جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ورود تعزیرات به بازار شوش

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۳
کد مطلب: 388809
مشکلات در محدوده بازار بلورفروشان در شوش،موجب شد تا طرح رفع سد معبر، برخورد با متخلفان صنفی، قاچاقچیان و جانمایی برای دستفروشان حاضر در این محدوده توسط تعزیرات، اتحادیه و شهرداری منطقه ۶ اجرا شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، نخستین جلسه ساماندهی، نظارت و بازرسی میدان شوش با حضور محمد محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران، شهردار ناحیه ۶ منطقه ۱۶ شهرداری تهران، فرمانده یگان انتظامی اداره کل تعزیرات حکومتی تهران، رییس اتحادیه چینی و بلور و لوستر، نماینده بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران و شهر آبادی سرپرست گشتهای مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی تهران برگزار شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران در ابتدای جلسه با اشاره به این نکته که مطابق قانون تعزیرات حکومتی یک نهاد رسیدگی کننده است و نه نظارت کننده اظهار داشت: نظارت و بازرسی از فعالیت های اصناف بر اساس قانون بر عهده اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی می باشد. اما قانون این اختیار (و نه الزام) را به تعزیرات حکومتی داده است که تحت عنوان گشتهای مشترک نظارتی، بر فعالیتهای اصناف نظارت کرده و در صورت مشاهده تخلفات واحدهای صنفی، اعمال قانون کند.

وی تصریح کرد: چنانچه اتاق اصناف به نحو شایسته بر اصناف نظارت کند و گزارش تخلفات را به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال کند، رسیدگی خواهند شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران با اشاره به ضرورت رفع مشکلات موجود در میدان شوش گفت: تلاش اداره کل تعزیرات حکومتی تهران بر رفع مشکلات موجود صنفی است. حتی در موضوع رفع سد معبر نیز از ظرفیت قانونی استفاده کرده ایم و تلاش مان بر این معضل را رفع نماییم.

وی یادآور شد: البته باید توجه داشت که سد معبر عمدتا ناشی از سودجویی برخی از واحدهای صنفی می باشد. رفع مشکلات موجود در میدان شوش و خیابانهای اطراف آن نیازمند یک طرح مشترک با حضور نهادهای نظارتی و ذی ربط است.

قاسمی، نماینده اتاق اصناف تهران، نیز در این جلسه گفت: بازرسان اتاق اصناف تهران همه روزه و بصورت مستمر مبادرت به نظارت و بازرسی واحدهای صنفی میدان شوش ، بویژه خیابان صابونیان، می کنند.

وی افزود: روزانه بطور متوسط ۲۰ تا ۳۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی میدان شوش انجام می شود.

نماینده اتاق اصناف تهران تاکید کرد: بازرسان اتاق اصناف امکانات لازم برای برخورد با بساطی های این منطقه راندارند و این مهم نیازمند گشتهای مشترک باحضور ناجا و تعزیرات حکومتی تهران است.

مایلی، شهردار ناحیه ۶ منطقه ۱۶ شهرداری تهران نیز با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات موجود در میدان شوش و خیابانهای اطراف آن اظهار داشت: مشکلات موجود در میدان شوش صرفا به خیابان صابونیان خلاصه نمی شود بلکه خیابانهای اطراف آن (شهرداری و عباسی) نیز دارای معضلات مشابه می باشند. اما عمده ترین مشکل این منطقه مشکل فرهنگی است.

وی گفت: برای رفع مشکلات موجود لازم است موتوری ها و چرخی ها هویت دار شوند و برای فعالیتشان ساعت کار تعیین کرد.

رحمانی رییس اتحادیه چینی، بلور و لوستر نیز در این جلسه با بیان مشکلات موجود در این میدان گفت: در سالهای اخیر میدان شوش تغییرات ساختاری بسیاری کرده و تبدیل به یکی از قطب های اقتصادی کشور شده است. به نسبت رشد و توسعه بالایی که این میدان به عنوان یک قطب تجاری داشته، تخلفات نیز در ان گسترش یافته است.

وی یادآور شد: از جمله تخلفات مشهود این منطقه حضور بساطی ها در پیاده روها و سودجویی واحدهای صنفی از حضور این افراد است.

رحمانی تصریح کرد: برای رفع مشکلات این منطقه اتحادیه و هیئت امنا تلاش زیادی کرده اند اما رفع این معضلات نیازمند همکاری نهادهای نظارتی و اجرایی مانند شهرداری، ناجا و تعزیرات حکومتی است.

وی گفت: از دیگر مشکلات این منطقه حضور اراذل و اوباشی است که از مناطق دیگر برای محافظت از بساطی ها آمده اند و مبادرت به اجاره معابر و پیاده راهها به بساطی ها می نمایند. این مسئله باعث نارضایتی ساکنان منطقه، کسبه و مشتریان شده است.

یکی از نمایندگان مجمع های تجاری منطقه نیز با تاکید بر فرهنگی و ریشه ای بودن مشکلات موجود در میدان شوش اظهار داشت: رفع مشکلات موجود در این منطقه نیازمند همکاری مستمر میان کلانتری، پلیس راهور، تعزیرات حکومتی تهران، شهرداری و سایر نهادهای نظارتی است.

وی گفت: برای رفع معضل بساطی ها ، چرخی ها و موتور سیلکت ها، لازم است پارکینگی برای موتورسیکلتها تعبیه شود.

در پایان این جلسه مقرر شد شهرداری منطقه ۱۶ با تهیه بنرها و تراکت های آموزشی و تبلیغاتی به اطلاع رسانی به شهروندان اجرای طرح مبادرت نماید. همچنین مقرر شد شهرداری این منطقه فضای لازم برای ۱۰۰۰ دستگاه موتورسیکلت در منطقه تامین کند. از دیگر مصوبات این جلسه الزام شهرداری منطقه۱۶ به تهیه شناسنامه، کارت شناسایی و تعیین ساعت کار به منظور ساماندهی چرخی ها، موتورسیکلت، بساطی ها و وانتی ها می باشد.

بر اساس این گزارش، این طرح از تاریخ ۲۹ آبان ماه اجرا می‌شود و تا آن زمان واحدهای مربوطه به انجام اطلاع‌رسانی درباره اجرای این طرح می‌پردازند. رفع سد معبر، برخورد با متخلفان صنفی، قاچاقچیان و جانمایی برای دستفروشان حاضر در این محدوده از اهداف اصلی اجرای این طرح است. همچنین طبق هماهنگی‌های به عمل آمده قرار است دستفروشان این بازار در نقطه خاصی با هماهنگی لازم،‌ به کار خود ادامه دهند.

اداره کل تعزیرات استان تهران پیش از این طرح ساماندهی بازارچه‌ شهرستانی واقع در میدان امام حسین و بازار سنتی میدان تجریش را اجرا کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *