جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
توافق افزایش ۳۰ درصدی با صدا و سیما

توافق فدراسیون و صدا و سیما برای پخش

پخش زنده لیگ برتر از هفته چهاردهم
يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب: 389436
نائب رئیس فدراسیون فوتبال درباره جزئیات توافق فدراسیون با صداو سیما برای حق پخش رقابت های لیگ برتر صحبت کرد. او از آغاز پخش زنده لیگ برتر فوتبال از هفته چهاردهم خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مهدی تاج در مورد توافق فدراسیون فوتبال و صدا و سیما در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدتی بود که دو طرف برای حق پخش تلویزیونی به مشکل خورده بودند با توجه به پیگیریهای یک ساله سازمان لیگ و فدراسیون از آبان پارسال تا ابان امسال نتیجه ای گرفته نشدو بر همین اساس از ورود دوربین های تلویزیونی به ورزشگاه ها جلوگیری شد که یک تصمیم جامع بود .

او ادامه داد:‌ مطالبه ما برای ورزش و فوتبال بود. به دنبال حقوق فوتبال بودیم که خوشبختانه دوستان ما در مجلس ،‌کمیسیون فرهنگی و مردم برای پخش فوتبال ها تاکید داشتند که با تاکید دکتر روحانی رئیس جمهور کارگروهی تشکیل شد که درآن وزیر ورزش ،‌وزیر کشور و رئیس صدا وسیما حضور داشتند تا در باره حق پخش و درخواست سازمان لیگ مذاکره کنند. درخواست ما کاملا مشخص بود و خوشحال شدیم که کارگروه تصمیمی منطقی گرفت که قرار شده در لایحه ای در مجلس تصویب شود تا بودجههای به عنوان درآمد فوتبال به فدراسیون تعلق بگیرد. که این جایگزینی حق پخش با بودجه و کمک‌های دولتی به فدراسیون است. لایحه را نیز دولت برای تصویب به مجلس می‌دهد.

تاج بیان کرد: نکته این است که در این لایحه بودجه حقوق شناخته شده فوتبال است و به صورت قانونی پایدار خواهد بود مطمئنا با این شرایط در هر سال برای حق پخش با صداو سیما مذاکره نمی کنیم.

مطمئن باشید که هیچ کس راضی به این برخوردها نبود و من از همین جا از مردم برای این اتفاقها عذرخواهی می کنم تاکید می‌کند که بحث ما پرداخت بیشتر نیست بلکه جایگزینی بودجه است و تعیین شدن این بودجه به جای کمک‌های دولتی است که در گذشته انجام می‌شود.

رئیس سازمان لیگ فوتبال همچنین به خبرنگاران گفت:‌در این کارگروه تصویب شده که سی درصد افزایش قرارداد توافق شده با صداوسیما انجام می‌شود و این نیز برای ما مطلوب است با این شرایط از بازی آینده رقابت های لیگ پخش مستقیم خواهد بود. مبلغ حق پخش در قرارداد قبلی ۲۲.۵ میلیارد بوده که حالا طبق توافق ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت که مطلوب است. اما نکته جالب توجه در این کارگروه که مهمتر از همه است لایحه بودجه خواهد بود که حقوق شناخته شده فوتبال محسوب می‌شود و این درآمدی برای ما تلقی می‌شود . قبلا بودجه ها به صورت کمک به فوتبال می رسیده اما با این لایحه بودجه درآمد ما محسوب می‌شود

نائب رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت:‌برای تنظیم این لایحه نیز کارگروهی با محوریت وزارت ورزش تشکیل شده تا این لایحه تدوین و برای تصویب به مجلس تقدیم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *