جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۱۱
امام جمعه غرب تهران در گفتگو با جهان نیوز:

امام حسین(ع) هدایتگری کرد نه مذاکره

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 388898
امام جمعه غرب تهران گفت: منطق هدایتگری در اسلام از زمان رسول ا... بود و ائمه معصومین علیهم السلام نیز به پیروی از ایشان این نقش را بازی کردند اما زمانی که منطق و هدایت جوابگو نبود واقعه ای مثل کربلا اتفاق افتاد.
امام حسین(ع) هدایتگری کرد نه مذاکره
به گزارش جهان، حجت الاسلام دکتر یحیی صالح نیا در گفت وگو با جهان نيوز، قیام امام حسین علیه السلام را برگرفته از منطق عقل و عشق دانست و تصریح کرد: حضور حضرت در کربلا در عین اینکه نماد کامل و بارزی از عقل بود نمایشی منطقی از عشق نیز بود.

وی با بیان اینکه منطق هدایت و هدایتگری در کربلا در حوزه عقلانیت تاسوعا و عاشورا تعریف می شود، گفت: گفت وگوی امام حسین علیه السلام در مقام امامت و با هدف هدایت گری بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در گفت وگوی میان امام حسین علیه السلام هیچ گونه مذاکره ای با معنای اخص آن که امروزه مورد ذکر برخی آقایان قرار می گیرد واقع نشده است چرا که در تعریف مذاکره امروزی معنای برد و باخت مطرح است، اینکه مذاکره برد برد باشد یا حالت و گونه ای دیگر.

دکتر صالح نیا با عنوان این مطلب که گفت وگوی امام حسین علیه السلام با دشمنان نه از سر ذلت، بلکه از سر تکلیف و عزت محض صورت گرفت برای از بین نرفتن آخرت کسانی که زمانی صحابه بودند و حتی سوابق جنگی خوبی برای اسلام داشتند، تصریح کرد: این تفاوت دارد با مذاکراتی که ذلیلانه و با چاشنی عرض ادب و لبخند به دشمن صورت می گیرد!

وی بیان داشت: منطق هدایتگری در اسلام از زمان رسول ا... بود و ائمه معصومین علیهم السلام نیز به پیروی از ایشان این نقش را بازی کردند اما زمانی که منطق و هدایت جوابگو نبود واقعه ای مثل کربلا اتفاق افتاد.

امام جمعه غرب تهران با عنوان این مطلب که کوتاه آمدن بر سر ارزش ها و اصول دین خدا به هیچ وجه در منطق هدایت جایگاه ندارد، بیان داشت: هر فردی با کمترین سواد دینی متوجه این موضوع هست که امام حسین علیه السلام بر سر امیال شخصی و سیاسی با دشمن مذاکره و مباحثه نکرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیدوارم رئیس جمهور عزیز ما هم نظرش همین باشد که همه می دانند
امام جمعه غرب تهران دقيقا يعني كجا؟
بعضیا باید از این مطلب درس بگیرن
کلی درس و داره کلی
درود بر بصیرت این جوان
حقیقت برای منفی زن جماعت تلخه
جناب دكتر واحدهاي تاريخ اسلام خود را مجدداً مرور كنند بدك نخواهد بود ، مذاكرات هسته اي با هدايت و كنترل رهبر معظم انقلاب از روي عزت بوده وگرنه اينقدر طول نميكشيده و لذا ايشان بهتر است كأسه داغتر از اش نشوند و سازي جدا از دولت عزيز كوك نفرمايند ....
از سخنان شما پیداست که حتی شما با مرور هم به جایی نمی رسی
ادب و تربیت شخنان شما هم که مشخص است متعلق به چه حزب و گروهی هستنید ادعای روشنفکری دارید ولی دوزار ادب و تربیت ندارید.بهترین افتخاراتتون هم که مربوط می شه به سال 88 و سطل زباله آتیش زدن
پس شب عاشورا چرا حضرت ابوالفضل رو فرستادن با کوفیان مذاکره کنه تا حمله رو عقب بندازند?!
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
وقتی "احتجاج " را «مذاکره و تعامل سازنده" تفسیر می کنند.
جای تعجب است که برخی «حتی از علمای در صندلی ریاست نشسته» برای کار ریاستی خود، تاریخ را تفسیر توجیه گونه کنند. اگر پیام و عملکرد امام حسین(ع) مذاکره و تعامل سازنده بود که برخی ان را تبلیغ می کنند پس 3 نوبت احتجاج حضرت در برابر قشون اشقیا که در تاریخ و مقاتل هم ثبت است ، برای چه بود؟ اگر به کربلا مشرف شدید بین مسجد فعلی صاحب الزمان و حرمین در یکی از کوچه ها و وسط بازار فعلی به نقطه ای می رسید که برتابلویی نوشته شده است ، محل یکی از احتجاج های حضرت با سپاه عمرسعد. از کی تا حالا "احتجاج " به معنای «مذاکره و تعامل سازنده" شده است
کاش آقایون هم این مطلب براشون جاافتاده باشه ....کاش.........
هانیه
سلام استاد. درود به دکتر که همیشه یه قدم جلوتر از بقیه تحلیلگر ها هستند.