سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱۴
۱۱
مسئول رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال در غرفه جهان؛

قرائت گزارش نهایی فساد فوتبال در مجلس/ اعلام جزئیاتی از پرونده فساد در فدراسیون

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب: 390628
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس، گفت:‌ در آینده نزدیک حداکثر تا یک ماه دیگر نتیجه پرونده فساد فوتبال منتشر می شود .
قرائت گزارش نهایی فساد فوتبال در مجلس/ اعلام جزئیاتی از پرونده فساد در فدراسیون
سزویس ورزشی جهان نيوز - مسعود پاشنا: حجت‌الاسلام حمید رسایی نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی يكي از مهمانان غرفه جهان‌نيوز در روز دوم نمايشگاه مطبوعات بود و پیرامون اوضاع و احوال این روزهای فوتبال کشور و پرونده فساد فوتبال به اظهارنظر پرداخت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار جهان مبنی بر توقف رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال اظهار داشت: رسیدگی به پرونده فساد فوتبال با قدرت ادامه دارد ما کار را خیلی وقت است که شروع کردیم ولی چون جلسات عمومی بود، با دو چالش عمده مواجه بودیم.

حميد رسايي گفت: اول اینکه افرادی با چهره‌های مختلف در این جلسات حضور داشتند که مدتی در گفتن واقعیت‌ها تردید داشتند، هر چند پس از مدتی اشخاص زیادی که به مجلس آمدند، بصورت مکتوب مسائل را نوشتند.

مسئول هيئت تحقيق و تفحص از فوتبال افزود: دوم بحث رسانه‌ای شدن و انتشار اخبار مربوط به دعوت از افراد مختلف بود که این موضوع باعث می‌شد تا فشارهای جانبی و حاشیه‌ای از سوی مراکز مختلف به این افراد وارد شود. این مسائل باعث شد تا پرونده به کُندی پیش برود و روند رسیدگی آنطور که شایسته است و ضرورت ایجاب می‌کند پیش نرود.

نماينده مردم تهران با اشاره به اينكه پرونده کمیسیون برنامه ۹۰ ماهیت قضایی دارد افزود: اظهارنظرهای مختلف مسیر پرونده را به حاشیه می‌برد همانگونه که در پرونده بابک زنجانی به همین خاطر به خوبی خبررسانی نشد‌.

فدراسیون فوتبال قصد دارد پرونده فساد فوتبال به شکل مسالمت آمیز حل و فصل شود ولی نظر ما چیز دیگریست . متاسفانه سوء مدیریت فدراسیون فوتبال و یا به تعبیری مدیریت خنده و عدم قاطعیت در فوتبال موجب رونق فساد در فوتبال شده است .

رسايي همچنين خبر داد: هفته دیگر جلسه مهمی با مسولان فوتبال، نماینده ستاد مشترک و نظام وظیفه داریم که امیدواریم به نتیجه مطلوب برسیم.

وی این را هم گفت که نتیجه نهایی بررسی پرونده فساد در فوتبال تا دو هفته دیگر در صحن علنی مجلس قرائت می شود و از طرفی این گزارش تحویل قوه قضائیه هم داده می شود.

وي با اشاره به اين واقعيت كه به نظر ما بازیکنانی که با کارت جعلی بازی می کنند مجرم شناخته می شوند و باید به خدمت سربازی بروند گفت: به‌طور حتم با متخلفان براساس قانون به صورت جدی برخورد می‌شود.

نائب رئيس كميسون اصل نود ادامه داد: البته برخورد قانونی با متخلفان برخلاف ادعای برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال به معنی فرستادن این فوتبالیست‌ها متخلف به تیم‌های فوتبال نظامی برای گذراندن دوره‌ سربازیشان نیست، بلکه به علت بروز تخلفی که جرم بوده این افراد باید محاکمه شوند.

وي افزود: از طرف دیگر افزون‌ بر تخلفات بازیکنان، اقدامات غیرقانونی افراد مسئولی که در سازمان‌های مرتبط در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس به صورت موشکافانه بررسی و شناسایی می‌شود.

رسايي در پایان گفت:‌ در آینده نزدیک حداکثر تا یک ماه دیگر نتیجه پرونده فساد فوتبال منشر می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
علاوه بر رفتن به خدمت سربازی ، باید جریمه سنگین بشوند. مگر آنها چه تفاوتی با بقیه مردم دارند؟!
علي
گوش اين مفت خورهاي خدمت گريز را بايد طوري با انگشت قانون پيچاند که درد آن را ديگران هم احساس کنند ضمن اينکه از نقش دلالان و ماموران خائن دست اندرکار اين رسوائي بزرگ هم نبايد غافل شوند
مقداد
اگر بازیکنانی که با کارت جعلی بازی می کنند مجرمند چرا به پادگان نمیروند
کاظمی
تا مافیای فوتبال وجود دارند فوتبال ما به جایی نمی رسد
قانون فقط برای ما بدبخت بیچاره هاست
جالبه بعد از عدم پخش بازی های فوتبال تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم ها افزایش نداشت بعد باز هم این چنین القا میشه که تماشاگران فوتبال بیشمارند
پس پول بیت المال خرج این بی خاصیت ها کنیم. من به عنوان یک ایرانی مسلمان اون دنیا از سر مسئولین مرتبط با این قضایا نمیگذرم از مسئولین صنعتی تا ناظریم مجلس و قوه قضاییه
Iran, Islamic Republic of
رسایی شده فوتبالی؟؟؟
امیدواریم این مطالب در حد حرف نبوده و به آن عمل شود.
الماسی
حالا اگر یک بچه روستایی چنین کار ننگینی میکرد ،فوری وبه شدت مجازات میشد اما کار فوتبالیستها که خدمت مقدس سربازی را با جعل کارت پایان خدمت به استهزا گرفته اند کاری باهاشون ندارند واقعا این است عدتلت ؟
اقایون اینقدر نگید کارت جعلی کارت ها همگی اصلی است ولی بهانه هایی که بابت ان کارت صادر شده دروغ بوده است
Iran, Islamic Republic of
رسایی چه ربطی به فوتبال داره