پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳۶
۶۲۶

روحانی: درس کربلا «تعامل و مذاکره» بود/ نظر شما؟

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 387368
نکته قابل تامل در سخنان دکتر روحانی، برداشت او از پیام قیام کربلا و عاشورای سرخ حسینی است؛ اینکه به زعم رئیس جمهور پیام ایستادگی اباعبدالله(ع) و یارانش در مقابل یزد خونخوار و شهادت در این مسیر، "مذاکره و تعامل" بوده است.
به گزارش جهان، پایگاه اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در اجتماع پرشور مردم زنجان در ورزشگاه کارگران اظهار داشت: نباید بگذاریم در جامعه تفرقه، اختلاف و شکاف ایجاد شود. گویا زندگی یک عده تنها در شکاف و تفرقه بین مردم و دولت، مردم با مردم و بین جناح‌های مختلف در کشور است.

رییس جمهوری گفت: اگر اشکال و گناهی بوده به تفرقه دامن نزنیم و از آن بگذریم، چرا که ما تابع همان حسینی هستیم که توبه حر را هم قبول کرد. من در جامعه کسی را نمی‌شناسم که گناهی بالاتر از گناه حر و عظیم‌الشأنی را در تاریخ بعد از پیامبر(ص) و امام علی(ع) جز ابا عبدالله الحسین(ع) نمی‌شناسم که در برابر سری که حر در برابرش خم کرد، گذشت کرده و او را در آغوش کشید.

*تعامل سازنده و مذاکره درس کربلا بود

دکتر روحانی تصریح کرد: درس و پیام امام حسین(ع) درس برادری، وحدت، گذشت و قبول توبه از یکدیگر است و درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد.

متن کامل سخنان رئیس جمهور در جمع مردم زنجان

به گزارش جهان، اظهارات رئیس جمهور درباره توبه حر بن ریاحی از نظر برخی ناظران سیاسی، نوعی مشابهت سازی با وضعیت کنونی سران فتنه و زمینه سازی برای عفو آنان است؛ با یک تفاوت مهم و اساسی که -عمدا یا سهوا- از نظر رئیس جمهور دور مانده است و آن شرط "توبه" است. یعنی برائت از گذشته و اقدامات اشتباه خود که حر با جان و دل انجام داد و به اثبات رساند. همان چیزی که درباره سران فتنه هم مطرح شده اما تاکنون جوابی نگرفته است.

البته برخی دیگر از ناظران سیاسی معتقدند آقای روحانی در واقع سران فتنه 88 را به الگوگیری از حر و توبه از اشتباهات بزرگ خود دعوت کرده و در عین حال دلسوزان و بزرگان نظام را به پذیرش این توبه و رافت و فراموشی گذشته فراخوانده است.

دومین نکته قابل تامل در سخنان دکتر روحانی، برداشت او از پیام قیام کربلا و عاشورای سرخ حسینی است؛ اینکه به زعم رئیس جمهور پیام ایستادگی اباعبدالله(ع) و یارانش در مقابل یزید خونخوار و شهادت در این مسیر، "مذاکره و تعامل" بوده است.

مخاطبان محترم جهان نيوز می توانند نظرات خود را درباره این دو موضوع مهم که نوع برداشت از آنها در تعیین مسیر آینده دولت اثرگذار است، در بخش کامنت‌ها بیان کنند تا ابهامات آن را روشن سازند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مورد اول: در هیچ موردی در صدر اسلام سراغ نداریم که خطاکاری بدون توبه از سوی ائمه که مظهر گذشت بوده اند، پذیرفته شده باشد. اساسا منطقی هم نیست که فردی خائن یا جاهل مقصر بدون ابراز پشیمانی بخشیده شود و بتواند همانند گذشته بر مسند قدرت و ریاست بنشیند.

مورد دوم: نیاز به استدالال نداریم. فقط یک لبخند کافیست.
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
اگر توبه کننننننننن! که به دلیله بزرگیه جرم و گناهشون شاید خدا این فرصتو بهشون نده و اصله مطلب هم همینجاست.
وحید
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی دربرابر سران فتنه اینقدر رافت دارند عربستان وانگلستان توهین میکنه جوابشون اینه دور از تعاملات سیاسی دوطرفه درمقابل منتقدین بیچاره داخلی لبشونو ترنکردند مخرب هستندو حکم فرستادن به جهمشونو صادر میکنن معنی عزت کشور اینه با این روال کم کم بعد توافق ژنو کاپیتولاسیون حتما اجرا میشه
Iran, Islamic Republic of
احسنت
مهدي رحيمي
در ادامه حرفام بگم كه از اين حرفاي جناب روحاني بوي خطرناكي داره مياد . همينطوري كه دوستان و جهان نيوز عزيز مطلع هستن اخيرا جناب ظريف در نشستي با امريكايي ها گفته لطفا توافق كنيد با ما كه دور بعد انتخابات هم ما ويران ما باشند و مخالفين شما نيان . از طرفي روحاني هم با زدن اين حرفاي ... سعي داره كه توافق احتمالي را كه قراره به هر قيمتي انجام بشه ( به هر قيمت يعني دادن امتيازهاي قابل توجه و ...) را نوعي تعامل و مذاكره سازنده مثل همون تعامل سازنده سيد الشهدا در روز عاشورا ( البته به زعم جناب روحاني ) قلمداد كنه و دست پيش رو بگيره كه ما در مذاكرات 5 + 1 كار عاشورايي كرديم و حسين وار تعامل كرديم ! از دوستان عزيز و ملت ايران ميخوام كه چشماشونو باز كنن و مراقب اين قبيل مسائل باشن . متاسفانه ما طي يكسال واندي مذاكره فقط امتياز داديم و هيچ نگرفتيم. تازه دشمني ها و تحريمها چندين برابر شده . مدتي هست كه زمزمه هايي از مقامات ارشد دولتي و نزديكانشون وجود داره كه بايد حصر اون دو تا خائن شكسته بشه .بايد بخشيده بشن . اخه چطور ما كساني را ببخشيم كه توبه بخوره تو سرشون نسبت به قبل حتي جري تر دشمني و فتنه گري ميكنن . من واقعا از حرفهاي كنايه آميز و دو پهلوي روحاني متنفرم. لاقل جیگر کن رك حرفاتو بزن !
کامران
Iran, Islamic Republic of
تنها و تنها باید سعی کرد منتقدان دولت در مجلس رای بیارن نه شیفتگان و فتنه گران
Iran, Islamic Republic of
منتقدان چیی؟؟
United States
دولت بلدم بلدم
United States
وزیران هم بلدن کلا این قشر بلدن
دولت ادب و نزاکت !
دولت اعتدال !!!
سینا
Iran, Islamic Republic of
روحانی همانند خاتمی (ام الفتنه) خیلی سعی داره خودشو روشنفکر و حق به جانب نشون بده!
فعلا که ابراز پشیمانی نکردن ظاهرا منتقدان مذاکرات ژنو باید برن به جهنم ولی کسانیکه 8 ماه کشور رو به اغتشاش کشوندن و یکی از کمک کنندگان به فار بر دولت قبل و شروع تحریمها بودن حر هستن اینهم از شیخ اعتدال
احسنت
Iran, Islamic Republic of
اینا و توبه؟
توبه گرگ مرگه
علی
خودتو جای خدا نذار این گفته ات کفر محسوب میشه و حکمت اعدام هستش
United States
شما از چی حکم می دی؟
United States
توبه گرگ مرگه
حسن خانی
جدی جدی فکر کردین شماها حسین اید؟ اگه شماها احیانا حسین زمانید پس .......
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شما چی فکر کردین؟؟؟ فکر کردین سران فتنه "حر" هستن؟/
تحریف تا این حد....
Iran, Islamic Republic of
بدتر از اینش هم می تونه بشه از اینا بر میاد
Iran, Islamic Republic of
کسی که که از گناه توبه نکرده بخشیده شود عین حماقت است...
علی
گناهی انجام نشده تا توبه کنند درخواست توبه را از احمدی نژاد بخواهید ...
دانشجو
به هم ریختن افکار و اعتقادات و آرامش یه ملت جرم نیست؟ ...
دقیقا. روحانی از توبه حر میگه آخه میرحسین و زنش و کروبی و زنش پشیمون هستن زن کروبی مگه چند وقت پیش نگفته بود کروبی بخواد از موضعش برگرده خودکشی میکنه خب البته روحانی معتدل(اصلاح طلب) که از معاون اولش تا معاون پارلمانیش تا رییس محیط زیستش و وزیر نفتش و....اکثرا اصلاح طلب هستن باید هم از این حرفها بزنه روحانی بهتره به جای این حرفها به فکر جلوگیری از خصوصی سازی مدارس دولتی باشه در متن قانون اساسی کجا اومده که مدارس دولتی خصوصی سازی بشه بعدشم تا بحال استخدام در شرکتها قراردادی بود از حالا به بعد تو مدارس مدیران مدارس خصوصی میتونن خودشون معلم استخدام کنن چرا چون دولت زورش میاد معلمینی رو که در سنین بازنشستگی هستن باز نشسته کنه که بهشون پاداش پایان خدمت بده و اینکه زورش میاد نیروی جدید بگیره اینهمه ثروت کشور رو چیکار میکنید چطور پول دارید بنزین وارد کنید پول دارید رانت بدید پول دارید دکل از خارج بخرید پول دارید جشن با رقص لزگی بذارید به دادن یارانه که میرسه به مدارس و رسیدگی به نسل آینده که میرسه پول ندارید به استخدام که میرسه پول ندارید شما که با این کار کردنتون روی احمدی نژاد رو سفید کردید اون از وضعیت بورس اون از رانت اون از افزایش قیمتهایی که با اون شیب مثلا ملایمتون راه انداختید (ارزش افزوده 2درصد قبوض کلا افزایش پیدا کرد هزینه حمل و نقل افزایش پیدا کرد) الان مشکل اصلی مملکت رفع حصر کروبی و موسوی ؟آ
United States
من مورخ نیستم، سرهنگ نیستم، حقوقدانم!!!
چرخ کارخانه بچرخه، سانتریفیوژ بچرخه
ایشالله مبارکش باد!!
Iran, Islamic Republic of
من سرهنگ نیستم تحریف چی؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
...
اخسان
دکتر جون شوخی شوخی با اما حسین و کربلا هم شوخی؟ خدا همه ما را عاقبت بخیر کند
حران
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم آیا حر تا ون لحظه باعث کشته شدن (شهادت) کسی شد!؟ اما پر واضح است موسوی، کروبی و خاتمی آگاهانه طرفداران خود را برای تخریب و... تحریک میکردند ه در این میان چندین نفر از ماموران نیز به شهادت رسیدند و از خودشان نیز چندین نفر کشته شدند!
کلا سران فتنه حتی توبن هم کنند طناب دار باید محازاتشان باشند بخاطر خونهای ریخته شده
ابن ملجم لعنت الله علیه قصاص شد
امید
لبخندو خوب اومدی :)))
noh
مذاکره ای در چارچوب منطق که انتهایش بر نیزه رفتن سر حق و عدالت است...
گناه بعضی از جرایم بقدری بزرگ و سنگینه که حتی اعدام هم تنبیه کمی برای اون گناه محسوب میشه از این دست گناهان گمراه کردن امت هست
تاریخ رو که بخونین نمونه این جرم برای شیطان و سامری اتفاق افتاده و البته هیچکدوم به مرگ محکوم نشده اند بلکه آنها رانده شده اند تا در عذابی الیم در روز قیامت گرفتار آیند
جزای فتنه انگیزان و سران فتنه نیز در این دوره همانگونه است رانده شدن فاخرج انک رجیم
رضا
سلام

وعده ما انتخابات مجلس .......! میدونم چاپ نمی کنید
United States
مجلس برای همیشه از اصلاح طلب ها خالی می شود
مثل معروفی است که کفش دزد را مسجد راه می دهند اما امام جماعتش نمی کنند!!
اینها می خواهند کفش دزدان را دوباره امام جماعت کنند!!
تنها مورد: در هیچ موردی نداریم که در زمان حکومت ائمه مقصری از محاکمه و جاری شدن حد در امان باشد! اگر کسی مجرم و مقصر بود حتما محاکمه شده و در موردش حد جاری می شد!
ارمیا
مورد دوم :جناب رو حانی لطف کنه اینقدر از ارزشهای دینی مایه نذاره برای توجیه اشتباهش آخر و عاقبت خوبی نداره...
لازم نیست ایشون پیام کربلا رو بگه - خود آقا ابا عبد الله صریح فرمودن...
پیام کربلا "هیهات منا الذله" بود...
پبام کربلا ایستادگی و مقاومت تا پای جان خود و کودک 6 ماهه بود...
پیام کربلا قطعه قطعه شدم و فدا کردن همه چیز در راه ارزشهای اسلامی (اصلاح امت جدی -امر بالمعروف و انهی عن المنکر) بود...
نه اینکه چشم به "قدرتهای بزرگ!" داشته باشیم...
آقای روحانی اینقدر با احساسات ما بازی نکن...
شهاب الدین
اما من هرکاری میکنم نمیتونم بخندم چون این فرد هم درجایگاه ریاست جمهوری ایران است هم عمامه به سر دارد
کربلا یعنی مرگ از تشنگی رو قبول میکنیم اما سر خم کردن جلو طاغوت رو نه
این پیام کربلاست
هر کس بخواد حرمت اباعبدالله الحسین علیه السلام رو بشکنه و از نامش سوء استفاده کنه و عالمانه و عامدانه به قیام ایشون دروغ ببنده، الهی به حق اضطرار زینب کبری سلام الله علیها خدا کمرش رو بشکنه، جوری که نتونه از جا بلند بشه!
Iran, Islamic Republic of
دوووورانیه
نظراتیعهههه
United States
عصبانیهههههههه جنجالیهههههو ...غیره
این اظهارات اینقدر بی منطق و مسخرست که حتی یک کامنت هم در حمایت از اون منتشر نشده. وضعیت منفی های نظرها هم نشون میده که قشر خاکستری که هیچ حتی طرفدارای دولت هم این پرت و پلاها رو قابل دفاع نمی دونند.
بسم الله الرحمن الرحیم.
سلام و امیدوارم خوب باشی
این صحبت ها بی منطق نیست. کافیه کمی بیشتر فکر کنی
امام حسین جنگ رو شروع نکرد. بلکه فقط دفاع کرد.
ضمن این که مذاکراتی که با عمرسعد بوده در تاریخ ثبت شده، علاوه بر نامه های دیگری که رد و بدل می شد.
اما اتفاق عاشورا از افراطی گری یزید بود که می خواست دیکتاتور باشه و همه چیزو داشته باشه.
عزیزم
امام حسین کربلا نرفت که مذاکره کنه ، تعامل کنه ، صلح کنه یا حکومت رو تقسیم کنه!
امام حسین تمام اهل بیتش رو هم برد مث جریان مباهله ولیکن اینبار یزید به اندازه یهودیان زرنگ نبود
حفظ نفس از اوجب واجبات است روز آخر امام حسین گفت اگه منو نمیخوایین من از همون راهی که اومدم بر میگردم ولی بیعت نه
...
همه تاريخ رو بخون نه فقط قسمت هايي رو كه با مذاقت خوش مياد.........
امام با عمر سعد مذاکره نکرده ! نصیحتشون کرده که دست از کار زشتشون بردارن
اگر توبه و اظهار پشیمانی کنند مطمئنا رهبری و ارکان نظام و مردم می بخشند ولی اگر توبه نکنند خیر
Iran, Islamic Republic of
توبه گرگ مرگه
پس توبه موسوی و کروبی هم همینطوره دیگه
United States
اینا تفاله های سیاسی بیش نیستند شک نکنید
جرم موسوی قطعا بالاتر از حر بود
حر زمانی که امام رسید در همان روز پشت سر امانم نماز خواند و ندانسته جلوی امام ایستاد و باور داشت که جنگی صورت نمیگیرد که منجر به شهادت امام شود و زمانی که فهمید یزدی قصد جنگ دارد توبه کرد و امثال سبزهای لجنی چطور. انها حتی به خیمه امام حسین هم رحم نکردند و شدند یاران خداجوی بعضیها
البته اگر توبه کنند خدا بخشنده است
توبه حر با شهادتش قبول شد . امثال موسوی هم زمانی توبه انها قبول است که علاوه بر قبول اشتباه و حلالیت طلبی از همه ملت تمام خساراتی هم که زدند را متقبل شونذ و بعد اعدام شوند
این اصلاح طلب ها حتی حاضرند تاریخ را تحریف کنند تا به مقاصدشون برسند درس کربلا مقاومت وایستادگی در برابر قدرتهای به اصطلاح بزرگ !!! بود نه وادادگی
التحریف ماالتحریف وما ادراک ماالتحریف!
سمعا و طاعتا
حر بعد از توبه با دادن جانش توبه کرد اشکالی نداره سران فتنه هم توبه کنند وبا دادن جانشون صداقت خود را نشان بدهند
Iran, Islamic Republic of
افرين
اگر توبه کنند انشاءالله خداوند از سر تقصیرات حق اللهی و حق النفسی شان می گذرد،اما اولا در دادگاه عدل الهی حتی شهدا را هم برای حق الناس نگه میدارند!!ثانیا اگر قرار باشد آغوش برای ایشان باز کنیم و از خوشحالی توبه ایشان ذوق مرگ بشویم،فردا روزی هر کس و ناکسی می آید کشور را به هم می ریزد،ملت را به کشتن می دهد،کلی هزینه داخلی و خارجی بر گرده ملت تحمیل می کند،بذر تفرقه و نفاق می کارد و هزار غلط دیگر می کند؛بعد شکمش را صابون می مالد که خوب!چند سال حبس خانگی و یک توبه صوری و خلاص!!!
فکر کنم مذاکره در چارچوب منطق معنیش همین باشه!!!!!!!!!!
توفیقی از قزوین
فتنه گران توبه کرده اند ؟؟! اگر توبه کرده اند چرا اینقدر مدعی هستند؟!چرا روزنامه‌هاشان از رسانه‌های ضدانقلاب در هجمه به انقلاب و ارزشها سبقت گرفته اند کدام توبه ؟
ادعاشون گوش همه رو کر کرده
وحید
Iran, Islamic Republic of
اینها اینقد تحلیگرای خوبی برای تاریخ هستند ببینن موسی اشعری یه فرد ساده لوح که باعمروعاص ومعاویه مذاکره کرد چه ضربه ای به حضرت علی ع ومسلمین اون دوران زد وجنگ برده مسلمینو به نفع معاویه تغییر داد
Iran, Islamic Republic of
حر کجا اینها کجا؟!!!
United States
من از حر در روز قیامت شرمنده ام
مهدي رحيمي
تعامل و مذاكره در عاشورا ؟ پرت تر از اين حرفم داريم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سيد الشهدا نخواست مذاكره و تعامل بكنه كه شهيدش كردن وگرنه گفتن بيا با يزيد مذاكره و تعامل كن تا علاوه بر اينكه نمي كشيمت بهت پستم ميديم . ولي امام حسين روحي فدا فرمودند : هيهات من ذله !!!!!!!!!!!!!!!! يعني مرگ را به مذاكره وتعامل ذليلانه ترجيح ميدم . آقاي روحاني سعي داره از هر موقعيتي رويكردهاي غلط دولت خودشو با اين گونه مثالهاي بی ربط توجيح كنه . از طرفي با حرفاي ديروزش و طرح مساله توبه جناب حر رحمه الله عليه خواست به نظام بفهماند كه بايد موسوي و كروبي خائن را بخشيد . بابا اين دو تا مزدور حتي حاضر نيستن زبانی توبه كنن واز ملت عذر خواهي كنن حالا چطور انتظار داري نظام ومردم اونا رو ببخشن . آقاي روحاني سعي كن با گوشه وكنايه حرف نزني رك و مردانه عقايد و فكرهاي پشت پردتو بگو . اين كارا مصداق نفاقه نفاق !
ح ف
گفته اند و نیک گفته اند که :
طبیب عشق مسیحا دم است و مشفق لیک .....چو درد در تو نبیند که را دوا بکند
اولا این حضرات درد باز گشت به اسلام و نظام و گفتمان انقلاب و آرمان های امام و منویات رهبری را ندارند چگونه باید ایشان را بخشید؟
ثانیا عاشورا و قیام مولایمان حسین "ع" بزرگترین درسی که دارد و همواره و در طول تاریخ الهام بخش حرکت های انقلابی و آزادی خواهانه بوده است ایستادگی در مقابل زور گویان و تجاوزکاران و نپذیرفتن جعل و دروغ و ناحق است .آری برادر اگر بی سواد و بی شناسنامه و ترسو و...مان نمیخوانی و به جهنم حواله مان نمیدهی باید بگویم برداشت شما از قیام حسین ابن علی "ع" برداشتی ناقص و شاذ و موجب انحراف در آن قیام و حرکت حق طلبانه است کمی انصاف داشته باشید و حداقل قیام امام شهید مان "ع" را وجه المصالحه اهداف سیاسی خود قرار ندهید
مهدی . ح
هیهات منا الذلة را امام وقتی فرمود که به او گفتند با یزید بیعت کن و دست سازش ده تا رهایت کنیم . . . . . . .
بیشبااااااااااار
فرارسیدن محرم الحرام تسلیت
United States
مرگ بر قاتلان ابا عبدالله الحسین(ع) و یارانش
حیدری از اراک
واقعا ازیک عالم روحانی این حرف هابعید است سران فتنه اول باید جواب خون هایی راکه بر اثرفتنه گری آنهاریخته شده بدهند بعدتوبه کنند تابتوانند به جامعه برگردند
حر با اینکه از لشگر امام حسین خونی نریخت ولی با توبه ونثار جان خود به شهدا پیوست وتوبه اش مورد قبول قرارگرفت
بعید است بعیدددد
سید
Iran, Islamic Republic of
امان امان از سیاست که نه پدر و مادر داره نه آخوند و غیر آخوند میشناسه
سیاست همینه دیگه
همه حق و باطل و سیاه و سفید و شب و روز و در هم می کنه تا در آخر به خواسته خودش برسه
اما به نظرم اینا خیلی زود رسیدن به امام حسین ع و کربلا
فکر می کردم اواخر 4 سال به این مغلطه برسن
وحید
Iran, Islamic Republic of
نظر ما این است:
۱۳۹۶ سلامی دوباره به احمدی نژاد خواهیم کرد
United States
اگر خطا کار باشد آری، کسی که سختی زندان را تحمل می کند ولی کوتاه نمی آید، گناهی مرتکب نشده. توجه شما را به این مطلب جلب می کنند گروهی مانند اصولگرایان کنونی در ایران، به گالیله می گفتند از این که "زمین گرد است" توبه کن تا مجازات نشوی.
شیطان هم سختی دوزخ رو پذیرفت اما زیر بار سجده بر آدم نرفت! حبس تو خونه خود آدم که از دوزخ بدتر نیستف هست؟!
لقد ملئت بطونکم من حرام...شکمهای شما از حرام پر شده. بخاطر همینه حق رو نمی فهمید
واقعا
قبل محرم کمی خندیدم با یه نفر دیگه!!!!
سرباز ولایت 2
آقای روحانی فکر کنم کــــــــــــــه
بوی اسلام آمریکایی از حرفهایتان می آید
امام حسین و تعامل !؟
...



جهان نیوز همه جای نظر من رو سانسور نکن همون آخرش بسه
United States
روحانی ایندفه رو دیگه لاااا مچکریم.خجالت زدمون کردی
یه چی میگه دیگه بزارین راحت باشه برا خودش...
Iran, Islamic Republic of
...جداً بدون مزاح (چون موضوع جوک و شوخی نیست؛ به تعبیر امام محرم و صفر اسلام را زنده نگاه داشته)، چه کسی با چه کسی در واقعه کربلا تعامل برقرار کرد؟ و در چه چارچوبی؟
مثلاً شهداء کربلا با امام حسین در چارجوب اسلام با سیدالشهداء تعامل سازنده ای کردند، در این صورت بنده حرف ایشان را کاملاً میپذیرم. پیاده کردن آن در زمان فعلی میشود تعامل رزمندگان اسلام با امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در جریان جنگ تحمیلی، که حقیقتاً تعاملی سازنده بود. اگر هم مصداق آن میشود ما در جبهه حق و مثلاً 5+1 در جبهه باطل قرار دارد (به عنوان مثال)، بسیار خوب، بنده این را هم میتوانم بپذیرم.
منتقد نه ببخشید بی سواد
بابا الان یه کامنت بذاریم فردا میشیم بی سواد پس سکوت می کنیم و منتظر مذاکرات می مانیم
ادب داشته باش دوست من ... تو داری در مورد نماینده یک ملت حرف میزنی ... بفهم در مورد چه کسی داری حرف میزنی
Iran, Islamic Republic of
اب زرشك خيلي خوب است
United States
درود بر شما دوست عزیز
چراغعلی
دیگران هم باید ادب داشته باشند و بدانند در باره فززند پیامبر اسلام و سرور اهل بهشت دارند حرف میزنند
نماینده ما که نیست پس میتونیم انتقاد کنیم!
دیگه مسأله امام حسینه نه نماینده من و اون

مردم با این چیزا شوخی ندارن چه به روحانی رأی داده باشن چه نداده باشن زیر بار نمیرن که قیام و خون امام حسین علیه‌السلام و بچه ها و یارانش خرج حزب و حزب بازی بشه. از جون و نونشون بگذرن از این چیزا نمیگذرن
ادب ...، بله باید مقابل این همه تاریخ و این همه قیام هایی که برگرفته از قیام امام حسین است هم ادب داشت و تاریخ رو تحریف نکرد ، لااقل از امام حسیین خجالت می کشید ، بی ادبی از این بیشتر که یار والای امام ، جناب حر را با این قدرت طلبان فتنه که به سان شمر و عمر هستند ، مقایسه می کنه ؟
مگه نماینده این ملت در مورد واقعه عاشوراو قیام امام حسین ادب به خرج داد برداشت و تفسیر سلیقه ای از این رخداد عین بی ادبی است
نماینده ای که درباره عاشورا اینطوری به نفع حزب و جریان خودش استفاده می کنه ارزش نداره
علی
واقعا هم همینطوره ، حرف های ایشان از روی حساب و کتاب نیست نباید جدی گرفت!!
هومن
از کسی که بعد از آن بساط ژنو در جمع مردم بگه توافق ژنو یعنی تسلیم قدرت های بزرگ در مقابل ملت ایران(!!!!) ؛ خیلی غیر طبیعی هم نیست که در موقعیتی مشابه بگه درس واقعه ی کربالاٰ ؛ مذاکره بود!
منفی دادم چون کسی حق نداره به قیام عاشورا که خط قرمز ماست بخاطر اغراض حزبی و شخصی دست اندازی کنه هر ... که میخواد باشه
جالبه که در زنجان این حرفارو زده
می خندیم!!!!!!!!
باید خون گریست .
جای آن است که خون موج زند
اما حتی خنده تلخ هم نمی شه کرد که بگیم از گریه غم انگیزتر است! من دیگه دارم از شنیدن این لاطائلات به حالت انفجار میرسم!
متاسفانه خنده نداره.
این درک رئیس جمهور ما از قیام کربلا و شعار تاریخی "هیهات من ذله" امام حسین ع است.
بیشتر باید تاسف خورد از این ...
متین
... انوقت به خیییییییییلی چیزها در مورد عقاید ایشان شک میکردم ....!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی عزیز :
آیا آنهایی که به خاطرشون این حرفها را می فرمائید ، تا حالا کلامی از توبه و پشیمانی حرفی زده اند ؟؟؟ آیا تا بحال سری پائین انداخته اند ؟؟ شما خودتان فرد منصفی هستید لطفا در این مورد هم انصاف به خرج دهید ... ضمنا" پیشنهاد هم می کنم کتاب حماسه حسینی شهید مطهری را به جهت دریافت پیام قیام امام حسین (ع) در کربلا مطالعه بفرمائید...
فرد منصصصصصف !!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
سرور
امام خمینی رحمه الله علیه فرمودند:سلمان رشدی اگر توبه کند و عابد زمانه هم بشود واجب القتل است.
رهبری معظم حفظه الله فرمودند: فتنه خط قرمز نظام است.
حر بن یزید رحمه الله علیه توبه کرد و شهید شد اما یکی از سران فتنه حداقل 18 بیانیه بر ضد نظام اسلامی داد و هیچکدام از آنها نه توبه کرده اند و نه اظهار ندامت و این به دلیل آن است که اربابان آنها نمی گذارند.
خود حسن روحانی گفته حر "سرش را خم کرد"
به این سخنان می گویند مغلطه و سفسطه و آمیختن حق با باطل.
United States
چرا اول سخنرانی رو سانسور کردی!!!!؟؟؟وقتی درباره امربه معروف و نهی از منکر حرف میزنه
مجتبی
اره دیگه
اقای ریس هم اسیدرو ریخت رو صورت بی حجابها؟!
ما از اقتصاد و مذاکرات هسته ی غافل نمیشیم
به هیچ وجه
ایمان
United States
دادش جوری میگی سانسور کردن که انگار ملت تو خونه تلویزیون ندارن!بله حرفاش رو ما هم از تلویزیون شنیدیم.خیلی هم باش حال کردیم.دکتر مچکریم.این خبر بحث فقط در مورد آقایان موسوی و کروبی بود.لزومی نداره از امر به معروف بگه!!!!
روی متن کامل... کلیک کردیم افاضات اولیه رو هم دیدیم!
من تا حالا جفایی بزرگتر از این به حر ندیده و نشنیده بودم حتی از قاتلین حر نسبت به حر!
إنا لله و إنا إلیه راجعون

آجرک الله یا بقیة الله
پاسخ شما همان جمله ی حضرت علی است ، که دوستان فرمودند.
علي
سلام
من فقط يه سوال دارم در كدام تاريخ اين قضيه آمد كه حضرت خيمه ي برپا كرد و از عمربن سعد دعوت به مذاكره كرد
حامد
در خاطرات شیخ بهرمانی آمده شما نخوندی؟!
شیخ چی؟ خاطره رو می گی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بابا تو دیگه کی هستی
حامد
یک مغالطه همیشگی در سخن روحانی وجود داره.
روحانی یک جوری حرف می زنه که انگار ما با اصل مذاکره مخالفیم و می گیم نباید حرف زد و دیپلماسی و وزارت خارجه نداشته باشیم و بجنگیم و مثلا اگه اوباما رو از نزدیک دیدیم یک چاقو تو شکمش فرو کنیم !
بعد خودش این منطق خیالی رو زیر سوال می بره و ردش می کنه!
مذاکره! المذاکره ما المذاکره! و ما ادراک ما المذاکره! التعلیق! تحریم هایی که هیچ وقت لغو نشد. تهدیدات نظامی که شدت گرفت. قیمت دلار که کاهش نیافت.
جلیلی هم مذاکره می کرد. لاریجانی هم مذاکره می کرد. روحانی یک جوری حرف می زنه انگار قبل از روحانی مذاکره نبود. پنج + یک هم وجود نداشت!
مشکل مذاکره نیست. مشکل چیزی که به دست می آری و امتیازی که می دی. ما با این مشکل داریم.
ما می گیم اگر شمر گفت شما مدتی نماز نخوان شما قبول نکن!
ما می گیم اگه دشمن گفت شما با کدخدا بیعت کن قبول نکن!
این مغالطه نیست این نوعی نفا... است
امیرعلی
احسنت کیف کردم
زدی به هدف برادر
خوشم اومد
طبق این منطق
گذشته را فراموش کنید رجوی را عفو کنید ولی مردم برن جهنم
بنی صدر را در آغوش بگیرید ولی مردم مشتی آدم بی سواد هستند که از جای خاص پول می گیرند
طبق این منطق بتازید راست دروغ بر دولت قبلی و به مجلس فعلی ولی موسوی و کروبی خاتمی و ه... را در آغوش بگیرید
United States
دوست دلواپس عزیز شما خودت استاد مغلطه‌ای دیگه چرا دیگران رو به مغلطه متهم میکنی؟!!
اگه کشور میخواست با همون شیوه محبوب شما ( احمدی نژاد) اداره بشه که الان باید از گرسنگی مثل کره شمالی سگ و گربه میخوردیم...!
سرهنگ
جناب رییس جمهور فرمودن مذاکرات ما با این کشورها خودش پیروزی است. خوب اینو که قبلا هم داشتیم.سه ماهتون شد یک سال و سه ماه.
بلدم بلدم این بود
ارمیا
احسنت حامد خان...
صدرا
حاخمد جان درود به هوشت
ناشناس
آقا حامد حال کردم عجیب
بیش لااایک
Iran, Islamic Republic of
وافعاً باید خنده تلخی کرد.
خنده من از گریه غم انگیز تر است
بله مذاکره کرد اما نه برای ابقا خودش و هم حزبی هایش بلکه برای اصلاح مفسدی مثل یزید. مشکل شما اینه که مذاکره شما برای بدست اوردن انتخابات اینده هست نه برای خدا
نمی شناسی زیرا سالها کربلا و اما حسین ع را برایت وارونه جلوه داده اند فقط و فقط تاریخ طبری برای شناخت تاریخ اسلام قابل اعتناست حتما جلد پنجم و ششم آن را بخون
شادی
مردم را ساده فرض کرده آنهم مردم شدیدا حسینی زنجان را
مهدی
از نوع منطق و تفکر این آقایان اصلاح طلب بیشتر از این انتظار نمیرود. حر تا قبل از توبه مسبب ریختن خون کسی نشد ولی این آقایان چطور میتوانند توبه کنند درحالی که دستشان به خون جوانان بی گناه آلوده است؟
یه نفر۰۰۰
توبه گرگ مرگ است
احسان
منتقدان برن به جهنم ولی فتنه گران بخشیده شون
گل گفتی
گل گفتی آی گل گفتی
مثل یه بلبل گفتی
جواب عالی دادی غنچه بودی شکفتی
غنچه بودی شکفتی
همایون
United States
احسنت به حسن کلام برادر احسان که دو دهان روحانی و فریدون را بست. آفرین به بصیرت ایرانی.
گل گفتی دمت گرم
کریم شیره ای
احشان جون مگه عیبی داره منتقدان برن جهنم و فتنه گران برن بخشیده بشن ؟
United States
کسانی که از گوسفند انتظار توبه دارند...
ناصر
گویی این ایران است که بدون منطق و تعامل، قصد دارد حقوق مسلم یک کشور مظلوم را از بین ببرد!!! ما اهل مذاکره ی عزتمندانه هستیم تا موقعی که طرف مقابل سودای باطلی در سر نداشته باشد.نیاز به حرف زور هم باشد از این ابزار خود نیز مدبرانه بهره خواهیم برد.
یاسین حکمت علوی
Iran, Islamic Republic of
تا حالا کسی جرات نکرده بود قیام امام حسین رو برای لبخند زدن به یزیدی ها و دست دادن با اونها و اطاعت از ولایت طاغوت مصادره به مطلوب کنه. این تحریف تاریخی جوابی داره که انشالله محرم امسال با نواهای انقلابی ذاکرین اهل بیت و همراهی مردم شهید داده ایران پاسخ داده خواهد شد.
آشیخ حسن!!! مردم ما یه اعتقادی دارن که هرکس به امام حسین(ع) جفا کرد، سخت سیلی می خوره. همین چند سال پیش، رفقای شما، اونوقت گور خودشون رو کندند که در عاشورای حسینی، علم و خیمه اباعبدالله رو آتیش زدند. آنچه در زنجان گفتی و هیهات منا الذله امام حسین(ع) رو، ذلت پذیری و تعامل با دشمن تفسیر کردی، جفایی بدتر از کاری بود که اراذل و اوباش اصلاح طلب در سال 88 انجام دادند. منتظر عواقبش باش. این خیمه، صاحب داره. خود امام حسین(ع) باهات تسویه می کنه.
من مونده ام که چطور زنجانی ها که کشته و مرده حسین اند، ایستادند و این حرفا رو گوش کردند.....
از زنجانی های عزیز باآن همه ارادت در حسینیه اعظم انتظار جواب دندان شکن داریم
safari
برخی گناه ها هستند که کبیره اند مثل قتل و یا زمینه سازی برای قتل.
قرآن می گوید « فتنه » ایجاد کردن از قتل هم بدتر است!
حالا چطوری می شود ما از گناهی که باعث کشته شدن چندین انسان بی گناه شده، سبب وارد آمدن خسارت عظیم به اموال عمومی مسلمین شده، منجر به مخدوش شدن جایگاه انقلاب و نظام اسلامی در داخل کشور و تضعیف شأن دیپلماتیک کشور در منطقه و هتاکی و دخالت مستقیم و غیرمستقیم کشورهای خارجی و دشمنان برای ضربه زدن به اصل حکومتی کشور شده به همین سادگی بگذریم چون تابع حسین بن علی هستیم!!! حسین بن علی علیه السلام توبه حُر را قبول کرد، اما تاریخ زندگی حُر را بخوانید! هیچ نقطه سیاه و تاریک بزرگی که به شخصیتش خدشه وارد کند در زندگی اش وجود ندارد إلا بودن در سپاه دشمن و مقابله با امام حسین علیه السلام که همان هم با دم مسیحایی حضرت سیدالشهداء علیه السلام به عاقبت بخیری حُر به پایان رسیـد. آیا موسوی و کروبی و خاتمی و جمیع فتنه گران « حُر » هستند ؟! حُر اگر توبه کرد بعد از توبه آمد و در عرصه حق ورود پیدا کرد و در نهایت برای آن به شهادت رسید! دوستان شما هنوز در همان عرصه و زمینه باطل هستند و زیر علم یزید دارند سینه می زنند آن وقت توقع دارید به همین راحتی و با این استدلال آبکی که حسین بن علی حر را بخشید ما هم آنها را ببخشیـم ؟!
بی نام
احسنت گل گفتی
چراغعلی
این با با میخواهد بگوید اگر سران فتنه را بخشیدیم و در مذاکرات هم همه هستی خودررا به غربی ها دادیم کار ی حسنی کرده ایم
بی شناسنامه
همه با هم می خندیم!!!
داوود
خدا وکیلی این سخنان گریه داره همه باهم گریه کنیم
آیا امام حسین(ع) نشست با یزید جنایتکار مذاکره کرد وقتی سپاه یزیدیان آبو به امام حسین(ع) و زن و فرزندانش بست؟ آیا رفت مذاکره کنه و زیر بار حرف زور یزید بره برای بیعت و به رسمیت شناختن او تا ج
همه می دونن پیام امام حسین(ع) هیهات منا الذله (ذلت از ما دور باد) و زیر بار ظلم یزید زورگو و فاسد نرفتن بوده.
نه این حرفها مقلوبه کردن و تحربف تاریخی و دینی است که برخی برای مشروعیت بخشیدن به سر خم کردن خودشون در مذاکرات مقابل آمریکای یزیدصفت دارن انجام میدن
و مجلسیانی که برای چند چیز پیش پا افتاده طرح سوال از احمدی نژادو دوبار مطرح کردن طبق معمول مقابل برخی اظهارات حرکتی انجام نمیدن!
محمد
کربلا چه ربطی به مذاکره و تعامل داره؟؟؟!؟!!!!!!
چرا کسی به این آقا نمیگه برو بشین وضعیت اقتصادی مملکتو درست کن آخه این حرفا چه ربطی به جایگاه تو داره؟
شادی
عجیب اینه که این صحبت هارا در برابر مردم شدیدا حسنینی و عاشورایی مردم زنجان کرده
حسینی
United States
احسنت. روحانی نه در میان مردم جایگاهی دارد و نه...
مسیح
من هم مثل تو توش موندم که کربلا چه ربطی به مذاکره با غربی ها و تعامل با آنهاراداره
این جناب کلید داره میتونه باهاش همه چیزو به هم ربط بده!!
M
والامذاکره تا کجا...............حرف گوش کردن از ابر قدرت ها به چه قیمتی...............امام حسین عزیزآزاده بودند و ذلت رو نمیپذیرفتند............درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تورو خدا کارای خودتون رو به امام حسین نسبت ندید........ولی فقیه گفته خوشبین نیستم و ضرر مذاکره بیشتر از نفعشه ولی شما به کارتون ادامه میدید...........بعدش میگید امام حسین اهل مذاکره بود
کربلا یعنی مذاکره و تعامل؟؟؟؟
عجببببببب
پس سرهای پاک شهدا بالای نیزه ها یعنی چی؟
کربلا یعنی تقابل و ایستادگی با دشمنی ک حرف حق و منطق تو کله اش نمیره و ادم کشو بی دینه.
کربلا یعنی سازش با استکبار هرگز...
کربلا یعنی مرگ شرافتمندانه بهتر از زندگی با خفت.
کربلا یعنی وقتی امریکا حرف منطق نمیپدیره و دشمنیش با ما اثبات شده اس ، جلوش وایسی نه اینکه فکر سازش به سرت بیافته..
کربلا یعنی جنگ با استکبار نه have a nice day
Germany
مردک روحانی کلی حرف زده و تو .... بخیال خودت دو خط از حرفهایش را با پس و پیش کردن زدی که مثلا چی ؟! معلوم است که دست کثیف شما جانیان با اسید پاشها یکی است که وحشت دارید و سانسور میکنید. شما جنایتکاران زورتان فقط به زنان بی دفاع میرسد .
اسید پاشی؟؟؟

تبلو شد کار کار خودته
لو رفتی خخخخخخخخخخخخ
بچه ها از این به بعد این پرچم ...
توهمی قضیه اسید پاشی چه ربطی به این داشت اگه به امثال شما باشه میگین اسد پاشی هم کار احمدی نژاده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناصر
Iran, Islamic Republic of
پس معلومه داره سناریو اسید پاشیتون مثل قتل های زنجیره ای دوره اصلاحاتتون لو میره که اینجوری داغ کردی و دوتا موضوع بی ربط را با غیظ و غضب به هم می چسبونی مردک...
ادب مرد به ز دولت اوست
ایا تمام طرفاران دول راستگویان این ادب را دارند
کجاشو دیدی!
کسی نیست بهش بگه پس چرا هر کار اشتباه و ندانم کاری خود را بر سر دولت قبلی می کوبید
چرا در این بابا نمی گوید حر توبه کرد و گذشته ها را به گذشته بسپارید
چرا کسی به او نمی گید چرا در هر جلسه ای به دروغ به دولت قبل تهمت میزنید و تریبنی هم نیست تا جواب دهد نکنه فقط موسوی حر می تواند باشد
از آلمان چه خبر !؟ ....
هیچی خبر سلامتی هیتلر!
اهلا و سهلا ...
تدبیر آنی
شما هم عجب دلاوری هستی، که فضای مجازی و گفتگو را با ادبیات سخیف آلوده می نمائید.
معمولا کسانی اسید بر روی زنان و دختران این مرز و بوم می پاشند، که اجیر شده دشمن هستند و توانایشان، بی ادبی و اهانت در فضای مجازی است.
متین
چه منطق عالی و استدلال قویی!! یعنی هرکی نظرش مخالف شما باشه روانی و جنایتکاره؟!!!
فرشاد
... خودتی !!!
فرشاد
افسادی ها اینجا حرفی برای گفتن ندارند!!!!
Iran, Islamic Republic of
عموجان حالت خوبه. حالت خوب نیست اسید بیارم!!
سارینا
Latvia
اسید پاشیها این چند ساله کار همفکرهای خودتان بوده شک نکن این اسید پاشی هاهم باز از همنشینان وهمفکرها خودتان است جنایت خودتان را بدیگران نسبت ندهید
داداش مثل اینکه اسیدپاشی هم کار شماهاست که هی سرپوش بذارید رو بیهوده گوییهاتون و دهن منتقد و مخالف رو باهاش ببندید!نمی دونم شما چند سالته اما بنده دوره اصلاحات رو خوب یادمه که خودتون با چماق می زدید تو سر هواداراتون که بعدا بگید مخالف های ما چماق به دستن!
چراغعلی
این خودزنی ها دیگه نخ نما شده این کارها مال زمان بازرگان و بنی صدر و منافقین بود که گنده خود زنی و مظلوم نمائی شان در آمده برین یک نقشه جدید روبراه کنید
چه ربطی به اسید پاشی داشت؟
ارام ارام داره انگیزه های این کار پلید رو میشه.  
مسیح
راست گفتی چه ربطی به اسید پاشی داشت دارند خودشونو لو میدهند بیخود نیست که شبکه های ماهواری این غبی ها که حاضر نبودند یک صحنه از کشتار کودکان غزه را پخش کنند ولی دو روزه چه عزاداری عظیمی برای اسید پاشی بر پا کرده اند که دل سنگ به درد میاد
سید مصطفی از شیراز مقدس
آره تو راست می گی
ادب همه شما افساد طلبا همین جوریه
فقط فحاشی و دروغ بلد هستید
هیچ وقت از شما منطق ندیدم
ميناب
Iran, Islamic Republic of
روحاني تا وقتي مثل تو را داره نيازي به دشمن نداره
توفیقی از قزوین
ادبیات مشابهت هایی داره با محبوبت ! مردک کلام تو و بزدل هم از او !ثانیا سخنان رییس جمهور از سیما پخش شده و جای پس و پیش کردن نداره ثالثا شما ها اگر اسناد دارید برای اسید پاشی بروید رو کنید خدمت بزرگی به حل معما کرده اید و اگر ندارید و احتمال می دهید که اینطوری باشد که مدعی هستید حق ندارید افکار عمومی را تشویش کرده و ماجرا را به انحراف بکشانید اگر قوه قضائیه با دورغ سازان بنزین آلوده برخورد می کرد شما هم جرائت سو استفاده از حوادث را نداشتید رابعا بنا به اظهار ریسس جمهور شما اصلاح طلبان باید جزو توبه کنندگان باشید نه جو سازان
احسنت توفیقی جان! خدا بر توفیقاتت بیفزاید!
ناشناس
معلومه چه کسانی به صورت خانوم های چادری اسید میپاشند بعد چه ربطی داشت کم آوردی ملق ناقص می زنی
بیخود فرافکنی نکن دیگه پای اماممون رو آورده وسط باید جواب پس بده.
اسید اصفهانو همونایی پاشیدن که سال 88 روی طرفداران احمدی نژاد اسید پاشیدن فکر نکن نمیشناسیمتون!
.... حالا سوژه جدید درست کردین!
دیگه حناتون رنگی نداره، ...
نه اقا ، زور شماست که به قیام امام حسین هم می رسه ، به کل تاریخ هم می رسه تا جایی که تحریفش هم می کنین .
هر که با آل علی در افتد ور افتد
خجالت بکش با این منطقت! چقدر میگیری مزدوری میکنی؟
.. مطمئنم باز کاسه ای زیر نیم کاسه است این حرفو زده که پوششی برای آن باشه.
حسین
Iran, Islamic Republic of
حر توبه کرد
میر یزید که توبه نکرده
میر یزید قلبا میخواد توبه کنه اما معلوم نیست....
چراغعلی
حسین جان مگه پدر خوانده اجازه میده که این خائن ها توبه کنند
جهان نیوز روحانی گفت باید بیکاری وفقر را ریشه کن کرد شما بی بوته ها به دنبال حرف مفت هستید !! چرا سخنان روحانی را تحریف می کنید . روحانی حداقل در این زمینه بیشتر از شما بی مایه هاست البته به اراجیف شماها کسی گوش نمی دهد .
چه موجود نجیبی هستی!!
بی مایه شما امثال شمایید که حاضرید شرفتون رو برای یه لقمه نون بدین .خب برای بیکاری جز یه آمار الکی چی داشت برای فقر چی کار کرده تو این یه سال ونیم
چرا؟؟؟؟
محمد باقر
محرم رسید. از رییس جمهور که ملبس به لباس روحانیت هستند. میخواهیم یک ده منبر بروند و واقعه عاشورا خوب تبیین کنند . تا ما بقول خودش بیسوادها بهتر واقعه کربلا را درک کنیم . البته یاد آوری کنم که عبرتهای عاشور مقام معظم رهبری را هم گوش کردیم هم خواندیم . شاید آقای روحانی حرفی جدید دارد. بعبارت دیگر اکنون زمان زمان یزید است و امام حسین جایگاهی ندارد هنچنانکه بعضی از دوستان او گفته اما م حسین هم باید استیضاح شود.!!!
..بیش از این خودتان را به ... نزنید.
Iran, Islamic Republic of
آقا ما که بخیل نیستیم. فقر و بیکاری را باید دولت ریشه کن کند. بسم الله، بکند.
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم جناب روحانی باید یک بار دیگر وقایع کربلا را مرور کنند. مگر در حوزه این چیزها را به این ها یاد نمی دهند. نمی دانم شاید در حوزه های انگلیس یاد ندهند!
خمول
به به اقای روحانی چه طرفدارهای با ادبی داره
کبوتر با کبوتر باز با باز
کند همجنس با همجنس پرواز
تو که قدرت تفکیک دو موضوع را نداری برو دنبال ....
پس چرا بیکاری و فقر را ریشه کن نمی کنه ؟ اسم چهارتا جوان را هم که آزمون داده بودند و مصاحبه شده بودند و قرار بود استخدام شوند خط زد
گفت باید بیکاری و فقر رو ریشه کن کرد!!مگه الان ایام انتخاباته که شعار میده؟؟؟باید بیاد بگه ما برای ریشه کن کردن فقر و بیکاری فلان کار ها رو انجام دادیم(البته اگر کاری انجام شده باشه)ثانیا معنی تحریف رو تو لغت نامه نگاه کن ببین اینها "تحریف"حرف های روحانی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای مؤدب!!!
شما به صفحه اصلی سایت مراجعه کن
اصل خبر و متن کامل سخنرانی روی سایت گذاشته شده
این خبر مربوط به قسمتی از سخنرانی ایشون هست
چون فرمایشان گهربار دکتر روحانی در موضوعات مختلفی بوده و نویسنده این مطلب، قسمتی از اون رو برای بحث انتخاب کرده
افتاد حالا؟
ارسلان
عمرا اگه بیفته
چراغعلی
کل این کامنت هایی که در اینجا چاپ شده بخون کجا به این قسمت از سخنان روحانی تعارض شده ؟ بعد خودت تآیید کردی که دنبال حرف مفت هستیم درست گفتی تمام نظر های بالا در این رابطه است
... بلکه تحریف تاریخه .
علی
United States
حسن روحانی از هر موضوعی برای توجیه سیاست خارجی دولتش بهره می‌گیرد.
تا دیروز از "صلح حدیبیه" و "صلح امام حسن" برای توجیه "سازش" با آمریکا مایه می‌گذاشت و امروز از "کربلا"!
روحانی امروز در جمع مردم زنجان گفت: درس "کربلا" برای ما درس "تعامل سازنده" و "مذاکره" در چارچوب منطق و موازین است.
فقط من مانده‌ام "تعامل سازنده" را دقیقاً از کجای واقعه "کربلا" استخراج کرده است؟!
بریدن سرها و قتل کودک شیرخواره و به اسارت بردن کودکان و زنان از موازین مذاکره منطقی و تعامل سازنده یزیدی هاست و عاشقان کدخدا این اصطلاحات رو از زبان ایشان تعریف می کنند
حامد
اولاً گناه حر در مقابل گناه شمر و یزید و حرام خواران کرسنت چیزی نبود. حر به روی امام شمشیر نکشید و حتی به ایشان احترام گذاشت.
سپس از کار خویش پشیمان شد. عذرخواهی و توبه کرد. امام (ع) هم ایشان را بخشید.
این از حر. که نباید این مرد بزرگ را با فتنه گران قاتل مقایسه کرد چون رهبری هم حق عفو ایشان را ندارد و حتی خدا! چون خدا از حق الناس نمی گذرد.
اما درس کربلا مذاکره است یک سخن سیاسی است.
چون در کربلا مسئله مذاکره نبود بلکه مسئله هدایت بود که در نهایت به جنگ و شمشیر و نیزه ختم شد.
و درس کربلا ایستادگی در برابر دشمن و کافر و شیاطین حتی به قیمت جان خود و خانواده است . درس کربلا این نیست که برای رسیدن به مطامع پست سیاسی مانند کسب قدرت یا حفظ آن به دشمن باج بدهی و به دشمن احترام بگذاری و در برابر دشمن اسلام سر خم کنی.
Iran, Islamic Republic of
من برای رهبر و خدا تعیین تکلیف نمیکردم، ولی یک مثبت بهت دادم چون به ظنم نیتت خیر بوده.
دیگه خدا که حق همه چیز رو داره. خدا بخواد حق الناس رو هم حق داره ببخشه. یه حرف درست رو با یه حرف نادرست، خرابش نکن!
گفته شده که خدا حق الناس رو تا صاحب حق نبخشه نمی بخشه ، حامد بد گفتش
عمار دلدار نیاسری
Iran, Islamic Republic of
در مورد سخنان ر ئیس دولت به اصطلاح تدبیر وامید در خصوص جناب یزیدبن حر ریاحی وقبول توبه وی از سوی حضرت اباعبدلله (ع) وربط دادن موضوع به سران فتنه(بلاتشبیه) باید بگویم اولا زلالی ولطافت وصفای قلب جناب حر وبرداشت اشتباه و بخود امدن ایشان باعث شد جناب حر از سر ندامت تا مرز شهادت پیش برود که رفت وعاقبت بخیر شد.جناب حر یک لحظه وبا یک تلنگر حضرت سیدالشهدا از خواب پرید وان شد ولی سران فتنه 88با القای دروغ وتهمت به نظام علیرغم دعوت رهبری وعلما ی عظام و دلسوزان نظام وپنجه کشیدن به چهره نظام ودعوت معاندان وسیه دلان حتی در اربعین وعاشورای حسینی امنیت ملی ومنافع ملی را ذبح مطامع دنیوی خود کرده وبا تلنگر که هیچ با اتشبازی های دشمنان واراذل وعواملشان از خواب برنخاستند که خودر اچنان بخواب زدند که گویی مرده بودند.//حضرت اباعبدالله الحسین(ع)اگر هم مذاکره ای داشتند صرفا بخاطر اینکه اتمام حجت کرده باشند واز سرخیر خواهی وبلکه بارقه هدایتی باشد وگرنه فلسفه خروج ان حضرت از مدینه وعدم بیعت با پست ترین وجنایتکار ترین چهره تاریخ،یزیدبن معاویه تعامل و مذاکره نبوده است اگر نعوذوبالله این بود چرا حضرت خروج کردند وحکومت جور وفساد یزیدی را نپذیرفتند. .این اظهارات از سر خوشبینی مفرط وفراموش کردن دستکش مخملی ودست چدنی است..
رضا
Iran, Islamic Republic of
اميرالمومنين علي عليه السلام در مقابل با فتنه گران جنگ جمل تا جايي که مي توانست با انان مدارا کرد اما زماني که مشخص شد آنان دست از فتنه بر نمي دارند در مقابل آنان ايستاد و شتر فتنه را پي کرد.
عمو
فرآن کریم توبه را برای کسانی مفید و موثر می داند که قبل از برملا شدن مشکل و رویارویی با عقاب، توبه کرده باشند در غیر اینصورت و گرفتار آمدن در حین خطا فقط مجازات مطرح است. بگذریم از این که در فتنه 88 تقابل با حکومت اسلامی، دعوت به شورش با آگاهی کامل فتنه گران رخ داد و در نتیجه خون سی و چند نفر به ناحق بر زمین ریخت
در مورد مسئله دوم ایراد از اینجا شروع میشود که آقای روحانی مسئله عاشورا را مصادره به مطلوب می فرمایند. شاید اگر صلح حضرت امام حسن(ع) مطرح بود فرمایش ایشان قدری جای تامل پیدا می کرد البته امام معصوم و جانشین مولا برتر از این مقایسه ها است ولی در مثل مناقشه نیست. حضرت امام حسین در مقدمه رها کردن حج اعلام می فرماید که برای برقراری دین جدش پیامبر گرامی برپا خواسته است و هرگز مذاکره و تعامل! با حکومت جابر یزید را مطرح نفرمود و اصولا برای رهایی از بیعت ننگین با یزید اقدام به ترک مکه مکرمه فرمود. جناب روحانی باید بیاد بیاورند که در مسند اجرا هستند و نه ارشاد، چون اختلاط این دو باعث میشود که هیچیک به نتیجه نرسد
محسن باقری
United States
ما از توبه سران فتنه استقبال میکنیم
لکن توبه کردن و قبول شدن توبه منافاتی با مجازات نداره
اولا حر توبه ی واقعی کرد ولی سران فتنه توبه نکرده اند بلکه بر مواضع خودشون استوارند. دوما حر به خودش ظلم کرده بود و به امام و امام از حق خودش گذشت اما سران فتنه به تمام مردم ظلم کرده اند و کسی حق نداره از طرف مردم گذشت کند. چقد خوبه کسی که تخصصی در موضوعی نداره اظهار نظر نکنه
حمید
فراماسونری بعضیها داره رو میشه.
اونی که نمیدید کور بود...
.. بر بی بصیرتان کور دل ... .
منطغد
احسنت به شما .ایول
منطغد
بایک شیب ملایم داره واقعه کربلا را هم تحریف می کنه.
اتفاقا شیبش ملایم نیست، سقوط آزاده البته برای تحریف کننده و الا قیام حسینی رو کسی نمیتونه مصادره به مطلوب خودش بکنه
صدرا
آخ گفتی حمید حان
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
1- بنظرم آقای روحانی لازم است "درسها و عبرتهای عاشورا" سخنرانی مقام معظم رهبری را در سالهای مختلف از جمله سال 77 در نماز جمعه تهران را بخواند.
2- از این می ترسم که این آقایان روحانی معظم فردا امام حسین را هم مقصر جلوه دهند که چرا به اصل دموکراتیک مذاکره یعنی بازی برد- برد با یزید را رعایت نکرد؟
3- از این می ترسم که این آقایان روحانی معظم برای توجیه کارهای خودشان نعوذبالله بگویند امام علی نباید اینقدر سختگیری می کرد حالا یک ذره سهم بیشتری از بیت المال به عقیل می داد. جای دوری نمی رفت . بالاخره هم کور بود و عیالوار. حالا کمک نکرد چرا آتش کف دستش گذاشت؟
4- از این می ترسم که این آقایان روحانی معظم بگویند امام خمینی قواعد دیپلماسی را بلد نبود و گرنه میشد با شاه مذاکره کرد و به یک توافق دموکراتیک دست یافت نیاز نبود 15 سال تبعید و شهادت آقامصطفی که به تعبر امام امید آینده اسلام بود را تحمل کند. یک کوچولو مذاکره با شاه مسذله تمام می شد.
5- از این می ترسم این آقایان روحانی معظم فردا روزی فتوا بدهندامام موسی کاظم اگر یک کم اصول مذاکره را می دانست نه خودش به دست بنی عباس یک سوم عمرش را در زندان می افتاد و نه فرزندش امام رضا نفی بلد می شد و از مدینه به توس کشانده می شده تا شهید بشود
6- اصلا چطور بگویند همه اش تقصیر این هابیل و قابیل است اگر اهل مذاکره و تسامح در مذاکره و یک امتیاز بده یک امتیاز بگیر بودند کار به اینجا کشیده نمی شد
آقای روحانی، روحانی عزیز که پای منبر های شما نشستیم چرا این حرف ها را امروز می زنید خوب همان 30 سال پیش می زدید تا ما هم تکلیف خودمان را می دانستیم آخه شماها قدیم الاسلام هستید و ماها جدیدالاسلام هستیم. شناسنامه هم که نداریم . ترسو هم هستیم. به جهنم هم برویم. کم سواد وبی سواد هم که هستیم . اوه ه ه ه هه چقدر مفتی مفتی لقب گرفتیم . اما به تو نصحیت می کنم با امام حسین(ع) شوخی نکن و برایش حرف در نیاور!!!!
Iran, Islamic Republic of
آفرین جناب عبدالله! به بنده نگین تندرو و افراطی و ... ولی از قدیم میگن «... که عجلش برسه، سرش رو میکنه تو توبره چوپون»
روحانیت شیعه برای احیای کلمه توحید و شعائر حسینی خونهای زیادی تقدیم ساحت قدسی اهل بیت کرده است ، لطفا در کلمات خود بین روحانیت اصیل و آمریکایی تفاوت قائل شوید
بارك الله
سعید ب
عالی بود موفق باشی
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم ، گل گفتی
ارسلان
متین بسیار منطقی است و بعید نیست این حرف ها ی بالا روزی از روحانی های دیگر یا اصلاح طلبان هم گفتته بشه
موافقم اما همین عاشورا و تاسوعا رو روحانیت اصیل تا حالا به ما رسونده، حساب اونا سواست با روحانی نماهایی که همیشه در طول تاریخ بودن و هستن
علی
سلام.
حر با ادب بود، حرمت خیلی چیزها رو نگه داشته بود که لیاقت پیدا کرد

قیاس اون ادما با حر!!! اونم از یه روحانی رییس جمهور!! زیاد درست نیست!

حر کجا! ... اینا کجا!
United States
اصلادرست نیست
یه مطلب دیگه هم هست اینه که حر حین حادثه کربلا توبه کردو برگشت،نه بعدش؛تازشم حر اومد جنگیدو شهید شد این سران فتنه از ترسه جون که نمیخان توبه کنن یه وقت؟؟؟؟
استفاده ابزاری از دین آنهم بصورت ناقص امر خطرناکی برای جامعه است
حر توبه کرد نه فتنه گری
حر با تواضع توبه کرد ولی فتنه گران نه تنها توبه نکردند هنوز مزدوران امریکا و اسراییل است
محمود سید مرتضوی
Latvia
آفرین آفرین گل گفتی حرف دل ما را هم زدی.
یه چیز جالب
در عکس العمل به این گفته رئیس جمهور به سایت ریاست جمهوری سر زدم تا نظرم را به اطلاع ایشان برسانم.
ولی
.
.
.
سایت ریاست محترم جمهوری حتی یک لینک هم برای دریافت صحبت ها و نظرات مردم ندارد.
.
.
.
خجالت آور نیست؟
این جریان در ایران فقط 5 میلیون رای داره
Iran, Islamic Republic of
اگر تعامل سازنده بود پس واقعه كربلا نتيجه همبن تعامل بوده حتما اين جناب قاطي كرده خودش هم متوجه نيست چي ميگه
گروهبان
Iran, Islamic Republic of
اقای رئیس جمهور ایا ممکن است بفرمایید این تعامل ومذاکره در کجای واقعه عاشورا رخ داده ؟تا انجایی که ما میدانیم ودر کتب مربوط به واقعه عاشورا مطالعه کردیم حضرت سید الشهدا(ع)از سر نصیحت و خیر خواهی وبلکه راهی را برای نجات ان بدبختها نشان دهند اما انقدر ان بیچاره ها غرق فساد وتباهی بودند که نفهمیدند وضرر کردن خوب بفرمایید نتیجه این تعامل ومذاکره(بزعم جنابعالی)چه بود؟بر سر نیزه کردن سر نازنین ابا عبدلله به شهادت رساندن فرزندان ویاران ان حضرت وبه اسارت گرفتن اهل وعیال ان حضرت.حرانقدربصیرت داشت که با اب دادن حضرت به او وسربازان واسبهایش وپی بردن به حقانیت وصداقت امام حسین(ع)وپشیمان شدن جبران کرد وعاقبت به خیر شد اما سران فتنه چی اطلاعیه پشت اطلاعیه وبزرگترین خیانتها را کردند تا جایی که یک از همین سران فتنه بدروغ اعلام کرد در زندانهای رژیم به زندانیان ....خیانت از این بالاتر؟واین در صورتی بود که تمامی دلایل وشواهد که حتی خودشان هم میدانستند دروغ می گویند ان مشکل بزرگ را ایجاد کردند.اقای روحانی مثل اینکه اصلاح طلبان بد جوری به شما فشار اورده اند که تا تحریف وبرداشت نامعقول انهم از عاشورا پیش رفته اید.
حامد
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی همه درسی میشه از کربلا گرفت جز مذاکره
حاج حسن فکر کنم دسته کلیدشو گم کرده
... بیش از این انتظار نداشته باشیم....
آقای روحانی چی داری میگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

بهتر نیست این برداشتتون از عاشورا را با اساتید بزرگ حوزه دینی مانند مراجع تقلید در میان بگذارید بعد آن را در جمع مردم احظار کنید. البته متاسفانه این نقطه مشترک بیشتر رییس جمهور های این کشور است که به جاس آنکه به فکر مشکلات مردم باشند و در مسائل دینی تابع بزرگان خود گاه اظهار نظرهایی می کنند.....
محمد حسین
جهان جان لطفا اگر دین نداری حداقل آزاد باش.
چرا یکطرفه به قضاوت می روی. واقعا همه بینندگان خبر شما، در تائید نظر شما نوشته اند. من که مخالفم. شدیدا مخالفم. اصل سخن بر این است که جامعه ما حدود دو دهه است که دچار شکاف شده است. اگرچه این شکاف سیاسی و بین احزاب است و هیچ اشکالی نداره ولی واقعا نبرد نابرابری است....
ع الف
درس كربلا «هيهات منا الذله» بود آقاي دكتر حقوقدان!
البته براي شما كه مثل ماست (شايد هم سيب زميني) در برابر توهين آن مردك بريتانيايي سكوت مي‌كني، فهم اين درس دشوار است.
حر به اشتباه خودش پی برد و توبه کرد و در صف یاران امام قرار گرفت با یزیدیان چنگید و شهید شد. سران فتنه هیچ وقت گناه خود را قبول نکردند و توبه نکردند و همچنان در صف دشمنان انقلاب و ایران هستند
به نظرم آقای دکتر روحانی قدری در باب قضایای کربلا مطالعه کنند
خیلی بد است ایشان در لباس روحانیت از قضایای کربلا خبر نداشته باشند کی و کجا امام حسین خمیه درست کرد تا مذاکره کند
بفرض این که اینچنین باشد امام حسین مذاکره کرد؟ یا نصیحت و دعوت به توبه
ایا تیم مذاکره کننده با پنج بعلاوه یک مذاکره می کند یا کدخدا را دعوت به توبه میکند
واقعا زشت است سواد یک روحانی این قدر کم باشد
United States
اگر این حرف را احمدی نژاد می گفت چی می شد.
هیچی اگه چنین خبطی میکرد مردم دوهزار سال سیاه هم 25 میلیون بهش رأی نمیدادن.
کی امام حسین با کدخدا مذاکره کرد
کی امام حسین رفت بر یزید لبخند زد و به یارانش گفت بی سواد ترسو ووو
ایا امام حسین رفت سراغ یزید
کی امام حسین گفت یزید فرد باهوش و مودبی است ولی دوستان امام حسین بزدل و از جای خاص تغذیه می شوند
کی امام حسین عمرسعد و یزید را بخشید و گفت گذشته ها را فراموش کنید
کی امام حسین دروغ گفت
چرا تاریخ را تحریف می کنید
چرا ادعا راستگو بودن می کنید و جز دروغ نمی گوید
جانا سخن از زبان ما میگویی
احمدی
آیت الله آملی لاریجانی با تأکید بر اینکه اسلام در بسیاری مواقع برای زودودن تحریف از چهره اش نیاز به «فداکاری و ایثار» دارد اظهار کرد: بر این اساس حضرت ابا عبدالله (ع)، پای حرف حق ایستاد و هر چه در عالم داشت یعنی نفسش، مالش و اهلش را فدا کرد تا اسلام وارونه شده را به جای خود برگرداند. حضرت امام خمینی(ره) در چند مورد به این مسئله اشاره کردند که به شهادت رساندن حضرت ابا عبدالله(ع) یکی از جرایم یزید بوده است و جرم عظیم ‌تر او و معاویه تحریفی بود که در اسلام ایجاد و اسلام طاغوتی و سلطنتی درست کرده بودند. این اسلام اگر جا می‌افتاد دین حق تعالی محو شده و از بین رفته بود و این چیزی است که ابا عبدالله (ع) در مقابل آن ایستادگی کرد.
روحانی شورش در اورد
با همه چی شوخی با امام حسین شوخی
همه دین را فدای مذاکراتی که هیچ نتیجه ای جز ضرر به ایران ندارد فدا نکنید
واقعا سخنان ایشون مصداق... است
از سخنرانیش ....
باز هم مذاکرات قفل شد؛ رئیس‌جمهور یقه منتقدین داخلی را گرفت
محمد حسین
بخش از مذاکرات امام حسین علیه السلام:
إنّ الناس عبید الدنیا والدین لَعِقٌ علی أَلسِنَتهم.
مردم بندگان دنیا هستند و دین بازیچه ای بر زبان آنان بیش نیست.
موتٌ فی عزِّ خیرٌ من حیاتٍ فی ذُل
مرگ با عزّت بهتر از مرگ با ذلت است
ما أهون الموت علیِّ فی سبیل نیل العزّ
چقدر مرگ ذر را کسب عزت و زنده کردن حق برای من آسان است.
آقا اینا توبه کردن؟نه واقعا توبه کردن؟یه برنامه بذارن این دو تا بیان از مردم به خاطر التهاب آفرینیهای 88 عذرخواهی کنن و طلب عفو کنند اگه واقعا وجودشو دارن!!اینا میخوان از آسمون هفتم بیفتن آخ هم نگن!نه چک زدیم نه چونه کروبی اومد به خونه! کارشونو کردن میخوان خیلی هم رمانتیک برگردن به جامعه 2 روز بعد هم طلبکار بشنو یه فتنه دیگه درست کنن!این آقای روحانی هم من نمیدونم کم مونده انفجار بیگ بنگ رو هم ربط بده به مذاکرات هسته ای و حصر خانگیه این دوتا . 2 روز دیگه هم لابد اقای ظریف با یکی از شهدای کربلا نسبت پیدا میکنه!
حیدریان
درس کربلا هیهات منا الذلة بود حاج حسن
اولا گناهکارتر از حر خیلیا بودن
ثانیا بشرافتم قسم اون سه تا ملعون،بیان نعلینشون روبه گردن آویزون کنند و از ته خیابون فلسطین تا بیت رهبری توبه وار از آقای ما طلب بخشش کنند،آقای ما حتما به تک تک شون میگه: ارفع راسک..!
رئیس جمهور ... نمیخوایم نمیخوایم
اهلا و سهلا .... اگر در جریانی بزن لایک قشنگرو
حر
...جز به اعدام این عزیزان رضایت نمی دهید. ...
عزیزان کیا باشن؟!!!
آقای روحانی. مردم قاقول نیستن. جناب حر کفشاشو به گردنش آویزون کرده بود و آمده بود جلو امام زمانش زانو زده بود و به امام حسین گفته بود که غلط کردم. اگه منظورت فتنه گران هستن اونا هیچ توبه ای انجام ندادن که ولی زمانشون ببخشتشون.
Iran, Islamic Republic of
.... که جواب نداره.
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا راست میگه فقط فکر کنم امام حسن را با امام حسین قاطی کرده!
من فقط برام سواله آقای روحانی تو کدوم حوزه علمیه درس خونده
اگه جناب روحانی جبران نکنه . امام حسین علیه السلام خودش جوابش را خواهد داد.
United States
من متاسفم كه رييس جمهور كشور اسلامي شيعه با لباس روحانيت همچين مطالبي را بيان ميكنه . يعني حتي از واقعه كربلا هم براي رسيدن به هدفشون سوءاستفاده مي كنند.
يه بزرگي صحبت زيبايي مي كرد .مي گفت : قران بخونيد و تدبر كنيد ببينيد قران چي ميگه نه اينكه هرچي دلتون ميخواد از قران برداشت كنيد.
تقی
Iran, Islamic Republic of
ایا نتیجه بار هم قتل عام و اسیری خواهد بود !!؟پس باز نمی خواهیم از گذشته عبرت لازم را بگیریم.تنها قدرت چه نظامی یا اقتصادی میتواند توازن لازم را در مذاکرات با هر طرفی برقرار کند وما را به پیش برد .نه ذلت و خواری یا خواهش ...
احتمالا جناب رییس جمهور سرما خورده بودند و تب داشتند.
حامد
حاج حسن تو را به خدا کمتر سوژه خنده برای مجموعه ی دکتر سلام درست کن
با سلام تجزیه آقای رو حانی عالی است اما ترکیبش چنگی به دل نمی زند . درست است که باید حر بود و حر شد اما اولاً توجه کنیم لازمه حر شدن ایمان به حسین و راه اوست ثانیا حر با شهادتش اثبات توبه کرد . ثالثاً کجا این آقایان در خواست توبه و انابه کردند که ملت و رهبری نپذیرفتند ؟!!! اینان هنوز با اینکه حاصل هژمونی ایجاد شده از رای 85 در صدی را با آتش زدن مسجد لولاگر و کشتن بیش از سی نفر و حمله به بسیج شکسته اند هنوز کری می خوانند . و هنوز متوجه نشده اند که چه کسی با پول های حرام دانشگاه آزاد و رشوه های کرسنت و استات اویل مفتونشان کرد . خدایا توفیق توبه و حر شدن را به همه ما عنایت فرما خدایا بر ما مپسند که در دام شیطان بر ولی فقیه و نائب امام عصر و رسول الله بشوریم آمین یا رب العالمین
علی
سلام . احتمالا آقای حقوقدان از افعال معکوس استفاده کرده اند . زیرا طی پنجاه سالی که خداوند به من عمر داده و مختصر مطالعه ای داشته و پای منبر نشسته ام اولین بار است اینچنین تعبیری را شنیده ام .
128
تو را به خدا به این مسئولین بگویید با مقدسات این قدر بازی نکنند
حتما امام حسین(ع) دنبال دیدن دم کدخدا بودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجتبی
حرف بسیار است اما به اختصار می توان گفن
1حر جنایت نکرد
اشتباهی کرد وبازگشت
2حر شیعه وپیرو اماحسین نبود وعلیه امامش طغیان وبغی نکرده بود

3حراشتباه را جبران کرد وجلوی چشم همه با بذل جانش با نیامدن به خیمه هااشتباهش را
اعتراف کرد
______________
(جبران اشتباه نه توبه از گناه که بین شخص وخدایش هست""یعنی اگر قاتلی توبه کند حکم قصاص برداشته نمی شود
_______
حرجبران بی مهریش در حق ابی عبدالله را درجنگیدن باعامل این فریب انجام داد
و..و...و
در ضمن توبه را خود حر انجام داد نه کسی به جای ایشان توبه کند؟!
واقای ریس توضیح دهد که خداوند در زیارت عاشورا چرا تابعین را لعن کرده
واین تابعین چه کسانی هستند ؟
در چه چیزی تبعیت می کنند حسین که شهید شد وتمام انها چه چیز را تبعیت می کنند؟
ودر پایان
خوشحالی اما سجاد از هلاکت قاتلین دلیل برنبخشیدن ان مجرمان است نه حر که جرمی نکرد

حضرات فتنه گراگر از دشمن اعلام برایت کنند واعتراف به جرمشان نظام می فهمد اینها دنبال فتنه گری نیستند
ولی جرم قبلی به جای خود باقی ومدعی العموم در 9 دی خواسته های خود را اعلام کردند
که باید رسیدگی شود
حرف بسیار است ومجال کم
_________________
در مورد مذاکره با شیطان بزرگ
امام حسین فرمود
أَلَا وَإنَّ الدَّعِيَّ ابْنَ الدَّعِيِّ قَدْ رَكَزَ بَيْنَ اثْنَتَيْنِ: بَيْنَ السِّلَّه وَالذِّلَّه؛ وَهَيْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه.
البته با وجود گزینه های روی میز ما خواهان مذاکره هستیم ولی بدون ذلت وباج دهی
وعدم پایبندی معاویه به صلح با امام حسن وریخته شدن خون امام حسین دلیل بر اعتماد نکردن بر شیاطین می باشد
آفرین اما یه چیزی امریکا دیگه میزی نداره که گزینه روش باشه! مطمئن باشید اگه میتونست غلطی بکنه میکرد نه اینکه ضرر تحریمو به جون خودش بخره. اونی که بیشتر از همه از تحریم ضرر کرده اونا هستن نه ما ولی دیگه چاره ای ندارن
مسگر ناهیدی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی ازشما بعیداست.حضرت ابتداآغوش نگشود....
شیخ حسن؟درس کربلا یعنی شهامت.ایثار درس شهادت وآزادگی ازچنگ ظالمان.هیهات من الذله.
مثل این که سرکلافه راگم کرده این آقا ....
حر آمد باسرافکندی آمداظهار ندامت کرد چرا این فتنه
گران که دستشان حتی به خون بسیجان مظلوم نیز آغشته است ودستورخرابکاری آتش زدن پرچم اباعبدالله.مسجد و...وتوهین به امام وو...راصادرکردند بایدموردعفوقرارگیرند.ولی حاضرنیستندذره ای ازجنایت خود اظهارپشیمانی کنند.آقای شیخ حسن؟ این تذهبون
لا موت الا السعاده یعنی مذاکره واقعا عجب..........................
مآ
آقای روحانی از کدوم کربلا حرف میزنند که پیامش شده این؟
نکنه چینیها کربلا رو هم کپی زدند ودادن آقای روحانی!
تا قبل از سخنان آقای روحانی وقت شوخی میگفتیمیم در حدیث چینی (جعلی) آمده است.....
ولی نمیدونستیم واقعیت پیدا میکنه اونم از زبان یک نفر که لباس پیغمبر رو به تن کرده!
امان از سیاست به سبک ماکیاولی که برای رسیدن به هدفشون به کربلا وامام حسین ع نیز دست تحریف پراز میکنند!
پیام کربلا: هیهات منا الذله
والله ان قطعتموا یمینی انی احامی ابدا عن دینی
ان کان دین محمد لا یستقبم الا بقتلی فیا سیوف خذینی!
لعن علی عدوک یا حسین
منتظر
حاج اقا خاطره کم بود
صاحب حاج اقا مفسر هم شدیم
از فردا شروع میشه
مثلا
سکوت امیرالمومنین نشانه تسلیم
صلح امام حسن:ظلم پزیری خوبه!
ادعیه امام سجاد:برو به فکر دین و اخرتت باش به سیاست کاری نداشته باش
زندانی شدن امام کاظم:زندان چیز خوبیه همه برین زندان
کاری که از دستش برنمیاد افتاده به تفسیر شخصی تا شاید خودشا نجات بده
قاطی کرده است.
ایشان با این اوصاف آبرویی برای روحانیت باقی نمی گذارند.
لااقل میتوانند این وا دادگیها را به اسم اسلام نیاورند.
آقای روحانی، امثال شما ها بودند ....
حسن پرورش
باسلام بایدخدمت رئیس جمهورعزیزعرض بکنیم آنچه ازکربلا وامام حسین (ع)به مارسیده این است که امام (ع)فرمودندمثلی لایبایع بمثل یزیدیعنی شیعیان من اگریزیدزمان شماهم مثل یزیدفاسق بودمذاکره معنانداردبلکه آنچه ارزش است استقامت ودادن سردرراه هدف وآرمان است سوال این است جنایات آمریکابیشتربوده است یاجنایات یزیدآمریکاییهاوصهیونیستهاروی تمامی جنایتکاران تاریخ راسفیدکرده اند.
Iran, Islamic Republic of
...عاقل چنین کاری میکند؟ فتنه گران در سال 88 قمه بدست وکوکتل بدست بودند امانشان بدهی دوباره همان کار را میکنند آیا بدون توبه وعذر خواهی باید این ها را بخشید؟؟؟
محمدرضا
فقط متاسفم برای رییس جمهور با این سخنان مثل اینکه مابایددر مملکت همه روزه به نوعی بحران داشته باشیم از قوه قضاییه تقاضا دارم راجع به این سران فتنه کمی پرده ها را کنار زده و بخشی از حقایق را که تا کنون ملاحظه شده برای مردم باز گو کنند تا دهان بعضی از مغرضان بسته شود متشکرم
حر بن ریاحی کجا خران آمریکا کجا؟ تفاوت از زمین تا آسمان است
گذشت از این بیشتر...
شهروند
خیلی عالی گفته واقعا منطقی احسنت به رییس جمهور دانا
سید
درست است امام حسین علیه السلام توبه حر را قبول کرد اما در مقابل یزیدیان هم نترسید وحتی شش ماهه اش را هم نثار کرد اما در مقابل دشمن کوتاه نیامد. تعامل و تقابل هر دو به موقع صحیح است نه اینکه درمقابل موشک دشمن لبخند زد و اسمش را تعامل بگذاریم.
سیدمحمد
۱) جناب حر پوتین هایش را به گردنش انداخت و با سرافکندگی و پشیمانی خدمت اباعبدالله آمد و حتی رو نداشت در چهره ایشان نگاه کند ... اما سران ملعون فتنه ۸۸ نه تنها پشیمان نیستند بلکه همچنان بر مواضع دروغ خود ایستاده اند پس قطعا هیچ تشابهی بین این ملعون ها و حر بزرگوار نیست.

۲) اتفاقا پیام عاشورا دقیقا عکس نظر آقای رئیس جمهور است! یزید از امام حسین تنها درخواست بیعت داشت ولی امام حسین فرمودند هیهات من الذله؛ وای بر من که با ظالم و فاسقی همچون یزید بیعت کنم ... یعنی امام حسین به ما آموختند که با چه کسانی بیعت و تعامل کن و با چه کسانی حتی اگر ۱۰۰ برابر قدرتمندتر بودند تا پای جان بایست و هرگز دست دوستی نده.
...
ببیند امام علی با فتنه گران جنگ جمل چه کرد همون کار را با فتنه گران انجام دهید

امام حسین با یزیدیان مذاکره کرد؟ یا یادآوری کرد که خودتان من را دعوت کردید و اگر نمی خواهید راه پس یا پیش را باز کنید که بروم.
ابراهیم
به نام خدا
ظاهرا روایتی هست که البته متن دقیقش خاطرم نیست و خواسته شمر برا توبه بود از امام سجاد ع که آن حضرت با بزرگواری نماز غفیله رو به اون ملعون توصیه کردند و وقتی با سوال عقیله بنی هاشم حضرت زینب علیها سلام مواجه شدند که چطور ممکنه شمر با خواندن این نماز بخشدیه بشه حضرت فرمودند شمر توفیق این کار رو پیدا نخواهد کرد در مورد سران فتنه هم همین امر صادقه که تا هم اکنون راه شمر رو در پیش گرفتند و از فرصتی که در اختیارشون هست استفاده نکردند.
بی نام
ما می توانیم هر زمان که بخواهیم از هر چیزی معنی دیگر استخراج کنیم .
...
جواد
روحانی ازاین حرف های ... زیاد می زند وفقط می خواهد افکارعمومی رامشغول بکند واین کارها باعث دفع معدود طرفدارانش می شود.
ققنوس
این اقایون فتنه گر اگه توبه هم بکنن واسه اینه که از روی نفاق بتونن به انقلاب ضربه بزنن بابا چرا هیچ کی نمیخواد قبول کنه اینا منافقن نفاقشون هم از مجاهدین خلق (منافقین) بیشتره هرچی باشه اونا اسلحشون از رو بسته شده واینا ............اقای روحانی هم که خودش رو وامدار اونا میدونه و نزدیکتر به اونا از رهبری اون قدری مه سنگ اونا رو به سینه میزنه واز هر راهی برای برانگیختن ترحم ما عوام نسبت به اون منافق های جدید بهره میبره حتی از بزرگواری چون حر رحمةاله ...
طلبه کوچکی از حوزه علمیه
روحانی در زنجان: درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چار چوی منطق و موازین می باشد.

دوران عجیبی است !! در روايات ما آمده که از نشانه های آخرا لزمان این است که با استدلال دینی حق را انکار می کنند !!
برداشت بنده به عنوان یک طلبه کوچک حوزه علمیه قم این است که امام حسین علیه السلام لابد اصول مذاکره با کدخدا و نوچه هایش که همان بازی برد برد با یزید بود را رعایت نکرد در نتیجه سر مقدسش بر روی دار رفت! !
همه خوانندگان عزیر و محترم را به تامل در رفتار امیر المومنین با عایشه در جنگ جمل دعوت می کنم!!
آن مظلوم عالم دستور داد که چهل زن از اهل بصره لباس مردانه بپوشند و عایشه را از معرکه جنگ خارج و تا بصره همراهی کنند.
در بصره نیز مواظب او بودند و به نوعی در حصر خانگی به سر برد تا دوباره فتنه دیگری در جهان اسلام راه نیفتد !
انسان خوابیده را می شود بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده و ادای خوابیده را در می آورد نمی دانم ! !
اعاذنا من شرور انفسنا و من سیئات اعمالنا
الهی لا تکلنی الی نفسی طرفه عین ابدا ! یعنی خدایا لحظه و آنی مرا به خودم وامگذار که به تعبیر زیبای حضرت آیت الله بهجت آن غفلت آنی است که گرگها ما را می درند.
سالم
اگر با مذاکره حل می شد اصلا چرا کربلا بوجود آمد
حسین
تا حالا از هیچ عالم یا ...ی چنین نظر .... نشنیده بودیم
آی شلوغ
بنده در مورد منطق مذاکره در حادثه عاشورا از این منظر می نگرم ...
طلبه ای از قم
این بار هم مقدمه چینی و سپس شعار:
ااگر توبه اینها قبول نشه ایران قیامت میشه !
رییس جمهور عزیز مشکل کشور حصر چند نفر خطاکار نیست! مشکل بی تدبیری است که موج می زند! !
مشکل صف سبد کالاست ! مشکل سقوط هواپیما و کشته شدن افراد کنار فرودگاه است!
مشکل آتش گرفتن چهل مسافر و زنده زنده سوختن در اتوبوس جاده قم کاشان است!
مشکل برنامه نداشتن برای مسکن و ازدواج جوانان است!
و مشکل نفهمیدن شعار هیهات من الذله سالار شهیدان است!
در دولت قبل گفتند پول فرهنگ را به حوزه های علمیه دادیم !
این دولت هم در بین نخبگان زنجانی می گوید: پول را به حوزه های علمیه دادیم ! ولله دروغ می گویند من یک طلبه هستم و بیایید در قم زندگی قاطبه طلاب را ببینید که با چه سختی از عهده مخارج اجاره خانه و ... برمی آیند.
روحانی! با هر چیزی بازی می کنی با آبروی طلبه ها این سربازان امام زمان بازی نکن!
سرباز رهبر
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی تفسیری که از ماجرای حسین و کربلا کردی بسیار سفسطه گرانه و خنده آور بود به خصوص اینکه این حرفهای بی مایه از کسی صادر میشود که قبل از داشتن هر پست و سمتی یک آخوند است. آخوندی که حداقل چیزی را که باید از ماجرای کربلا بداند این است که حسین در مقابل هیچ طاغوتی سر فرود نیاورد. آیا از اینکه امام حسین تا آخرین لحظه در محاصره به دشمن رو نمیکند و از در چاپلوسی در نمی آید و یا اینکه حضرت عباس امان نامه دشمنان را پس میفرستد, شما تعبیر به تعامل سازنده میکنید؟؟؟
سلطانی
چرا آقای روحانی به فتنه گران سال 88 پیشنهاد توبه همچون توبه حر را نمیدهد .حر سرخم کرد وتا شهادت پیش رفت .اما فتنه گران ...... ضمنا آقای روحانی منتقدان را به جهنم می فرستد ومی خواهد فتنه گران را بدون هیچ عمل صالحی به بهشت بفرستد.

بعد آقای روحانی بدانید هیچ عاقلی با مذاکره مخالف نیست بلکه با تن دادن به ذلت مخالفند.هیهات .........
Iran, Islamic Republic of
در مورد سران فتنه باید عرض کنم حساب منافقین را خدا از دشمنان شناخته شده جدا کرده و از پیامبرش خواسته که نه برای ایشان استغفار کن و نه در تشییع جنازه آنها حاضر شو... سران فتنه و حامیانشان منافقینی بودند که پرده از چهره هایشان فرو افتاد. شما بهتر است با دفاع از آنها بیش از این خود را نزد مردم رسوا نکنید....
آقایی
United States
پرزیدنت روحانی دمه محرمه جک نگو
محمد
والا تا جایی که ما می دونیم اگر بپذیریم که امام حسین مذاکره کرده در حد اتمام حجت بود و نه تحمیل خواسته های خود بر دشمن و با وجود پذیرش ذلت و اصرار به نیاز به مذاکره.......
قریشی
اگر بخواهیم حر را با کسی مقایسه کنیم باید با افرادی که اول از فتنه گران حمایت می کردند اما وفتی متوجه شدند دیگر از آنها حمایت نکردند مقایسه کرد. مثلاً زنگنه که ظاهراً دیگر از آنها حمایت علنی نکرد. کسی هم با او کاری نداشت و حتی وزیر هم شد. مغلطه و تحمیر مردم بس است!!! این فتنه گران را باید با عمر سعد و شمر و خو لی مقایسه کرد و همان بلا را سرشان آورد نه با حر که جانش را فدای امامش کرد.
این حرف اشتباه بود که گفت: من سرهنگ نیستم. باید میگفت: من روحانی نیستم، اونوقت تکلیف خودش و ملت روشن بود.
دقیییییقا
بخاطر مذاکراته که قاطی کرده. اینجور که بوش میاد مذاکره شکست خورده.
بوش از اول در اومده بود، شامه صحیح و سالم میخواست که بعضیا هنوزم ندارن!
حسین
Iran, Islamic Republic of
...
فقط می توانم بگویم برای این رئیس جمهور متاسفم.
....
مصطفی
کجای حادثه تاریخی کربلا وهدف امام حسین تعامل سازنده بود!!!مگر اما حسین بریا حفظ اسلام شهید نشد ای پیام کربلا اینبود اقای روحانی؟زمان ماما حسن عهدنامهای نوشته شد هر چنر د ازروی مصلحت اما اونوموقع معاویه وجهه مذهبی به خودش گرفته بود و با تهدید .زور پول مردم رو وادار به تبعیت میکرد ومردم هم گول ظاهر دینی معاویه رو میخوردن واما به خاطر مصلحت مجبورشد عهدنامه رو امضا کنه اما زمان یزید ب معاویه عکس زمان اما حسین بود همه خبرداشتن که یزید ادم سگباز فاسد وفاسقیه وچه جنایتها که انجام نداده بود وامام حسین باید علیه کسیکه داره اسلام رو به خطر میندازه ومردم رو از اسلام منحرف وجز نابودی اسلام کار دیگه اینداره قیام کردند که پیامهای زیادی داشتن ام هیچ وقت با یزید حتی مناظره مذاکره یا تعامل نکرد چون ادن نادرستی بود امریکا هم همون یزیدان زمان اما محسینن که این همه جنایات رو انجام میدن واین سخنان یا از سر ربی اطلاعیه یا تحریف قیام اما حسین مگر برسراسلام ووتهدیدات میشه تعامل کرد ...
تعامل !!!!!!
دروغگو دشمن خداست و اين سخن يكي از بزرگترين دروغهاي تاريخ است !
سیدعلی
جناب فریدون...........همه مردم را «بعضی مواقع» می‌توان فریفت و بعضی از مردم را برای «همه عمر». لیکن نمیتوان همه مردم را برای همه عمر فریب داد.
نظرم اینکه درس کربلا درس رهایی از ذلت و نه بزرگ به ظلم و ستم و فتنه بوده... خوب نیست برای مقاصد خاص مسئولین تعبیرهای شخصی از این حوادث بزرگ اسلام ارائه بدهند.
علی
ما اصلا از این آقای رئیس جمهور به کلی نا امیدیم و شنیدن این حرفا از ایشون برامون تعحب آور نیست.وسلام
:آقا روحانی
توبه گرگ مرگه !

توبه حر بهشت !
ط ت صالح
Iran, Islamic Republic of
باشد تا صبح دولتش بدمد....
روحانی دقت کن
علی
نتیجه توهم برد-برد جز ذلالت و تسلیم و زبونی نیست. به خداوندی خدا سوگند شعار برد-برد را با هیچ سریشی نمی توان به شعار هیهات من الذله سیدالشهدا چسباند.
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی در دوران عاشورا رکود بود یا از رکود عبور کرده بودیم؟؟؟
حبیب
Germany
واقعا متاسفم که از زبان یه روحانی داره از بخشندگی امام حسین ع واسه بخشش کسایی مایه گذاشته میشه که کمترین موضع گیری در برابر یزیدیان 88 نکردند هیچ حتی خداجو و مشتاق امام ع معرفیشون کردند؛تازه وقتی که توبه نکردند....
دنیای عجیبه
....
گزیده تر برد کالا!
یه هوادار دولت
من یه هوادار دولت هستم و به نظرم دکتر روحانی خیلی هوشمندانه و با بهره گیری از آموزه های اسلام ناب در حال مقدمه چینی برای عمل به یکی از مهمترین های قول های انتخاباتی خودشه،
روحانی مچکریم :)
تو هوادار دولتی یا تحریف عاشورا؟!
ارسلان
هوا دار دولت ! تو اصلآ از هوش بهره ای برده ای که کار این فرد را هوشمندانه میدانی ؟
یه خورده زیادی هوش به خرج داده ، نه .
رضا غنجی
نباید روحانی رئیس جمهور می شد:
متاسفم برای آقا ولایتی جلیلی ..........

باید کناره گیری می کردید


حضرت آقا خیلی به مدیریت جهادی اهمیت می دهند حتی در پیام نورزیشان شعار مدیریت جهادی را عنوان کردند.

مدیریت جهادی فقظ و فقط در حاج محمد باقر قالیباف متبلور است حبف که بصیرت نبود حیف

واقعا حیف .....................

نیروی هوایی سپاه را آباد کرد ، ناجا را آباد کرد ، تهران را آباد کرد با این همه سابقه اجرایی قوی مردم اشتباه کردند .....
بعضی از بچه هیئتی ها و بعضی از بچه حزب اللهی ها اشتبا کردند بصیرت نداشند

حضرت آقا در بیان شاخضه های انتخاب اصلح فرمودند: انسانی شایسته‌، وارسته‌، باعزمِ، مؤمن، انقلابی و با همت جهادی باشد ۹۲/۰۲/۲۵
آیا همت جهادی مد نظر مقام معظم رهبری با ریاست جمهوری سردار مدیریت جهادی حاج محمد باقر قالیباف محقق نمی شد .......
اگه شاخصه های رهبری برایتان حجت نبود
رای شهید زنده حاج قاسم سلیمانی چی :
سند:
امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان در دیدار محمد باقر قالیباف گفت : یک شب به همراه مهندس سیف‌اللهی در کنار حاج قاسم سلیمانی بودیم و از ایشان پرسیدم به چه کسی رای می‌دهی؟ حاج قاسم گفت قالیباف؛ من نیز گفتم به قالیباف رأی می‌دهم.
http://www.mehrnews.com/TextVersionDetail/2063589

متاسفم متاسفم متاسفم

دور بعد حواستون رو جمع کنید
بصیرت بصیرت بصیرت
عزیزم اشتباه گرفتی ، اینجا که تریبون تبلیغات نیست .
قیاس دکتر جلیلی با ولایتی؟!!
مذاکره باید از سر عزت باشه نه از سر ذلت
منتظر
خیلی خوشم میاد ازش
کلا جالب حرف میزنه
و یکم نگران کننده..........
(فقط جمله آخرم جدی بود)!!!!!!
یک مداح
من گناهی بزرگتر از حر میشناسم :
اون ملعون ضد ولی فقیه که در مقابل رهبر و امامش شمشیر کشید و سر از بدنش جدا کرد....
جناب حسن روحانی! کمی فکر بدهم نیست....
در باره مبارزه علنی و عدم تعامل امام حسین با شیطان و فاسقین و ظالمین فقط کافیست دو خط مقتل بخوانید....
-بیانات عبرت های عاشورای امام خامنه ای هم بسیار مفید است
میم
امام حسین علیه السلام، حج را نیمه تمام گذاشت تا در صحرای کربلا با اهل و عیال و فرزند شش ماهه اش، با یزید شراب خوار فاسد مذاکره و تعامل سازنده داشته باشد؟؟؟؟؟؟؟
علی اکبر و قاسم و عباس و 72 یار بینظیرش را عطشان و قطعه و قطعه بر سر میز مذاکره تحویل داد؟؟؟؟؟ تا اعتماد سازی کند؟؟؟ زینب و رقیه و سکینه و زنانش را ماه ها به اسارت بردند، تا اعتماد سازی و تعامل سازنده اش را به یزید نشان دهد.
لابد سرهای نورانی حسین و یارانش، هدیه هایی بود که زین العابدین (ع) برای اعتماد سازی به بارگاه یزید می برد...... آه

اف بر این کج فهمی و وای بر ما که ریس جمهور تنها حکومت شیعی جهان از قیام حسین حتی قطره ای درک ندارد.
حسین برای امر به معروف و نهی از منکر و زنده ماندن دین اسلام قیام کرد. و فرمود اگر دین جدم جز با کشته شدن من پایدار نمی ماند. پس ای شمشیرها مرا در بر گیرید. اگر قصد مذاکره داشت. همان مدینه بیعت می کرد، خلاص ....
ه
United States
ای کاش این ن..روحانی یک ذره از فهم دوست ما "میم" را داشت. دیگر صراحتا" باید گفت که از ریاست ایشان شرمنده ایم.
نیک نفس از تبریز
Iran, Islamic Republic of
در مسجد النبی ستونی است بنام ستون توبه که یکی از اصحاب پیامبر اکرم (ص) بعد از خیانت در جنگ خندق مورد فشار وجدان قرار گرفت و به منظور توبه و تنبیه خویش، خود را به این ستون بست و افزون بر ده شبانه روز بر آن حال باقى ماند و تنها در اوقات نماز و هنگام قضاى حاجت دخترش او را از ستون مىگشودتا اینکه بر پیامبر خداصلى الله علیه وآله در مورد پذیرش توبه ابولبابه وحى نازل شد، آن حضرت به مسجد آمد و او را از ستون باز کرد. کدامیک از اصحاب خیانت کار فتنه تاکنون بر عمل خیانت بار خویش اذعان نموده اند و در خواست پوزش از مردم شهید داده کرده اند ؟ متاسفانه لیدر و فرمانده اصلی آنها هنوز هم که هنوز است از توهم تقلب بیرون نیامده و هر ازچندگاهی به اقبال مردم به او و هم کیشان اش در انتخابات 88 و 84 اشاره میکند
ارسلان
نیگ نفس از تبریر بلشک منظورت از لیدر همان پدر خوانده است که درست گفتی
خطا گفت....
یعنی این آقا که مثلا روحانی هستش؛ نمیدونه امام حسین جلوی قدرت زورگوی وقت ایستاد تا شهید شدند!
اگه امام میخواست مذاکره کنه که دیگه قیام نمیکرد!
بچه همسایه ما که 4 سالشه میدونه امام حسین چون سر دینش مذاکره نکرد و اون رو به دنیا نفروخت شهید شد
دقت کردین ازوقتی دولت تدبیرو امید اومده چقدر کشورهای خارجی مدعی دموکراسی و ازادی به ایران توهین کردن حتی عربستان بدبخت مفلوک که با یه ترقه شاهش ... می گیره به ما توهین کردن و خط و نشون کشیدن.واقعا با این همه عزت چه کنیم که این تدبیرو امیدیها به ارمغان اوردن!!!!!!!!!!
واقعا امروز مرگ برامون عروسیه!
شادی
نبایدبه این فرد رای میدادیم ت...
منصور
اعتدال وتدبیر واصلاح طلبی دوروی یک سکه هستند
که روی اول آن در دولت اصلاح طلبان عاشورا را دعوای شخصی وفامیلی می دانستند وروی دوم سکه امروز آن را تعامل سازنده می دانند در دولت تدبیر امید، بهر حال 1000زخم شمشیر بر بدن حسین ع وگلوی تیر خورده علی اصغر ع نشان تعامل سازنده وبازی برد برد با یزید هست وامروزجنگ تحمیلی ،تحریمها ،ترورها و داعش وتکفیریها نشان بازی برد برد با یزیدهای زمان هست
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همین
جواد
این یعنی من هنوز که هنوز است کربلا و حسینش را نشناخته ام!
معلومه رييس جمهور تاريخ اسلام هم نميدونه
آخه تو لندن چنین واحدی ارائه نمیدادن!
شادی
اما وجب به وجب انگلستان و شهر گلاسگو و دانشگاه ... را میشناسه
همایون
United States
.... انشا الله در بازگشتشان ملت ایران را مشمول کنجینه های عظیم خرد خود خواهند کرد. شاید تا آن موقع انگلیسی ما هم بهتر بشه و زبان ایشان را بهتر بفهمیم.
همایون
United States
جهان، آخه این چه جور تحریفیست که قسمت اول نظر را میبری که مطلب کاملا نا معلوم شود، خوب اصلا نمی نوشتی بهتر بود.
سعید
حسن جان عینک بزن ....
روحانی لا مچکریم
... الکی میگه؟؟؟؟
...
رضا
تف به این سیاست که همه چیز رو به دلخواه خودش تفسیر می کنه
خجالت داره واقعا
فتنه گران که با عاشوار اون کارو کردند این هم داره اینجوری تفسیر به رای میکنه
تف به این سیاست غیر دینی و بلکه ضد دینی که به قول امام پیشکش خودشون
فته 88 فتنه اکبر بود
ناشناس
این که مثل روز روشنه که فتنه اکبر بود
France
اگر مذاکره نکنیم (مثل امام حسن) سرنوشت امام حسین را داریم ویا موسوی وکروبی را!
رضا
مهمترین علت عاقبت به خیری حر احترام او به حضرت زهرا بود که وقتی حضرت بهش فرموند (مادرت به عزایت بنشیند) گفت اگر کس دیگهری این حرف رو بهم می زد جوابش را میدادم ولی چه کنم که مادر تو زهراست!
همین باعث شد که حر بصیرت پیدا کند و وقتی دو جبهه را دید جبهه حق را انتخاب کند ان هم زمانی که هنوز کار از کار نگذشته بود امد و توبه کرد
و الا توابینی که بعد از شهادت امام حسین توبه کردند توبه شان به چه دردی می خورد وقتی حضرت شهید شده بود
توبه اصحاب فتنه قبل از حادثه روز عاشورا ارزش داشت نه بعد از حماسه 9 دی که مردم اینا رو به زباله دان تاریخ ریختند حالا که زمانش گذشته میخوان توبه کنن/ اونم تازه اگر توبه کنن کجاتوبه کردند این حضرات که ما ندیدیم؟
نصیر
کدوم حوزه علمیه درس خوندی عمویی؟
شادی
فکر کنم حوزه ...
جهنمی
United States
حوزه ل...
نصیر
خودم جواب می ...
توبه کن از این اظهارات... قبل اینکه تدبیر ...
حسین
به عنوان یک حسینی و علوی متاسفم عده ای برای حفظ صندلی ریاست تاریخ مشعشع عاشورا را تحریف
می کنند. استفاده ابزاری از دین شگرد معاویه است
ای راستگویان دروغ نگویید
از مادر حسین (ع) خجالت بکشید
ناشناس
عجیب اینه که این جرف هارا در بین مردم اهل بیتی زنجان زده
راضیه
بابا ملت دیگه از دست این حرفای جنابعالی خشته شدند .خواهشا استعفا بده برو دنبال تحقیق و بررسی در باره ی مذاکره امام حسین اونوقت نتیجه ی مذاکره رو به ما گزارش کن.
رضا غنجی
آقای روحانی باید توبه کنند
حتما یادداشت سردار جنگ نرم حاج حسین شریعتمداری را بخونید:

http://kayhan.ir/fa/news/27571
amir
این بابا- نیلی مفرد مورد دار را به مجلس معرفی کرده تا وزیر علوم بشه، حالا هم با حرفایی که نسبت به ساحت مقدس آقا امام حسین (ع) داره ادا میکنه ، میخواد موضوع رو منحرف کنه، که الحق استاد اینکاره. هم خودش وهم پدر معنویش که همین دیروز از کشور اسرائیل اسم برد. من امیدوار بودم این جماعت منافق یه روزی درست بشوندو تو خط آقا قرار بگیرن و آخرتشونو به دنیای یه مشت اراذل فتنه گر نفروشن، ولی با لاطائلاتی که نسبت به سیداشهداء(ع) بیان کرده براش از ته دل آرزوی مردن میکنم، شماهم بگین آمین یا رب العالمین.
ارسلان
این پدر معنوی تمام وحودش غش میکنه برای امنیت اسرائیل دغدغه خود و خانواده اش و باندش حفظ موحودیت رژیم حعلی است
یعنی پیام عاشورا مقاومت و استقامت نبود؟
یعنی امام حسین ذیل شعار مذاکره به شهادت رسید
طاها علوی
آقای رئیس جمهور حضرت علی (ع) هم اهل تعامل و مذاکره با دشمن بود اما از این نوعش : در جنگ صفين در اولين برخوردی كه ميان سپاه علی عليه‏السلام و سپاه معاويه می‏شود ، علی ( ع ) روی حساب ‏خودش حاضر نيست كه شروع‏ كننده جنگ باشد و تمام كوشش اين است كه تا حد ممكن مشكلات و اختلافات‏ را حل بكند ، بلكه بتواند معاويه و يارانش را به اصطلاح روبراه بكند ، ولی يك وقت متوجه می‏شود كه آنها پيشدستی كرده‏اند و شريعه ، يعنی جائی‏ که می‏شود از فرات آب برداشت را گرفته‏اند [تحریم]!!!. علی عليه‏السلام سعی می‏كند با مذاكره مسئله را حل كند ، و پيغام می‏دهد كه هنوز بنای جنگ نيست و می‏خواهيم مذاكره كنيم بلكه مسئله با مذاكره حل بشود . ولی طرف مقابل‏ قبول نكرد ، بنابراين يا اصحابش بايد از تشنگی از پا در بيايند و يا بايد جنگيد . جنگی كه دشمن شروع كرده است . در " نهج البلاغه " است كه علی عليه‏السلام در مقابل جمعيت ، ناراحت‏ و عصبانی از اينكار می‏ايستد و يك خطبه چند سطری می‏خواند ، می‏فرمايد : « قد استطعموكم القتال » ( 1 ) اينها گرسنه جنگند و از شما غذا می‏خواهند اما از دم شمشير ، « فاقروا علی مذلة ، و تأخير محلة ، او رووا السيوف‏ من الدماء ترووا من الماء » ( 2 ) لشكريانم ! نمی‏گويم برويد بجنگيد ، برويد يكی از اين دو راه را انتخاب كنيد : يا تن به ذلت بدهيد كه آب‏ را ببرند و شما نگاه كنيد ، يا اينكه اين تيغها را از خون اين ناكسان‏ سيراب كنيد تا خودتان سيراب شويد . «فالموت فی حياتكم مقهورين ، و الحياش فی موتكم قاهرين » . (3) زندگی اين است كه بميريد ولی فائق باشيد و مردن اين است كه زنده‏ باشيد ، ولی توسری‏خور . درضمن یک بار حماسه حسینی شهید مطهری را مطالعه بفرمایید تا معنی تحریف لفطی و معنوی وقایع کربلا را مرور کنید که بدانید سخن حضرتعالی مصداق بارز این دو مفهوم است .
1و2و3نهج البلاغه فيض الاسلام خطبه 51 ، صفحه . 138
بیسواد !!!!
اولا جناب حر در اوج قدرت و در حالی که امام حسین (ع) را در محاصره داشت از کرده ی خود پشیمان شد و با پای خود سر به زیر و شرمنده نزد امام امد و به جرم خود اعتراف و اظهار توبه و پشیمانی کرد . هرچه رهبری به سران فتنه نصیحت کرد که به اشتباه خود اعتراف و اظهار پشیمانی کنند متاسفانه هنوز گردن فرازانه حرفهای خود را تکرار و توطئه را ادامه میدهند . جناب حر خودش را کاملا تسلیم فرمان امام (ع) نمود و گفت " یا به این قران ببخش و یا به این شمشیر بکش " . سران فتنه هم پس از توبه باید خود را کاملا در اختیار قانون قرار دهند و هر تصمیمی نظام در مورد انها گرفت بپذیرند چه بخشش باشد و چه اعدام به جرم خیانت به کشور . جناب حر برای جبران خودش را اول فدایی امام (ع) قرار داد . سران فتنه با گستاخی تمام دنبال پست و مقام و بازگشت سر قدرت هستند . به راستی هرچه امام حسین (ع) عمر سعد ملعون را نصیحت کرد و مغرورانه و با لجاجت نپذیرفت . سران فتنه هم امروز راه عمر سعد را در مقابل نصایح دلسوزانه ی رهبری برگزیده اند .
حمید
جناب روحانی ... راستی گناه منتقدان دلسوز از گناه جناب حر بالاتر بود که فرمودید : " بروند به جهنم " . وقتی برای یک انتقاد کاملا عقلی و منطقی و مستدل منتقدان را بیسواد _ بی شناسنامه _ تندرو _ جنگ طلب _ افراطی و ... مینامید به یاد درسهای عاشورا نیستید ؟؟؟؟ یا انکه منتقدان را در صف شمر و خولی و ... میدانید ؟؟؟
بچسب به غم دختران معصوم مجروح ای جهان نیوز بی وجدان
کسانی که برای مقاصد سیاسی به واقعه عظیم کربلا رحم نمی کنند به نظر شما قربانی کردن چند دختر معصوم برای اهداف پلیدشان سخت است
احسان
اون هم کار یک احمقیه که دنبال گرک دادن به دشمنانه.
یه بنده
چرا همه چیز رو باهم قاطی می کنی کم آوردی
حداقل سکوت کن
عبدالرضا
سلام بنده پیشنهاد میکنم جهان نیوز یک مقتل بانضمام یک کتاب تاریخ کربلا به جناب رییس جمهور فاضل هدیه بدهند اثر بیشتری دارد. امام رضا
حمید
جناب روحانی ... امام حسین (ع) خود فرمودند : " مثل من هرگز با مثل یزید بیعت نمیکند " . حتما اگر جنابعالی کربلا بودید به امام (ع) میگفتید که : کدخدای این سپاه دشمن یزید است . بروید با کدخدا تعامل کنید ....
یعنی چی؟؟
ایرانی آزاده
Iran, Islamic Republic of
توصیه من به پدر روحانی:
ازخر فتنه گران بیا پایین....گناه این جماعت فتنه گر با آب زمزم هم پاک نمی شود
ایشون داره به آب و آتیش می زنه یه راهی پیدا کنه اون 2 نفر از حصر در بیان بلا خره ایشون به آقایون خاتمی و هاشمی که تقصیرشون اگه از موسوی بیشتر نباشه کمتر نیست ، مدیونه تو این دولت هم این موضوع برنامه گذاری شده که سران فتنه بدون پرداخت کمترین هزینه ای آزاد بشن. آقای روحانی عزیز ، توبه حر یه توبه واقعی بود اونقدر پشیمان بود که حاضر نشد ذره ای درنگ کنه رفت و خطای خودشو جبران کرد.گیرم بر فرض محال که این آقایان لجوج توبه کنن که تا الان هیچ اثری از توبه در اینها دیده که نمیشه تازه فرصت پیدا کنن باز هم فتنه گری میکنن. حالا ما گیریم اینا اومدنو توبه کردن آیا حاضرن برای جبران خطاهای گذشته فدایی ولایت بشن ؟ جناب روحانی صحنه عاشورا و ثانیه به ثانیه اتفاقات اون اینقدر با گوشت وپوست مردم ما عجین شده که یرش زدن گوشه ای از این حادثه عظیم و استفاده اون در راستای اهداف خاص پنهان نمیمونه ................
کیوان
Iran, Islamic Republic of
حرکتی که آقای روحانی شروع کرده اند حرکت در میان حق و باطل است و دوگانگی اظهارات ایشان مسیر روشن هدایت و بصیرت را مخدوش میکند به عبارتی خواص با بصیرت را در دوگانگی موضع گیری قرار میدهد و ایشان از این موضوع غافل هستند که تلاش ایشان در راستای راضی نگه داشتن بخشی از طیف معلوم الحال جامعه از منظر عمومی مردم پنهان نمی ماند و درست در زمانی که ایشان دل بسته حمایت عمومی جامعه میباشد دستهای خود را خالی دیده و افسوس روزهایی را خواهد خورد که به کسانی اعتماد کرده که قابل اعتماد نبودند
Canada
شراب بنوشید جهنم میروید. حال قسمت دوم را خذف کنید. معنی جمله کاملا معکوس میشود.
مجید
Indonesia
سلام
حر هم توبه کرد هم ابراز ندامت کرد و هم با مبارزه با کفر و شهادتش در راه حضرت امام حسین (ع) جبران کرد
مهدی
United States
نباید اینجوری به دستگاه ابی عبدالله جسارت میکرد.
نباید.
همه اونایی که نوکری میکنند و ابی عبدالله رو میشناسند میدونند که عاقبت بی احترامی چیه
قمی
خودش فهمیده که چه افتضاحی بار آورده سریع زنجان را ترک کرده.
متاسفم برای کسی که در این مقام به عنوان رئیس جمهور باشه
چه جایی هم جرأت کرده این حرفا رو بزنه!!
علی
هردم ازاین باغ بری میرسد...................
مردم رو چي فرض كردن!مطمئن باشن مردم ازاونا جلوترن و حناشون رنگ نداره.مشكل كشور چيزديگه است توش موندن بازميزنن جاده خاكي.
احمد
1- گناهی که بین انسان وخدا باشد توبه اش با انجام تکالیف انجام نداده جبران می شود و اگر غیبت باشد با حلالیت طلبیدن از کسی که غیبتش شده و اگر گناه موجب اضرار به غیر شده یعنی دزدی و اخذ رشوه وربا که با مسترد کردن آن به صاحبش جبران می شود و اگر امکان این امور به هر دلیلی نباشد با استغفار و بطور کلی ریشه همه این موارد هم پشیمانی از اشتباه مرتکب شده است . ولی اگر قتل نفس و جرح در پرونده کسی بود باید سراغ صاحب دم رفت و کسی که مجروح شده اینجا برای توبه نه پیش امام که پیش خدا هم بری نتیجه نداره .2-وقتی کار به جنگ کشیده شد معنی آن این است که کار از مذاکره گذشته و آن نصیحتهای امام صرفا اتمام حجت بوده نه مذاکره و تعامل !
روحانی.... آخرش همین می شه دیگه
علی
United States
اگر روز عاشورا تعامل و مذاکره بود چرا به شهادت تمام یاران و آخر هم به شهادت حضرت ع وبه اسارت شدن اهل بیت به آن شکل ختم شد پس ما درس ایثار شهادت در کجای درس گرفتیم
یوسفی
کمی صبر کنید تا هویت واقعی آقای روحانی بر ملا گردد.
سوفیا لوره
هویتش کاملا مشخصه پدر خوانده پدر معنویشه و در دانشکاه کلدانیان شهر گلاسگو چزیره انگلیس دکترای حقوق گرفته صاحب نک کلیدی هم هست که تا کنون بخاری ازش بلند نشده
Iran, Islamic Republic of
اولا:آقای روحانی امام حسین علیه السلام امام بود و وظیفه امام در هر حال هدایت افراد می باشد حتی در قتلگاه کربلا.
ثانیا:در ضمن امام حسین علیه السلام به قول شما مذاکره کردند ولی این را به یاد داشته باشید هیچ گاه زیر بار ظلم نرفتند.
ثالثا:طبق کدام سند تاریخی این حرف را می زنید؟
توبه حر در شرایطی بود که می دانست حتما به شهادت می رسد نه اینکه زندگی دنیایی بهتری نصیبش می شود
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
با سلام
پیشنهاد میکنم رئیس محترم جمهور یکبار هم که شده تاریخ واقعه کربلا را مرور دوباره کنن تا از فضای مذاکرات موفقیت آمیز هسته ای که نتایج آن را با گوشت و پوست داریم احساس میکنیم خارج بشن
سیدمحمد
Iran, Islamic Republic of
سلام, نظرات خوبی بیان می شود ولی باید بدونیم که از نظر شرع اسلام آیا کسی که خون مومنی را به ناحق می ریزد یا سبب آن می شود در پیشگاه خداوند متعال جای توبه دارد یا نه؟
بی نام
کسی حر را مجبور به بازگشت و توبه نکرد. بلکه بصیرت خود وی بود که راهش را درست انتخاب کرد.
در ضمن فکر نمی کنم ایستادگی در برابر ظلم و زیر بار خفت نرفتن ،بلکه رسوا کردن یزیدیانی که تظاهرشان برای پوشاندن زشتی کارشان و مثبت جلوه دادن آن خیلی حساب شده بوده ، ارتباط خاصی با تعامل سازنده و مذاکره داشته باشد.
آنان از امام چیزی را مطالبه می کردندکه جز قربانی کردن اسلام ناب محمدی نبود.
چرا این واقعه مهم روز عاشورا به مذاکره و تعامل سازنده تعبیر می شود در حالی که امام حسین (ع) یا باید با یزید بیعت می کرد و اسلام را دو دستی تقدیم این ملعون و دشمن خدا و رسول (ص) می کرد و یا آماده برای دفاع و شهادت با یاران با وفایش هرچند اندک می شد.
مگر تاریخ گواه این مطلب نیست؟
واین امر نه تنها این امر میسر نشد بلکه با جان فشانی حضرت و یاران باوفایش باعث بیدار شدن دل های فریب خورده و غافل گردید و نهضتی شکل گرفت که تا امروز هم ادامه دارد.
و انقلاب اسلامی ایران هم از همان نهضت حسینی شکل گرفته که بعضی از معاندین نظام و غرض ورزان که حضوری فعال در فتنه 88 داشته اند، چشم دیدن این انقلاب را نداشته اند و ندارند.
محمد
Kuwait
این که حرف جدیدی نیست همیشه نظام عزیز ما گفته است که سران فتنه توبه کنند و به زندگی عادی خویش برگردند حر بن یزید ریاحی توبه کرد بعد امام حسین ع توبه او را قبول کرد وسعادتمند شد وقتی سران فتنه حاضر به عذر خواهی ازملت بزرگ ایران نیستند وتوبه نمی کنند چه توقع نابجایی از نظام اسلامی است که آنها راببخشد ،کاری که اینها کردند اگر درهر کشوری انجام شده بود تاحالا استخوانهایشان نیز پوسیده بود به نظر من رئیس جمهور محترم راه حل جدیدی ارائه نداده است.
lind
تحریف دین حق همیشگی است و تا زمانی که شیطان و شیطان صفتان هستند، تحریف دین هم وجود دارد و کسانی که تابع شیطان هستند به اسم دین کارهایی انجام می‌دهند تا برای خودشان وجهه‌ای بخرند. تا هنگامی که این تحریف ها و این هجمه ها علیه اسلام حقیقی و ناب هست مسیر ابا عبدالله (ع) هم ادامه دارد.
مهدی
جملات معروف امام حسین (ع) هنگام حرکت به سوی کوفه که می‌فرمایند: « إِنّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَ لا بَطَرًا وَ لا مُفْسِدًا وَ لا ظالِمًا وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی(صلی الله علیه وآله وسلم) أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْروفِ وَ أَنْهی عَنِ المُنْکَرِ وَ أَسیرَ بِسیرَةِ جَدّی وأبی علی بن أبی طالب فمن قبلنی یقبول الحق فالله أولی بالحق »، گفت: این مطلب را حضرت در جواب کسانی فرمودند که ایشان را از حرکت به سوی کوفه منع می‌کردند؛ امام (ع) در پاسخ می‌فرمایند من خروجم برای فساد، لهو و لعب و تفریح نیست و به عنوان مفسد و ظالم خروج نکردم، بلکه اصلاح در امت جدم را طلب می‌کنم، برای استقامت طریق حق قیام کرده‌ام و برای امر به معروف و نهی از منکر و به سیره جدّم و پدرم سیر می‌کنم .
قیام امام حسین برای امربه معروف وجلوگیری از منکر بود باتمام توان
محمدی
جناب آقای روحانی اگر منظورتان از بخشش اصحاب فتنه است چند نکته را یاد آوری مینمایم.
1- امام حسین در روز عاشورا ابتدا نصیحت کردند بعد حر و چندنفر دیگر توبه کردند و به یاران امام پیوستند. آیا بعد از فتنه 88 در تمام سطوح ( چهره های سیاسی و دینی و حتی رهبری ) اصحاب فتنه را نصیحت نکردند ؟ ولی اصحاب فتنه حاضر به توبه نشدند .
2-آیا در مقابل اما حسین در روز عاشورا جزنفاق و فتنه تفکر دیگری هم ایستاده بود؟ وقتی امام مشاهده فرمودند نصیحت در آنها کار ساز نشد به مقابله با آنها پرداختند و آصحاب فتنه هم شروع کننده درگیری شدند.
3-جنا ب عالی بعنوان رئیس شورای امنیت در آن زمان کلیه اخبار و اطلاعات در باره فتنه را ملاحظه نموده اید آیا بعد از 6 سال به این نتیجه رسیده اید که باید آنها را ببخشید یا کدخدای شما از شما خواسته که آنها را ازاد کنید ؟!
4-آقای روحانی آیا اگر فرزندان و اموال شما هم دراین فتنه آسیب می دیدند باز هم همین نظر را داشتید ؟
مودی
Iran, Islamic Republic of
مقایسه جریان حر و توبه او با فتنه و سران آن قیاس مع الفارق است. دقت کنید که حربن یزید ریاحی از ابتدا دشمن امام حسین (ع) بود و کار دشمن ؛دشمنی کردن است بنا براین خطا و گناهی که انجام داده از سر دشمنی بوده . ولی سران فتنه جزو دشمنان نبوده اند و در درون نظام بوده اند و جتی در بزرگترین نمایش مردم سالاری دینی یعنی ریاست جمهوری در کشورمان داوطلب بوده اند بنا براین نه تنها خودی و درونی بوده اند بلکه از خواص و بزرگان درون نظام بوده اند ؛ حال ایستادن این عده مقابل نظام را در هیچ فرهنگ و نظامی دشمنی نمیدانند بلکه خیانت مینامند.
موضوع دیگر این است که جناب حر بدان سبب حر شد که قبل از اینکه دیر شود و دستش به خون بهترین خلق خدا آلوده شود از دل و جان توبه کرد و بعد از آن نیز برای جبران اشتباه خود جانش را نثار هدف امامش کرد.
حال جدای از اینکه وضع حر با فتنه گران انقلاب کاملا متفاوت است ؛بررسی کنید کدام یک از فتنه گران توبه کرده است ؟؟!!! نه تنها توبه نکرده اند بلکه حتی در هیچ جا به طور علنی اعلام نمیکنند که تقلبی در کار نبود و ما به اشتباه افتاده بودیم . از همه اینها گذشته حربن یزید ریاحی علاوه بر توبه شرط دوم پذیرش را هم به بهترین و در اعلاترین شکل ممکن به جای آورد یعنی جبران اشتباهات گذشته با جان خود...
حال باید پرسید که چه کسانی را باید بخشید کسانی که به هیچ عنوان حاضر به توبه نیستند اصلا قبول ندارند اشتباه کرده اند که حاضر به توبه باشند ... دوما بعد از توبه هم باید حداقل در اندازه وسع و توانشان جبران مافات کنند (کسی جان دادن از آنها نخواسته است)
حال از رییس جمهور حوزوی حقوقدان متخصص امنیت ملی و سیاست خودمان میپرسیم : جناب رییس جمهور کدام یک از اینها اتفاق افتاده است که اینچنین حرف میزنید...؟اقرار به خطا ؟؟؟!!! توبه ...؟؟؟!!! جبران اشتباهات ...؟؟؟!!!
در عجبم که خود این فتنه گران هیچکاری نمیکنند ولی عده ای درصددند که آنها را به هرطریق ممکن برگردانند.
سعید ب
دوستان عزیز می توانند این تحلیل را هم بخوانند
از سلطان قلم شریعت مداری
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/356562
حسين
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني بعد از شصت سال سن و تدريس در حوزه علميه ( البته انگليس ) هنوز متوجه نشديد امام حسين ََََََ(ع) مكتبش مكتب شهادت هست هيهات منا الظله يعني تا كمر براي دشمنتان خم نشويد و احساس شادماني كنيد كه اي واي دشمن ما را اندكي به حساب آورد و لبخندي زد از خوشحالي درپوست خود نگنجيم آقا امام حسين (ع) در آزادگي و شجاعت را به تمام بشريت دركل تاريخ دادند لطفا" تفسير غلط از قيام عاشورا نفرماييد البته اگر دوباره سخنراني اي بيسودان بي شناسنامه راه ندازيد!!!!!!!!!!!!!!!
سوفیا لوره
بر انگلیس خبیث لعنت
Iran, Islamic Republic of
شهيد بزرگوار حربن يزيد رياحي که انشاالله نوشش باد اطعمه بهشتي و حوريان جنت بدترين کار تاريخ اسلامي را انجام داد(بستن راه بر سيدالشهدا و هدايت ايشان به مقتل) ولي يادمان باشد ضمن توبه با پاي پياده و سربه زير و با ندامت خدمت مولي رسيد و ضمن قبول گناه درخواست بخشش کرد و از طرفي خود و پسرش به تقاص اشتباه خود اولين مدافع حريم ولايت و نخستين شهداي کربلا بودند و در رجز خود نيز با بلاغت کامل گناه خود را براي لشکر خبيث عمر سعد گفتند و سعي کردند سربازان گذشته خود را از اشتباه در آورند .... حال بگوئيد سران و اصحاب فتنه چه کردند؟؟؟؟؟ تا الان که حتي پشيماني نيز ما نديده ايم چه برسد به توبه......
علي
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد آقاي روحاني اين درس جديد را جديدا" امام حسين (ع) به شما آموختن يا بازهم ................. چرا شما فكر ميكنيد مردم متوجه منظور و كنايات و حرفهاي شما نميشوند چرا؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ستاره
من فکر میکنم فشار رکود و تورم افسار گسیخته و شکست در مذاکرات به آقای روحانی فشار اورده و باعث شده ایشون این قیاس مع الفارق رو انجام بده .والابچه های این سرزمین هم میدونن قضیه چی بود!!!!!
شیخ
شیخ حسن روحانی باید از روی مقتل لهوف ده بار رونویسی کنه!!!
علی تبریزی
اگر انچه نقل کرده اند نقل صادق و کاملی باشد، حقیقتا ایشان اشتباه کرده اند. بجاست ایشان با افتخار اعتراف به اشتباه کند و سخن های غلطش را جبران و تصحیح کند و بلکه از ساحت حضرت اباعبدالله ع عذر خواهی کند ونیز از شنوندگان سخنانشان.
اما مگر شما راستگرایان تند رو جا برای رفتار صحیح میگذارید. همین سایت جهان و روزنامه کیهان را میگویم. از وقتی روحانی و دولتش امده اند همه اش دنبال انتقادهای بجا و بیجا و عقده گشایی بوده اید. جو را خراب کرده اید. بعنوان نمونه برخوردهای بیمارگونه و جاهلانه نسبت به صحبت های ظریف در شورای روابط خارجی پیرامون رابطه مذاکرات با انتخابات ونیز کمپین فیلمسازان برجسته به انگلیسی خطاب به دول غربی را عرض میکنم.
خداوند همه را به راه راست هدایت کند و همه مان را از شر وساوس شیطانی مصون بدارد. آممین!
Iran, Islamic Republic of
اي مردم اگر دين نداريد ولي آزاد مرد باشيد نگذاريد چند نفر متعصب وبي سواد براي شما تصميم بگيرند
Iran, Islamic Republic of
دين اسلام دين گذشت است
اسلام دین بر پایی حق است
دین اسلام دین حق است. دین عزت و دین پایداری مقابل دشمنان است
شادی
نه باج دادن و تحقیر شدن و حرف .... زدن
بله اسلام دین گذشت است اما دین بازی خودن نیست
رضا
United States
بعضی ها سیاست مدار بودن را با شعبده بازی اشتباه گرفته اند، دیری نخواهد پایید که چوبش را خواهید خورد جناب آقای روحانی!
اتفاقا این مملکت رو یه جادوگر و یک شعبده باز میتونه نجات بده فقط
...
فعلا که شعبده بازها باید مثل جناب حر توبه کنند.
سوفیا لوره
پس در این موردهم گول خوردیم چون کلید معجزه ای نکرد و خالی بندی بود
کاملاحرف منطقی است حرف رییس جمهور. مگر امام حسین با مذاکره حر را بر نگرداند مگر با سپاه دشمن اتمام حجت نکرد مگر خودش رو معرفی نکرد و اونهارا از اشتباهی که میکنند بر حذر نداشت؟؟؟مشکل شما اینه که تعریف مذاکره از نظر شما یعنی باج دادن یعنی عقب نشستن ومیگین حسن (ع)اهل باج دادن نبود و روحانی داره چرت میگهچکار باید کرد که شما ها کلمات رو اونجور که دوست دارین ترجمه میکنید و قضاوت میکنید.
تنها وصله ای که نمیشه به هیچ وجه به کربلا چسپوند تعامل و مذاکره (اونم با نیت اینها) است!!!!
مجید
United States
فقط میشه اینو فهمید که
(((((((حسین جان چقدر مظلوم است)))))
حتی اینجا که ایران است
حتی وقتی رییس جمهور ما یک طلبه و روحانی است
ماهان
ما تا حالا فکر میکردیم ایشون معنی تعامل و مذاکره رو نمی دونه پس توبه هم یاد نگرفته یعنی چی و چه شرایطی داره
پس هرکس هر کاری دلش خواست انجام بده به بخش مجازات رسید توبه کنه سنگ هم اگه روی سنگ بند نمیشه به جهنم
اقای روحانی کمی درباره توبه و کربلا مطالعه بفرمایید
شما حوصله ندارید اونهایی که انشا مینویسن شما می خونید بگید مطالعه کنن
یه فرهنگی خاک پای امام حسین علیه السلام
Iran, Islamic Republic of
با سلام واقعا من از جناب روحانی با این حرفهایش فقط به دلیل روحانی بودنش تعجب می کنم اگر این حرفها ومواضع دیگر ایشان را فردی غیر حوزوی بر زبان می اورد وانجام می داد شاید تعجبی نداشت مگر ایشان به حسب ظاهر مجتهد وحتی بهمین دلیل عضو خبرگان رهبری نیستند ایا ایشان قران نخوانده اند که می فرماید نباید کفار برمسلمین تسلط یا بند وایات فراوانی که به مسلمین در رابطه با کفار هشدار می دهد وشدت در رابطه با انان ورحمت درباره خودیها از مسلمین را متذکر می شود وایا کارهای ایشان بر اساس قران است مگر نه اینکه حکومت ما اسلامی است ومادر اصول اساسی حکومت باید تابع ان باشیم دیروز هم با کمال تعجب قرائتی بدعت وبسیار تعجب برانگیز وکم سابقه درباره واقعه ی حزین کربلا از ایشان شنیدیم که به شخصه مرا به عنوان یک فرهنگی با 22سال سابقه اموزش وفرهنگی در بهت وحیرت فروبرد خدا عاقبت ما را به خیر کند وشر افراد ظاهرالصلاح را از سرمسلمین کم کند
زهرا
ای خاک عالم بر سرم این بابا عضو خبرگان هم هست ؟
گذشته از مسائل سیاسی، بهترین راه کسب ثروت بیشتر برای رانت خواران کهنه کار، مذاکره و معامله با بیگانگان است بقول خودشان کاسبان تحریم که حالا میشود کاسبان ارتباط با دشمنان!
مهساچين
اي كاسبان تحريم

اي مخالفان حرف زدن

اي كساني كه قدر اين عضو مهم بدن را نميدانيد

جهت اطلاع شما بگويم

كه خداوند هم اهل مذاكره بود آن هم در مقابل شيطان!!!!!!!!
بعد نتیجه مذاکره برد برد بود
بعد خداوند به شیطان چه داد و شیطان به خداوند چه داد
بعد شما فرق مذاکره با نصیحت و تذکر یاآوری و تهدید ووو
کلا هر صحبتی مذاکره است
آیا امکان دارد در مورد زن مادرتون و نوامیستون شرفتون مذاکره کرد
ای نفاق
ای کاسبان نفاق
ای دروغگویان
ای کاسبان قاطی کردن حق باطل
ای باسواد ها ما بی سواد
ای شناسنامه داران مردم بی شناسنامه
ای دین فدای خط جناح
ده سال پیش هم همین روحانی دوسال رفت حرف زد بعد از ان هم لاریجانی جلیلی حرف زدند
باران
بله عزیزم من هم حاضرم با شیطان مذاکره کنم ، چون به قول شیطان ، این انسان ها هستند که هم خودشون رو خدا نامیدند و هم برای خدا شریک قایل شدند ، نه شیطان .
تو خیلی باهوشی که با شیطان مذاکره می کنی! آی کیو!
شادی
مهساچین یک سندی یا دلیلی بیار که خدا هم با شیطان مداکره کرد
حسین
ای کاسبان ژنو
ای متهم کننده به افراطی وبی سواد وبیماری و...
با هرکه شد
با امام حسین دیگربازی نکنید
بادین ما بازی نکنید
بدمی بینید
مهساچين
سلام به همه عزيزان اعلام مي كنم كه منظورم اين بود كه فردا يا پس فردا عزيزان براي توجيه اقدامات غافلانه يا ...خودشان به منتقدين اي طور پاسخ مي گويند كه نعوذ بالله خدا هم با شيطان مذاكره كرد.

اگه سوء تفاهمي پيش اومد ببخشيد
محمد
جناب آقای روحانی...

مذاکره در کربلا برای اتمام حجت بود
برای درس عبرت گرفتن بود
نه برای امتیاز گرفتن و فخر مباهات کردن به اینکه با عمر سعد مذاکره کردیم

مذاکره در کربلا از موضع قدرت بود
نه از موضع ضعف و نه تعامل با دشمن

مذاکره در کربلا صریح و شفاف بود
مذاکره در کربلا محرمانه نبود

مذاکره در کربلا به پیشنهاد امام بود نه بخاطر فشار دشمن

مذاکره در کربلا مذاکره با یک گروه ولو بظاهر مسلمان بود که اگر کافر بودند شرایط فرق می کرد

مذاکره در کربلا وقتی نتیجه نداد مقاومت را انتخاب کردند

مذاکره در کربلا طولانی نشد چون موضع امام روشن بود
مذاکره در کربلا در کنار مقاومت بود

آقای روحانی....
از شما بعید بود......
شادی
از ایشان هیچ بعید نیود و نیست چون ما ایشان را خوب میشناسیم
روحانی لا مچکریم!
حسین
جواب حاج حسین کیهانی کافی و وافی است
نتیجه دور بودن از درس وبحث و منبر همین ست
سعيد110
دكتر روحاني از جايي ديگر ...سر مشق گرفته است.
ميوميو
يه ادعایی کردن توش موندن آسمان ريسمان مي كنن تا همه چي عادي بشه
ميوميو
.... آسمان ريسمان مي كنن تا همه چي عادي بشه
اینم بذارید بحساب " سوتی " های ایشان
مردم را چه فرض کرده اند؟!!
آلزایمری!
نیما
Iran, Islamic Republic of
جناب حر با بذل جان خویش در مسیر حق و حقیقت، بر صدق توبه خویش صحه گذاردند.
ما توقع نداریم که سران فتنه در برابر مجازات عادلانه خود (که به استناد بسیاری از مواد حقوقی، اشد مجازات است )سر تسلیم فرود آورند. همین مقدار که جهت جبران مافات، از بذل عِرض و آبروی خویش دریغ نکرده و خطاهای خویش را پذیرفته، از پیشگاه مردم بزرگوار ایران طلب بخشش کرده و دشمنان نظام و انقلاب را ازخود ناامید کنند، امید است مقبول پیشگاه ملت واقع شود. جوهره ی توبه جبران مافات است نه ادعا و لقلقه زبان.
غیاثی
واقعا" باعث تعجب است چطور می شود که اباعبدا...الحسین که نماد جبهه حق بود و حق و باطل از زمان هابیل و قابیل در تضاد بوده و تا قیام و قیامت در نبر هستند و یزید لعنت ا...علیه که نماد باطل و سگ باز و میمون بازو قمار باز شرابخوار بوده که انوقت اباعبدا...(علیه السلام ) اعمال حج را نیمه تمام می گذارد و به کربلا می رود حال بگوئیم مذاکره ، مهاتماگاندی رهبر استقلال طلب هند اظهار داشته است من مبارزه را از حسین آموختم آنهائی که نه در سپاه امام حسین بودند در جبهه حق و آنهائیکه در جبهه یزید ملعون بودند جبهه باطل بوده و آنهائیکه در گوشه ای بودند و یا مذاکره و صلح را پیشنهاد می کردند همان والضالین(گمراهان بودند.والعتبرو یا اولی الابصار
جواب به اونایی که میگن قسمت اول حرفاشوووو نذاشتید:

علی(ع):هیچ باطلی دوام نمیابد مگر اینکه باحقی درآمیزد
محمود
بابا اینا دیگه کین!!؟؟؟
شاید مردم محاسبات و مدلهای خروج از رکود!!! و کاهش تورم!!! را بلد نباشند و با عددسازی همه پیز را خوب نشان دهید!!! اما داستان عاشورا و کربلا را تقریبا بیشتر مردم حتی بچه های این سرزمین از حقظ هستند و خوب است یکی به اینها بگه تو این زمینه دیگه دروغ سازی نکنید و به همان دروغهای اقتصادی و خنده بازیهای با گرگ ها (مذاکرات هسته ای ) سرگرم باشید تا دوره شما تمام شود
علی
این چه تعاملی بود که 72تن را قطعه قطعه کردند و زن و کودکان را به اسیری بردن.
امین ه
Latvia
....
تازه باید نفرات باقیمونده از این فتنه رو هم دستگیر و مجازات کنن
هر چی هیچی نمیگیم هی رو دار تر میشن……
اصلا به خاطر همچین وقتائیه که یه عده میان میگن پولی رو که خرج هیأت می کنین خرج فقرا کنید و گریه نکنید!
که وقتی خواستن چنین چیزای مسخره ای رو به عاشورا ببندن بی خبر از همه جا باور کنیم!
حواسمون باشه پیام عاشورا رو به بچه هامون یاد بدیم که اگه فردا یکی مثل این ...به پستشون خورد بازی نخورن!
مجتبی
خدا آخرشو خیر کنه .. ما که آماده ی نبرد با آمریکا هستیم .. اینا هرجی میخوان بگن
Romania
راه امام حسین راه مستقیم برائت از کفر ونفاق بوده و هرگز مذاکره ای در کار نبوده حالا چه اصراری به قیاس داری آخه .آقا روحانی گاهی حرفایی می زنیها
mohamad
کاملا سخنرانی درست وکامل . مطلوبی بود . از این بهتر سخنرانی نمیشد
ممدجان ، از افعال معکوس استفاده میکنی دیگه ؟!
واقعا یخنان او مرا بیاد سخنان برخی از خواص کربلا انداخ البته از نوع باطلش!!!
رییس دولت راستگویان راست گفت که من تاریخ دان نیستم من حقوق دانم
پس در حوزه غیر تخصص خود صحبت نکن برو یاد بگیر بعد صحبت کن
حال خدا را شکر در زمان عاشورا در کربلا نبودی و گرنه معلوم نبود با کدام حقوقی این حقوقدان پیگیری می کرد و با مختار چه می کرد
از طرف محمد مرسی!
بله سخنرانی بود ، نه واقعیت و نه حق و حقیقت.
علی اصغر
آقای روحانی اصلآ فکر نمی کرد که در این انتخابات پیروز بشه وفنی فهمید پیروز شده هم شوکه شد و هم جوزده این حرف هایی که از ایشان در این روزها صادر میشه نتیجه همان شوکه شدن و حو زدگی است .
دقیقا همین است امام حسین ع اول مذاکره کرد و در خواست تعامل و باز شدن راه بود که یزد نکرد . پس روحانی به درستی اشاره کرده اند. جنگ راه درستی نیست .همان طور حضرت علی ع نیز جهت قدرت جنگی نکرد .
Iran, Islamic Republic of
پس صریحا بفرمایید که چرا امام حسین ع جنگیدند
خوب پس باید امام حسن را مثال می زد نه ؟ نه نه این طوری نمی شد فتنه ایها رو بخشید .
ل
ببخشید الان ما جهت قدرت می خوایم بجنگیم؟؟؟؟؟
یا جهت تامین انرژی نسل آینده می خوایم انرژی هسته ای داشته باشیم؟؟؟؟
.
رییس جمهور خود نسنجیده انشا مشاورانشون رو میخونن...یه عده هم نسنجیده تر گوش میدن و تایید می کنن !
hamed
Finland
کاش رییس جمهورمون انقد ساده نبود و یکم سیاست می داشت
واقعا موندم چی بگم!!
شیرازی
درست گفتن ایشون. کربلا و عاشورا درس تعامل و مذاکره هست. تعامل سازنده بین یزید ،ابن زیاد، عمر سعد و شمر برای قتل ولی خدا. این گروه نشون دادن که با تعامل ،حجت خدا رو هم میشه سر برید.
و البته درس مذاکره هم بود که ابن زیاد با عمر سعد مذاکره کرد و بازی برد- برد رو پیشنهاد داد. (( حسین رو بکش تا حکومت ری را بگیری)) یک امتیاز بده. یک امتیاز بگیر.
ممنونیم از رییس جمهورمون که این راهکار عزت مدارانه کربلا رو تبیین کردن
چندی پیش در فضای مجازی مقاله ای منتشر شد که با زبان کنایه (الکنایه ابلغ من التفهیم) دیپلماسی دولت را زیر سوال برده و مغایر با آموزه های صریح و روشن عاشورا معرفی کرده بود.
احتمالا جناب روحانی این افاضات!! را در واکنش به آن مقاله ایراد فرموده اند تا با ارائه ی یک تفسیر غلط و جعلی از عاشورا، انحراف واضح و روشن تیم دیپلماسی دولت را از الگوی جاودانه ای به نام عاشورا، ماست مالی کنند.
اخه اگه ادم بودید چنین حرفهایی نمیزدید اگه راست میگید برید واقعیت ها رو بگید...
1- بنظرم آقای روحانی لازم است "درسها و عبرتهای عاشورا" سخنرانی مقام معظم رهبری را در سالهای مختلف از جمله سال 77 در نماز جمعه تهران را بخواند.

2- از این می ترسم که این آقایان روحانی معظم فردا امام حسین را هم مقصر جلوه دهند که چرا به اصل دموکراتیک مذاکره یعنی بازی برد- برد با یزید را رعایت نکرد؟

3- از این می ترسم که این آقایان روحانی معظم برای توجیه کارهای خودشان نعوذبالله بگویند امام علی نباید اینقدر سختگیری می کرد حالا یک ذره سهم بیشتری از بیت المال به عقیل می داد. جای دوری نمی رفت . بالاخره هم کور بود و عیالوار. حالا کمک نکرد چرا آتش کف دستش گذاشت؟

4- از این می ترسم که این آقایان روحانی معظم بگویند امام خمینی قواعد دیپلماسی را بلد نبود و گرنه میشد با شاه مذاکره کرد و به یک توافق دموکراتیک دست یافت نیاز نبود 15 سال تبعید و شهادت آقامصطفی که به تعبر امام امید آینده اسلام بود را تحمل کند. یک کوچولو مذاکره با شاه مساله تمام می شد.

5- از این می ترسم این آقایان روحانی معظم فردا روزی فتوا بدهندامام موسی کاظم اگر یک کم اصول مذاکره را می دانست نه خودش به دست بنی عباس یک سوم عمرش را در زندان می افتاد و نه فرزندش امام رضا نفی بلد می شد و از مدینه به توس کشانده می شده تا شهید بشود

6- اصلا چطور بگویند همه اش تقصیر این هابیل و قابیل است اگر اهل مذاکره و تسامح در مذاکره و یک امتیاز بده یک امتیاز بگیر بودند کار به اینجا کشیده نمی شد
آقای روحانی، روحانی عزیز که پای منبر های شما نشستیم چرا این حرف ها را امروز می زنید خوب همان 30 سال پیش می زدید تا ما هم تکلیف خودمان را می دانستیم آخه شماها قدیم الاسلام هستید و ماها جدیدالاسلام!. شناسنامه هم که نداریم . ترسو هم هستیم. به جهنم هم برویم. کم سواد وبی سواد هم که هستیم . اوه ه ه ه هه چقدر مفتی مفتی لقب گرفتیم . اما به تو نصحیت می کنم با شان امام حسین(ع) شوخی نکن و برایش حرف در نیاور!!!!
سعيد110
عاشورا از پرده اول و تا به امروز . از امروز تا پرده اي كه خون حضرت به جوش خواهد آمد، و از آن هنگام تا به ابد، همه و همه اخلاص بود و عبوديت به تمامي معني و اين عظمت بي همتا چه ارتباطي دارد با اشخاصي همچون دكتر روحاني كه تمامي سعي خود را در راه كسب دنياي صرف آنهم از دست منفور ترين انسانهايي روي زمين مي دانند.
Iran, Islamic Republic of
تو را خدا براي اشتباهات کار خودت از امام حسين (ع) مايه نگذارد . راستي چه حجت شرعي براي گفته هايت داري آقاي روحاني
همان 30 سال پیش هم امام هشدار داده بودند ....
جهان جان خوب اینم سانسور میکردی دیگه! حرف حق که سانسور کردن نداره!
محمد
سلام
از نوشتن اين عبارات قصد اهانت به خرد جمعي مردم يا رياست محترم جمهوري ندارم . حكايت سخنان رياست محترم جمهوري در مثال آوردن حر (عليه الرحمه) و مشابه كردن عملكرد موسوي و كروبي به عملكرد حر جدا از اهانتي كه به ساحت اين شهيد آزاده وارد آمده كه در جاي خود جاي بحث دارد اين است كه مگر ندامتي همچون ندامت حر در اين افراد ديده شده كه از ملت و امام ملت حركتي حسيني سر نزده باشد و آنها را مورد عفو قرار نداده باشد بلكه بر عكس اينها همچنان بر طبل عناد مي كوبند .اين مسئه نيز در خور توجه است كه اين سخنان از زبان رياست محترم جمهوري توهين آشكار به ملت فهيم ايران است . اين ملت كريم به درجه اي از رشد و كمال رسيده كه سواد اجتماعي آنان جهاد و شهادت در راه خدا رابراي آنان آسان كرده است آن وقت در پيشگاه چنين افراد با بصيرتي تشبيه كروبي بزدل و موسوي بي بصيرت به جناب حر به خدا توهين است . لازم است خود آقاي روحاني مواضع خود را در اين جريانات تعديل و از ساحت مقدس جناب حر و ملت ايران عذر خواهي نمايد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی !!!! آیا تفسیر هیهات منا الذلة امام حسین را شنیده اید... قطع به یقین آن شنیده و معنای آنرا میدانید... لطفا" با الفاظ بازی نکنید. و با اعتقادات و باورهای مردم بازی سیاسی نکنید .. این به نفع شماست... مردم طرفدار اسلام ناب محمدی هستند نه اسلام امریکائی و ساخته نظام استکبار...
Iran, Islamic Republic of
از ۱۴۰۰ سال پیش که واقعه کربلا اتفاق افتاد،دشمنان اسلام همیشه سعی کرده اند به نحوی اصل این قیام وهدف آن را خدشه دار کنند...
سعيد110
عاشورا از اول تا به آخر همه اش اخلاص و عبوديت بود، ولي دولت روحاني و امثال فريدون، همه اش مذاكره است و چانه زني و بده بستان بر سر دنيا
احمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اميد است روزي بيايد كه چهره هاي نفاق رسوا شوند و با دغل كاري بر مسند قدرت ننشينند تا مردم مومن در صفاي ايمان با اقتدا به رهبر عزيزشان و خادماني وارسته كشور را به سمت تعالي پيش ببرند و دست نا اهلان و هرزگان سياسي ، فرهنگي و اقتصادي را از حكومت كوتاه كنند و زمينه ظهور موعود منتظر فراهم گردد. آمين
روحانی درود بر تو
از طرف دیو کلاه قرمزی!
اگه فقط به توبه باشه طرف قتل انجام میده میگه توبه کردم و ببخشنش؟؟؟
در سال 88 بخاطر لجبازی و عناد این سران فتنه چند نفر کشته شدن؟؟؟ با یک معذرت خواهی کوچک حل می شود؟
اگر یک فرد عادی جامعه یک سیلی ساده به صورت یک نفر بزند طرف به حبس و جزای نقدی و قصاص و دیه و ... محکوم می شود مگر اینها کی هسن که باید چشم به روی اینهمه خرابکاری که کرده ان بست؟
خسارات معنوی و خسارات مادی که این سران فتنه در حق ایران انجام داده اند صدها برابر بیشتر از فساد سه هزار میلیاردی است که در بوق کرده اند و آنها را اعدام کردند!!
تهرانی
از تحصیل کرده گان در انگلیس اسلام شناس در نمیاید ،در آنجا کدخداباوری همراه با اسلام آمریکایی و... را آموزش میدهند
Iran, Islamic Republic of
واسه رأيه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جالب نبود
در مقابل این سخن آقای دکتر روحانی که فرمودند :درس و پیام امام حسین(ع) درس برادری، وحدت، گذشت و قبول توبه از یکدیگر است و درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد.
باید گفت حر قبل از جدی شدن موضوع و خونریزی توبه واقعی کرد و در صف یاران امام مدال اولین شهید را به گردن آویخت و جبران کرد آما فتنه گران 88 چند سال بعد از مشارکت در خیانت و خونریزی چه عکس العملی داشته اند ? آیا با توبه خونهای ریخته شده و هزینه هایی که به نظام تحمیل کردند به عهده میگیرند ؟
فتنه گران مورد گذشت و عنایت نظام قرارگرفته اند که مورد مجازات شدید و در خور واقع نشده اند ودر صورتیکه با راهنمایی دوستانشان ، ساکت در خانه شان بنشینند لطف بزرگی را به وحدت و برادری ملت و ثبات نظامی که ظاهرا دوستش دارند کرده اند .
و در مورد درس تعامل سازنده و مذاکره واقعه کربلا شاید منظور رییس جمهور محترم اینست که عدم پذیرش و تعامل سازنده یزیدیان زورگو در مقابل گفتمان حقیقت جو و حق شناسانه و دین مدارانه امام حسین ع , راهی جز مقاومت و مبارزه فیزیکی و شهادت برای امام ع نگذاشت و الا اگر در طی مذاکره ، زورگویانی چون یزید و آمریکا اهل تعامل سازنده و پذیرش حق برای طرف مقابل بودند که کار به مقاومت و شهادت و اسارت نمیرسید .!!!
و در مورد سیاست ( برد برد ) ایشان هم باید گفت مومن هیچگاه نباید راضی به برد کافر مشرک باشد و نباید حداقل آنرا اعلام کند هرچند که به ناچار سرانجام مذاکره برد طرفین حاصل شود چرا که کافر به کمتر از نابودی مومن راضی نمیشود ( به قرآن و تاریخ مراجعه فرمایید ) و مومنین قواعد بازی را ازسیره امامان و آموزه های قرآن می آموزند نه دروس آکادمیک غربی که خودشان هم به آن عمل نمیکنند و حاضر به تحمل یک پیچ و مهره در صنعت هسته ای و یک ثانیه ثبات آرامش برای نظام جهوری اسلامی نیستند .
مرحبا!
از این منظر نگاه نکرده بودم
یاد اون جریان تاریخی افتادم که مضمونش این بود که کسی شترانش رو به ظالمی کرایه داده بود و راضی بود تا برگشتنش و تحویل شترانش زنده بمونه و امام معصوم مذمتش کردن
Iran, Islamic Republic of
تحريف تحريف
عباس
سلام ای کاش اقای روحانی قدری بیشتر در اظهارات خود دقت میکرد اخر کجا ی تاریخ دیده ایم که امام حسین با یزید مذاکره و بده بستان و به اسطلاح تعامل کرده باشد ؟ کربلا تا جایی که تاریخ به میگوید درس استادگی و مقاوم در برابر باطل است نه تعامل با دشمن غدار دین خدا کربلا هیچ شباهتی به مذاکره و بده بستان سیاسی دولت ما با دشمن ندارد دیگه از امام حسین برای کسب وجاهت مذاکرات بهتره مایه نذاریم دوم اینکه در مورد جرم بزرگ اسید پاشی چندین تن از مقامات انتظامی و دولتی از جمله معاون حقوقی خود روحانی معاون وزیر کشور هر گ.نه ارتباط با حجاب و امر به معروف را رد کرده اند چطور ایشان قبل اثبات علت واقعه و قصد متهم اینجور موضع میگیرد ؟؟
تيشه به ريشه دين زدن به هرشكل به چه حقي خودمان رادرجايگاه امام حسين يا ائمه قرارمي دهيم به كردارمان به صداقتمان وديگران را يزيد ومعاويه سوء استفاده از دين تاكي
سید علی
از یک روحانی که حقوقدان هم هست رئیس جمهور یک کشور اسلامی با مذهب رسمی شیعه هم هست بعید است که با کربلا وعبرتهای آن اینگونه برخورد میکند. آقای روحانی شما چه تعهدی به فتنه گران داده ای که حر شهید وشجاعی که متکب قتل نشده بود وجان خودش را به جبران خطایش داد را با فتنه گرانی مقایسه میکنید که درسال 88 آنهمه هزینه مالی ،جانی وآبرویی به نظام تحمیل کردند وخون بی گناهانی را ریختند وحتی حاضر نشداه اند تاکنون خطای خودرا بپذیرند ودر انظار مردم توبه نمایند
Iran, Islamic Republic of
...وبدست گرفتن قدرت از روز شهادت اين بزرگواران بهره برداري مي كنند
United States
با سخنان ریاست محترم جمهور کاملا موافقم
باش تا اموراتت بگذره!
حق گو
البته درس
کربلا برای بنی امیه مذاکره بود ولی برای شیعه استقامت و مبارزه بود
علی اصغر
اگر منظور روحانی با پیش کشیدن توبه حر سران فتنه آمریکایی اسرائیلی باشه باید خدا را شکر کنیم که ایشان هم قبول دارند که این دین و وطن فروشان در صف یزدیان هستند اگر چه جرم این خائنین صدها بار بزرگتر از جرم حر است .
داوود
فکر کنم آقای روحانی هیچ از قیام امام حیسن (ع) نمیداند فقط یک اسم عاشورا و امام حسین (ع) وحر و توبه بگوشش خورده اگر غیر از این بود این گونه موضع نمیگرفت
امير
Iran, Islamic Republic of
يعني تيم مذاكره كننده ما هم مانند كربلا همگي بعد از مذاكره شهيد مي شوند؟
امير
Iran, Islamic Republic of
گناه تجمل گرايي و اسراف و سوء استفاده از رانت دولتي به مراتب بزرگتر از گناه فقر و بيكاري است . زيرا سر منشا آن است.
چه حرفها امام حسین جون خودش و عزیزترین کسانش را داد تا زیر با ذلت نرود اماشما جرات گفتن جواب توهین ها را هم ندارید اونم بدون هیچ خطری.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
جای تعجب نیست از جناب رئیس جمهور! چون ایشان قبلا هم از کل رویدادهای زمان پیامبر (ص)، به صلح حدیبیه اشاره کرده بودند و آن را برجسته کردند. شکاف گفتمانی بین اندیشه (نه عملکرد) امام و آقا با جناب روحانی را می توان احساس کرد.
دانشجوی دکتری
سلام دوستان
فکر نمی کنید بین این دو جمله ایشون تناقض باشه؟
1. هیچ منکری بالاتر از فقر و بیکاری نداریم!!!!
2. هیچ کس در جامعه ما گناهی بالاتر از حر انجام نداده!!!!
یا گناه حر ایجاد بیکاری و فقر بوده، یا اینکه ما بیکاری و فقر نداریم یا ....
لطفا یکی به ایشون بگه: وقتی حرف می‌زنی ....
اصغر
اقای روحانی امام حسین ع با ایثار وشهادت واسیری فرزندان واهل خانه به ما درس مقوامت وشهادت دادند واگر بایزید بیعت می کردند یقینا جریانی شاید پیش نمی امد اما دین اسلام منحرف وهمانجا از بین می رفت وامام یارانش با شهادت ومقا ومت خود در مقابل داعشیان زمان .اسلام را زنده کردند وزیر بار ذلت نرفتند حداقل دیگر تفصیر به رای نکنید وپند وعبرت بگیرید
خدایااااااااااااااااااااااااااااا
خدایااااااااااااااااااااااااااااااا
خدایاااااااااااااااااااااااااااااااااااا
خودت شاهد باش که بخاطر اغراض سیاسی غیر دینیشون دارن از ساحت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و قیامش هم سوء استفاده میکنن!
خدایا خودت نجاتمون بده!
خدایا خودت فرج آقامون رو برسون!
توبه کووووووووو که بپذیریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من نه کاری به سران منفور فتنه دارم نه هیچ چیز دیگه
ای آقایی لباس پیغمبرو تنت کردی دیگه به امام حسین و نهضتش کاری نداشته باش! ما هنوز نمردیم که کسی راست راست راه بره و قیام حسینی رو تحریف کنه!
احتمالا عمار زمان باید بعد از دوره چهار ساله شما جلد دوم تحریفات عاشورا رو بنویسه!
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
خدا صد هزار مرتبه شکر که سایه حضرت آقا بالای سر این مملکت هست و مومنین می توانند با اتکا به اندیشه های ایشان از کج فهمی ها و برداشت های غلط در مورد سیره معصومان و اولیای دین در امان باشند. امام حسین (ع):«أَلا إِنَّ الدَّعِی بْنَ الدَّعِی قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ یَأْبَی اللّهُ لَنا ذلِکَ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤمِنُونَ وَ حُجُورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ وَ أُنـُوفٌ حَمِیَّةٌ وَ نُفُوسٌ آبِیَـةٌ مِنْ أَنْ نُؤْثِرَ طاعَةَ اللِّئامِ عَلی مَصارِعِ الْکِرامِ»
دشتی
استاد حسن کلید ساز
...
محسن
الحمد الله پس 33 روز دیگه باید کربلای جدید به پا کنیم ...بعد از اتمام وقت مذاکرات ......
ایرانی
سران فتنه 88 توبه ای نکرده اند که حر باشند ایشان چرا جناب حر را بد نام میکند اقای روحانی استدلال درست بیاورید تا ما به حرفهای شما نخندیم...
سلام،منم نظر یکی از دوستان رو دارم...
فقط یک لبخند کافیست...
نمیشه باید یه چیزی بگم....
اگه مذاکره و تعامل سازنده بود،عاشورا چرا عاشورا شد.
خجالت هم خوب چیزیه ....
علی
کدوم تعامل ومذاکره ؟ تعامل برای چه ؟ مذاکره برای چه؟
ما که تنها چیزی که یادمون میاد این بود که امام حسین(ع) یکی دوبار قبل از جنگ با کوفیان آنها را نصیحت کرد وبرای یک شب هم مهلت خواست .
اون هم برای عبادت نه دنیا
علی
....بهتر از این نمیشود
Iran, Islamic Republic of
یکبار هم اینرو نظرسنجی کنید..
علي
آقاي رييس جمهور درس كربلا هيهات من الذله بود
حسین
بقول دکتر جلیلی این راه رفتن میان حق وباطل. بقول دکتررضایی با عصبانیت نمیشه مملکت اداره کرد.بقول قدیمی ها هرکس دنبال کار خودش برود .ومسولیت قبول کرده بفکر گشنگان بیکاران باشد که یواش یواش امنیت ازبین میرود .نه دو نفر که در قصر حصر هستند وبقو ل همسایه کارگر مان میگه میخوام اگه بشه مثل دو نفر اقدامات ضد امنیتی انجام بدم در قصر حصر زندگی راحت داشته باشم انواع چلوکباب مفت مجانی وگردش شمال و... واشیخ حسن هم این را به بزرگ خودشو وبزرگ قوم وا بذاره . بخاطر دوتا رای نا معلوم خودتو به این درو اون در نزن وقت دیگر تنگ شده برادر محمود پشت در منتظره
مصطفی
آقای روحانی از نطر شما تعادل چیست؟
آیا تسلیم شدن تعادل است؟
آیا انعطاف به معنای قبول خفت است؟
عمو علی
مگه مجبور ی آسمان و ریسمان را بهم ببافی . خوب بهانه و توجیهات دیگری می شود کرد . چرااز امام حسین مایه میذاری .
Iran, Islamic Republic of
اگر چنين منطقي در کربلا حاکم بود در هنگام صحبت وفرياد پسر فاطمه گروه اشقيا هلهله نميکرد وسنگ به طرف وجود مبارک امام حسين ع پرت نميکردند اگر حر پذيرفته شد چون قلبا نادم وپشيمان شده بود اگر الان اصحاب فتنه مثل حر نادم باشن هم مردم وهم حسين زمان انان را ميپذيرند به همان دليل که اقا به کرات اعلام کردند
بله اما قصاص سر جاشه
.
.
تو سنگ اون... رو به سینه نزن!!!
Iran, Islamic Republic of
.... کسانی که با او هستند بر کافران سختگيرند و با، يکديگر مهربان
..
ر
روحانی مچکزیم000000000000
علی
این سخنان بازهم بی برنامگی دولت را علیرغم گذشت یکسال از عمر آن نشان می دهد
محمد
مگر غیر از اینه که حضرت اباعبدالله ع تا لحظات آخر هم دعوت به دین و صلاح و عدم فساد میکرد؟ یا این چیزهایی که سالیان سال روحانیون بالای منبر می گفتند الکی بوده و یا اینکه شماها از روی عناد نسبت به حرفهای رییس جمهور برخورد میکنید آقا دست بردارید. هیچ وقت نگذاشتید یک حرف جدید و رویکرد جدید خودش را نشان بدهد. تفکری که مقام معظم رهبری را شریعتی معمم می خواند اکنون نیز با شکل و شمایل جدید فعالیت می کند... شما سعی کنید ناخواسته در این گروه قرار نگیرید
خودت میگی امام علیه السلام دعوت به دین و صلاح و عدم فساد کرد!
کجا امام حسین به خاطر دنیا سر خم کرد و لبخند زد؟!
بدون چی میگی!
sameen
Iran, Islamic Republic of
حراگه توبه کردپای رکاب آقادرراه احیای اسلام با وابستگانش که باهاش بودن شهید شد .آخربااین حرفامیخوان به چی برسن خداداند!
غیاثی
واقعا"باعث تاءسف و تاءثر از رئیس جمهور اسلامی که قیام امام حسین در روز عاشورا را تعامل ومذاکره برداشت می کنند که این نهایت بی انصافی وبد فهمیدن است خداوند انشاءا... به ایشان بصیرتی بدهد ، قیام حق طلبانه امام حسین (علیه السلام )را در مقابل جبهه باطل که یزید نماد آن است و تاقیام قیامت جنگ بین حق و باطل ادامه دارد از رئیس جمهور می خواهیم که این نظرات من در آوردی وبی معنی را ندهد.
دلیران تنگستان
آقای روحانی بهتر است از ابتدا دروس حوزه را مطالعه فرمایید.ان شاء.. عاقبت همه ما ختم بخیر شود.
مرگ بر سران فتنه و یزیدیان زمان
رضا
پس یعنی از این به بعد امام خمینی هم افراطی نیست دکتر روحانی؟؟؟!!!
رضا
اول توبه کنند
یاسر
من باورم نمیشه....امام حسین و تعامل سازنده با دشمن!!!!!!!!!!.جل الخالق...ما این همه در محافل حسینی بودیم چنین چیزی نشنیده بودیم از ساحت حسینی به دوره...............
زهرا
آقای روحانی فأین تذهبون؟ تحریف عاشورا چرا؟
توبه..
عبدالمجید علیجانی
Iran, Islamic Republic of
باید با عرض معذرت به جناب رئیس جمهور گفت همانند مثل معروف که تجزیه ات خوب بود اما ...
تدبیر آنی
سحنرانی آقای روحانی در حضور مردم زنجان و سخنرانی در حضور خانواده ایثارگران و شهداء زنجان، کاملا متفاوت و از دو منشاء فکری نشأت می گرفت اولی برگرفته از اسلام آمریکایی و دومی با مشخصه های سلام ناب محمدی، این عمل یعنی نفاق پیچیده و در خدمت اهداف براندازان و دشمنان انقلاب.
حسيني
Iran, Islamic Republic of
باسلام هرچه ميگذره تفكر اينان بيشتر مشخص ميشه اين يك تفكر بنظرم بگيم اره تحت تاثير فلان مسئله اينو گفت خير اين يك قرائي از كربلا است
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
سازش با سران فتنه بود یا با آمریکای جهانخوار و سفاک!!!
عجب سخنی . عجب از مردم زنجان که شنیدند و...
لبیک یا خامنه ای
به جان خودم روحانی خودش هم چی گفت...
معلوم نیست با خودش چند چنده
علاء
در رابطه با توبه حر . شاید مخاطب آقای رئیس جمهور آقای موسوی باشد!! و با کنایه به ایشان که هیچ گناهی بدون توبه پذیرفته نیست .
مدافع نظم مقدس جمهوری اسلامی ایران
آقای روحانی ماکه توبه ای ندیدیم شمارونمیدانم؟؟؟؟!!!!!!
امیر علی
United States
اقای حر عامل فساد وجنگ علیه مسلمانان و اسلام زدائی از کشور مسلمان نبود ایشان نا اگاه به حقیقت اسلام و قیام حضرت امام حسین بود او را نا اگاهانه به جنگ امام فرستاده بودند . ایشان نه دستور مسلمان کشی داده بود ونه خود کسی را کشته بود . انگاه هم که حقیقت را فهمید برای ان جانش را صادقانه فدا کرد امام حسین برای اجرای عدالت قیام فرمودند . وبر اساس عدالت اسلامی هر کسی هم که بی عدالتی میکرد بدون گذشت اورا مجازات می فرمودند . غیر از ان بی عدالتی است و امام معصوم از بی عدالتی مبرا هستند.
رضارجبی
باسلام جناب رییس جمهور درست میگن بایدرافتووبخششداشت همانگونه که امام حسین ع حر ررابخشیدولی یک سوال اینجا پیش میاد و اون اینست که ما باید کسانی را که تمام ابرو و حیثیت نظام را به معامله گذاشتند وظرف چند روز این ارزشهایی را که با خون هزاران شهید بدست امده بود را یکشبه به حراج گذاشتند وبا تمام دشمنان دیرینه هم قسم شدند که کشور را به بیگانه ه بسپارندراببخشیم ولی همین اقای رییس جمهور کسانی راکه دلواپس وادادگیهای گروه مذاکره کننده هسته ای هستند را که نه به بیگانه متصل هستند ونه دشمن کشور هستند وفقط بواسطه ی زحماتی که برای ا ین کشور کشیدهاند وخون دا د هاند را نمیبخشد وحواله جهنم میکنند ؟
تحریف تا چه حد کجا امام با یزید مذاکره وتعامل داشت مگه امام نفرمودن چون منی با چون یزیدی هرگز بیعت نمیکند این کجاش تعامله آخه خیر سر مبارکت لباس پیغمبر تنت تو را خدا به خاطر سیاست بی دیانت دین را تحریف نکنید
روحانی بازم ازت مچکریم
Iran, Islamic Republic of
از طرف سپاه یزید
کربلا درس مذاکره بود؟!
هی روزگار... نظر من قابل انتشار نیست شرمنده پس خودمو خسته نمیکنم
رضا
Iran, Islamic Republic of
حر کجا موسوی کجا حر فدایی ولایت چه؟ موسوی چه؟ آقای روحانی واقعیت تاریخ رو بگو. تاریخ که سیاسی نیست.
مرتضی
به قول فامیل دور من دیگه حرفی ندارم
مسعود
Iran, Islamic Republic of
عاشورا یعنی نپذیرفتن ذلت حتی به قیمت کشته شدن یاران برادران و فرزندان و خود و حتی به قیمت اسارت اهل و ایال و فرزندان
عاشورا یعنی غیرت یعنی عزت
چافی
اینها اصلا آمدند تاروی خیانت های آقایان ماله بکشند !؟ دست خودشون نیست که مامورند و معذور
کاظم
اقاى روحانى تمام باورهاى شما با مردم فرق دارد شما. منتقدان را جهنم مى فرستيد ولى با. فتنه گران مدارا مى کنيد خروج از رکودتان ورونق اقتصادى تان رامردم احساس نميکنند تعا مل شما در سياست خارجى باعث جسور شدن دشمنان
شده واينهم از برداشت شما از کربلا وعاشورا
ایشون رحیم علی الکفار شدید علی المؤمنین هستند!
داریوش احمد رضا بهمنیار
پیام کربلا نشانی از زوال ظلم و بيداد بود، نه مذاکره

سران فتنه کسانی هستند که هنوز هم در باورهای کور خود گرفتارند و این غرور آنان است که نمی گذارد به اشتباه خود اقرار کنند، حر بن ریاحی به اشتباه خود اقرار کرد توبه کرد و برای این کار جان خود و پسرش را نثار راه آقا امام حسین(ع) در کربلا کرد، ولی فتنه گران سال88 اقدامات خود را اشتباه نمی دانند برای همین هم حاضر نیستند به اشتباه خود اقرار کنند، حالا دوستان و هم فکران خود را جلو می فرستند تا مظلومیت نداشته خود را به اسم تفرقه نکنید یا فراموش کنید پنهان کنند.
کجای پیام کربلا مذاکره بوده؟
آقای رئیس جمهور روحانی باید بهتر بدانند که در پیام کربلا، امام حسین(ع) به مریدانش یاد داد که می توان با قدرت حق، باطل را تا ابد محكوم کرد و داغ باطل بودن باطل را بر پیشانی ستمكاران و حكومتهای شيطانی زد.
پیام کربلا این بود که در مقابل طاغوت درس سازندگي و كوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شكستن ستمكار را به فدايی دادن و فدايی شدن دانست.
پیام کربلا سطح فکر بشریت را برای فرار و برون رفت از ذلت و تحقیر شدگی یک انسان ارتقا بخشید.
پیام کربلا در ملت اسلام، حماسه و غیرت ایجاد کرد، حمیت و شجاعت و سلحشوری به وجود آورد.
پیام کربلا به دنيا نشان داد که اساس ستم هر چند عظيم باشد در برابر حق چون پركاهی خواهد بود که بر باد خواهد رفت، پیام کربلا نشانی از زوال ظلم و بيداد بود نه مذاکره.
پیام کربلا خلق و خوی منفی ترس و یاس را کنار زد تا این اخلاق منفی و شكست ‏پذیرانه را دگرگون سازد.
پیام کربلا الگویی برای پیروزی پیروان آن حضرت در هر زمان و مکان در برابر ظالمان و ستمگران می باشد.
پیام کربلای حسینی تبلور یک الگوی راهبردی در هر زمان و مکان برای احیای دین و ارزشهای معنوی در اندیشه ها، جان ها، زندگی ها و تربیت و سازندگی انسانی است که اگر به درستی تبیین گردد شکست در آن معنا ندارد.
پیام کربلا این بود تا به انسان های سرکش و زیاده خواه بفهماند که ظلم و استبداد، مقام و موقعیت، شرف و بلند مرتبه گی نمی آورد.
پیام کربلا عزت و سرافرازی در برابر اخلاق ذلت، و تسلیم ‏پذیری بود، نوعی اخلاق بلند نظرانه كه دیدگاه انسان را به دنیا و زندگی و دلبستگی‏ های آن دگرگون می ‏ساخت.
پیام کربلا فداكاری و گذشت و ایثار، ایمان قوی، صبر، رضا و تسلیم، عمل بر محور حق، شجاعت روحی و صلابت بود.
و حالا انقلاب اسلامي ايران پرتويي از پیام کربلا و انقلاب عظيم الهي آن است، انقلابی که كاخ ستمگري را با خون در هم كوبيد و كاخ سلطنت شيطاني را فرو ريخت.

داریوش احمد رضا بهمنیار
درست نیست به رئیس جمهور ارزشیمون اینطوری حرف بزنیم.
Iran, Islamic Republic of
خیلی ارزشیه خیلییییییییییییییییییییی
مذاکره بایزید الله اکبر اینم ازروحانی
کاظم
درمورد تعامل، فکر کنم منظور آقای روحانی اون یک شب مهلتی بود که امام از یزیدیان گرفت!!!
در مورد ماجرای حر هم باید گفت: و اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما!
Iran, Islamic Republic of
روحانی تحلیلش اشتباه بوده
mohammd
Iran, Islamic Republic of
برای این روحانی با این حرفا باید متاسف بود و گفت داش حسن برو یکبار دیگه هم حقوق بخون و یکبار دیگه هم مقتل تا بفهمی....
مجيد
United States
نعوذ بالله از سخنان آقاي روحاني
mohamad
Iran, Islamic Republic of
پیام کربلا آزادگی ،ایستادگی و مقاومت بود تا جایی که اما حسین(ع)همه اهل بیت خود را تقدیم اسلام نمود اگر پیام کربلا سازش بود پس چرا این همه در کربلا شهید داده شد
دشتی
Iran, Islamic Republic of
...
حسن آقا اولا: اونی که مذاکره کرد امام حسن بود نه امام حسین
ثانیا به فرموده رهبر وضعیت ما هرگز مثل زمان امام حسن نیست
الهی بمیرم برای امام حسن علیه السلام که چقدر از دست نا مردان شبیه مرد خون دل خورد. اگه امام حسن هم 72 یار کربلا رو داشت تاریخ جور دیگه ای رقم میخورد.
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
این است اسلام آمریکایی
محمد
Iran, Islamic Republic of
میشه بگویند در کربلا کی با کی مذاکره کرد و تعامل کرد ؟ اگر مذاکره و تعامل وجود داشت پس چرا جنگ شد ؟ واگر مذاکره بود حتما یک طرف آن امام حسین (ع) بود پس چرا کلام امام در دل سنگ عمر سعد ویارانش اثر نکرد ؟
بناي اسلام بر مذاکره و صلح است. پيامبر اسلام ص با کفار مذاکره فرمود.امام حسن مجتبي ع عليرغم برحق بودن با بني اميه مذاکره کرد. صلح نمود. امام حسين ع نيز درروزعاشورا بنا بر موعظه و نصحيت و مذاکره داشت امام رضا ع بنا بر مصلحت اسلام وليعهد خاندان عباسي شد و....چرا سعي داريد رئيس دولت يازدهم را تخريب نمائيد. قطعا جناب دکتر روحاني از شما بهتر مسائل اسلام را مي فهمد و به تاريخ تسلط دارد. تاريخ از ديدگاه شما نهايت به افراطي گري منجر مي شود. اسلام از ديدگاه شما فقط براي خودتان معتبر است.
روحانی: «من تاریخدان نیستم»
کاسه داغتر از آش جون! ...
حمید
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بله کربلا درس کربلا مذاکره بود اما مذاکره از جنس ستیز نه از جنس گریز
بیصواد
مدرک دکتری ایشان از انگلستان که حسابش معلومه اما با احتساب این فرمایش جدید به نظرم مدرک حوزوی ایشان هم باید بررسی بشود تا ببینیم واقی هستش؟!!
Iran, Islamic Republic of
...دیگه بدتر از این هم ازش انتظار داشته باشید به پدر معنویش رفته دیگه
علی
شما زیاد جدی نگیرید
علی
نه حسن ,اون حسین نبود حسن بود بالام جان
چقدر بهت گفتم یکمم تاریخ بخون هی نچسب به حقوق
سلا
اگر هم توبه کنند ما اغوش خود را باز می کنیم. اما مجازاتشتن هم می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا منجر به شهادت امام حسین (ع) و یارانش و اسارت اهل بیت پیغمیر شد؟
محمد
توبه گرگ مرگه آقاي روحاني
Iran, Islamic Republic of
ايشان حالشان خوب نبوده واين حرفها را زده‌اند
اگر نه اين حرفها را نمي‌زدند
بهمنیار
پیام کربلا نشانی از زوال ظلم و بيداد بود، نه مذاکره

سران فتنه کسانی هستند که هنوز هم در باورهای کور خود گرفتارند و این غرور آنان است که نمی گذارد به اشتباه خود اقرار کنند، حر بن ریاحی به اشتباه خود اقرار کرد توبه کرد و برای این کار جان خود و پسرش را نثار راه آقا امام حسین(ع) در کربلا کرد، ولی فتنه گران سال88 اقدامات خود را اشتباه نمی دانند برای همین هم حاضر نیستند به اشتباه خود اقرار کنند، حالا دوستان و هم فکران خود را جلو می فرستند تا مظلومیت نداشته خود را به اسم تفرقه نکنید یا فراموش کنید پنهان کنند.
کجای پیام کربلا مذاکره بوده؟
آقای رئیس جمهور روحانی باید بهتر بدانند که در پیام کربلا، امام حسین(ع) به مریدانش یاد داد که می توان با قدرت حق، باطل را تا ابد محكوم کرد و داغ باطل بودن باطل را بر پیشانی ستمكاران و حكومتهای شيطانی زد.
پیام کربلا این بود که در مقابل طاغوت درس سازندگي و كوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شكستن ستمكار را به فدايی دادن و فدايی شدن دانست.
پیام کربلا سطح فکر بشریت را برای فرار و برون رفت از ذلت و تحقیر شدگی یک انسان ارتقا بخشید.
پیام کربلا در ملت اسلام، حماسه و غیرت ایجاد کرد، حمیت و شجاعت و سلحشوری به وجود آورد.
پیام کربلا به دنيا نشان داد که اساس ستم هر چند عظيم باشد در برابر حق چون پركاهی خواهد بود که بر باد خواهد رفت، پیام کربلا نشانی از زوال ظلم و بيداد بود نه مذاکره.
پیام کربلا خلق و خوی منفی ترس و یاس را کنار زد تا این اخلاق منفی و شكست ‏پذیرانه را دگرگون سازد.
پیام کربلا الگویی برای پیروزی پیروان آن حضرت در هر زمان و مکان در برابر ظالمان و ستمگران می باشد.
پیام کربلای حسینی تبلور یک الگوی راهبردی در هر زمان و مکان برای احیای دین و ارزشهای معنوی در اندیشه ها، جان ها، زندگی ها و تربیت و سازندگی انسانی است که اگر به درستی تبیین گردد شکست در آن معنا ندارد.
پیام کربلا این بود تا به انسان های سرکش و زیاده خواه بفهماند که ظلم و استبداد، مقام و موقعیت، شرف و بلند مرتبه گی نمی آورد.
پیام کربلا عزت و سرافرازی در برابر اخلاق ذلت، و تسلیم ‏پذیری بود، نوعی اخلاق بلند نظرانه كه دیدگاه انسان را به دنیا و زندگی و دلبستگی‏ های آن دگرگون می ‏ساخت.
پیام کربلا فداكاری و گذشت و ایثار، ایمان قوی، صبر، رضا و تسلیم، عمل بر محور حق، شجاعت روحی و صلابت بود.
و حالا انقلاب اسلامي ايران پرتويي از پیام کربلا و انقلاب عظيم الهي آن است، انقلابی که كاخ ستمگري را با خون در هم كوبيد و كاخ سلطنت شيطاني را فرو ريخت.

...
خدایا عاقبت مارو ختم به خیر کنه
توبه؟؟
لابد مثل اسلام اوردن عمرو عاص
اسلام آوردنی برای کسب قدرت و ثروت و زن؟؟؟؟
امید رضا
Latvia
آقای روحانی خیال کرده با این تحلیل های ... از توبه جناب حر و گذشت امام حسین(ع)
اکنون می تواند : ... (سران فتنه) را رنگ کرده و بجای جناب حر ، به مردم غالب کند
محسن
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور رییس دولت است لطفا وارد مسائل دینی نشوند...
Iran, Islamic Republic of
درس کربلا«هیهات منا الذله» حتی در برابر ابرقدرت زمان بود بود ولی درس مذاکرات «هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست» بود.
درس کربلا بالا بردن آزادگی حتی به ازای جانفشانی بود ولی درس مذاکرات التماس برای حضور طرف مقابل بر میز مذاکره حتی با اعطای امتیازهای نابرابر و افشای اسرار برابر دشمن بود بدون اینکه طرف مقابل به تعهدات حداقلی خود پایبند باشد.
درس کربلا «رحمت به مومنین و ایستادن تا پای جان برابر کافرین» بود ولی درس مذاکرات «سکوت در برابر انواع اقدامات و سخنان خصمانه طرف مقابل» و در مقابل «پاسخ حد اکثری به منتقدین خودی توافق و دلواپسان میراث شهدای هسته ای» بود.
Iran, Islamic Republic of
وااااااااای....تعامل کجای عاشورا بود؟عمرم تو روضه وعزای اباعبدلله گذشت وپی به این نکته نبرده بودم!!!!!!!!!!!!!!
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
درس کربلا و عاشورا مبارزه و مقاومت در برابر زور و ستم.درس کربلا یعنی حق بودن جمعییت حداقل در برابر جمعیت زورگوی حداکثر
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
درس کربلا و عاشورا تسلیم نشدن در برابر ستمگران
سمیه
راست گفتند که
با بدان کم نشین که صحبت بد گر چه پاکی تو را پلید کند آفتابی بدین بزرگی را 5+1 و مذاکرات هسته ای ناپدید کند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اين حضرات از هر فرصتي از جمله فرصتهاي مذهبي بويژه ايام محرم و رمضان كه مردم حال و هواي ديگري دارند و منبر و مخاطب فراوان و ارزان در اختيار دارند استفاده مي كنند براي تطهير سران و اصحاب و حاميان فتنه 88 . چرا قوه قضائيه اينقدر در مجازات فتنه گران كوتاهي مي كند .
مثبت زدم اما با ذکر این نکته که منبر حرمت داره. جایی که این جناب اون حرفا رو زد تریبون بود نه منبر!
طرف دیگر فتنه که عامل بوجود امدن ان بود یعنی احمدی نژاد نبایدفراموش شود
طرفه دیگه چیه؟! خجالت نکش بگو که اصلا همه فتنه تقصیر احمدی نژاد بود که با منش بی ریا و نوکری مردم تو دوره ریاست جمهوری نهم و تو دهنی زدن به دشمنانی که از بالا به ما نگاه میکنن و میگن پیف پیف! باعث شد تو دوره دهم 25 میلیون رأی بیاره!
نسیم
یا حسین
ین روزها را همه چیز را مذاکره میکنند حتی شرف و آزادگی و عزت را
یا حسین این روزها به اسم مذاکره چه ها را که بهم نمیبافند
موسوی
Germany
فرض کنیم این حرف را روحانی نزده است بلکه آیت الله مصباح زده است. منظور این است که کلمات را بدون نگاه به گوینده ملاحظه کنیم.

اگر ما اسوه بودن و پیشوا بودن امامان را پذیرفته ایم باید این اسوه بودن مخصوص ساعت خاص و روز خاص و ایام خاص نباشد بلکه در تمام زندگی ایشان باشد.
زندگی امام حسین چه در زمان سکوت ده ساله زمان حکومت معاویه و چه در حرکت از حجاز به کوفه و چه گفتگو با عمر سعد و پیشنهاد عدم جنگ و ... همه بخشی از زندگی امام است. از جهت الگو بودن این روزها با روز عاشورا تفاوتی ندارد.

امام حسین در حرکتش هم گفتگو داشت هم دعوت به حق داشت و هم نبرد داشت و هم پذیرش توبه یاران دشمن.

سخن حسن روحانی سخن درستی است. البته آنچه که موجب بدبینی به این کلمات شده است، فضای کلمه مذاکره است که ذهن را به سمت مذاکرات هسته ای میبرد. اما اصل سخن سخن درستی است.

...
علامه مصباح هم اگر اینگونه حرف می زدند که به قول آقا، جای علامه طباطبایی و استاد مطهری رو پر نمی کردند! می شدند یکی مثل ...!

ضمنا ما بر خلاف تصور آقایان، بی سواد نیستیم تفاوت دعوت به دین و دیانت رو با معامله دین با دنیا و تاخت زدن عزت رو با دنیای گدایی شده و البته به دست نیامده خوب می فهمیم.
چطور شده که بعد از 1400 سال یک نفر پیدا شده و از درس جدیدی از عاشورا حرف می زنه اون هم با لفظ «مذاکره»؟!!!!

برادر من به قول شاعر
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی
این ره که تو می روی به ترکستان است
شهركي
Iran, Islamic Republic of
عزيزان من با تعصب با موضوع برخورد نكنيد ، سخن آقاي روحاني خيلي جديد است ! از ايشان بايد پرسيد اگر تعامل و مذاكره بوده چرا به شهادت امام و يارانش و اسارت خانواده و همراهانش منجر شد؟ گره زدن بي ربط موضوعات متفاوت براي رسيدن به نتيجه دل خواه ، كار پسنديده اي نيست
لقد ملئت بطونکم من حرام
خدا بر دلت مهر زده برو خودتو پیدا کن بی بصیرت
علي
واقعا از يك شخص كه ملبس به لباس روحانيت است بعيد است كه اينچنين سخني گفته باشد!! ملت ايران در پاي منابر ميشنوند كه تنها پيام قيام حضرت(ع) امر به معروف و نهي ازمنكر و اگر قيام حضرت نبود، اسلام زنده نميماند و ... عجب!! پس حضرت براي اجراي امر به معرف ... و زنده ماندن اسلام با امر سعد مذاكره كردند؟؟؟
رجبی
جناب روحانی مگر سران فتنه اظهار پشیمانی کرده اند؟ آیا سران فتنه توبه کرده اند؟
مقایسه حضرت حربن یزید ریاحی با سران فتنه که 8 ماه تمام دل دشمنان قرآن واهلبیت(علیهم السلام) را شادکردند وآن همه تهمتها به نظام اسلامی رو ا داشتند از آن اراجیف اظهار ندامت نموده اند؟
متاسفم آیا برای قیامت خود دلیلی داری که امام حسین (علیه السلام) اهل بده و بستان؟ استغفر الله
رئيس جمهور چرا اینگونه صحبت کرد؟
علی
جای آن دارد جهان زین ماتم عظما بگرید.
کربلا
در مورد اول: در هیچ موردی در صدر اسلام سراغ نداریم که خطاکاری بدون توبه از سوی ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین که مظهر گذشت بوده اند، پذیرفته شده باشد. اساسا منطقی هم نیست که فردی خائن یا جاهل مقصر بدون ابراز پشیمانی بخشیده شود.

در مورد دوم: اگر خیلی خوش بینانه نگاه کنم، فقط با یک "سلام" پاسخ می دهم.
حر توبه کرد اما سران فتنه یک لحظه هم از موضع خودشون کوتاه نیامدند!!!!!!!!!!
این توهین به مقام شهید ازاده کربلا حر است که با سران فتنه منحوس قیاس شوند....
در تاریخ عاشورا ما مذاکره ندیدیم!!!!!!!
شما کجای تاریخ عاشورا مذاکره دیدید؟!!!
مسئولین پاسخگو هستند؟!!!!!!!!111
دانشجو
جناب روحانی درس کربلا درس ایستادگی بود.درس جنگ بود و مبارزه نه مذاکره و مصالحه..
بهتره دین رو به نفع خودتون تفسیر نکنید.چون امام حسین مردانه ایستاد و جنگید..
...
مجتبی
ازهمه خواهش مندم انقدر تند روی نکنید کافیه صحبت های امام رو به خاطر بیارید که فرمود ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است این مذاکره است دیگه
فقط شرایطش هم این بود که اهل بیت و در راس اونها امام حسین به هیچ وجه حاضر به پذیرش حرف های طرف مقابل مبنی بر بیعت با یزید نبودند
فقط همین
مهدی
با سلام
قیام عاشورا امام حسین (ع) در مغایرت کامل با مذاکره که معنای آن یعنی بده و بستان
بابا این بنده خدا اعتقادی به مبارزه و ایستادگی نداره ! دست خودش نیست. هرچی هم بخواد پنهان کنه باز دم خروس از یه وری میزنه بیرون
محمد احمدي
نظريه بسيار غلطي ايشان نطق كرده اند
چگونه ميشود كه هواي نفس ، وسيله اي براي توجيه اهداف گردد!!!!
خداوند عاقبت همه را ختم بخير كند
؟؟؟
آقا یه سوال...؟!!!
یکی جواب بده ...
چطوریه که تا دیروز درس کربلا، درس تعامل و مذاکره بود!!! امروز (93/12/18) شد درس مقاومت و ایثار؟!!!
تاریخ عوض شده باز آیا؟!!!!!!!
بابا اعتدال...!!!!!!!!!!!
بهرام
Iran, Islamic Republic of
بله توبه حر پذیرفته شد چون از ته دل توبه کرد توبه به معنای واقعی خودش...اما سران فتنه که توبه نکردن اقای روحانی
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
همه چیز از این دو کلمه انگلیسی دست و پا شکسته ای که ایشون یاد گرفته بر میخیزه . ...