پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲۲
۲۰

گزارش‌های تصویری رسانه‌های خارجی از قمه‌زنی‌های امسال

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 390001
فقط کافیست یکی از این کلمات (شیعه، محرم، عاشورا، تازیانه زدن شیعیان و...) را به زبان انگلیسی در قسمت تصاویر گوگل سرچ کنید تا به نتیجه مورد نظر سرمایه داران صهیونیستی اینترنت و دشمنان اسلام و تشیع دست یابید.
گزارش‌های تصویری رسانه‌های خارجی از قمه‌زنی‌های امسال
به گزارش جهان، علی اکبر سیاح طاهری در مطلبی در صفحه اجتماعی خود نوشت: چهارشنبه ۱۴ آبان ۹۳ که صفحه اول سایت یاهو رو باز کردم، با تعجب دیدم که بلافاصله تصاویر قمه زنی ظهر عاشورای عراق، پاکستان، افغانستان و... رو به صورت گزارش تصویری و در دو بخش جداگانه در صفحه اول "یاهو" به طور مفصل پوشش دادن:

عکسهای یاهو تا الآن هم هنوز روی صفحه اول موجود است

فیلم های خبری یاهو / فیلم دوم را ببینید از عزاداری و قمه زنی شیعیان افغانستان؛


بعد از دیدن این خبرها تصمیم گرفتم که یک جستجویی در سایت های انگلیسی کنم و ببینم که قمه زنی و عزاداری های خون آلود شیعیان را پوشش داده اند یا نه؟!

راهش بسیار ساده است و فقط کافیست یکی از این کلمات (شیعه، محرم، عاشورا، تازیانه زدن شیعیان و...) را به زبان انگلیسی در قسمت تصاویر گوگل سرچ کنید تا به نتیجه مورد نظر سرمایه داران صهیونیستی اینترنت و دشمنان اسلام و تشیع دست یابید:
self-flagellation / Ashura / Muharram / Ashura festival / Shi'ite/Shiite

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000390/nf00390001-1.jpg

این هم مختصری از گزارش های خبری و تصویری در خبرگزاری ها و روزنامه های معتبر جهان درباره مراسم روز عاشورا و قمه زنی و زنجیرتیغی زنی شیعیان که همه آنها فقط مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است: (برای دیدن برخی لینک ها نیاز به فیلترشکن دارید!)

گزارش های تصویری و خبری خبرگزاری رویترز:

گزارش تصویری اول

گزارش تصویری دوم

فیلم خبری رویترز از زنجیرتیغی زنی و قمه زنی شیعیان پاکستان

فیلم گزارش شبکه یورونیورز از مراسم عاشورا و قمه زنی شیعیان

فیلم خبری روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا از مراسم قمه زنی افغانستان و عراق

گزارش تصویری سایت MSN که به نقل از رویترز عکس ها رو بازنشر داده است

گزارش تصویری تلوزیون راشاتودی روسیه از قمه زنی خون خون آلود شیعیان جهان

گزارش تصویری بسیار مفصل خبرگزاری عکاسی Demotix انگلستان از مراسم عاشورا و قمه زنی

-گزارش تصویری و خبری هفته نامه تایم آمریکا از مراسم عاشورا با عکس مردانی خونین و خشن (همه تصاویر رو ببینید)

-گزارش تصویری روزنامه گاردین انگلیس، تمرکز بر حضور اطفال در قمه زنی و راه رفتن روی خاکستر آتش و...

-دو گزارش تصویری بسیار مفصل و وحشتناک پایگاه خبری هافینگتن پست انگلیس از مراسم عاشورا و قمه زنی و زنجیرزنی و...

گزارش قمه زنی سال قبل

-گزارش تصویری روزنامه انگلیسی تلگراف از راه رفتن شیعیان روی خاکستر آتش و قمه زنی روز عاشورا، تبرک جستن از اسب، غلطیدن در گل و...

گزارش تصویری روزنامه دیلی میل انگلیس از قمه زنی خونین شیعیان با تمرکز بر تصاویر کودکان

-  گزارش تصویری مفصل پایگاه خبری International Business Times از قمه زنی و خودزنی شیعیان جهان

-  گزارش همین خبرگزاری از عاشورای سال قبل

- گزارش خبری بی بی سی انگلیس از مراسم عاشورا و اشاره به مراسم قمه زنی و خودزنی و...

گزارش خبری روزنامه نیویورک تایمز آمریکا از مراسم قمه زنی شیعیان

گزارش تصویری کامل شبکه یو اس ای تودی آمریکا از مراسم عزاداری عاشورا و قمه زنی

-  گزارش تصویری خبرگزاری عکاسی gettyimages از مراسم قمه زنی و عاشورا


https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000390/nf00390001-2.jpg

به دلیل تعداد بالای بازنشر تصاویر قمه زنی و عزاداری های وحشتناک برخی از شیعیان، این ایمیل را طولانی تر نمیکنم و چند لینک دیگر هم میفرستم برایتان، هرچند که تعداد گزارش های تصویری بسیار بیشتر از حد این ایمیل بود که بنده گردآوری کردم و فقط به زبان انگلیسی اکتفا کردم و سراغ عربی و... نرفتم!

http://www.boldsky.com/yoga-spirituality/faith-mysticism/2014/why-shia-muslim-practice-self-flagellation-on-muharram-052956.html

http://www.jesus-is-savior.com/False%20Religions/Islamic%20Muslim/this_is_shiite_islam.htm

http://www.al-monitor.com/pulse/galleries/photo-of-the-day-from-iraq.html

http://www.wtop.com/220/3735879/AP-PHOTOS-Shiites-mark-slaying-of-revered-figure


واقعا چه بر سر مذهب تشیع آمده است که به جای معرفی عقلانیت و محاسن کلام و رفتار اهل بیت(ع)، امروز باید به عنوان مکتب خشونت و جهالت در جهان معرفی شویم و فقط مجبور باشیم از این بدعت ها ابراز برائت کنیم...

این وسط بیشتر از همه از قمه زنان عراقی تعجب میکنم. در شرایطی که داعش به عراق حمله کرده و نصف این کشور را اشغال کرده است و با وحوشت تمام، مردم مظلوم و بیگناه را اسیر و شهید می کند، تیغ قمه های خود را به اسم شجاعت و پیروی از امام حسین (ع)، به جای سر دشمنان، بر سر خود می کوبند و افتخار هم می کنند که پیرو مکتب جهاد و شهادت هستند اما در وقت لازم و علی رغم فتوای مراجع دینی، برای شرکت در جهاد نمی روند و ترجیح می دهند در گوشه حرم سرور آزادگان و مجاهدان، با شمشیر و قمه به سر خود بکوبند که یا لیتنا کنا معک!

امام حسین (ع) را در تاریخ محصور کرده اند و شعائر ساختگی او را احیاء می کنند بدون اینکه هدفش را یادآور شوند!

هیهات منا الذلة و هیهات منا هذا العزاء...
منبع: مسیرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نویسنده محترم در ابتدای این مقاله یکطوری باز می خواهد ابن قضیه را به اسرائیل و آمریکا و صهیونیست وصل کند و اگر توان ادبیاتی قوی داشته باشد آن را گردن آمریکایی ها و صهیونیست ها می اندازد !!!! دوستان در توهم هستند این کسانی که دیدید عزاداری می کردند فقط در پاکستان و افغانستان و این کشورهای عقب افتاده که همه چیزی را گردن استعمار انداختن و خودشان را راحت کردن، این عزاداری و قمه زنی در ایران هم بود کمی بیشتر جستجو کنی با فیلتر شکن در وب سایت ها می توانید یافت کنید. با تشکر
یک دوست
دوست عزیز . به موضوع ""جهالت "" عده ای از شیعیان درست اشاره کردید . اما مطلب انتشار گسترده و هدفمند این موضوع در رسانه های غربی است . ایا فرهنگ غنی و گسترده ی عاشورایی شیعه را هم همین قدر رسانه ای میکنند ؟ به همین مقدار که ""قمه زنی"" را منتشر میکنند سخنان بیشمار علمای ما را در خصوص قیام عاشورا و سنت های عظیم و گسترده ی ما را در مورد این واقعه ی تاریخی منتشر میکنند ؟ پس قبول کن انتشار قمه زنی توسط غربی ها با هدف سوء استفاده میباشد .
اگر این جهل است، پس در همین جهل بمانید !!
این یارو که میگفت من مرجه تقلیدم و تنظیم شعائر میکنم و اینا کجاست الان؟ خودش هم قمه زده؟
علوی
شاید پایه گذار این نوع عزاداری اسراییل و امریکا نباشن ولی در حال حاضر بیشترین سود رو اونها میبرن و بیشترین ضربه رو مسلمونها میزنن(میگن مسلمونا دو گروهن یا سر میبرن یا خودشون رو وحشیانه میزنن) و اسلام یعنی همین
علی
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر ... که این عمل جاهلانه را ترویج کرد
ارمیا
United States
واقعا متاسفم برای برخی شیعه نماها که خون به دل آقا امام زمان میکنن...
توی گوگل سرچ کنید ASHURA
اگر خود شما یه مسیحی بودید چه تصوری از شیعه و عاشورا و امام حسین پیدا میکردید؟
واقعا به نظرتون این دسیسه ی انگلیش و صهیونیزم نیست؟!
خدایا به تو پناه میبریم از شر دشمن کوچک و بزرگ
نفرین خدا بر کسانی که آبروی شیعه رو با خرافات و بدعتها بدوی میبرند
قمه زنی از ابتدا بتوسط برخی قزلباشان ترک صفوی که آسیای صغیر به ایران مهاجرت کرده بودند و در ناحیه آدذربایجان سکنا گزیدند و بیشتر آن بت پرست بودند و در آیین پیشینیانشان این کار را برای کمک به خدایان خوب برای نابود کردن خدایان شر انجام ميگرفت، نخستین بار در کربلا صورت گرفت که همان موقع علما آنرا بدعت و حرام پنداشتند ولی متاسفانه قمه زنی بر خلاف نظر فقها مورد استقبال برخی قرار گرفت و سال به سال بر تعداد قمه زنان افزوده شد و شاید از ابتدا و در آن روز هم دستها بیگانه برای تخریب شیعه در گسترش قمه زنی موثر بوده است
بیدار
منفی دادم واسه ادبیات سخیفی که برای معرفی ترکها به کار بردی،همین به قول شما قزلباشها!!!الان پرشورترین عزاداری رو برای سالار شهیدان انجام میدن.
آگاه
Iran, Islamic Republic of
آقاجان برو یه سرچی توی گوگل بزن ببین قزلباش کیا بودن بعد به بگو به ترک ها بی احترامی شده. قزلباش نام یک طایفه ای بوده...
مطلب رو بگیر. خوابه خوابی ها.... بعد اسمش هم زده بیدار
امیر
United States
در این میان نقش ویژه رهبر معظم انقلاب و همچنین پیشتر امام راحل (ره) در مبارزه و مخالفت با این گونه افراط‌گری‌ها که تنها مورد سوء استفاده دشمنان و صهیونیست‌ها است، بی‌نظیر و مثال زدنی است.
New Zealand
هیهات منا الذله...
خاک بر سر شون کم از قاتلین سید الشهدا خیانت به اسلام نمی کنند
وای بر مراجعی که حکم حلیت میدهند من قیامت سر پل صراط جلوشون رو میگیرم
منم جلوی تو را قیامت میگیرم
تویی که گفتی منم جلو تورو میگیرم فکر کردی اون دنیا هم مثل این دنیا هر هرکیه که امثال شماها هر کاری دلشون بخواد بکنن؟؟؟
عمار
Iran, Islamic Republic of
لطفا بحث رو قومیتی نکنین...
United States
حماقت که کردیم باید منتظر سو استفاده دیگران هم باشیم متأسفانه برخی مراجع نظر صریحی در این زمینه نداده اند
نظر برخی از مراجع عظام شیعه در باره قمه زنی
1) آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله)
سـؤال 1460: در روز عاشورا مراسمى مانند قمه زنى و پابرهنه وارد آتش و ذغال روشن شدن برگزار مى‏شود که علاوه بر اینکه باعث بدنام شدن مذهب شیعه اثنى عشرى در انظار علما و پیروان مذاهب اسلامى و مردم جهان مى‏شود، ضررهاى جسمى و روحى هم به این اشخاص وارد مى‏کند و همچنین موجب توهین به مذهب مى‏گردد، نظر شریف حضرتعالى در این‌باره چیست؟
پاسـخ: هر کارى که براى انسان ضرر داشته و یا باعث وهن دین و مذهب گردد حرام است و مؤمنین باید از آن اجتناب کنند و مخفى نیست که بیشتر این امور باعث بدنامى و وهن مذهب اهل بیت(علیهم‌السلام) مى‏شود و این از بزرگترین ضررها و خسارتهاست.
سـؤال 1461: آیا قمه زدن به‌طور مخفى حلال است یا اینکه فتواى شریف حضرت عالى عمومیت دارد؟
پاسـخ: قمه زنى علاوه بر اینکه از نظر عرفى از مظاهر حزن و اندوه محسوب نمى‏شود و سابقه‏اى در عصر ائمه(علیهم‌السلام) و زمانهاى بعد از آن ندارد و تأییدى هم به شکل خاص یا عام از معصوم(علیه‌السلام) در مورد آن نرسیده است، در زمان حاضر موجب وهن و بدنام شدن مذهب مى‏شود بنا بر این در هیچ حالتى جایز نیست.
2) آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (قدس سره)
سـؤال 2173: آیا قمه زنى جایز است؟ چنانچه در این مورد نذرى وجود داشته باشد، وظیفه چیست؟
پاسـخ: با توجه به گرایشى که نسبت به اسلام و تشیع بعد از پیروزى انقلاب اسلامى ایران در اکثر نقاط جهان پیدا شده، و ایران اسلامى به عنوان امّ القراى جهان اسلام شناخته مى شود، و اعمال و رفتار ملت ایران به عنوان الگو و بیانگر اسلام، مطرح است لازم است در رابطه با مسایل سوگوارى و عزادارى سالار شهیدان حضرت ابى عبدالله الحسین (علیه السلام)به گونه اى عمل شود که موجب گرایش بیشتر و علاقمندى شدیدتر به آن حضرت و هدف مقدس وى گردد. پیداست در این شرایط، مسأله قمه زدن نه تنها چنین نقشى ندارد، بلکه به علّت عدم قابلیت پذیرش و نداشتن هیچگونه توجیه قابل فهم مخالفین، نتیجه سوء بر آن مترتب خواهد شد. لذا لازم است شیعیان علاقمند به مکتب امام حسین (علیه السلام) از آن خوددارى کنند. و چنانچه در این مورد نذرى وجود داشته باشد، نذر واجد شرایط صحّت و انعقاد نیست.
3) آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله)
سـؤال: حکم ضرب و جرح بدن در عزاداری اباعبدا... چیست؟ لطفا نظر خود را راجع به سینه زنی ، زنجیر زنی و قمه زنی به طور مجزا و شفاف بیان کنید.
پاسـخ: عزاداری خامس آل عبا از مهمترین شعائر دینی و رمز بقای تشیع می باشد ولی بر عزاداران عزیز لازم است از کارهایی که موجب وهن مذهب می گردد و یا آسیبی به بدن آنها وارد می کند خودداری کنند
4) آیت الله العظمی سیستانی (مدظله)
سـؤال: نظر آیت الله سیستانی نسبت به قمه زنی چیست؟
پاسـخ: باید از کارهایی که عزاداری را خدشه‌دار می‌کند اجتناب شود.
5) آیت الله العظمی نوری همدانی (مدظله)
سـؤال 597: آیا قمه زدن جایز است چنانچه در این مورد نذری وجود داشته باشد وظیفه چیست؟
پاسـخ: اشکال دارد.
6) آیت الله العظمی جوادی آملی (مدظله)
سـؤال: قمه و زنجیر چاقویی زدن و تیغ کشیدن در مجلس عزای اهل‌بیت چه حکمی دارد اگر خصوصی باشد و عمومی چه حکمی دارد؟
پاسـخ1: چیزی که در شرایط کنونی مایهٴ وهن اسلام است مانند قمه زدن و.. جایز نیست.
پاسـخ2: چیزی که مایهٴ تعظیم شعائر اسلام یا سبب هتک نیست مانند زنجیر زدن جایز است.
7) آیت الله العظمی سبحانی (مدظله)
سـؤال: آیا قمه زنى در زمان حاضر جایز است یا خیر؟
پاسـخ: جایز نیست. والله العالم
8) آیت الله العظمی مظاهری (مدظله)
سـؤال: آیا می شود در خفا و دور از چشم بقیه قمه زد؟
پاسـخ: چون در جمهوری اسلامی ممنوع است باید عمل نشود.
سـؤال: قمه‌ زدن‌ از نظر فقهی‌ چه‌ حکمی‌ دارد؟
پاسـخ: چون‌ ولایت‌ فقیه‌ نهی‌ از آن‌ کرده‌اند همه‌ باید از این‌ کار پرهیز کنند گر چه‌ مقلّد کسی‌ باشند که‌ جایز بداند.
زهره
جنایتی این چنین که به نام شیعیان و به یاد امام حسین ( ع ) انجام می شود ، چرا باید بگذاریم که انسان های جاهل مسلمان این گونه چهره شیعیان را به جهانیان به تصویر بکشند.

لعنت خدا بر جهل و نادانی
Iran, Islamic Republic of
مشکل از رسانه های ما هم هست که شیعه رو وسیع پوشش نداده.نظرات و عزاداریهای ماروهم وسعت پوشش خبری در دنیا نداده