جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
برنامه هفته پانزدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال چگونه گذشت

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 390160
هفته چهاردهم لیگ برتر با تداوم صدرنشینی تراکتور ، برتری تیمهای سپاهان ، نفت، ذوب آهن و استقلال خوزستان و توقف تراکتور سازی،استقلال، فولاد و پرسپولیس، به اتمام رسید.
هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال چگونه گذشت
به گزارش سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : در حساس‌ترین بازی تراکتورسازی تبریز میزبان استقلال بود که این بازی جذاب با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان رسید و تیم تبریزی در ثانیه های پایانی پیروزی را با تساوی عوض کرد .

هفته چهاردهم لیگ برتر با تداوم صدرنشینی تراکتور ، برتری تیمهای سپاهان ، نفت، ذوب آهن و استقلال خوزستان و توقف تراکتور سازی،استقلال، فولاد و پرسپولیس، به اتمام رسید.

خالد شفیعی از تراکتورسازی و جاسم کرار از استقلال از فغانی کارت‌زرد دریافت کردند. کرار بازی هفته پانزدهم مقابل پرسپولیس را از دست داد.

تراکتورسازی تبریز با این تساوی همچنان با ۲۸ امتیاز در قاصله ۲ امتیازی با سپاهان در صدر جدول قرار دارد و استقلال نیز با یک امتیازی که در این بازی کسب کرد ۲۴ امتیازی شد و با توجه به برتری نفت و سپاهان ، به رده پنجم جدول سقوط کرد.

نیمه نخست این دیدار بدون گل به پایان رسید تا قلعه‌نویی و خطیبی ۴۵ دقیقه نخست را دست خالی به رختکن بروند ولی نیمه دوم هیجانی‌تر و پر برخوردتر آغاز شد. ابتدا آرش برهانی در دقیقه ۶۲ با شوتی دیدنی از درون محوطه جریمه برای استقلال گلزنی کرد تا سکوهای یادگار را به سکوت فرا بخواند.

در ادامه شاهین ثاقبی در دقیقه ۷۵ روی پاس زیبا و زمینی نریمان‌جهان که تازه به زمین مسابقه آمده بود با شوتی زمینی فروزان را تسلیم خود کرد تا کار را برای تراکتورسازی میزبان به تساوی بکشد.

نقطه جوش این بازی در دقیقه ۸۶ بازی بود که لوسیانو ادینهو موفق شد با ضربه پای‌چپ برای دومین بار تراکتورسازی را به گل برساند و سکوهای یادگار امام در شادی پرشورها غرق شود. ادینیو دهمین گل خود را در لیگ به ثمر رساند تا همچنان در صدر جدول گلزنان یکه‌تازی کند.

این پایان کار نبود چراکه امیر حسین صادقی در وقت‌های تلف‌شده موفق شد سکوتی عجیب را در یادگار ایجاد کند، چراکه گل مدافع ملی‌پوش استقلال آب‌سردی بود بر پیکر تراکتوری‌ها که خود را برنده این دیدار می‌دانستند، ولی صادقی نشان داد فوتبال قابل پیش‌بینی نیست.

در بازی آخر روز نخست هم پرسپولیس پیروزی ۲ بر صفر را درحالی با تساوی ۲ بر ۲ مقابل گسترش فولاد عوض کرد که مایکل اومانا مدافع کاستاریکایی این تیم، در دقیقه ۸۸ یک ضربه پنالتی را از دست داد. شاگردان حمید درخشان با این پیروزی می‌توانستند تا رده ششم بالا آمده اما با این ناکامی همچنان در رده هشتم باقی ماندند.

پیروزی صنعتی برابر سایپا با ۲ گل، دیگر بازی روز دوم از هفته چهاردهم بود اما با این برد آنها همچنان در رده دوازدهم باقی ماندند. سایپا هم دومین شکست متوالی و چهارمین باختش در ۵ هفته گذشته را تجربه کرد. در دیگر دیدار حساس هفته هم صبای قم در خانه با نتیجه ۲ بر یک مغلوب نفت تهران شد تا همچنان در رده ششم بماند. نفت تهران هم با کسب دومین برد متوالی‌اش در لیگ برتر، به رده چهارم صعود کرد.

نتایج کامل دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

* راه‌آهن تهران صفر - پیکان تهران صفر

* سپاهان اصفهان یک - نفت مسجد سلیمان صفر
گل: محمدرضا خلعتبری (۱۴) برای سپاهان

* پرسپولیس تهران ۲ - گسترش فولاد تبریز ۲
گل‌ها: محسن بنگر (۸) و مهدی طارمی (۲۹) برای پرسپولیس - مگنو باتیستا (۳۸- پنالتی) و میلاد جهانی (۷۲) برای گسترش فولاد

* تراکتورسازی تبریز ۲ - استقلال تهران ۲
گل‌ها: شاهین ثاقبی (۷۵) و لوسیانو ادینهو (۸۶) برای تراکتورسازی - آرش برهانی (۶۲) و امیرحسین صادقی (۵+۹۰) برای استقلال

پدیده‌مشهد(صفر)- فولاد خوزستان(صفر)

ملوان‌بندر انزلی(یک) - ذوب‌آهن اصفهان(۳)

گل‌: جلال رافخایی(۱۴پنالتی) برای ملوان و کارلوس‌سانتوز(۴۹)، مهرداد قنبری(۵۵) و اکبر ایمانی(۷۲) برای ذوب

استقلال‌خوزستان(۲)- سایپای‌البرز(صفر)

گل‌ها: محمد اوسانی(۵۲) و مهدی مومنی(۸۹ پنالتی)

صبای قم(یک)- نفت تهران(۲)

گل‌ها: لئوناردو پادوانی(۶۸) و ایمان مبعلی(۸۴) برای نفت و ایوب کلانتری(۸۸) برای صبا

جدول آقای گل:
۱۰ گل:لوسيانو ادينیو (تراکتورسازی تبریز)

۷ گل:سروش رفيعی (فولاد)

۶ گل:محسن دلير (تراکتورسازی) و سجاد شهباززاده (استقلال)

۵ گل:مهدی شریفی (سپاهان)، ایوب کلانتری(صبای قم)

۴ گل:محمد قاضی و اميد ابراهيمی (استقلال)، احمد حسن‌زاده (صبای قم)، روح‌الله سیف‌اللهی و میثم مجیدی (صنعتی خوزستان)، رضا عنایتی (پدیده)، محمد عباس‌زاده (پرسپولیس)، سامان نريمان‌جهان (تراکتورسازی) و لوسيانو پريرا (سپاهان) ، لئوناردو پادوانی(نفت تهران)، محمدرضا خلعتبری (سپاهان)

۳ گل:سیدامین منوچهری، رامين رضائيان و محمد غلامی (راه‌آهن)، علی قربانی و وحید امیری (نفت تهران)، میلاد میداوودی و حامد شيری (سايپا)، مارکو اورليو آيوبل (صبای قم)، اکبر صادقی (پدیده)، سیدجلال رافخوایی (ملوان)، جابر انصاری (گسترش فولاد) و سعید دقیقی (پیکان)

برنامه هفته پانزدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌‎های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه - ۲۹/۰۸/۹۳
* گسترش فولاد تبریز - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* نفت تهران - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۵، ورزشگاه تختی
* پیکان تهران - صنعتی خوزستان، ساعت ۱۵، ورزشگاه دستگردی
* ذوب آهن - پدیده مشهد، ساعت ۱۵، ورزشگاه فولاد شهر
* سایپای البرز - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه انقلاب کرج
* نفت مسجد سلیمان - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۶:۲۵، ورزشگاه بهنام محمدی
* فولاد خوزستان - صبای قم، ساعت ۱۶:۲۵، ورزشگاه غدیر اهواز

یکشنبه - دوم آذرماه (زمان این بازی هنوز از سوی شورای تامین تائید نشده است)
* استقلال تهران ـ پرسپولیس تهران، ساعت ۱۴:۴۵، ورزشگاه آزادی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *