشم ورویی هنر نیست نقص است
Iran, Islamic Republic of
افشين اعلا با محمد صالح علا فرق ميکند ها!!
Iran, Islamic Republic of
800 میلیاردو شما بردید یک ستونم بدن به سید با مردم حرف بزنه
نوبخت ازقائمشهر
اونوقت که حسین اقای شما هرچی دلش بخواد توروزنامه دولتیش نثار انوریها میکنه صدای شما در نمیاد تازه اون حرفها رو بصرف اینکه ایشون منتصب اقاست بنوعی سخنان ایشان تعبیر میکنید حالا نوبت به اطلاعات رسیده اخ شده!؟
نوبخت ازقائمشهر
راستی شما مغضصوب بودن اقای خاتمی درنزد ملت را ازکجا فهمیدید؟تا اونجا که ماخبرداریم اگه دعوت ایشون نباشه انتخابات همیشه باهمون چهار میلیون معروف برگزارمیشه!حالا ماباهم دعوا نداریم میتونید طبق قانون اساسی اینموضوع روبه رفراندم بزارین.دهن ماهم بسته میشه
از سار کاشان
United States
سید محمود دعایی عالم وارسته و ساده زیستی هستند که هیچگاه از جاده انصاف و اعتدال خارج نمی شود
حسین
فتنه گران بارشان کج است و عمرا به مقصد نمی رسد
حمید کمالوندی
روزنامه اطلاعات گنج گرانبهایی است که شما درک نمی کنید. حضرت حجت الاسلام دعایی انسان متواضع و سلیم النفس است. من سالهاست که اطلاعات می خوانم. بخصوص روزهای شنبه یادداشت سردبیرش شاهکار است وکاملا معلوم است از روی دلسوزی نوشته می شود. به خدا اگر به آن مقالات عمل شود کشور گلستان میشود. شما به جای اینکه یاد بگیرید لطفا این قدر سم پاشی نکنید.
درود بر دعایی
رضا رفسنجاني
سلام
باتوجه به شناخت اينجانب پس ازمطالعه مقالات شان در طول35سال مسئوليت مديرمسئولى روزنامه بزرگ اطلاعات هيچگونه شک و شبهه اى به ايشان وارد نيست وتنها روحيه صلح جويانه ايشان باعث ذکر مواردى اينچنينى شده _ضمن اينکه به متعهد بودنشان به دين و کشورمان ذره اى شک ندارم و براى موفقيتشان دعا ميکنم. مشهد مقدس رضا
فارض
جهان خودت هم ميدونى اون مصوبه اى كه محدوديت براى سيد محمد خاتمى ايجاد كرده از نظر ملت دو هزار نمى ارزه! اينقدر هم تنگ نظر و دگم نباشيد، مگه شما چند درصد از ملت رو تشكيل ميديد؟ به زور سه و نيم درصد بشه، پس به اندازه كوپن تون حرف بزنيد و ادعا داشته باشيد. والسلام
رضا
آن کس که بداندونداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند
آن کس که نداند وبداند که نداند اسب شرف از گنبد گردون بجهاند
ظاهرا ایشان وآقای مطهری خود شان را به فتنه گران وامدار می دانند ونمی خواهند بدانندکه الفتنه اشد من القتل
Romania
مثل شاه بگویید هر کی دوست نداره بره از ایران بیرون
فارض
جهان اينهمه بى طرفى كار دستت نده؟ بخداوندى خدا يكموى دعائى مى ارزه به صد تا شريعتمدار و صد تا مدير مسؤل رسانه اى اصولگرا. اينمرد سرتاپا اخلاق و انسانيته، حيف كه قدرشو نميدونند
Russian Federation
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
بازیابد روزگار وصل خویش

این بنده خدا هم مثل بعضیای دیگه فکر کرده همیشه می خواد تو این دنیا زنده باشه و مدیرمسئول یک روزنامه بزرگ و قدیمی