کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درخواست برخورد با کسانی که به روحانی اطلاعات غلط دادند‬

3 آبان 1393 ساعت 11:35

عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: اطلاعیه وزارت علوم درباره بورسیه‌ها نشان داد که به فرجی‌دانا، اطلاعات غلط داده بودند.


به گزارش جهان، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره اطلاعیه اخیر وزارت علوم در مورد تعداد بورسیه‌‌های قانونی و غیرقانونی، گفت: این اقدام اخیر وزارت علوم مبنی بر انتشار تعداد بورسیه‌های قانونی و غیرقانونی نشان‌دهنده این است که در گذشته اطلاعات ناصحیح و بی‌اساسی به فرجی‌دانا وزیر علوم سابق در این زمینه داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید با کسانی که اطلاعات غلط به برخی مسئولان عالی کشور از جمله رئیس‌جمهور و وزیر سابق علوم در مورد تعداد بورسیه‌های غیرقانونی داده‌اند، برخورد شود، افزود: طبیعتا محکوم کردن افراد قبل از حکم قاضی، خلاف اخلاق و شرع است، به‌ طوری که امروز نتیجه‌اش را می‌‌بینیم که آمارهایی که از قبل اعلام کرده بودند، صحیح نبوده و فقط با آبروی افراد بازی شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تأکید کرد: امیدواریم وزرات علوم به همین نکته‌ای که در اطلاعیه‌اش آورده و تعداد بورسیه‌های غیرقانونی را اعلام کرده است، پایبند بوده و حداقل نام افراد خاطی را اعلام کند.

حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه بهتر است وزارت علوم با افرادی که با آبروی این وزارتخانه بازی کرده‌اند، شکایت کند، اظهار داشت: باید مشخص شود که چه کسانی با آبروی افراد بازی کرده‌اند زیرا آنها اعتماد عمومی جامعه را سلب کرده و آن را به بازی گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در اطلاعیه وزارت علوم آمده که فقط ۳۶ تن از افراد به دلیل غیرقانونی بودن بورسیه‌هایشان از تحصیل محروم شده‌اند، گفت: آنها در این اطلاعیه بهانه‌‌ای آورده و گفته‌اند که تعدادی از افراد نیز تنوانسته‌اند در دانشگاه پذیرش بگیرند که این فقط بهانه‌جویی است، زیرا پذیرش در دانشگاه پس از دریافت بورسیه، روالی عادی و طبیعی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامع تصریح کرد: این گزارش نشان داد که موضوع بورسیه‌ها یک بازی سیاسی برای ایجاد انحراف در افکار عمومی بوده است. ما انتظار داریم که با افرادی با آبروی وزارت علوم، افراد و نظام بازی کرده‌اند، به طور جدی برخورد شود.

حجت‌الاسلام سلیمی در ادامه با تأکید بر اینکه مجلس بورسیه‌های دانشجویی در تمام دولت‌ها را بررسی می‌کند، افزود: یکی از مواردی که در اعلام بورسیه‌های غیرقانونی وجود دارد این است که آقایان اسامی و تعداد بورسیه‌ها در دولت اصلاحات را اعلام نمی‌کنند که یکی از دلایل آن این است بعضی از مسئولین فعلی جزو همان بورسیه‌هایی هستند که در مورد آنها اما و اگر و ابهام وجود دارد که این مسئله نیز باید شفاف‌سازی شود.

وی با انتقاد از وزارت علوم به دلیل ارائه نکردن پرونده ۳۶ بورسیه غیرقانونی که در اطلاعیه اخیر این وزارتخانه نیز آمده است، تأکید کرد: همین تعداد بورسیه‌ای که وزارت علوم اعلام کرده است نیز، پرونده‌شان به مجلس نیامده و خودشان به صورت داخلی بررسی کرده‌اند که انتظار ما این است هرچه سریعتر پرونده آنها را به مجلس ارائه کنند تا مجلس هرچه سریعتر و به صورت ویژه آن را بررسی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه وزارت علوم همکاری مطلوب و مناسبی در مورد موضوع بورسیه‌‌های دانشجویی با مجلس ندارد.


کد مطلب: 387766

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/387766/درخواست-برخورد-کسانی-روحانی-اطلاعات-غلط-دادند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com