شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کنایه حیدر مصلحی به حلقه انحرافی

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 388210
حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم، اخیراً در سخنرانی خود در یکی از مراسم مربوط به سپاه پاسداران با اشاره به مسئله بیداری اسلامی گفته است:‌ چندی پیش عنوان بیداری اسلامی که پیش آمد، عده‌ای در داخل کشور شدیداً ابراز مخالفت کردند که چرا می‌گویید بیداری اسلامی در حالی که این حرکت یک حرکت آمریکایی است!
به گزارش جهان به نقل از فارس، وی می‌افزاید: بیداری اسلامی واقعیت مسلمی بود که حادث شد.

این حلقه معتقد بود بیداری اسلامی پروژه‌ای وابسته به آمریکاست و لذا نباید برای حمایت از آن وارد عمل شد. ضمن اینکه بجای آن باید تئوری «مدیریت مشترک جهانی»! را وارد فرایندهای مورد خواست کشور و نظام کرد.

حلقه مذکور همچنین با ترویج عبارت «بیداری انسانی»! بعنوان بدیل بیداری اسلامی قصد ترویج نظر خود را داشت اما موفق نشد.

این حلقه با همین استدلال از حمایت ایران اسلامی از نظام سوریه در مقابل جریانات برانداز و تروریست نیز انتقاد می‌کرد.

حلقه مذکور همچنین پس از شکست برخی انقلابات صورت گرفته در اثر بیداری اسلامی، مدعی شد که تحلیل درستی از شرایط صحنه داشته است و این شکست‌ها به دلیل بازیگردانی آمریکا در پشت صحنه بوده است.

این در حالی بود که اولاً مقام معظم رهبری در ابتدای بروز بیداری اسلامی بحثی به نام «مصادره» را مورد هشدار قرار داده و بر احتمال موج‌سواری دشمن تأکید کرده بودند.(که متأسفانه این رخداد در برخی کشورهای مورد اشاره تا حدّی رخ داد) و ثانیاً به دو دلیل واضح حمایت‌های تا لحظه‌ی آخر آمریکا از دیکتاتورهای سقوط کرده و همچنین مزیّت نسبی دوران قبل از وقوع بیداری در کشورهای مورد اشاره به دوران بعد از انقلاب‌ها؛ تحلیل حلقه انحراف از آمریکایی بودن خیزش‌ها درست نبود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *