جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کشته شدن ۴۰ تروریست اردنی در سوریه

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب: 388581
منابع رسانه‌ای اردن اعلام کردند که دست کم ۴۰ نفر از افرادی که اخیرا از اردن به سوریه رفته و به داعش پیوسته‌اند در این کشور کشته‌ شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای اردن اعلام کردند که دست کم ۴۰ تروریست اردنی از گروه‌های سلفی افراط گرا که اخیرا برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده بودند در این کشور کشته شده‌اند.

شبکه خبری «راشا تودی»، گزارش داد که این افراد پیش از این از سوی مقامات اردنی به دلیل مشارکت در فعالیت‌های خرابکارانه بازداشت و زندانی شده بودند.

بر اساس این گزارش دادگاه امنیت دولتی اردن اخیرا این افراد را به دلیل نبود دلایل کافی از زندان به قید وثیقه آزاد کرده بود.

بعد از قدرت گرفتن گروهک تروریستی داعش، تلاش‌های اردن که خود تحت فشارعربستان و آمریکا به یکی از پایگاه‌های نظامی آموزش این گروه‌ها تبدیل شده بود برای مقابله با این گروه‌ افزایش پیدا کرده است.

علاوه بر پیوستن به ائتلاف آمریکایی ضد داعش، اردن اخیرا طرحی امنیتی برای مقابله و دستگیری عناصر وابسته به داعش و یا حامیان گروه‌های افراط گرا آغاز کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *