جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ناکامی تروریست‌هادرنبرد ادلب+عکس

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 388383
عملیات ارتش سوریه همچنان در مناطق مختلف شهر و استان «ادلب» درحالی ادامه دارد که منابع میدانی سوری اخبار منتشره در خصوص تسلط گروه‌های مسلح بر شهر ادلب را تکذیب کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس در دمشق، عملیات‌های ارتش سوریه در شهر ادلب، واقع در شمال غربی سوریه و مناطق مختلف استان ادلب همچنان ادامه دارد، اگرچه در این میان خبرهایی مبنی بر تصرف شهر ادلب توسط گروه‌های مسلح تروریستی منتشر شده است.


موقعیت استان ادلب در سوریه

در این ارتباط یک منبع میدانی سوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که خبرهای منتشره از سوی برخی منابع خبری وابسته به گروه‌های مسلح تروریستی مبنی بر تصرف شهر ادلب فاقد صحت و اعتبار است و نیروهای ارتش سوریه حمله گروه‌های مسلح برای تصرف این شهر را دفع کردند.


تقسیمات اداری استان ادلب

این منبع میدانی سوری توضیح داد: گروه‌های مسلح تروریستی وابسته به «جبهه النصره» با همکاری گروه تروریستی موسوم به «کتائب جند الاقصی» روز گذشته تلاش کردند، از محور شمال غربی، شهر ادلب را مورد حمله قرار دهند.


محور شمال غربی ادلب که شب گذشته شاهد نبرد ادلب بود

وی ادامه داد: به دنبال این حمله درگیری‌های شدیدی در بوستان‌های غربی شهر ادلب میان نیروهای ارتش سوریه با عناصر النصره و جند الاقصی در نیمه شب گذشته روی داد تا یگان‌های ارتش سوریه این گروه‌های تروریستی را در حمله‌اشان که آن را تحت عنوان «نبرد ادلب» آغاز کرده بودند، ناکام بگذارند.

این منبع میدانی سوری تاکید کرد: رسیدن کمک‌ها و تجهیزات نظامی و نیروهای پیاده نظام برای حمایت از یگان‌های در حال جنگ در این محور موجب تقویت یگان‌های ارتش سوریه و تشدید درگیری‌ها در این منطقه شد که در نتیجه آن ده‌ها تروریست مسلح کشته و زخمی شدند.


محور شمال شرقی، یکی دیگر از محورهای مورد حمله گروه‌های مسلح

این درحالی است که گزارش شده، از محور شمال شرقی شهر ادلب نیز گروه‌های مسلح تروریستی حمله‌ای را آغاز کردند تا با مشغول کردن یگان‌های ارتش سوریه در چندین محور، بر بزرگراه ادلب – اریحا تسلط یابند که این حمله نیز با شکست مواجه شد.

این درحالی است که گزارش شده است، تنها ۲۴ ساعت پس از شکار مسئول اطلاع رسانی گروه تروریستی جبهه النصره در ادلب از سوی نیروهای ارتش سوریه، این نیروها موفق شدند، دومین ضربه مهلک به پیکره این گروه در استان ادلب را با شکار دو سرکرده دیگر این گروه تروریستی تکفیری وارد کرد.

براساس گزارش‌های رسیده، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، «عبد الله ابو حلیمه»، یکی از سرکردگان و مربیان نظامی اردنی تبار این گروه در ریف ادلب و «ابو مهند»، یکی دیگر از سرکردگان و مربیان نظامی فلسطینی تبار این گروه اطراف شهر ادلب را در عملیاتی کیفی و دقیق به هلاکت برسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *