جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

آشنايي ۳ نفر از قربانيان اسيدپاشي با هم

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 387352
آشنايي سه نفر از قربانيان حادثه اسيدپاشي اصفهان با يكديگر، گمانه‌زني‌ها را درباره اينكه حادثه با انگيزه شخصي‌صورت گرفته ‌است، بيش‌از هر زمان ديگر تقويت كرد.
به گزارش جهان به نقل از جوان آنلاین؛ يك منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: يكي از قربانيان حادثه زني افغاني، قرباني ديگر زني چادري است و سه‌نفر از چهار قرباني با هم آشنايي دارند. سرهنگ حسين‌زاده، جانشين فرمانده انتظامي استان اصفهان هم به خبرنگار ما گفت: براي پليس ترديدي وجود ندارد كه عامل اسيدپاشي‌ها مردي ضد‌اجتماع است و به زودي وي را بازداشت خواهيم كرد. وي تأكيد كرد: قربانيان حوادث همان چهار زن‌ و دختر هستند و حادثه چهارشنبه هفته گذشته آخرين اتفاق اسيدپاشي در اصفهان است. اين حوادث از روز چهارشنبه، ۱۶ مهرماه و به دنبال اسيد پاشي به روي دختري كه سوار خودروي خود حوالي ميدان بزرگمهر اصفهان بود اتفاق افتاد.

شاكي زماني كه به بيمارستان منتقل شد گفت: داخل اتومبيل خود مشغول حرف‌زدن با تلفن‌همراهم بودم كه موتورسواري نزديك شد و ظرف اسيد را به صورتم پاشيد و گريخت. در حالي كه تجسس‌ها براي يافتن مرد اسيدپاش در دستور كار مأموران پليس آگاهي اصفهان قرار گرفته بود، سه زن و دختر ديگر در حوادث مشابه هدف مرد اسيدپاش قرار گرفتند.

فرار مرد اسيدپاش از صحنه و ناكامي پليس براي بازداشت وي، فرصتي را فراهم كرد تا موج‌سواران رسانه‌هاي معاند كه با همسويي‌برخي در داخل كشور همراه مي‌شوند، ادعا كنند عده‌اي، زنان بدحجاب شهر را هدف اسيدپاشي قرار مي‌دهند.

به دنبال بروز اين شايعه در شهر و ورود دادستان كل كشور به پرونده‌، همگرايي براي يافتن عامل حادثه و رمزگشايي از جنايت‌هاي او با شدت بيشتري دنبال شد تا اين كه معاون وزير كشور خبر داد چهار مظنون بازداشت شده‌اند. تحقيقات اوليه، خيلي زود نشان داد كه عامل اصلي اسيدپاشي مردي روان‌پريش است و جريان‌هاي شكل‌گرفته هيچ‌ارتباطي به مقابله با بدحجابي‌در شهر ندارد.

بررسي‌هاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم كه روز گذشته اين موضوع را مورد توجه خود قرار داد نشان مي‌دهد كه اسيدپاشي‌ها هيچ ارتباطي با امر به معروف و نهي از منكر ندارد. اعضاي اين كميسيون در حالي كه براي عاملان اين حوادث درخواست اشد مجازات كردند خواستار رسيدگي مطلوب به قربانيان حوادث شدند. هر چند همگرايي كامل براي مديريت اين حوادث در كشور ايجاد شده است و بايد گفت كه بازداشت مرد اسيدپاش و تحقيق از او، به همه پرسش‌هاي بي‌پاسخ جواب خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *