پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۲
آیا نتیجه دیدار استقلال و پرسپولیس مشخص است

چرا دربی پایتخت مساوی می شود ؟

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 390560
نکته مهم همینجاست ، قاضی ایرانی مسابقه کوچکترین صحنه مشکوک به خطای دیدار سوت میزند و به محض این که بازی در حال سرعت گرفتن است ، یک سوت ناهنجار! بازی را از سرعت می اندازد ؟ و کیفیت بازی با توجه به حساسیتی که دارد به حداقل می رسد .
چرا دربی پایتخت مساوی می شود ؟
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا: مقرر شد دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس از هفته پانزدهم لیگ برتر، یکشنبه ۲ آذر برگزار شود، دربی که به اعتقد خیلی ها نتیجه اش مشخص است! و دو تیم به نتجه مساوی می رسند؟ خیلی ها مربیان ، مدیران و بازیکنان دو تیم را مقصر اصلی تساوی دربی قلمداد می کنند . البته از این که دست اندرکاران دو تیم در این بازی مثلا حیثیتی! (که البته در فوتبال حرفه ای دیگر جایگاهی ندارد ) جانب احتیاط را می گیرند ، شکی نیست اما به گمان کارشناسان کارکشته فوتبال یکی از اصلی ترین عامل تساویهای دربی و بازیهای کسل کننده آن داور بازی ست . توجه داشته باشید از زمانی که از ورود داوران برجسته خارجی برای قضاوت دربی جلوگیری شد ، سریال تساویهای دو تیم آغاز شد و این مسیر کماکان ادامه دارد...

البته دست اندرکاران کمیته داوران و مسئولان فوتبال هیچگاه به داوران عنوان نمی کنند که بازی را مساوی تمام کنید اما با صراحت می گویند که بازی را مدیریت کنید!؟

نکته مهم همینجاست ، قاضی ایرانی مسابقه کوچکترین صحنه مشکوک به خطای دیدار سوت میزند و به محض این که بازی در حال سرعت گرفتن است ، یک سوت ناهنجار! بازی را از سرعت می اندازد ؟ و کیفیت بازی با توجه به حساسیتی که دارد به حداقل می رسد .

از طرف دیگر بازیکنان دو تیم هم که در درجه اول برای نباختن بازی می کنند ناخواسته بازی را به خشونت می کشند ، در واقع دربی ایرانی بجای این که بازی تاکتیکی باشد بازی فیزیکی حرف اول را می زند! به همین جهت کیفیت بازی به حداقل می رسد .

پیش از این پس از برد قرمزها در دربی ۷۴ با هت تریک ایمون زائد در دقایق پایانی شاهد چهارمین تساوی متوالی و بدون گل دربی پایتخت بودیم! (هر چند در دبی ۷۳ در جام حذفی استقلال ۳ بر صفر به برتری رسیده بود)
جالب این که پیشتر هم در شش دربی متوالی از دربی ۶۱ تا ۶۷ شش تساوی یک بر یک در کارنامه دو تیم ثبت شد . تا این که در دربی ۶۸ در دقایق پایانی کریم باقری طلسم تساوی های متوالی را شکست .

به اعتقاد نگارنده چقدر خوب می شد که داوران خارجی بازیهای دربی را قضاوت می کردند تا کیفیت این بازی بالا می رفت و هم سرعت بازی بیشتر می شد تا دیگر ناظر بازی سرد و کسل کننده دو تیم نباشیم ، تصورش را بکنید چهار بازی متوالی و بدون گل و بی کیفیت در حضور انبوه تماشاگران خونگرم دو تیم که صدای هواداران دو تیم را هم در آورد !

این دربی را با دربی اسپانیا بازی رئال و بارسا ، دربی آلمان بایرن و دورتموند و دربی انگلیس در منچستر و سرعت آن بازیها مقایسه کنید و خودتان قضاوت کنید.

هر چند شرایط جدول لیگ برتر به گونه ای است که تساوی به درد هیچیک از دوتیم سرخابی نمی خورد ، شاید همین قضیه عاملی باشد برای بهتر بازی کردن این دو تیم پرطرفدار در این دربی .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نگارنده عزیز
این بازی چندان هم که می گویند مهم و بزرگ نیست پس اسرار بر داور خارجی بی مورد است. روزنامه ها برای فروش بیشتر این فضا را ایجاد می کنند و حساسیت ها را بالا می برند. بهتر است بجای این کارها فرهنگ سازی کنند تا دربی با آرامش برگزار گردد.
به خاطر برخی مسائل خاص!