کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه غرب تهران در گفتگو با جهان نیوز:

امام حسین(ع) هدایتگری کرد نه مذاکره

8 آبان 1393 ساعت 14:15

امام جمعه غرب تهران گفت: منطق هدایتگری در اسلام از زمان رسول ا... بود و ائمه معصومین علیهم السلام نیز به پیروی از ایشان این نقش را بازی کردند اما زمانی که منطق و هدایت جوابگو نبود واقعه ای مثل کربلا اتفاق افتاد.


به گزارش جهان، حجت الاسلام دکتر یحیی صالح نیا در گفت وگو با جهان نیوز، قیام امام حسین علیه السلام را برگرفته از منطق عقل و عشق دانست و تصریح کرد: حضور حضرت در کربلا در عین اینکه نماد کامل و بارزی از عقل بود نمایشی منطقی از عشق نیز بود.

وی با بیان اینکه منطق هدایت و هدایتگری در کربلا در حوزه عقلانیت تاسوعا و عاشورا تعریف می شود، گفت: گفت وگوی امام حسین علیه السلام در مقام امامت و با هدف هدایت گری بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در گفت وگوی میان امام حسین علیه السلام هیچ گونه مذاکره ای با معنای اخص آن که امروزه مورد ذکر برخی آقایان قرار می گیرد واقع نشده است چرا که در تعریف مذاکره امروزی معنای برد و باخت مطرح است، اینکه مذاکره برد برد باشد یا حالت و گونه ای دیگر.

دکتر صالح نیا با عنوان این مطلب که گفت وگوی امام حسین علیه السلام با دشمنان نه از سر ذلت، بلکه از سر تکلیف و عزت محض صورت گرفت برای از بین نرفتن آخرت کسانی که زمانی صحابه بودند و حتی سوابق جنگی خوبی برای اسلام داشتند، تصریح کرد: این تفاوت دارد با مذاکراتی که ذلیلانه و با چاشنی عرض ادب و لبخند به دشمن صورت می گیرد!

وی بیان داشت: منطق هدایتگری در اسلام از زمان رسول ا... بود و ائمه معصومین علیهم السلام نیز به پیروی از ایشان این نقش را بازی کردند اما زمانی که منطق و هدایت جوابگو نبود واقعه ای مثل کربلا اتفاق افتاد.

امام جمعه غرب تهران با عنوان این مطلب که کوتاه آمدن بر سر ارزش ها و اصول دین خدا به هیچ وجه در منطق هدایت جایگاه ندارد، بیان داشت: هر فردی با کمترین سواد دینی متوجه این موضوع هست که امام حسین علیه السلام بر سر امیال شخصی و سیاسی با دشمن مذاکره و مباحثه نکرد.


کد مطلب: 388898

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/388898/امام-حسین-ع-هدایتگری-نه-مذاکره

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com