جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برف و باران در راه است

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۲۳
کد مطلب: 389259
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت جوی و پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را برای سه روز آینده تشریح کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، احد وظیفه با اشاره به نقشه های پیش یابی هواشناسی گفت: در روز شنبه در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق کشور ابرناکی، بارش باران، گاهی با رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود. همچنین در روز یک شنبه بارش ها در نیمه شمالی و استان هرمزگان ادامه می یابد، دراین دو روز در ارتفاعات زاگرس و البرز و مناطق سردسیر شمال غرب کشور بارش برف پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در بعد ازظهر روز شنبه شدت بارش ها دراستان های بوشهر و غرب فارس ، کردستان و کرمانشاه ودر روز یک شنبه درمناطق غرب و شمال آذربایجان شرقی و اردبیل و ارتفاعات البرز شرقی رخ خواهد داد. به علاوه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با نفوذ و استقرار جریان های شمالی برمقدار بارش ها درسواحل دریای خزرافزوده شده و دریا مواج می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کاهش دما در نیمه شمالی کشور گفت: در این مدت افت دما در شمال غرب وسواحل شمالی کشور قابل توجه است و بارندگیها در این مناطق شدید می شود و بصورت برف و باران خواهد بود. همچنین در این دو روز در مناطق غرب و جنوب غرب کشور بارندگیها ادامه خواهد یافت و در ارتفاعات زاگرس بصورت برف خواهد بود.

به گفته وی، از بعد ازظهر یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب، در دامنه های جنوبی البرز و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضع هوای تهران اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز یکشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و بتدریج کاهش ابر همراه خواهد بود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به ۶ و ۱۵درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت

نیمه ابری گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به ۷ و ۱۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *