پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

اولین مصاحبه سیداحمد خمینی پس از ورود به لانه جاسوسی

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 389668
مرحوم حجةالاسلام سیداحمد خمینی به دعوت دانشجویان مسلمان پیرو خط امام از قم به تهران آمد و در جمع دانشجویان حضور یافت.
اولین مصاحبه سیداحمد خمینی پس از ورود به لانه جاسوسی
به گزارش جهان، متن زیر مصاحبه ای است که در سفارت آمریکا در تهران با ایشان انجام شده است:

امروز آقای صادق طباطبایی سخنگوی دولت گفتند که تمام آنچه که در الجزایر گذشته، توسط آقای یزدی قبلا به عرض امام رسیده؛ حالا این سوال مطرح می شود امام قبلا در جریان ملاقات نخست وزیر [مهندس بازرگان] با برژینسکی[معاون امنیتی کارتر]،بوده است یا خیر؟

این سوال دو بخش دارد. بخش اول این است که آیا آقای طباطبایی گفته اند تمام آنچه که در الجزایر گذشته است امام از آن مطلع بوده، فکر نمی کنم آقای طباطبایی این طور گفته باشد. بلکه گفته اند جریاناتی را قبل از مسافرت آقای بازرگان به الجزایر به امام اطلاع داده اند. آنچه من می دانم و من بودم در آن جلسه این بود که دکتر یزدی وقتی آمدند پیش امام از کسالت شاه صحبت کردند. قسمت دوم که آیا امام مطلع بوده است از ملاقات با برژیسنکی؛ من می دانم که امام مطلع نبودند.

شما به دعوت دانشجویان مسلمان پیرو امام این جا آمده اید. نظر شما راجع به این مسئله چیست و شما تا به حال چه اقداماتی در این باره کرده اید؟


اما من سفرم به این جا مربوط به خودم می شود، یعنی به امام مربوط نیست. من آمدم این جا و با آقایان یک مقداری صحبت کردم و اما این نوع اعمال که توسط برادران پیرو خط امام صورت گرفته انعکاس طبیعی خواست مردم است و این یک عمل طبیعی است که من هم آن را تأیید می کنم.

به نظر شما چه موقع دانشجویان مسلمان پیرو خط امام این جا را ترک خواهند کرد؟


این را می توانید از خودشان سوال کنید.

آیا امام پیامی نداده اند؟


امام پیام خود را در ملاقات با گروهی که امروز به دیدارشان رفته بودند قرائت کردند.

آیا شما برای پشتیبانی از این حرکت دانشجویان به این جا آمده اید؟


تمام مردم ایران از این عمل پشتیبانی می کنند.

آیا صنایع آمریکایی که تا به حال ملی نشده پس از این جریانات ملی می شود؟


باید ملی بشود.

آیا قبل از اقدام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام اطلاع از جریان داشته اید؟


ابدا.

هدف مسافرت هیئت بلندپایه سیاسی ایران به الجزایر چه بوده است؟


آنچه مسلم است آقای نخست وزیر برای شرکت در جشن سالگرد آغاز انقلاب الجزایر به این کشور دعوت شده و آقای بازرگان به الجزایر رفت. امام بیش از این چیزی نمی دانستند.

آقای خمینی نظر شما درباره شایعه اشغال سفارتخانه های کشورهای دیگر چیست؟


به نظر من کار اشغال سفارت های دیگر توسط عناصر سیا، موساد و سازمان های جاسوسی آمریکا و اسراییل است. طبق خبری که در قم به ما رسید سفارتخانه های دیگر مانند سفارت سوریه و انگلستان را می خواهند اشغال کنند اما من تأکید می کنم که دیگر سفارتخانه ها حتی سفارت انگلستان را نباید اشغال کرد.

نظر شما راجع به عمل دانشجویان پیرو خط امام چیست؟


درباره اقدام دانشجویان پیرو خط امام باید بگویم این اقدام اشغال سفارت آمریکا محسوب نمی گردد بلکه جوانان دلیر ما لانه جاسوسی راتصرف کرده اند تا اشغالگران را بیرون برانند.

به نظر شما آیا ایران به اندازه کافی از فلسطین پشتیبانی کرده است؟


امام از فلسطین صد در صد حمایت کرده اند و پشتیبانی امام به حدی است که صریحا توصیه می کنند باید همگی متحد شده، دست در دست هم بدهیم و اسرائیل را از بین ببریم و فلسطین را جای آن بگذاریم. این توصیه در شرایطی ارائه می شود که بقیه کشورها از فلسطین تنها به عنوان یک سازمان یاد می کنند.
منبع: خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روحش شاد و یادش گرامیباد