شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

نروژ، در اندیشۀ مقابله با حملات تروریستی

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب: 389830
سازمان اطلاعات نروژ اعلام کرد که با توجه به افزایش موج تهدیدات تروریستی گروهک داعش، انتظار می‌رود اجرای طرح تروریستی این گروهک در خاک این کشور با فرارسیدن سال جدید آغاز شود.
به گزارش جهان به نقل از العالم، دستگاه اطلاعات نروژ در ارزیابی های جدید خود از تهدیدات تروریستی، اعلام کرد که ممکن است در یک سال آینده این کشور هدف حملات تروریستی قرار گیرد.

سازمان اطلاعات نروژ در این خصوص به پیام گروه تروریستی داعش در سپتامبر گذشته مبنی بر هدف قرار دادن همه کشورهای عضو ائتلاف بین المللی علیه داعش در سوریه و عراق، اشاره کرده است.

این نهاد امنیتی نروژ افزود: تروریسم در اروپا در سال های اخیر به حملاتی ساده با استفاده از ابزارهایی معمولی و در دسترس، محدود بوده و اهداف ساده ای را نیز دنبال می کرده به همین علت پیشگیری از این قبیل حملات کار دشواری است.

دستگاه اطلاعاتی نروژ خاطرنشان کرد، حدود ۶۰ نفر که با این کشور در ارتباط هستند، برای جنگ در کنار تروریست ها به سوریه رفته اند. نروژ در تابستان گذشته یک هفته در حال آماده باش برای مقابله با حمله تروریستی احتمالی بود که دستگاه اطلاعات درباره قریب الوقوع بودن آن هشدار داده بود، اما این تهدید به وقوع نپیوست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *