کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام خدمات بیمه ای دندانپزشکی کودکان

17 آبان 1393 ساعت 12:24

دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از ارائه خدمات فیشورسیلنت، فلورایدتراپی، جرم گیری، جراحی دندان عقل و ترمیم دندان‌های افراد زیر ۱۴ سال توسط بیمه‌ها در آینده نزدیک خبر داد.


به گزارش جهان؛ سعید عسگری، دبیر شورای سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در گفت و گو با فارس درباره اقدامات دولت برای ارائه خدمات دندانپزشکی توسط بیمه‌های پایه تصریح کرد: هیات وزیران بهمن سال گذشته طرحی خدماتی مصوب کرد که مورد موافقت بیمه‌ها قرار گرفت که بر اساس آن فیشورسیلنت یعنی پرکردن شیارهای عمیق و باریک دندان‌ها برای کودکان زیر ۱۴ سال در شمول خدمات بیمه‌ای قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: قرار گرفتن فیشورسیلنت در شمول خدمات بیمه‌ها و مراکز خدماتی اقدامی بسیار مناسب است که بر اساس آن پوسیدگی دندان‌های کودکان کاهش می‌یابد زیرا در این کار شیار‌های عمیق و باریک دندان‌ها که توسط باریک‌ترین مسواک‌ها نیز تمیز نمی‌شوند و تجمع باقیمانده غذایی و میکروب‌های دهان در آن‌ها می‌تواند آغاز کننده پوسیدگی باشد با موادی به نام فیشورسیلنت مسدود می‌شوند.

عسگری خاطرنشان کرد: در مصوبه بهمن‌ ۱۳۹۲ هیئت وزیران فیشورسیلنت، ترمیم دندان‌های کودکان زیر ۱۴ سال، فلورایدتراپی، جرم گیری، دندان عقل و آموزش اقدامات پیشگیری دندان مطرح شده است.

دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت تأکید کرد: برخی بیمه‌های پایه این کار را شروع کرده‌اند و ما از طریق وزرات‌ بهداشت پیگیر هستیم و خوشبختانه وزیر رفاه هم در این زمینه کاملاً مقید است و این مهم را از مجموعه تحت سرپرستی خود پیگیری می‌کنند. امیدواریم اراده قوی در این ۲ وزارتخانه به ارائه خدمت در عرصه خدمت دندانپزشکی به مردم منجر شود.

وی تصریح کرد: بیمه‌ها پذیرفته‌اند تا خدمات را تحت پوشش قرار دهند زیرا زمانی که لیست خدماتی ارائه می‌شود به معنای پذیرش خدمات است و بیمه موظف است سرانه را برای تمام کشور ارائه کند. هم اکنون این خدمات در قالب بیمه روستایی ارائه می‌شود و اکنون اعتبار ارائه خدمات درمانی و پیشگیری برای کودکان مناطق روستایی هم آماده شده است.


کد مطلب: 390165

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/390165/اعلام-خدمات-بیمه-دندانپزشکی-کودکان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com