جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کشته شدن ۱۲۷۳ نفر در عراق در ماه اکتبر

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب: 389215
نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق تاکید کرد که حداقل ۱۲۷۳ نفر در درگیری‌ها و خشونت‌های عراق تنها در ماه اکتبر جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از ریانوستی، نیکولای ملادنوف نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق از طریق صفحه خود در توئیتر این مساله را تایید کرده است که تنها در ماه اکتبر حداقل ۱۲۷۳ نفر در جریان خشونت ها و اقدامات تروریستی در عراق کشته شده اند.

بر اساس این گزارش ملادنوف در ادامه تصریح کرد که در ماه اکتبر حداقل ۱۲۷۳ نفر در اثر تروریسم و خشونت در عراق کشته و بیش از ۲۰۱۰ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

وی افزود: از آدم ربایی ها و کشتار مردم عراق که گروه تروریستی داعش مرتکب آن شده و گورهای دسته جمعی که در عراق کشف شده به شدت خشمگین شده است.

ائتلافی متشکل از ۴۰ کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و سوریه هنوز نتوانسته اند از پیشروی داعش جلوگیری کنند. داعش از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن ۲۰۱۴ میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *