پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

چرا در تهران درخت میوه نداریم؟

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب: 389584
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: کاشت درختان مثمر در شهری با این ویژگی‌ها کارشناسی نیست.
به گزارش جهان، علی محمدمختاری در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: کاشت درختان مثمر در فضای سبز سطح شهر به دلیل آلودگی هوا و امکان جذب عناصر مضر موجود در هوا مانند سرب و دیگر آلودگی‌ها برای شهر تهران مناسب نیست، چراکه در صورت مصرف باعث بروز بیماریهای گوارشی برای شهروندان می ‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران آلوده شدن سطح معابر در اثر ریختن میوه‌ها بر روی زمین را یکی دیگر از مشکلات کاشت درختان مثمر دانست و گفت: خطر سقوط شهروندان از بالای درختانی که اقدام به چیدن آن کرده ‌اند شهرداری را واداشته که از کاشت درختان مثمر صرف نظر کرده و صرفاً این درختان را در اراضی جنگل‌کاری خارج از محدوده و نیز منازل شهروندان غرس کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاشت نهال رایگان از انواع مثمر و غیرمثمر در منازل شهروندان در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در نیمه دوم سال جاری قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
چه استدلال های متقنی. پس بهتره اتومبیل هم تولید نکنیم! ها! مگه تو شمال که بیشتر درختا نارنج هستند سالانه چند تا کشته می دیم!
در ضمن کاشتن کاج سر تا پا ضرر توجیه داره ولی کاشتن سیب مضرره! ها.