جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۷

عکس یادگاری حاج قاسم سلیمانی با جانشینش

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 390098
او با خلق و خویی که بسیار پخته تر از سن و سالِ کمش بود، در مقامِ نفر دوم لشگر، تحسین فرماندهان و همرزمانش را برمی انگیخت.
عکس یادگاری حاج قاسم سلیمانی با جانشینش
به گزارش گروه مقاومت جهان نيوز، "تیپ ثارالله" از نخستین سال های دفاع مقدس تشکیل شد تا رزمندگان کرمانی و سیستان و بلوچستانی یگان ویژه خود را داشته باشند و از همان ابتدا فرماندهی اش بر عهده "قاسم سلیمانی" گذاشته شد. این فرمانده جوان توانست جایگاه یگان تحت امرش را تا سطح لشگر ارتقا ببخشد و در میان رزمندگان محبوبیت خاصی بدست بیاورد.

یکی از دلایل موفقیت "حاج قاسم سلیمانی" در فرماندهی "لشگر ثارالله" وجود شخصیتی مانند "قاسم میرحسینی" به عنوان "قائم مقام فرماندهی" بود. "میرحسینی" متولد سال 1342 در روستای "میربک" (زابل) بود اما با خلق و خویی که بسیار پخته تر از سن و سالِ کمش بود، در مقامِ نفر دوم لشگر، تحسین فرماندهان و همرزمانش را برمی انگیخت.  "قاسم میر حسینی" در مدت کمی به نقطه ثقلی غیر قابل جایگزین در لشگر تبدیل شد و حکمِ دست راست "حاج قاسم" را پیدا کرد.

"قاسم میرحسینی" در عملیات کربلای5 به شهادت رسید اما فقدانش همواره برای همرزمانش ملموس بود و "حاج قاسم سلیمانی" سال ها پس از شهادت او گفت:"سیدالشهدای همه شهدای استان سیستان و بلوچستان و بزرگ لشکر ثارالله که واقعا من امروز در هر ماموریتی جای او را خالی می بینم شهید میرحسینی است."
عکسی که می بینید، "حاج قاسم سلیمانی" را در کنار قائم مقامش "شهید قاسم میرحسینی" نشان می دهد.
شادی روحش صلوات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
‌این مدت خیلی درباره ایشون مطلب و عکس منتشر شده که بی سابقه است و حکمتی دارد که بر خیلی ها پوشیده نیست.
می‌ترسم اتفاقی برا سردار سلیمانی بیفته. یه موقع با چشم زخم...
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش.
United States
حاج قاسم خدا نگهدارت باشه
Iran, Islamic Republic of
برای سردار عزیز ملت ایران آرزوی سلامتی می نمائیم.
mahdy
سلام خدا برشهیدان راه حق
سلام بر شهید قاسم میرحسینی که نمونه ای بی نظیر در میان شهدای سیستان و بلوچستان است.
سلام بر شهیدان روحانی این استان بالاخص شهید طباطبائی و شهید مزاری .
Iran, Islamic Republic of
اینکه فقط بالای یک پشت بام است از کجا معلوم تکریت است
سلام بخشيد تكريت رو از كجا آوردي؟
محمودنصیری
شهیدمیرحسینی حقیقتا یک دلاورمردبزرگ بود.یادش گرامی باد.انصافاصداوسیمادرحق شهدای سیستانی وبلوچ کوتاهی کرده وهمچنان گمنام باقی مانده اند.یاران شهیدمیرحسینی هم مثل خودش دلیربودند!..