پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جزئیات برگزاری رزمایش الی‌بیت‌المقدس

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 390037
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امسال رزمایش الی‌بیت‌المقدس در بیش از ۵۱۳ ناحیه، توسط یک هزار و ۵۰۷ گردان واکنش سریع بیت‌المقدس اجرا می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم از زنجان، سردار علی فضلی امروز در بازدید از رزمایش الی‌بیت‌المقدس با گرامی داشت یاد و خاطره ۳ هزار شهید گلگون کفن زنجان در سخنانی اظهار کرد: آمادگی گردان بیت‌المقدس که بخش رزمی و نظامی بسیجیان سراسر کشور را تشکیل می‌دهند دارای عقبه و عمق در ساختار بسیج است.

وی به نحوه شکل گیری گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: از میان دسته‌های رزمی پایگاه مقاومت بسیج که گردان‌های عاشورا والزهرا(س) را تشکیل می‌دهند گردان‌هایی که مستعدتر و برتر باشند به عنوان گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس مجوز می‌گیرند.

جانشین بسیج مستضعفین بیان کرد: رزمایش‌های امسال غیرمتمرکز بوده و در بیش از ۵۱۳ ناحیه بسیج و توسط یک هزار و ۵۰۷ گردان واکنش سریع بیت‌المقدس اجرا می¬شود که هر کدام از این نواحی به نسبت استعداد و جمعیت فرآیندی را باید بگذرانند تا تا مجوز رزمایش برایشان صادر شود.

وی ابراز کرد: برای اجرای رزمایش‌ها ۴ دوره در نظر گرفته شده که ۳ دوره آموزشی قبل از اجرای رزمایش و دوره چهارم اگر سایر مولفه‌ها انجام شود مجوز رزمایش صادر می‌شود.

فضلی با اشاره به برآورد اطلاعاتی سناریوی رزمایش عنوان کرد: بعضی از استان‌ها باید شرایط دفاعی برخی شرایط امداد و نجات و برخی دیگر نیز باید شرایط امنیتی را اجرا کنند.

وی در مورد آمادگی نیروهای سپاه اظهار کرد: در آمادگی سپاه همین بس که ایران اسلامی امروز در نهایت امنیت به سر می‌برند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در زمان کنونی تشکیل بسیج جهان اسلام عملیاتی شده است و ما امروز در یک وحدت رویه و همدلی با سایر کشورهای مسلمان به سر می‌بریم و با یکدیگر تبادل اطلاعات و فرهنگ داریم.

وی با اشاره به برخی اقدامات ابتکاری در اجرای رزمایش‌ها بیان کرد: در اجرای رزمایش‌ها سعی کردیم از حداقل مهمات بهره‌مند شویم تا مهمات را برای مواقع ضرور داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *