کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیغام دانش‌آموزان سوری برای ایران +عکس

8 آبان 1393 ساعت 8:42

فعالان حقوق بشری ایرانی در ادامه توزیع کمک‌های ایرانی به آوارگان سوری به عنوان نخستین گروه بین‌المللی و غیر سوری از مدارس عکرمه حمص دیدار کرده و یاد ۵۰ دانش آموز شهید این مدارس را گرامی داشتند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، فعالان حقوق بشری ایرانی به عنوان نخستین گروه بین‌المللی و غیر سوری از مدارس عکرمه حمص دیدار کرده و یاد ۵۰ دانش آموز شهید این مدارس را گرامی داشتند.

بنابر اعلام روابط عمومی مرکز بین‌المللی فردایی بهتر، که از گروه‌های مردم‌نهاد و خودجوش در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی است، اولین گروه ایرانی و غیرسوری برای عرض تسلیت به دانش آموزان و مدیران مدارس عکرمه مخزومی و عکرمه محدثه به حمص رفتند و یاد و خاطره ۵۰ دانش آموز شهید این مدرسه را گرامی داشتند.


فعالان مرکز بین‌المللی فردایی بهتر که در روزهای اخیر برای تحویل کمک‌های بشردوستانه دانشجویان و مردم ایران در کشور سوریه مشغول به توزیع کمک‌های خیریه‌ای هستند، روز گذشته با حضور در محله عکرمه شهر حمص و در نزدیکی منطقه درگیری ارتش سوریه با عناصر تروریستی، ضمن بازدید از مدارس عکرمه مخزومی و عکرمه حدیثه پیام تسلیت مردم ایران را به مدیر مدرسه و دانش آموزان اعلام ابلاغ کردند.

این برنامه که با مشارکت جمعیت خیریه الوعد سوریه انجام شد، همراه با توزیع هدایایی به دانش آموزان دو مدرسه بود.

خانم فاطمه حسین، مدیر مدرسه عکرمه مخزومی با تشکر از حضور و دیدار گروه ایرانی بیان کرد: ایران و سوریه دو ملتی هستند که هیچ وقت از هم جدا نمی‌شوند و ما همگی یکی هستیم و این دیدار گویا دیدار شما با دانش آموزان هم وطن خودتان است.


مدیر مدرسه عکرمه مخزومی که این روز‌ها، وقت خود را بیشتر به استقبال از گروه‌های مختلف مردمی در مدرسه می‌گذراند، اضافه کرد: این اولین گروه ایرانی و غیرسوری است که از مدرسه دیدار می‌کند و حضور گروه ایرانی مایه قوت قلب ما و نشان از نزدیکی بسیار زیاد این دو ملت است.

حضور اعضای مرکز بین المللی فردایی بهتر در کلاس‌های درس در مقاطع مختلف و برخورد چهره به چهره با دانش آموزان زخمی و کسانی که صحنه‌های دلخراش عملیات انتحاری تکفیری‌ها را دیده بودند، از نکات برجسته این برنامه بود.

در ادامه این برنامه، دانش آموزان روی پرچم جمهوری اسلامی ایران، پیام خود را به اطفال ایرانی و کشور ایران نوشتند؛ عبارت‌هایی نظیر «ایران متشکریم»، «سوریه را با هم می‌سازیم»، «مرگ بر آمریکا»، «دوستت دارم، ایران» و... عباراتی بود که روی پرچم مکتوب شده بود.


در دو کلاس از این مدارس به طور جداگانه دانش آموزان به صورت خودجوش و به پیشنهاد معلمین مدرسه، هر کدام بر روی یک کاغذ، یک پاراگراف پیام خود را به اطفال ایرانی نوشتند و به اعضای مرکز فردایی بهتر رساندند.

ماه گذشته دو انفجار انتحاری به فاصله چند دقیقه در مقابل درب ورودی مدرسه ابتدایی «عکرمه المخزومی» و در حین تعویض شیفت اول و دوم این مدرسه و در حین ورود و خروج صد‌ها نفر از کودکان خردسال دانش آموز به وقوع پیوسته بود.


محروحان و شهدای این حادثه همگی از کودکان خردسال و والدین‌شان بوده‌اند که برای مشایعت فرزندان‌شان به مدرسه در مقابل درب ورودی آن تجمع کرده بوده‌اند.


کد مطلب: 388831

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/388831/پیغام-دانش-آموزان-سوری-ایران-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com