سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

دستگیری یک شبکه ترور در بغداد

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۹
کد مطلب: 388178
دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از دستگیری یک شبکه ترور مرتبط با دستگاه‌های اطلاعات خارجی در شهر بغداد خبر داد که درصدد ترور شخصیت‌های سیاسی، نظامی و رسانه‌ای بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از دستگیری یک شبکه ترور مرتبط با دستگاه‌های اطلاعات خارجی در شهر بغداد خبر داد که درصدد ترور شخصیت‌های سیاسی، نظامی و رسانه‌ای بود.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، سمیر الشویلی سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفت: این دستگاه با هماهنگی وزارت اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق توانست یک شبکه تروریستی را دستگیر کند که برای ترور شخصیت های مهم کشوری و فرماندهان نظامی و اصحاب رسانه برنامه ریزی می کرد.

وی افزود: این شبکه از هتل های اللجین، تاله و بیخال در خیابان سعودن به عنوان مقر طرح ریزی و نقشه کشی خود استفاده می کرد.

الشویلی تصریح کرد: این شبکه با سازمان های اطلاعاتی خارجی مرتبط می باشد به گونه ای که کدهای مورد استفاده این شبکه توسط سازمان اطلاعات عراق رمزگشایی شد.

درهمین حال، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خواستار افزایش تلاشها و فعالیت های اطلاعاتی در شهر بغداد شد.

حاکم الزاملی عضو کمیمسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به شبکه السومریه نیوز گفت: دستگیری شبکه ای تروریستی در چند هتل خیابان بغداد توسط دستگاه مبارزه با تروریسم تاکید می کند که هسته ای خفته وابسته به گروه داعش در بغداد هستند.

وی بر ضرورت این نکته تاکید کرد که تلاش اطلاعاتی گسترده در شهر بغداد و مناطق شاهد انفجار صورت گیرد.

الزاملی گفت: این هسته ها اقدام به بمبگذاری و منفجر کردن خودروها در چند منطقه در مناطق الکرخ و الرصافه می کنند.

وی بر اهمیت فعال سازی دستگاههای شنود و نصب دوربین های مدار بسته در خیابانهای بغداد تاکید کرد.

نیروهای امنیتی عراق توانسته اند در طول دوره اخیر اعضای شمار زیادی از شبکه هایی را که در عملیات قتل و آدم ربایی و انفجار در چند منطقه بغداد دست داشته اند، دستگیر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *