پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پرداخت‌حق‌پخش به‌فدراسیون غیرقانونی است

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 388325
رئیس کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت حق پخش بازی های فوتبال از سوی صدا و سیما به فدراسیون فوتبال غیر قانونی است.
به گزارش جهان؛ بیژن نوباوه وطن در گفتگو با مهر از ارسال نامه به وزیر ورزش و جوانان درخصوص ممانعت فدراسیون از ورود دوربینهای صداوسیما به ورزشگاهها خبر داد و گفت: طبق قانون مجلس، ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه صدا و سیما از طریق دولت و ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز باید توسط خود این سازمان از طریق آگهی و مواد و از این دست تامین شود و قانونا این سازمان حق ندارد به فدراسیون فوتبال پرداختی داشته باشد.

وی افزود: دوستان در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال شیوه صحیحی را انتخاب نکرده اند. حتی من ابتدا با آقای تاج در این خصوص صحبت کردم و مقرر شد صدا و سیما برای مدت سه سال مبلغ ۶۶ میلیارد تومان به فدراسیون برای حق پخش بازی ها بدهد اما فدراسیون مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیارد را طلب کردند. در بررسی های ما هم اینگونه جمع استنباط شد که از اساس این پول نباید به فدراسیون پرداخت شود و این مسئله را طی نامه ای ۵ روز قبل به وزیر ورزش و جوانان اعلام کردم و منتظر پاسخ او هستم.

رئیس کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درخصوص امکان سوال یا استیضاح وزیر در صورت عدم پاسخ به نامه گفت: در این نامه هشدار دادم که توقع فدراسیون غیر قانونی است و با شناختی که از وزیر دارم قطعا به نامه پاسخ خواهد داد و مسئله بدون تنش حل می شود. مجلس آمادگی کامل دارد تا بر مبنای مستندات خود این ادعا را ثابت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *