پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بیش از 40 هزار عزادار حسینی خون نذر کردند

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب: 389840
سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، از اهدای خون بیش از ۴۰ هزار نفر از عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا در کشور خبر داد.
به گزارش جهان، دکتر بابک یکتاپرست در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از ۴۸ هزار و ۳۷۴ نفر از هموطنان در سراسر کشور برای اهدای خون به پایگاههای خونگیری مراجعه کردند که از این تعداد، ۴۰ هزار و ۲۳۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اعلام اینکه ۲۰ هزار و ۵۷۵ نفر از اهداکنندگان خون کسانی هستند که به عنوان اهداکننده مستمر حداقل ۲ بار در سال خون اهدا می کنند، افزود: ۱۰ هزار و ۵۲۲ نفر نیز سابقه اهدای خون داشته اند و ۹ هزار و ۱۳۹ نفر هم برای اولین بار خون اهدا می کردند.

یکتاپرست، از استانهای تهران، آذربایجان شرقی و غربی به ترتیب به عنوان بیشترین اهدا کننده خون در دو روز گذشته نام برد و گفت: تهران با ۳۸۰۴ نفر، آذربایجان شرقی ۳۶۷۳ نفر و آذربایجان غربی نیز با ۲۸۲۷ نفر، رتبه های اول تا سوم اهدای خون را به خود اختصاص داده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *