جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دستگیری قاچاقچیان دارو و اسلحه در اروپا

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 390179
به دنبال یک عملیات بین‌المللی پلیسی در شانزده کشور جهان، یک شبکه زیرزمینی خرید و فروش دارو که وب سایت‌های متعددی را به همین منظور راه اندازی کرده بود، متلاشی شد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از اس اف گیت خبر داد، عملیات یاد شده موسوم به Onymous برای شناسایی و دستگیری فروشندگان اقلام و کالاهای قاچاق و از جمله انواع دارو و همین طور شماره‌های کارت اعتباری و اسلحه به اجرا درآمده است.

به دنبال اجرای عملیات مذکور ۵۰ سایت وابسته به قاچاقچیان دارو و اسلحه با نام هایی همچون Silk Road ۲.۰ و Mr. Quid’s Forum که کاربران زیادی نیز داشتند تعطیل شده‌اند. عملیات برخورد با این متخلفان توسط اف بی آی، آژانس امنیت ملی آمریکا و پلیس اتحادیه اروپا موسوم به یوروپل به اجرا گذاشته شده است. مقر این نیروی پلیس در شهر لاهه هلند است.

همچنین ۱۷ نفر از فروشندگان دارو و اسلحه قاچاق در نقاط مختلف اروپا دستگیر شده و اقلام و پول‌هایی به ارزش بیش از یک میلیون دلار از آنها ضبط شده است.

گردانندگان این بازار سیاه برای جلوگیری از شناسایی خود از ابزار و نرم افزارهای مختلفی و از جمله Tor استفاده می‌کردند. اما پلیس با تلاش فراوان موفق شده در نهایت آنها را شناسایی و دستگیر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *