پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۷

6.5 میلیون زائر کربلا، داعش را به چالش کشیدند

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 389705
پایگاه خبری عراقی ' المسله' در گزارشی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان درکربلا در شرایط کنونی عراق نوشت : امسال شش و نیم میلیون زائر بدون هیچگونه ترسی از تهدیدهای گروهک تروریستی تکفیری داعش ، در کربلا جمع شده و تفکر داعش را به چالش کشیدند .
6.5 میلیون زائر کربلا، داعش را به چالش کشیدند
به گزارش جهان،‌ المسله نوشت : مراسم تاسوعا و عاشورای امسال با وجود تهدیدهای گروه های تروریستی ، با سازماندهی دقیق و بسیار خوب کاروان ها و زوار و همچنین با تلاش نیروهای امنیتی بدون مشکلات قابل ذکر امنیتی به پایان رسید و جز چند حمله کوچک ، تروریست ها نتوانستند کاری انجام دهند و اینگونه شب گذشته صدها هزار زائر کربلا را ترک کردند .

المسله افزود : با اینکه هفت نفر از زائران حسینی که در حال بازگشت به خانه های خود از کربلا بودند ، در حملات جداگانه درکنار راه ها در شهرک ' اللطیفیه ' به شهادت رسیدند اما به طور کلی مسئولان نظامی و امنیتی عراق برنامه خوبی برای حفظ امنیت زائران داشتند و به همین دلیل ' حیدرالعبادی ' نخست وزیر عراق از همه دست اندرکاران برگزاری و حفظ امنیت این مراسم عظیم تشکر کرد .

از سوی دیگر شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده آیت الله سیستانی نیز از دست اندرکاران این مراسم تشکر کرده و آن ها را ' مردان عاشورا ' نامید .

بر اساس این گزارش ، دستگاه های امنیتی عراق طی این مدت موفق شدند مانع حملات بزرگ به زائران شوند و این باعث ناامیدی شدید آن ها شد .

برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در زمان حکومت صدام دیکتاتور سابق عراق ممنوع بود اما پس از سرنگونی وی در سال ۲۰۰۳ میلادی ، برگزاری این مراسم آزاد شد که هر سال پرشورتر از سال قبل از آن برگزار می شود .
منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
Iran, Islamic Republic of
امام سجاد(ع) فرمودند: خدا دشمنان ما را از احمق ها قرار داده است.
هنوز نفهمیده اند عشق به ارباب سر و جان نمی شناسد اگر تاریخ را بخوانند متوجه می شوند که زوار حسین(ع) در چه شرایطی به زیارت رفته اند که الان شیعیعان را از مرگ می ترسانند.
السلام علیک یا ثارالله
نکته جالب امنیت کامل زائران بود
داعش هیچ غلطی نمی تواند بکند همانند اربابش آمریکای خونخوار
سیستانی
نکته جالبترانکه مردم علی رغم احساس خطر،بازهم به پابوس ارباب شهیدان میروند!واقعادشمنان فکرمیکنندباکشتن بی هدف مردم میتوانندبین ما واهلبیت جدایی بیندازند؟شاید،شایدهدف ازاسیدپاشی دراصفهان وبه دنبال ان ایجادترس ووحشت بین مردم توسط رسانه های خارجی،هم هدف ترساندن مردم ودورکردن انهاازشرکت درمراسم محرم بود!؟امادیدندکه مردم بیشترازقبل امدند!درمحله مامسجدنزدیک نیست،جوانان محله خودجوش پارکینگ یکی ازساختمانهاراسیاه پوش کردندوتشکیل یک هییت حسینی دادند!انهاجوانانی بودندکه شایدبرخی فکرمیکردندازعاشورافاصله گرفته اند......
سالار
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما جوانان . . .
Iran, Islamic Republic of
شیعه جانش راهم برای امام حسین میدهد