جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۵

موضع صریح آیت‌الله مهدوی کنی در برابر سران فتنه ۸۸

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 387105
آیت‌الله مهدوی کنی به ایستادگی بر سر اصول انقلاب و مقابله با جریانات و چهره‌های تجدیدنظر طلب در انقلاب شهره بودند به‌گونه‌ای که همه مواضع قاطع و صریح ایشان در مقابل سران فتنه ۸۸ را به خاطر دارند.
موضع صریح آیت‌الله مهدوی کنی در برابر سران فتنه ۸۸
به گزارش جهان به نقل از دانشجو، ایشان در سخنانی در فروردین سال 92 با اشاره به جرم سنگین سران فتنه و با تاکید بر اینکه فتنه‌گران سال ۸۸، دو اشتباه بزرگ مرتکب شده‌اند، تاکید کردند: اولین اشتباه بزرگ آنان این بود که با رهبری معظم انقلاب اسلامی به مخالفت برخاستند، با وجود آنکه مقام معظم رهبری در نظام ولایت فقیه و در جمهوری اسلامی با آن صلاحیت‌ها و شایستگی‌هایی که در قانون اساسی هم مشخص شده است، «قول فصل» و «فصل‌الخطاب» است.

ایشان دومین اشتباه بزرگ فتنه‌گران را نپذیرفتن نظر اکثریت مردم کشورمان عنوان کردند و متذکر شدند: اگر نظر اکثریت مردم در انتخابات برخلاف میل ما بود، حتماً باید آن را بپذیریم و پس از آن اگر به مسئولان و مدیران انتقادی داشتیم، آنرا مطرح کنیم.

دشمنان انقلاب و مردم از اقدامات موسوی و کروبی در سال ۸۸ خوشحال شدند


مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی همچنین با تاکید بر لزوم پایبندی همگان به قوانین جمهوری اسلامی و پذیرش رأی اکثریت، تاکید داشتند: اینکه اشتباه آقایان، عمدی یا غیرعمدی بوده، مهم نیست، بلکه مهم آن است که در مسائل اجتماعی "قبح فعلی" مذموم بوده و «اجتهاد در مقابل نص» خراب کردن موضوع است.

ایشان با تبیین این موضوع که ما در اسلام یک "قبح فعلی" و یک "قبح فاعلی" داریم‌، اظهار داشتند: قبح فعلی یعنی اینکه یک کار بد باشد، حال اینکه نیت آن خوب بوده یا بد، به آن کاری نداریم و سخن ما این است که آقایان ‌موسوی و کروبی‌ خراب کردند و کار خلافی از آنها سر زده است، حال این اشخاص هر کسی که می‌خواهند باشند؛ فرقی نمی‌کند.

مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی با تاکید بر اینکه موسوی و کروبی باید نظر اکثریت مردم را می‌پذیرفتند، به تعریف و تمجید دشمنان جمهوری اسلامی ایران از اقدامات این دو نفر در فتنه ۸۸ اشاره و تصریح کرده بودند: امام خمینی (ره) شاخص مهمی را بیان کرده و فرموده‌اند‌ "هر وقت دیدید دشمنان از شما تعریف می‌کنند، بدانید که کار شما خلاف بوده است"، لذا این آقایان با همین شاخص هم می‌توانستند به خلاف بودن اقداماتشان پی برده و راه خود را اصلاح کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عباسی
Iran, Islamic Republic of
نظام اسلامی به افراد ثابت قدم وانقلابی همچون آیه الله مهدوی رحمه اله نیاز دارد ونه به اشخاص ساکت وگاه چند پهلو .
Iran, Islamic Republic of
رحمت خدا بر ايشان
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد وبا امام امت محشور باد
توفیقی از قزوین
مهدوی مجاهد پیش خداست امروز
احسنت بر این همه درایت و پختگی
روح مبارز و حق طلب ایشان با ارباب حسین(ع) و مولا علی (ع)محشور باشد.