جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خطر بزرگ سلفی‌گری اززبان نصرالله

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 388441
دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه تکفیری‌ها جنایاتشان را با آیات قرآن و احادیث دروغ از رسول اکرم(ص) مستدل می‌کنند، تاکید کرد این فهمی اشتباه از اسلام است و اکنون بزرگ‌ترین خطر برای تخریب چهره اسلام در طول تاریخ جریان دارد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از المنار خبر داد، سومین شب مراسم عزاداری برای سرور و سالار شهیدان در شهر بیروت لبنان با سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله آغاز شد.

وی در ابتدا با اشاره به برخی از تهدیدات مطرح شده درباره حمله به مجالس عاشورایی توسط تکفیری‌ها تاکید کرد که این تهدیدات جنگ روانی است و این مسئله ما را نمی‌ترساند.

سید حسن نصرالله گفت: سیطره جریان تکفیری بر بخش اعظمی از مناطق برخی کشورهای عربی و اسلامی باعث شد که صراحتا در مقابل آن بایستیم.

وی افزود: تروریست‌ها جنایات خود را به رهبران فکری یا طرف‌هایی که از آنها حمایت می‌کنند نسبت نمی‌دهند بلکه خود را به کتاب خود منتشب می‌کنند که این خطری جدی است.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه جریان تکفیری جنایاتی چون سربریدن را با آیات قرآن و احادیث دروغ از رسول اکرم(ص) مستدل می‌کنند، تاکید کرد که این فهمی اشتباه از اسلام است واکنون بزرگترین خطر برای تخریب چهره اسلام در طول تاریخ جریان دارد.

وی با بیان اینکه تکفیری‌ها با پخش تصاویر قتل عام مردم باعث می‌شود مسلمانان به عنوان گروهی وحشی و خونخوار معرفی شوند، تصریح کرد که نتیجه چنین اقداماتی دور کردن غیر مسلمانان از اسلام می‌شود.

سید حسن نصرالله با تاکید بر لزوم توجه به دلایل شکل‌گیری جریانات تکفیری در جهان اسلام و پیدا کردن راه حلی برای پایان دادن این مسئله اظهار داشت که در تفکر تکفیری‌ها هرآنچه غیر از این تفکر کفر قلمداد می‌شود و ریختن خون دیگران و بردن مال وی مباح است.

وی با اشاره به اینکه ریشه تفکر تکفیری در منطقه ما از ۲۰۰ سال قبل بوده و پس از آن در طی سال های اخیر با برخورداری از حمایت دولتی و سرازیر شدن میلیاردها دلار به آن، این تفکر رواج یافته است، برداشت گروه‌های تکفیری از مسئله عملیات استشهادی را برداشتی غلط دانست.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه وهابی‌ها پیرو حضرت رسول نیستند، بلکه پیرو شخصی به نام «محمد عبدالوهاب» هستند و تمام دین خود را با کتاب های این شخص و شاگردان وی تفسیر می‌کنند، اظهار داشت که میلیاردها دلار برای نشان دادن اسلام به عنوان دینی بی‌رحم در جهان صرف می‌شود. آنچه امروز در حال انجام است، تهدیدی برای تمام اسلام، مسلمانان و امت های اسلامی است و ما باید موضوع تروریسم به نام اسلام را از ریشه نابود کنیم.

وی با بیان اینکه عربستان مسئول رواج تفکر تکفیری است ابراز داشت که هواپیماهای ائتلاف بین المللی قادر نیستند که تکفیری‌ها را مهار کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *