جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اهانت آل خلیفه به نمادهای‌عاشورایی

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 387668
مزدوران آل خلیفه به پرچم ها، پارچه نوشته ها و نمادهای عاشورایی در مناطق مختلف بحرین اهانت کردند.
به گزارش جهان؛ العالم به نقل از سایت جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین نوشت: نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در برخی از مناطق این کشوراقدام به تخریب نمادها و شعایر عاشورایی کردند. حال آنکه به گفته شهروندان بحرینی، دستوری درخصوص ممانعت از برگزاری مراسم عاشورا و مقابله با نمادهای عاشورایی به آنها داده نشده و این مراسم در سالهای گذشته همچنان برگزار شده است.

مزدوران رژیم آل خلیفه در ادامه مقابله با برپایی مراسم عزاداری ماه محرم به مناطق سلماباد، ستره، راس رمان و الجفیر و چند منطقه دیگر یورش برده و نمادهای عاشورا را تخریب کردند.

مقامات رژیم بحرین دست نیروها و مزدوران خود را در قلدری و ارعاب شهروندان باز گذاشته و از طریق سخنرانان کینه توز خود اقدامات جنایتکاران را توجیه می کند.

با وجود درخواست های سازمان های حقوق بشری برای توقف آزار و اذیت های طائفه ای، توقف انتقام گیری از شهروندان و جلوگیری از حمله به نمادهای مذهبی در ۴۰ سال گذشته، این روند همچنان ادامه دارد و این امر، خود دلیل بر بی توجهی و چشم پوشی مقامات آل خلیفه نسبت به چنین رفتارهای نفرت انگیزی است که زمینه را در حمایت از متجاوزان بدون محاکمه آنها فراهم می آورد.

عدم محاکمه متجاوزان موجب استمرار تجاوزات و اقدامات قلدرانه و افزایش چنین توهین هایی در بحرین شده است که آخرین آن، اهانت به نمادهای عاشورا بود.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، مسئولیت کامل این بی قانونی و نقض های حقوق بشر را متوجه رژیم بحرین دانست و گفت: توهین به مقدسات دینی و اقداماتی چون تخریب مساجد بر اساس گزارش کمیته حقیقت یاب بحرین به ۵۵ مورد می رسد.

جمعیت وفاق بحرین، استبداد، خودکامگی و دیکتاتوری حاکمان این کشور را سرچشمه همه مشکلات دانست و تاکید کرد حل و فصل این موارد تنها با پذیرفتن مطالبات ملت و تشکیل نظامی سیاسی برگرفته از اراده مردم، عملی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *