جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۷۳

تقاضای تلویحی مشاور ظریف برای دلجویی از آمریکایی‌ها

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 389405
مشاور وزیر خارجه در آستانه ۱۳ آبان و بدون اشاره به جنایات آمریکا علیه مردم ایران در طول سی و شش سال از انقلاب می‌گوید گروگان‌گیری غرور مردم آمریکا را خدشه‌دار کرده است و باید برای از بین بردن زخم کهنه آمریکایی‌ها مسئله ۱۳ آبان حل و فصل شود.
تقاضای تلویحی مشاور ظریف برای دلجویی از آمریکایی‌ها
به گزارش جهان، علی خرم مشاور وزیر خارجه در گفت‌وگو با روزنامه شرق درباره رابطه ایران آمریکا می‌گوید: به نظر من همه رفتارهای ایالات‌متحده پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست‌جمهوری دگرگون شد و امروز می‌توان چرخشی جدید در نوع نگاه آمریکا به ایجاد رابطه بین دو کشور دید. به‌صورت ویژه، رفتار آمریکا در قبال پرونده هسته‌ای ایران تغییر کرده است. آمریکایی‌ها فکر نمی‌کردند که روابط آن‌ها و ایران پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست‌جمهوری، وارد کارزاری جدید شود. این در حالی است که شخص رییس‌جمهور و وزیرامورخارجه دولت یازدهم طی ۱۴ ماه گذشته در اداره سیاست خارجی کشور بر اساس روش متداول دیپلماتیک در جهان عمل کرده‌اند. هردو آن‌ها برای حل مسائل فی‌مابین ایران و آمریکا حاضر شدند با این کشور مذاکره حضوری و رودررو داشته باشند و قفل روابط بین دو کشور را بشکنند. به‌این‌ترتیب امروز رابطه ایران و ایالات‌متحده از حالت خصمانه خارج‌شده و حالت دوستانه به خود گرفته است. البته روابط دوستانه‌ای که بر اساس اعتماد نیست. امروز بیش از یک سال است که مذاکرات به‌صورت رودررو پیش رفته است. به نظر من تفاهم ژنو نیز بیشتر مرهون نگاه دوستانه آمریکا بود.

خرم همچنین بدون اشاره به جنایات آمریکا در طول ۳۶ سال از انقلاب به‌خصوص دشمنی این کشور در پرونده هسته‌ای، درباره ماجرای گروگان‌گیری حق را به آمریکا داده و می‌گوید: "به‌هرحال باید توجه داشت که در ماجرای گروگان‌گیری غرور ملی مردم آمریکا خدشه‌دار شده و آن‌ها نمی‌توانند از این مسئله چشم‌پوشی کنند. به نظر من، وقت آن رسیده که این دو کشور درباره این رابطه به جمع‌بندی برسند و این رنجیدگی را از میان بردارند. ماجرای ویزا ندادن به آقای ابوطالبی به‌عنوان سفیر ایران در سازمان ملل به بهانه حضور ایشان در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا، نشان می‌دهد که آن‌ها هنوز نسبت به این مسئله حساس هستند و تا زمانی که این مسئله مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار نگیرد این زخم کهنه می‌تواند از اعتمادسازی بین دو کشور جلوگیری کند. من فکر می‌کنم مراسم ۱۳ آبان با نگاهی به داخل برگزار می‌شود اما به نظر من در برگزاری این مراسم باید نگاه به خارج را نیز مدنظر قرار دهیم. دیر یا زود؛ روزی مجبور خواهیم شد این کار را انجام دهیم. اگر می‌خواهیم در جامعه بین‌المللی به همکاری‌های مشترک بیندیشیم باید این موضوع را در دستور کار خود بگذاریم. این کار به‌هیچ‌وجه کار سختی نیست. اندیشمندان باید در این زمینه بحث و این مسئله را برای همیشه حل‌وفصل کنند. تا زمانی که این کار را نکرده‌ایم آن‌ها به ما بی‌اعتماد هستند و این زخم کهنه همچنان سرباز باقی خواهد ماند. به نظر من نمی‌توان این نگاه و روش را همچنان ادامه داد. ما منافع دیگری داریم که باید به آن‌ها نیز توجه کنیم. نگاه دولتمردان نیز باید رو به آینده باشد."

سال گذشته، صادق زیباکلام با توجه به سیاست دولت برای مذاکره و رابطه با آمریکا در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی درباره مراسم ۱۳ آبان نوشت: از آنجا که این رفتار (مراسم ۱۳ آبان) مغایر با سیاست‌های آشتی‌جویانه آن دولت است و از آنجا که کسر قابل‌توجهی از هم‌میهنانمان با این حرکات همراه نیستند اما مجالی و امکانی برای ابراز و نشان‌دادن مخالفتشان ندارند، جنابعالی هم به‌واسطه پاسداری از منافع ملی کشور و هم ادای احترام به همه ایرانیانی که با این رفتارها مخالف هستند، رسما اعلام بفرمایید که اعضای دولت فخیمه در هیچ مراسمی به‌مناسبت ۱۳ آبان شرکت نخواهند کرد. به‌علاوه اعلام شود که هرگونه توهین به پرچم و شؤونات ملی کشورها و ملت‌های دیگر از نظر آن دولت در همه جا محکوم است.
منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای خرم به نظر شما چطور است ما به خاطر این همه جنایات آمریکا در ایران رسما ازآنها معذرت خواهی کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجتبی
اینجوری ک پیش میره
فردا باید از یزید هم عذرخواهی کنیم
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران به هوش باشید این یعنی که تاسیسات هسته ای پر>>>>>
مصطفی
چی تاسیسات هسته ای به تو می رسه ؟
کاشکی پر میشد ما نون اورانیوم نمی خوایم
حرف بدی نزده.
مرمر
نه حرف بدی نزده فقط دستورالعمل خم شدن جلوی امریکایی ها و سواری دادن به اونها رو بیان کرده که اینم از نظر افرادی مثل این مثلا مشاور ننگ نیست
همایون
United States
میشه بگی خوبی هاش چیه؟ که اونها بیشتر دور بر دارند؟
حرف بدش اینه که ما باید برای جاسوسی رسمی اونها در کشورمون ازشون عذرخواهی کنیم و به روشون نیاریم، اگه میخان رابطه اصلاح بشه بگن در فلان جا و فلان جا غلط کردیم، اینم تاوانش و از نو شروع کنیم. پاسخ ایشون رو روز 13 آبان خواهیم داد
Iran, Islamic Republic of
این آیه شریف از قرآن مجید را برای این استاد و هم فکران با سواد و حقوق دان غرب زده ی شجاعش نمی نویسم زیرا هیچ وقت مصداق مقدمه ی آیه نبوده اند تا موخره‏ ‏ی آیه بر آنها صادق باشد. بلکه این آیه را برای مومنین غیور و یاوران قرن 14 امام حسین(ع) می نویسم که:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاء وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ
احمد
نظر مردم هم همینه
مرمر
شما و افرادی مثل این مشاور چند درصد از مردم رو تشکیل میدید؟؟؟؟؟
منظورت از مردم خودت و رفقا بودی؟!
متین
احمد آقا از طرف کدام "مردم " اظهار نظر فرمودید ؟!؟!؟!؟!؟
حسین
کدوم مردم ؟! این جمعیت ده ها میلیونی عزادار امام حسین(ع) یا یک عده غرب زده بی بصیرت که از سرنوشت سازشکارانی مثل مبارک و قذافی و نوکرانی مثل صدام درس نگرفته اند ؟
کدوم مردم؟؟؟؟؟؟!!!!
خودتو ب خواب زدی اخوی پاشو!
ایرانی
اگر مرد نیستید لااقل آزاده باشید...
چرا اینقدر دوست دارید بنده غربیها باشید،فقط بنده خدا باش اونوقت میبینی که از هر بندی رهایی...
یکی از مردم!
از قول خودت حرف بزن
نظر من که این نیست!
منظورش مردم خداجو است!!!!!!!!!
بی شناسنامه
دهه فجر و 15 خرداد هم چون ممکنه به فرزند شاه مخلوع بر بخوره و روز قدس رو هم برا خوشحالی اسراییل و کلا امناسبتهای مذهبی رو چون باعث ناراحتی وهابیها و داعشی ها میشه رو تعطیل کنیم چطوره؟!!!!!!! واقعا روحانی مچکریم
علی
Norway
واقعا عجیبه!
یعنی بدون جیره و مواجب اینطور از جنایتکاران امریکایی دفاع می کنند؟ بعضی جملاتش ابتدائا ختده دار ولی بعدش گریه آور بود!!!
Latvia
نمی دونم کی به این لیسانس و فوق لیسانس و دکترا داده.
ایرانی
هردم از این باغ بری میرسد...
خوب راست میگه بنده خدا رفتار امریکا دگرگون شد هر روز توهین بیشتر،تحریم جدیدتر...
ما را ببین که چه کسانی را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی و مقامات وزارت خارجه داشتیم
منطق اینا منطق بازرگان هست که جمهوریت رو منهای اسلامیت قبول داشت!
...
مهمت
بنده خدا مگه چی گفته.ظاهری هم که شده باید با امریکا سازش کنیم.بهتر از اینکه با اوگاندا یا اتیوپی دوستی بذاریم.من به شخص به دولت امریکا اعتقادی ندارم ولی مصلحت!!ایا امام حسن سازش نکرد؟یکم عمقی فکر کتیم .خوب نیست کمه کم یک مدت سوار ماشینای جنرال موتور بشیم تا جیلی یا ام وی ام؟!موضوع سادست. والا تمدن ایران کجا امریکا کجا!!زمانیکه ایرانیها روی مبل مینشستن هنوز امریکا کشف نشده بود.همه میدونیم باید فعلا سازش کرد.امریکایی ها ساده هستن با یک دوستی الکی میتونیم ریشه اسراییل رو اینطوری نابود کنیم.جانم فدای رهبر
United States
اقای خرم از دیپلمات های کارکشته وزارت خارجه هستند . درود بر او و صادق زیبا کلام
مرمر
نگو دیپلمات کار کشته ،بگو دیپلمات غرور و شرف کشته
همایون
United States
درود بر او و صادق زیبا کلام!!!!!!
آدم با چشم بسته بدنیا میاد و با چشم بسته هم میره، این ما بین خوبه آدم چشماشو گه گداری باز کنه....خیلی بی بصیرتی.
عباسی
مصداق بارزو اتم وکامل امروز این آیه شریفه دولت امریکاست وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ.يهود و نصارى هرگز از تو راضى نمى‏شوند تا آنكه از آيينشان پيروى كنى . بگو : مسلماً هدايت خدا فقط هدايت] واقعى] است . و اگر پس از دانشى كه [چون قرآن] برايت آمده از خواسته‏هاى نابجاى آنان پيروى كنى ، از سوى خدا هيچ ياورى براى تو نخواهد بود .پس آنها هرگزبه کمتراز نوکری ماراضی نمیشوند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا که کار را کشته، خاکسترش رو هم به باد داده...
شیطونک915
عموجرج جناب دوم خردادی رو نگفتی!!!!!!!!!
اگبر
از افاصاتشون وقیاقه اشون مشخصه
Norway
نابود باد دشمن خدا
Iran, Islamic Republic of
دیگه یواش یواش داره نیات وطن فروشی بعضی ها بوضوح آشکار می شه.
...
علی اکبر
اگر مردم ایران مطابق خواسته اقای خرم و هبمفکرانش عمل میکردند باید از بابت انقلاب اسلامی و ضد استکباری خود هم از امریکا عذر خواهی کنندو دوباره از امریکا خواهش کنند که نظامیان خود را تحت عنوان کارشناس به ایران گسیل دارد و قانون کاپیتولاسیون را دوباره برقرار کند و از مردم ایران حق توحش هم بخواهدو از بابت اینها کلی منت هم بگذارد ولی اقای خرم و دوستانش می دانند که خوابهای اشفته انان هرگز عملی نخواهد شد و ملت ایران اجازه نمیدهند خون شهدایشان در زیر پای امریکا و همپالکیهای داخلیش پایمال شود
اصغر
ارباب ما امام حسین ع است آنها که حر را با فتنه کران مقایسه می کنند بعید نیست ارباب خود را هم آمریکا بنامندو توجیه هم بکنند
United Kingdom
یک نفر از این آقای به اصطلاح روشنفکر بپرسد که این همه جنایات آمریکا در طول بیش از صد سال آیا نباید موجب دلخوری مردم ایران از آمریکا باشد ولی محبوس کردن چند جاسوس در بهترین شرایط زیستی باید به آمریکا حق داد که همچنان از ما دلچرکین باشد؟؟؟!!!!
چقدر آدم باید در مقابل کفار دچار ذلت نفس باشد که چنین تحلیلی ارائه بده اونهم در حساسترین مراکز تصمیم گیری کشور خدایا به تو پناه میبریم از اینگونه آدمهای کج اندیش.
خود باخته های غربی را ببینید چقدر زود رنگ عوض می کنند
اصغر
تسلیم شدن که کارگشته بودن نمی خواد اگر مهارت آقایون در تسلیم شدن باشد یک بیسواد هم بهتر از آنها بلد است فقط فرقش در این است که بیسواد توجیه کردن وماست مالی را شاید بلد نباشد
کریمی
آقای خرم ...
مرگ برآمریکا
مرگ برآمریکا
مرگ برآمریکا یادت نره
احسنت به صادق زیبا کلام و مشاوره آقای ظریف
United States
درود بر روحانی که باطل اسحر شیاطین افراطی است
مصطفي
Russian Federation
موضوع اين است كه يا رابطه با آمريكا را مي خواهيم يا نه حالا از هر ديدگاهي كه باشد
اگر از ديد جامعه جهاني به موضوع تسخير سفارت آمريكا نگاه كنيم معلوم است كه آنچه مي بينند كار نادرست و خارج از قواعد بين المللي بوده و اين كار تحقير آمريكا بوده است بدون اينكه به اهميت بدهند چرا اين كار انجام شده است .
-اما از ديد داخل اين يك كار ارزشمند و مبارزه با شيطان است و انسان هيچگاه از شيطان عذر خواهينمي كند ،هيچ هميشه هم او را لعن مي كند.
حال بايد پرسيد دولتمردان كنوني كدام نگاه را به آمريكا دارند؟آيا بايد هزينه لازم براي رابطه جذاب ايران _امريكا پرداخت شود يا همين سطح كنوني اجباري كافي است؟اگر گره كور مذاكرات هسته اي اين باشد كه امريكا خواهان عذرخواهي رسمي ايران بابت اين كار باشد و قفل توافق برد-برد حقيقي شكسته شود آن وقت چه؟
احمد
دستاوردهای این ملت شهید داده به این مفتی ها بدست نیامده که چندتا واله و شیدای آمریکا بیایند دو دستی همه شرافت و عزت ملت را تقدیم آمریکای جنایتکار کنند .
ایمان
آدم بیسواد وبی بصیرت همینه دیگه .یکی به اینا بگه انقلاب اسلامی ما بر اساس دیدگاه امام خمینی شکل گرفته یعنی نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی .همچنین منافع ملی ما را هم زیبا کلام تشخیص نمی ده البته ایشان حرف زیادی میزنه
ع
گویا اقا ی مشاور فاقد غرورنگران غرور امریکاییان میباشداماغرورایرانیان برایش اهمیتی نداردکه صدسال است توسط امریکا شکسته میشود.
بهتره بگید مشاور جان کری!
Iran, Islamic Republic of
گروگانگیری و اشغال سفارت خیلی کار زشت و غلطی بود خجالت اور بود خدمت به ریگان و تندروهای امریکایی بود خسارت بود
بهلول !!؟؟
آخه اُسا جون ! اين فلك زده ديگه ميخواى چيكار كنه ؟؟؟؟!!!
لا بد توقع دارى، زبونم لال پاى اوبامارو، ب،،،،،،ه ؟!
قربون زلفِ قشنگت ، بزارين اقلاً بتونه اين دوره رو به پايان
برسونه، چرا ميخواين ٓكله كنين ؟؟؟!!!!
وقتی مشاور آقای ظریف این شخص باشه دیگه حرفی برای گفتن باقی نمی مونه
Romania
مراسم 13 آبان در سالهای آخر دوره احمدی نژاد خیلی کمرنگ شده بود و از تلویزیون هم دیگر سرود مرگ بر آمریکا پخش نمیشد . اینکه از مهر 92 ناگهان احساسات ضد امریکایی برخی از دوستان مجددا اوج گرفت احتمالا ناشی از رقابتهای داخلی است . وقتی احمدی نژاد نامه تبریک برای اوباما فرستاد نیروهای ارزشی اعتراضی نکردند . کاهش تنش با امریکا را به بر سر کار بودن دوستانمان مشروط نکنیم . هم نامه تبریک احمدی نژاد و هم تلاش روحانی برای کم کردن دشمنی ها اقدامی درست بود . به سودمان است که روابطی شبیه آنچه مثلا با فرانسه یا سایر غربیها داریم با آ مریکا هم داشته باشیم .
سید
سوره مجادلة - آیات 14 و 15

أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ تَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِم مَّا هُم مِّنكُمْ وَلَا مِنْهُمْ وَيَحْلِفُونَ عَلَى الْكَذِبِ وَهُمْ يَعْلَمُونَ ۞
آیا ندیدی کسانی را که طرح دوستی با گروهی که مورد غضب خدا بودند ریختند؟! آنها نه از شما هستند و نه از آنان! سوگند دروغ یاد می‌کنند (که از شما هستند) در حالی که خودشان می‌دانند (دروغ نمی‌گویند)!


أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا ۖ إِنَّهُمْ سَاءَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ۞
خداوند عذاب شدیدی برای آنان فراهم ساخته، چرا که اعمال بدی انجام می‌دادند!
United Kingdom
دم خروس های دولت یکی یکی بالا خره در سر بزنگاه های حساس خودشان را دارن نشان میدهند و در اینده
باز هم نشان خواهند داد پیشنهاد میکنم از یوم الله 9 دی تا یوم الله 19 دی به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شود
...این نظراتتون روبذارید درکوزه آبش بخورید.مردم ایران نیازی به اظهارات تملقانه ی شما برا استکبار ندارن والسلام..............
جواد
Iran, Islamic Republic of
آقای خرم یادش رفته کلمات قصار دوران بوش راکه اعلام کردند باید ریشه ایرانیان را باید خشکاند اقای خرم کدام عمل واقعی بغیر از حرف در این خصوص انجام گرفته کدام تحریم برداشته شده در حرف هم وزیر خارجه ما دائما لبخند ملیح تحویل آمریکایی ها داد شما اجازه بدهید آنها عمل مثبتی در این خصوص انجام بدهند بعد ادعا روراست شدن انها را با ملت ما داشته باشید شما به دقت به چهره امریکائیها در موقع صحبت در باره ایران دقت بنمائید ان وقت نظر انها را در باره ما می فهمید
مجید مجد
این خوش خیالی اگاهانه اقای خرم حکایت از ان دارد که تیم وزارت امور خارجه قصد کرده اند تا به هرنحو ممکن شعار توافق به هر قیمتی را عملی سازند در نتیجه احتمالا در یک تقسیم کار فیمابین اقایان دیپلماتهای کشورمان هر از چند گاهی شاهد اظهاراتی از این دست خواهیم بود / ثانیا : اگر به زعم این سیاست مدار کشورمان امریکا در سیاست ها و دیدگاهیش به کشورمان و از جمله از باب اطلاع ایشان و مردم عزیزمان در رابطه با انقلاب اسلامی بعد از استقرار دولت یازدهم حاصل شده است بهتر است به دوران اصلاحات برگردیم و ببینیم که در ان دوره که رفتار امریکا با توجه به اینکه در دور دوم ریاست جمهورس خاتمی در اوایل دهه 80 هم بود و همکاریهای گشترده ای بین دولت اصلاحات و غرب صورت گرفت و اقایان با بستن درب مراکز غنی سازی دستهایشان را در قالب توافق نامه های تهران و پاریس و بروکسل بالا گرفتند چگونه بود ایا در پایان ان دوره نبود که خود خاتمی دستور بازگشایی مراکز هسته ای را با دستور رهبری صادرکردند پس چطور شده است که باید باور کنیم امریکا با نزدیک به شش سال ریاست جمهوری خاتمی رفتارش را تغییر نداد اما با دولت یکسال و اندی دکتر روحانی این کار را انجام داده باشد مگر انکه در ورای ظاهر توافق ژنو توافقات دیگری صورت گرفته باشد که ما از ان بیخبریم و اقایان با اطلاع کامل در حال بستر سازی در افکار عمومی برای زمانی که دست پختشان اشکار می شود هستند که با توجه به سخنان دکتر زاکانیر در مجلس که چندی پیش بیان شده است این امر قریب به یقین اتفاق افتاده و فقط باید منتظ افتادن طشت مذاکرات دولت با غرب و امریکا از بامرونده هسته ای باشیم /ثالثا: بنا به اظهار اقای خرم ما باید رهین منت امریکا هم باشیم که با نگاه خوشبینانه قبول کرد با ایران مذاکره ذکند ظاهرا اقای خرم اصلا در این مملکت زندگی نکرده اند که حرف های جدیدی می زنند که ما در مگر ما از امریکا در خواست مذاکره داشتیم که با نگاه خوشبینانه امریکا این مذاکرات اغاز گردید/رابعا : اقای خرم با زبان بی زبانی به ملت ایران می گویند یگویید غلط کردیم سفارت را گرفتیم بگویید غلط کردیم هر ساله مراسم 13 ابان را برگزار می کنیم اصلا بیایید و بگویید غلط کردیم که انقلاب کردیم و امریکا را بیرون کرده ایم و امروز بهترین راه این است که اندیشمندان ما - شما بخوانید وادادگان سیاسی - بنشینند و با یک برنامه روانی نه امریکا را که ملت ایران را که به زعم ایشان این مراسم نگاه به داخل دارد توجیه نمایید که از راه رفته بازگردید و همان کشور گربه های ناز ایرانی شوید که امریکا دوست دارد و اسمش را هم بگذارید دروش دیپلماتیک / خامسا : چگونه است که جنایت های امریکا بعد از 28 مرداد 32 و 15 خرداد 42 و کشتارهای دوران انقلاب اسلامی و ترورها و پناه دادن به ترئریست ها و شاه و جنایت های صدام که با کمک مستقیم امریکا انجام گرفت و ترور شهدای هسته ای و 35 سال تحریم و ترور و جنایت روح و روان ملت ایران را خدشه دار نکرده است اما ما که یک مرکز جاسوسی را گرفتیم و بعد از مدتی با توافق نامه الجزایر و با تعهدات انجام نشده امریکا گروگانها را با احترام و ادب ازاد کردیم روح و روان انان را خدشه دار کرده ایم امان از این همه وادادگی سیاسی انهم در راس وزارت امور خارجه کشور و اینهمه بیگانگی با منافع ملی کشور !!!!/سادسا : جالب ترین قسمت در سخنان اقای خرم بعنوان یک سیاستمدار در پایان سخنانشان است که برای انکه محترمانه حرف دل خود را بزنند و از خود نیز مایه نگذارند دست بدامان اقای زیبا کلام می شوند که سخنانش در میان سیاسیون بعضا موجبات انبساط خاطر است و شادمانی روح
قاسم
Spain
کدخدا و کلید و 100 روزه یعنی همین
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
جالبه شما که از گروگان گیری صحبت می کنید از پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر هم صحبت بفرمایید غرور ملی ما چه؟
آقای زیباکلام آنها خود حرمت پرچمشان را نگه نمی دارند و در فیلم ها و کلیپهاشان از پرچم کشورشان به عنوان ... استفاده می کنند.
Iran, Islamic Republic of
چه طوره درباره هواپیمای مسافربری با 270 نفر سرنشین هم ما از اونها عذرخواهی کنیم؟چه طوره راجع به ترور دانشمندای هسته ای از اونا پوزش بخواهیم؟چه طوره راجع به تجهیز صدام در 8 سال نبرد نابرابر دل اونها رو به دست بیاوریم؟چه وطن فروشهایی هستید شما...
ایدین
کیست که نداند اصلاح طلبان بدنبال روزنه ایی برای زمین زدن اقتدار ملت ایران هستند مردم ما خیلی جلوتر از مسئولان پیش میروند و اجازه نمیدهند این اقلیتهای زخم خورده قتنه88رو تکرار بکنند.......
محمد
سلام. امریکا صداقت ندارد یک نوجوان که تازه با الفبای سیاست اشنا است این را میداند اما متاسفانه بعضی از سیاستمدارهای ما که خودشان را به خواب زده اند این را نمی فهمند یا نمی خواهند بفهمند نقشه امریکا این است قدم به قدم با اهرم تحریم پیش بیاید خواستهای نا مشروع خود را بر ما دیکته کند .مطمئن باشید اگر 13 ابان را برگذار نکنیم فردا بهانه دیگر میاورد پس بیام رهنمودهای رهبر عزیزمان را سر لوحه قرار دهیم که الحق و انصاف بیشترین شناخت را از امریکا این بزرگوار دارند والسلام
سید
United Kingdom
از نظر آقای خرم مراسم عاشورا هم برگزار نشه بهتره چون ممکنه به وهابیها بربخوره و این برای اعتدال در روابط خارجی ما خوب نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسن
به اینجا هم میرسیم دولت ذلت و نکبت وخفت اسم بهتریه برای این غربزده دها که هرچی توهین میبینند بیشتر وا میدن
Iran, Islamic Republic of
کدخدا غلط کردیم. ما را ببخش و بیامرز ..... حاضریم چند سال هم شما را بر کول مبارک سوار کنیم
آقایان خوش خیال! آگاه باشید که تن مثل بعضی بی بوته ها، ترسو ها و غرب گراها تن به خواری و خفت نخواهیم داد. ذلت برای بزدلان و خواری برای اهل باطل خواهند ماند.
کرمی
چه غلطها مثل این میمونه که دزد بیادوارد خونه ادم بشههمه چی را هم برداره صاحب خونه که میاد تازه معذرت خواهی کنه که چرا چیز گرون تو خونه نیوده
حني
ولي من فكر ميكنم اينا اينجوري دارن گدايي قدرت ميكنند تا بلكه امريكاييها كوتاه بيان.....
شووٓر ننه !!؟؟
خوشم اومد ، زدن سيم آخر !!!!
لا بد فكر كردن اينور نشد ، اُنور كويته !!؟؟؟
ولى اينور نميشه ، اُنورم سوخته بحساب مياين ، اُفتااااد
کاف
Iran, Islamic Republic of
کاش این آقا هیچ منصبی در وزارت خارجه نداشته باشد.
وجود این پس زمینه فکری در ایشان و امثال ایشان به عنوان سربازانی که در خط مقدم نبرد دیپلماتیک میجنگند، مشکل ساز برای نتایج این نبرد است.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
امريكا هم مثل رژيم صهيونيستي يك رژيم اشغالگر است و يك دولت كه سرزمين امريكا را كه متعلق به بوميان و سرخ پوستان بوده بهخ اشغال در آورده مانند استراليا و كانادا كه دولتهايي مستكبر و اشغالگر اروپايي تبار بوده اند و لذا منطقي جز زور را نمي فهمند .
هر وقت آمریکا بخاطر غارت چپاول ملت ایران در زمان محمد رضا وبخاطر حمایت از منافقینی که 17هزار نفر راترور کردند وبخاطر حمایت از صدام در جنگ ودادن سلاح به او وبخاطر تحریمهای ظالمانه و توقیف 35 ساله اموال وداراييهای ایران و بخاطر شلیک به هواپیمای مسافربری وبخاطر.... ازملت بزرگ ایران عذر خواهی کرد ما هم از او عذر خواهی میکنیم.حاشا به غیرت وانسانها بعضی ها.
آقای خرم ملت ایران چند تا آمریکایی را کشته؟ آمریکا فقط در یک مورد جنایت از هزاران جنایتشان 270 انسان بیگناه را در هواپیما شهید کرد.مشکل اساسی بعضی سیاسیون ما دوری از تعالیم قرآنه.