کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرزندمرجع تقلیددرعملیات‌آزادسازی+عکس

4 آبان 1393 ساعت 11:56

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که ارتش عراق با همراهی نیروهای داوطلب ِمردمی، منطقه جرف الصخر در شمال بابل را آزاد کرد و کنترل کامل این منطقه را به دست گرفت.


به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ نیروهای ارتش و مردمی عراق همزمان با فعال شدن طرح امنیتی ماه محرم از سوی وزارت کشور عملیات گسترده‌ای را برای پاکسازی منطقه "جرف الصخر" در جنوب بغداد آغاز کردند که در نهایت با آزادسازی این شهر همراه بود.

در این عملیات بزرگ که "عملیات عاشورا" نام گرفته از روز جمعه براى تأمین امنیت زائران حسینی در ایام محرم به استان کربلا و دیگر استان‌های همجوار (نجف اشرف و بابل) آغاز شد که سرانجام با آزادسازی کامل جرف الصخر همراه بود.


گروه تروریستی داعش نیز به شکست در درگیری با نیروهای عراقی در جرف الصخر، اعتراف و اعلام کرد ارتش عراق بامداد امروز از منطقه الفاضلیه از طریق پل ارتباطی بین دو منطقه کراغول و الفاضلیه وارد این منطقه شد.

در عملیات آزادسازی جرف الصخر فرزند آیت‌الله العظمی شیخ بشیر نجفی از مراجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف نیز حضور داشت.

در این عملیات که فرماندهی آن را «هادی العامری» رئیس سازمان بدر را برعهده داشت شیخ علی بشیر نجفی نیز حضور داشت و در جریان برنامه‌های نظامی قرار گرفت.


«حیدر العبادی» نخست وزیر و فرماندۀ کل نیروهای مسلح عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای دلیر ارتش به همراه داوطلبان غیرتمند عراقی در منطقه جرف الصخر به پیروزی تازه‌ای دست یافتند و ضربه‌ای مهلک به گروه داعش وارد کردند که تاثیری بسیار مهم در وارد کردن شکست نهایی به دشمن خواهد داشت و به نیروهای دلیر ما روحیه‌ای عالی برای پیشروی در جهت آزادسازی بقیه سرزمین‌های اشغالی عراقِ عزیز خواهد داد.


وی این دستاورد را به همه مردم عراق تبریک گفت و از همه کسانی که در این عملیات دلیرانه شرکت داشتند، تجلیل و قدردانی و تعهد کرد که عملیات پیروزمندانۀ جرف الصخر، کلیدی برای پیروزی‌های آینده در آزادسازی مناطق عراق باشد.

یک منبع امنیتی گفت: عملیات آزادسازی اطراف شهر جرف الصخر تا آزادسازی عامریه و فلوجه در استان الانبار ادامه خواهد داشت.

شهر جرف الصخر در شمال حله مرکز استان بابل، یکی از مناطق بسیار خطرناک و پایگاه اصلی القاعده و گروههای تکفیرى بود که از این منطقه، حملات تروریستی به استان بابل کربلا و بغداد صورت می‌گرفت.


کد مطلب: 388018

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/388018/فرزندمرجع-تقلیددرعملیات-آزادسازی-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com