جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

درخشش علی کریمی در تمرین تیم ملی!

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 390537
دومین تمرین تیم ملی فوتبال ایران با حضور ۱۸ بازیکن برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دومین جلسه تمرینی تیم ملی فوتبال ایران صبح امروز (دوشنبه) از ساعت ۱۰:۳۰ در زمین شماره یک کمپ تیم‌های ملی با حضور ۱۸ بازیکن برگزار شد.

در تمرین امروز ابتدا بازیکنان با گرمکن‌های مشکی، شورت‌های زرد و ساق‌های سبز رنگ وارد زمین شدند و تا قبل از ورود کارلوس کی‌روش به صورت دسته‌های چند نفره پاسکاری هوایی را انجام دادند.

کی‌روش ساعت ۱۰:۳۵ وارد زمین شد و پس از صحبت‌های کوتاهی سوت آغاز تمرین را به صدا درآورد. ملی‌پوشان در اولین برنامه تمرین‌های بدنسازی انجام دادند.

هاشم بیگ‌زاده که به تازگی از مصدومیت رها شده، با دکتر شهاب پزشک تیم، اختصاصی کار می‌کرد. دروازه‌بان‌ها یعنی سوشا مکانی و محسن فروزان از همان ابتدای تمرین از بازیکنان جدا شده و با دن گاسپار کار کردند. پس از تمرین‌های بدنسازی، ملی‌پوشان برای دقایقی به صورت دسته‌های چند نفره بازی کبدی را انجام دادند. تمرین‌ آقاوسط، استارت‌های کوتاه، عبور از موانع و ... برنامه‌های بعدی بازیکنان بود که علی کریمی دستیار کی‌روش هم همپای آنها تمرین می‌کرد.

در ادامه کارلوس کی‌روش ملی‌پوشان را به ضلع شمالی زمین کمپ برد و آنها در زمینی کوچک اولین برنامه گروهی با توپ و دروازه را انجام دادند. در این تمرین بازیکنان در دو طرف زمین ایستاده بودند و به صورت نوبتی دو بازیکن از دو طرف میدان با اعلام کی‌روش به سمت مرکز زمین می‌دویدند. کی‌روش توپ را به یکی از آن‌ها پاس می‌داد و او وظیفه داشت به سمت دروازه حرکت کرده و آن را گل کند. بازیکن دیگر که از ضلع مقابل با استارت وارد زمین می‌شد، باید دفاع کرده و از زدن گل جلوگیری می‌کرد. تمرین فوق با تغییر در هنگام شروع مجدد توپ از خط کنار دروازه ادامه داشت.

فوتبال در نیمه‌ای از زمین با دروازه‌های بزرگ برنامه بعدی ملی‌پوشان بود. کی‌روش بازیکنان را به سه گروه تقسیم کرد.

گروه سفید: سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، محمد نوری، احسان حاج‌صفی و امیرحسین صادقی

گروه سبز:‌ اشکان دژآگه، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان و مسعود شجاعی

گروه قرمز: محمدرضا خانزاده، مرتضی پورعلی‌گنجی، ووریا غفوری، سروش رفیعی، شاهین ثاقبی

این گروه‌ها مقابل هم در زمینی به وسعت یک زمین فوتسال با دروازه‌های بزرگ بازی کرده و با زدن یک گل، گروه بعدی وارد زمین می‌شد. علی کریمی با پیراهن آبی که لباس مربیان حاضر در زمین بود، در زمین به هر دو تیم مقابل هم کمک می‌کرد. او در صحنه‌ای با ضربه سر چیپ دروازه محسن فروزان را باز کرد و این گل زیبا باعث تشویق او از سوی بازیکنان شد. کی‌روش در این تمرین به مدافعان دستور می‌داد باز شوند و به صورت بسته به سمت جلو حرکت نکنند.

به گزارش ایسنا، در پایان این برنامه کی‌روش در فضای مفرحی که میان او و بازیکنان ایجاد شده بود،‌ سه پنالتی به دروازه محسن فروزان زد که یکی از آن‌ها گل شد و دو ضربه دیگر که یکی با دیرک برخورد کرد وارد دروازه نشد. پس از آن ملی‌پوشان به دو تیم تقسیم شدند و مقابل هم فوتبال بازی کردند.

تیم قرمز: علی کریمی، تیموریان، ووریا غفوری، سروش رفیعی، ثاقبی، اشکان دژاگه، خانزاده

تیم سفید: مسعود شجاعی، پژمان منتظری، خسرو حیدری،‌ سیدجلال حسینی، محمد نوری، احسان حاج‌صفی، امیرحسین صادقی

این بازی تمرینی مساوی تمام شد و در پایان بازیکنان در حالی که با هم شوخی می‌کردند، پنالتی زدند. علی کریمی، اشکان دژآگه، مسعود شجاعی و آندو تیموریان در پایان با محسن فروزان تمرین پنالتی انجام دادند و سایر بازیکنان ریکاوری کردند.

هادی طباطبایی، دکتر احسانی و جان اور مدرس آلمانی فوتبال پایه که برای برگزاری کلاس‌هایی به ایران دعوت شده، برای لحظاتی در محل تمرین تیم ملی حاضر شده و نظاره‌گر کار بازیکنان بودند.

جواد نکونام و کریم انصاری فرد دو لژیونری که دیشب به ایران آمدند در تمرین امروز حضور نداشتند. همچنین رضا قوچان نژاد هم صبح امروز وارد ایران شد که در تمرین صبح شرکت نکرد.

سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و علیرضا حقیقی هم امروز به جمع ملی‌پوشان اضافه می‌شوند.

تیم ملی عصر امروز تمرین در زمین چمن نداشته و در سالن بدنسازی هتل کار می‌کند. تمرین صبح امروز تیم ملی ساعت ۱۲:۳۰ به پایان رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *